Vertere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.604
    Antall liker
    3.949
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Hej
    Någon som testat de nya kablarna från Vertere och har några intryck från en lyssning?
    Speciellt när det gäller signalkablarna Pulse B och R, skillnad mellan standard och reference kontakterna.
    Products | Vertere
    Företaget är grundat av den inte helt okände Touraj Moghaddam.
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.604
    Antall liker
    3.949
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    INGEN som testat eller köpt? Ni gör ett stort misstag att inte ens testa.:rolleyes:
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.604
    Antall liker
    3.949
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Del III
    Har varit och lyssnat på Pulse R, Pulse B Ref och min egen Pulse B.
    Började med att lyssna på för mig välkända Ane Brun med Pulse Ref, allt finns där, öppen, bred och fin ljudbild med detaljer och bra botten.

    Bytte sedan till Pulse B, då försvann lite av magin kring hennes röst,
    kanske lite bättre i basen. Som jag tycker lät helt ok hemma.
    Vidare till Pulse B Ref, då kom den tillbaka, magin, med en lite öppnare presentation av hennes röst.
    Men tyvärr inte i nivå med Pulse R.


    Så frågan är var gör en Pulse R bäst nytta?
    Kanske räcker det med en Pulse B till slutsteget.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Testet Pulse D-fi ?
    Tror usb versjonen fikk knall test i hifi-choice.
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.604
    Antall liker
    3.949
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Nej. "bara" Pulse B än så länge, väntar på ett par Pulse X med spadar.
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.604
    Antall liker
    3.949
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Kabelutvärdering del 3:
    Vertere Pulse X med spadar vs. Kimber Monocle XL med WBT spadar.
    Samma musik som tidigare Ane Brun med lite ny musik från ”Live At Rocco” med Peter Erskine, Alan Paqua och David Carpenter.

    Vad faan är det som händer med ett byte av kablar?:confused:

    Men denna gång bara faan Kent, när det gäller Ulf denna gång är det bara synd om honom.
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.604
    Antall liker
    3.949
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Vad skall man säga, ett steg närmare ljudnirvana.
    Stunning!!!!!!!!!!!
    Vad skall man säga, ett steg närmare ljudnirvana.
    En helt annan presentation av röster och en dimension till i diskanttonerna utan att det blir överdrivet. Basen finns kvar men inte som ett täcke över allt annat i musiken. Som att jämföra ett stort vintertäcke med ett lätt sommartäcke.
    En mycket härligare klang i piano/flygel och bättre snärt i trummor.
    Helt enkelt bara en bekräftelse på vad dessa kablar (både USB- signal- och högtalarkablar) gör för musiken även i en relativt enkel anläggning som jag fick demonstrerat av Mr T, med hjälp av Roksan Caspian och Totem Model One.
     

    ogla

    Prepare to be baffeled!
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    1.136
    Antall liker
    738
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    17
    hvem er forhandler av disse kablene i Norge?
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.604
    Antall liker
    3.949
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Nu svänger det riktigt skönt här hemma, domen kommer senare då det blir "hardcore" lyssning senare i sommar.
    Med en kritisk lyssning på hela systemet.
    Återkommer med rapport.
    Lite av magin med Pulse R har kommit tillbaka med Pulse X.


    Det blir ett återbesök av Pulse R under semestern, för att höra om magin finns där igen. Så då är frågan om det blir ett byte från B till R.
     

    janke

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.10.2009
    Innlegg
    56
    Antall liker
    17
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    14
    Skjønner din interesse i Vertere kabler Figge. Har hatt et par Pulse D-Fi Double USB i systemet i noen uker nå, og til og med på dette inngangstrinnet ga de et markant løft i forhold til Nordost Blue Heaven USB som jeg har hatt i over to år. Vanskelig å beskrive, men jeg opplevde lydbildet som både større, renere og mer dynamisk i mitt system. Det noen ganger litt harde og kliniske i diskanten ble betydelig redusert og bassen går enda dypere.

    Er spent på dine lyttetester, men gruer meg til å prøve de aller beste/dyreste selv. Egentlig har jeg jo ikke råd til å bli hekta. Var innom Kent på HiFi Art igår og snakket Vertere. Tenker du kjenner denne hyggelige og energiske mannen.

    Lykke til!
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.604
    Antall liker
    3.949
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Skjønner din interesse i Vertere kabler Figge. Har hatt et par Pulse D-Fi Double USB i systemet i noen uker nå, og til og med på dette inngangstrinnet ga de et markant løft i forhold til Nordost Blue Heaven USB som jeg har hatt i over to år. Vanskelig å beskrive, men jeg opplevde lydbildet som både større, renere og mer dynamisk i mitt system. Det noen ganger litt harde og kliniske i diskanten ble betydelig redusert og bassen går enda dypere.

