Verdens minste rørforsterker?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Synergi HiFi 6F3



    6F3 Tube Amplifier
    Power Output: 2.5W+2.5W @ 8 ohms
    Frequency Response: 30-40Khz (+-1db)
    Input Sensitivity: 800mV
    Residual Noise < 0.6mVac
    Input AC Voltage: 100-240Vac
    Power Consumption: 33W
    Input Impedance: 10K ohms
    Output Impedance: 16/8/6/4 ohms (Japan Z11-EI48*24 Output Transformers)
    Dimensions: 132mm (w) x 96mm (d) x (100+70)mm (h)
    Weight: 1.7kg
    Input: RCA Jacks
    Output: Banana Jacks
    AC: Standard IEC Jack with Fuse protection (2A Fuse)
    5 colors of Black Silver Red Golden and Gray





    Denne ønsker jeg meg til jul - $229.. :)

    Test på 6moons her.
     

    Vedlegg

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Den hadde vært råtøff sammen med noen bittesmå john blue (eller hva de heter).


    Geir Arne
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ganilsen skrev:
    Den hadde vært råtøff sammen med noen bittesmå john blue (eller hva de heter).

    Geir Arne
    JB3, men til den jobben er den altfor svak. De høyttalerne har en effektivitet på godt under 90 db/w/m

    ceroxol skrev:
    Kan også brukes som hodetelefonforsterker

    Her står den oppå en Meridian G08 sammen med en hodetelefonadapter.

    Er ellers blitt beste produkt 2010 i Polen.. ;D
    DET var en god idé. Til 229 USD må jo dette være en priskiller blant headamps. Hvor får man tak i et slik adapter? Blir 2x13w for sterkt til dette bruket, eller er det nødvendig å holde seg til småtasser som dette? Som forøvrig er noe av det søteste jeg har sett på lenge, bare jeg slipper den rosa varianten. Men skulle noen ved en feiltakelse bestille en rosa, så kan jeg meget gjerne forbarme meg over den lille tassen. ;D
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Noen bilder fra produksjonen



    6F3 are China made tubes which were produced in Shanghai in 1970s. 6F3 can be directly replaced by vintage European ECL85, ECL805, American and Japanese 6GV8 and Russian 6F5P.
    Den kan også leveres med Brimar ECL85 mot et tillegg på $12



    Ser ut som at de kjører en intropris på $150 til medlemmer av diyAudio her. :) Hmm.. Frister utrolig å kjøpe denne gitt!
     

    Vedlegg

    J

    J.J

    Gjest
    Det må vel være høytalerne til sluket det her ... rosa er jo hans farge.... ;D
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    jan#jan skrev:
    Det må vel være høytalerne til sluket det her ... rosa er jo hans farge.... ;D
    Sluket har BÅDE Trio og Synergi HiFi 6F3

    Riktignok i hvit, så det er en smal sak å ta på seg rosa briller for de med hang til skeive farger, JAN!
     
    J

    J.J

    Gjest
    Det ska være sort .... Ravnsvart .... Svart som i det mørkeste av det sorte.

    Skeive ting er ikke min greie, det får andre ta seg av. Men smak og behag.. alle skal få like det dem vil.... Men dem rosa Wilson høytalerne fikk jeg brekninger av... :-X
     

    janghell

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Innlegg
    649
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    11
    baluba skrev:
    ganilsen skrev:
    Den hadde vært råtøff sammen med noen bittesmå john blue (eller hva de heter).

    Geir Arne
    JB3, men til den jobben er den altfor svak. De høyttalerne har en effektivitet på godt under 90 db/w/m

    ceroxol skrev:
    Kan også brukes som hodetelefonforsterker

    Her står den oppå en Meridian G08 sammen med en hodetelefonadapter.

    Er ellers blitt beste produkt 2010 i Polen.. ;D
    DET var en god idé. Til 229 USD må jo dette være en priskiller blant headamps. Hvor får man tak i et slik adapter? Blir 2x13w for sterkt til dette bruket, eller er det nødvendig å holde seg til småtasser som dette? Som forøvrig er noe av det søteste jeg har sett på lenge, bare jeg slipper den rosa varianten. Men skulle noen ved en feiltakelse bestille en rosa, så kan jeg meget gjerne forbarme meg over den lille tassen. ;D
    2x13w???
    Er den ikke på 2x2.5w?
    Ellers så lurer jeg også hvordan den fungerer som headamp.
    Kanskje nissen kan legge en slik under juletreet vårt ;D
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    janghell skrev:
    baluba skrev:
    ganilsen skrev:
    Den hadde vært råtøff sammen med noen bittesmå john blue (eller hva de heter).

