Og selv det gir dårlig nok indikasjoner. Stor variasjon mellom laveste salgspris, middelpris og høyeste pris.Husk å sammenligne med priser platene er solgt for og ikke hva selger ønsker seg av pris.
Der kan en også søke på katalognummer så en finner rett versjonHusk å sammenligne med priser platene er solgt for og ikke hva selger ønsker seg av pris.
Discogs’ salgsstatistikk er basert på faktiske, nylige salg, og er så nær en fasit man kan komme.Og selv det gir dårlig nok indikasjoner. Stor variasjon mellom laveste salgspris, middelpris og høyeste pris.Husk å sammenligne med priser platene er solgt for og ikke hva selger ønsker seg av pris.
Med unntak av en del sjeldne og ettertraktede utgivelser er det slik at det er kun markedet derogda som avgjør prisen.
Hva er det med denne Vertigo spiral som gjør disse platene så verdifulle, for lydkvaliteten er det vel neppe? Har aldri visst om dette før nylig da jeg fikk forespørsel om jeg hadde noen slike å selge, uten nærmere begrunnelse for interessen.Har May Blitz second of may på Vertigo spiral,hva er denne verdt i dag sånn ca?
Vertigo var en av disse progressive labelene. Sammen med Deram, EMI-Harvest, Dawn etc. Felles for disse var at de var villige til å satse på artister med lite kommersielt potensiale. Mange av disse bandene floppet helt. Alle utgivelsene på Dawn labelen (et underbruk av PYE Records) floppet! Derfor er alle Fruup platene mine verdt over 1000kr stykket.Hva er det med denne Vertigo spiral som gjør disse platene så verdifulle, for lydkvaliteten er det vel neppe? Har aldri visst om dette før nylig da jeg fikk forespørsel om jeg hadde noen slike å selge, uten nærmere begrunnelse for interessen.
Plater skal spilles!Hva med DSOTM MOFI 1. utgave uåpnet?
For å ta den enkle (eneste der cat.nr fremgår) er Imagine = 50,- - 150,-Er disse av noe verdi?
Lite brukt og minimalt med slitasje
Tusen takk for kjapt svarFor å ta den enkle (eneste der cat.nr fremgår) er Imagine = 50,- - 150,-
Beatles Rock´n´roll omtrent det samme.
Om The White album er cat.nr PMC 7067/8, nummerert Mono, UK 1968 i god stand så betaler vel noen fort 1000,- i dag. Men, obs - det er mange ulike pressinger av denne.
Abbey Road er det også et "mylder" av ulike pressinger. Verdi varierer også mye avhengig av hvilke pressing. Fra en hundrelapp og oppover.
Vi har spilleeksemplar..Plater skal spilles!