    Er spent på dine lyttetester, men gruer meg til å prøve de aller beste/dyreste selv. Egentlig har jeg jo ikke råd til å bli hekta. Var innom Kent på HiFi Art igår og snakket Vertere. Tenker du kjenner denne hyggelige og energiske mannen.

    Lykke til!
    Hej Janke
    Tycker nog att du skall testa även andra kablar i sortimentet, bara du vet dina ekonomika ramar.:cool: Testade ju tyvärr en Pulse R XLR i mitt system.
    Mvh
    Figge
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.604
    Antall liker
    3.949
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Skjønner din interesse i Vertere kabler Figge. Har hatt et par Pulse D-Fi Double USB i systemet i noen uker nå, og til og med på dette inngangstrinnet ga de et markant løft i forhold til Nordost Blue Heaven USB som jeg har hatt i over to år. Vanskelig å beskrive, men jeg opplevde lydbildet som både større, renere og mer dynamisk i mitt system. Det noen ganger litt harde og kliniske i diskanten ble betydelig redusert og bassen går enda dypere.

    Er spent på dine lyttetester, men gruer meg til å prøve de aller beste/dyreste selv. Egentlig har jeg jo ikke råd til å bli hekta. Var innom Kent på HiFi Art igår og snakket Vertere. Tenker du kjenner denne hyggelige og energiske mannen.

    Lykke til!
    Hej Janke
    Tycker nog att du skall testa andra kablar i sortimentet också, bara du vet dina ekonomiska ramar.:cool:
    Testade tyvärr en Pulse R XLR i mitt system.

    Mvh
    Figge
     
    M

    musicus

    Gjest
    Har even her en avtale med Eric om å teste Vertere, har handlet både höyttalere og elektronikk av ham tidliger,e så når han taler vel om disse kan det väre verdt å teste litt, igjen :)

    mvh
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    905
    Hei

    Kan jo nesten virke som en "enmannstråd" dette, men jeg vet positivt at i kundekretsen til Hifi-Guiden- er det flere som har byttet til Vertere OG prokalmerer å være godt fornøyde (ikke testet noe derfra selv).

    mvh
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.604
    Antall liker
    3.949
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Hei

    Kan jo nesten virke som en "enmannstråd" dette, men jeg vet positivt at i kundekretsen til Hifi-Guiden- er det flere som har byttet til Vertere OG prokalmerer å være godt fornøyde (ikke testet noe derfra selv).

    mvh
    Det har fungerat väldigt bra hos mig, har hunnit testa en del kabelfabrikat under åren med inget har gett mig det lyftet som Vetere gjort.
    Som alltid är det bäst att testa i sin egen anläggning om du har möjlighet, hos mig blev det största lyftet mellan CD och försteget.
    Där har jag den bästa och dyraste kabeln en Pulse R XLR.
    Testade även den mellan försteg och slutsteget men tyvärr inte lika stor skillnad mellan den och Pulse B XLR.
    Högtalarkabeln var en markant skillnad mot mina Kimber Monocle XL som t.o.m är dyrare.
    Som sagt är väldigt nöjd, har verkligen fått min anläggning att prestera på topp.
    Kan bara uppmana att testa Vertere.

    Om du är intreserad av vinyl så kommer det både en ny skivspelare och två nya armar under hösten/vintern 2013/2014.
    Tyvärr väldigt dyra.
    http://www.vertereacoustics.com/news

    image.jpg
     
    Sist redigert:

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.604
    Antall liker
    3.949
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Lite förste intryck med Vertere....

    Da har Pulse B Ref & Pulse X underholdt meg litt siden i går, og det tok ikke mange sekundene å oppdage at dette er noe utenom det vanlige, dette er spesiellt bra!!, det oppleves bedre enn mine gamle favoritter Cardas Golden Reference og NordOst Valhalla, PAD Proteus og sist, men ikke minst, mine nåvärende Chord.
    En ambience og bas, ja jeg våger nesten si at det ikke har spillt riktig bas her hemma för nu


    Skal spille noen dager till så får man se hvor det bär hen etterhvert


    mvh
    Jo, Vertere er noe eget, jeg har några bekanta i bl.a Norge som vanligvis inte bryr sig ett dugg om kablar, utrycka sig nestan euphorisk om dessa skapelser från Mr Touraj Moghaddam (mannen bakom Roksan Audio, som jag hört om men inte så mycket av), men mannen vet tydeligvis va han driver med iaf.
    Bara så synd jag precis har handlat Chord som jag er/var nöyd med

    Om phonokabelen leverar som dom andra så måste den va bra, den er givetvis det första man testar om man en dag igen anskaffar vinylspelare


    mvh
    Några första intryck.;D
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Figge; Hva er forskjellene på Kimber og Vertere ht kabler? Vurderer å prøve ut Vertere selv:)

    A.J.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Prisen er jo en forskjell.
    Interconnect
    Hand made
    Line level/pre out 0,85 m/par
    kr.39500
    1,15 m/par
    kr.48500
    1,50 m/par
    kr.63500
    Samme pris for RCA/XLR

    (Fra HiFi Guidens prisliste)
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Prisen er jo en forskjell.
    Interconnect
    Hand made
    Line level/pre out 0,85 m/parkr.39500
    1,15 m/parkr.48500
    1,50 m/parkr.63500
    Samme pris for RCA/XLR

    (Fra HiFi Guidens prisliste)
    Det var vel snakk om Pulse X til 13.500,-

    A.J.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Kan vel kommentere siden jeg er sitert lenger opp på noe jeg skrev på ett annet forum.