    Geir Arne
    JB3, men til den jobben er den altfor svak. De høyttalerne har en effektivitet på godt under 90 db/w/m

    ceroxol skrev:
    Kan også brukes som hodetelefonforsterker

    Her står den oppå en Meridian G08 sammen med en hodetelefonadapter.

    Er ellers blitt beste produkt 2010 i Polen.. ;D
    DET var en god idé. Til 229 USD må jo dette være en priskiller blant headamps. Hvor får man tak i et slik adapter? Blir 2x13w for sterkt til dette bruket, eller er det nødvendig å holde seg til småtasser som dette? Som forøvrig er noe av det søteste jeg har sett på lenge, bare jeg slipper den rosa varianten. Men skulle noen ved en feiltakelse bestille en rosa, så kan jeg meget gjerne forbarme meg over den lille tassen. ;D
    2x13w???
    Er den ikke på 2x2.5w?
    Ellers så lurer jeg også hvordan den fungerer som headamp.
    Kanskje nissen kan legge en slik under juletreet vårt ;D
    Jeg referer selvsagt til en annen forsterker enn den nevnte småtassen. En som allerede er i mitt eie, og som kanskje kunne funke med et slikt adapter og AKG 701. Jeg har ikke noe annet å drive de skikkelig med, hvis det skulle være en mulig match. Savner 701 fra studioet mitt. De gikk med i dragsuget som en del av salget.
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    pengesluk skrev:
    Sluket har BÅDE Trio og Synergi HiFi 6F3
    Hva synes du om den? Og har du prød den på Trio? 8)



    Er det noen som har formeninger om hvor "trygt" det er å handle gjennom diyAudio - se #5. Vurderer sterkt om ikke nissen skal komme hjem med en sånn til meg - bruksområde? Tja, vært morro å teste den på Duo.. ;D
     
    J

    J.J

    Gjest
    Har handlet T-skjorte og kaffekopp ;D på DIY Audio... bortsett ifra at dem hadde en HD kræsj da og ting tok tid så gikk det veldig greit - kommunikasjon var upåklagelig til meg...
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har enda ikke fått noe svar på hvor det er mulig å få tak i et hodetelefonadapter som vises tidligere i tråden. Hvor går grensen for hvor kraftig forsterker det er forsvarlig å bruke med det adapteret, og K701? Dette var jo skikkelig interessant.
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    baluba skrev:
    Jeg har enda ikke fått noe svar på hvor det er mulig å få tak i et hodetelefonadapter som vises tidligere i tråden. Hvor går grensen for hvor kraftig forsterker det er forsvarlig å bruke med det adapteret, og K701? Dette var jo skikkelig interessant.
    Har rotet litt rundt på nettet.. ;) Bildet er hentet fra denne tråden på Head-Fi forumet, hvilket er fra et treff i butikken 32 Ohm Audio Store i Portland. Endelig, her, fant jeg adapteren. :) Står litt om den her, på Head-Fi.



    Burde være forhandlere av denne i Europa også?
     

    Vedlegg

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.101
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Et slikt adapter er trolig så enkel som den ser ut:
    En boks med 4 bananbøssinger bak og en Jack i front. Litt tråd som forbinder de internt.
    Elfa har alt dette til en pris som er nærmere kr 99,- enn $99,-
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    Audiomix skrev:
    Et slikt adapter er trolig så enkel som den ser ut:
    En boks med 4 bananbøssinger bak og en Jack i front. Litt tråd som forbinder de internt.
    Elfa har alt dette til en pris som er nærmere kr 99,- enn $99,-
    sikkert ikke nødvendig for denne forsterkere siden den er så liten, men hvis man vil bruke adapteret på noe kraftigere kan en enkel l-pad være lurt

    http://sound.westhost.com/project100.htm
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Takker for opplysningene, selv om jeg ikke har kommet fram til noe konkret. Men jeg fant en side med et DIY-prosjekt. Det ser jo ganske enkelt ut, for de som ønsker å lage seg en slik boks. http://sound.westhost.com/project100.htm

    Når vi først er inne på temaet små rørforsterkere som headamp, så er det vel få som slår denne DAC/headamp/amp-en fra Xindak.



    Den skal ifølge Audiofoni være en billig sak, men er ikke godkjent her enda. Skjønt, det var for et halvt år siden. Etter det har det kommet en test i et italiensk blad (http://www.xindak.com/en-us/showtopic.asp?dtype=5&id=888), så det er mulig at den er kommet til Europa nå. Og er den godkjent i resten av Europa, så kjøper jeg gjerne en som ikke har blitt godkjent i Norge enda.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn