KW,jeg har nok aldri vert noen ordkunstner
Stil på skolen var sannsynligvis det aller verste jeg måtte gjøre der.
Innlegget mitt var rotete og jeg vet ikke hvor jeg ville med det heller,men det var jo noen som hengte seg på
Jeg spurte om Røkke fordi jeg hører måten mange snakker om mannen på,og deres misunnelse skinner så utrolig lett igjennom.Mener dere han ikke fortjener det eller hva?Er dere klar over hvor mange mennesker han har sikret en jobb og et levebrød?Men er folk takknemlig for at de har et arbeid å gå til? Jeg har enda ikke hørt et takk.............
Jeg har i løpet av fjoråret vert med på å starte opp 3 aksjeselskap etter at det rederiet som min far og hans bror har byggt opp ble delt.
Vi kunne godt tatt pengene,kjøpt hus i syden og drukkket rødvin og champagne resten av livet,men det er ingen av oss som ser på det som lykken,så dermed satset vi videre og skaffet endel folk en trygg arbeidsplass.
Men maken til papirmølle for å komme dit vi er nå håper jeg at jeg aldri får se igjen,og der er så mye vanvittig byråkrati at jeg har ofte spurt meg hvordan folk i det hele tatt gidder å satse i dette landet.Skatter og avgifter blir et selskap belastet med i alle retninger og med det høye kostnadsnivået som er i Norge er det veldig vanskelig å skape noe veldig lønnsomt.I tilleg har vi alle de som sitter og skal kontrolere oss ,og for meg er det en barnevakt tjeneste som er påtvunget og man føler seg som et barn som blir uglesett og må passes på.Beklager om jeg tråkker noen på tærne,men slike jobber står for NULL verdiskapning! og er en belastning for et selskap idet man må bruke tid på alt papir-arbeidet istedet for å konsentrere seg om det en vil drive med.Jeg har snakket med en del av desse byråkratene i "høyere" stillinger og selv om det er vi som tross alt gjør at de har en jobb og at en kanskje kunne forvente litt service,så har det vert stikk motsatt.Man blir sett ned på,og viss man er så frekk å spørre om de ikke kan skynde litt på prosessen så kan du bite deg i halen på at de snur bunken og din søknad kommer nederst etter at de er ferdig med å slarve seg igjennom sin 2 timers lunchpause.
Min mening er at Norge hadde vert totalt på steinaldernivå hadde ikke vi hatt all verdien som ligger i oljen.Alle desse olje pengene er med på å betale for et urealistisk høyt kostnadsnivå og for alle "tullejobbene" i dette landet som jeg mener det kan kalles alt dette unødvendige byråkratiet.
Røkke har vel til tider hatt 20 timers arbeidsdag og han har turt og prøvt å skape noe,og det er grunnen til at han kan kjøpe seg fly og lystbåter.
Det er fritt frem for alle og prøve,men når enkelte snakker med den misunnelige tonen og vil ha noe av pengene gjennom "mer rettferdig deling av godene"(som det heter på sosialistik),men skal selvsagt ikke jobbe for det,da blir det bare utrolig patetisk.
Slik opplever jeg ENKELTE på venstresiden og i dagens regjering,og min mening er at ingen skulle hatt lov å vere politiker før de hadde hatt en skikkelig jobb i 1 år på en bondegård eller en fabrikktråler, pluss 1 år der de skulle starte opp og drive en bedrift.Da hadde vi kanskje fått litt mer fornuftig styring enn det de presterer nå.