    Men Vertere er noe spesiellt, dvs, det spesielle er vel at jeg knapt har hört en kabel gjöre så lite galt, for jeg opplever forskjeller i oppsettet som jeg ikke trodde det var kapabelt til, at noen mener dette dreier seg om "feil konstruert elektronikk" er så dumt at det knapt er verdt å bry seg om.
    Settet jeg testet (Pulse B Ref/rca og Pulse X std) ligger ikke så langt prismessig unna dagens Chord oppsett her hjemme, men Chord må se seg slått, dessverre, dessverre for jeg trodde jeg var klar med kabler, Vertere bör testes om man er nysgjerrig, personlig driter jeg i hva de måtte väre lagd av, de kan väre lagd av julemarsipan for min del, denne forskjellen kan jeg väre interessert i å betale for å få inn i oppsettet, så får regnenissene og kritikerene holde kjeft eller komme opp med noe like bra, jeg skal gledelig betale for det om de så gjör.
    Men sjelden har jeg värt så fristet til å si at ett kabelbytte er på linje med ett hvilket som helst komponentbytte, men hei, vent litt forrresten, en kabel er jo en komponent i kjeden, så da er det vel bare å teste og prioritere etter hva man syns det er verdt og ikke etter hva noen mener du bör mene om kabler, mine Audionet komponenter trivdes absolutt i selskap med Vertere :cool:

    mvh
     
    Sist redigert:

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.604
    Antall liker
    3.949
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Figge; Hva er forskjellene på Kimber og Vertere ht kabler? Vurderer å prøve ut Vertere selv:)

    A.J.
    En helt annan ljudbild, mer öppet och större utan att tappa bas och skärpa i diskanten. Som ett nytvättat fönster.;)
    Sen att den kostar mindre än Monocler XL är ju ingen nackdel, SMIDIGARE ATT HANTERA.
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.604
    Antall liker
    3.949
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Prisen er jo en forskjell.
    Interconnect
    Hand made
    Line level/pre out 0,85 m/par
    kr.39500
    1,15 m/par
    kr.48500
    1,50 m/par
    kr.63500
    Samme pris for RCA/XLR

    (Fra HiFi Guidens prisliste)
    Tyvärr har jag inte en anläggning som motivera att köpa ett par Hand-Built från Vertere, men jag kommer att få möjlighet att testa ett par rca mot mina Pulse R XLR.
    Sen är faktiskt priset på Pulse B betydligt lägre än ovanstående priser, den kostar 8800:- NOK för 1,15 m.
    Valde ett par Pulse R mellan CD och försteg, sedan kunde jag inte motivera att göra detsamma mellan försteget och slutsteget, så där "sparde" jag mellanskillnaden, till Pulse B.
    ;)Så finns kablarna i 0,85 m också, så om det räcker så blir det lite billigare.
    http://www.vertereacoustics.com/products
     
    Sist redigert:

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.604
    Antall liker
    3.949
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Hade hoppats på att jag skulle klara mig med en Pulse B mellan försteget och slutsteget, men nu med bytet av mitt MF Classic till Baby Reference och från ML 335 till Coda TS.
    Så finns det ingen återvändo.
    Blir att krypa till korset och köpa en till Pulse R.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Der ser man!!, fikk selv Pulse X hjem for noen uker siden, og det var som å koble Vertexene direkte på ampen, ikke mye feil eller filter der oppleves det som. Siden man har fått i hus en Wilson Benesch skivvarv så kan det vel etterhvert også komme noen Vertere phonokabler på test, men begynner frosiktig med WB`s egne...

    mvh
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.604
    Antall liker
    3.949
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Der ser man!!, fikk selv Pulse X hjem for noen uker siden, og det var som å koble Vertexene direkte på ampen, ikke mye feil eller filter der oppleves det som. Siden man har fått i hus en Wilson Benesch skivvarv så kan det vel etterhvert også komme noen Vertere phonokabler på test, men begynner frosiktig med WB`s egne...

    mvh
    Hej Odd-Magne
    Det kan lätt bli både dyrt och bra.
    Speciellt om du byter kabeln i tonarmen till Pulse R eller Hand-Built, väldigt stor skillnad.
    Sen en phonokabel på det och kabel från RIAA.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn