Vertere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.604
    Antall liker
    3.949
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Har nu bytt lite i mitt system, nytt försteg från MF Classic Silver till MF Baby Reference samt ML 335 är bytt till Coda Ts. Så fick en ide om att den kanske går att få lite bättre ljud från systemet. Det blev ett klart lyft med försteget mer detaljer, bättre basfundament mer tredimensionellt.
    Testade ju innan med Pulse R mellan försteget och slutsteget men skillnaden motiverade inte ett byte i förhållande till kostnaden.
    Förra helgen testades Pulse R rakt igenom hela systemet och nu blev det större skillnad, pust stånk och stön ännu en ny kostnad.
    Nästan tre gånger upp till Pulse R mot Pulse B i pris.

    Då flög djävulen i mig, hur bra skulle det bli med Vertere Pulse Hand-Built? Sagt och gjort bara åka och låna en kabel till, tyvärr en RCA.
    Ny lyssning igår kväll med samma tre personer som förra lördagen, HB i första ledet mellan CD och försteget sen Pulse R.

    Det som hände var att det var att det positiva från Pulse R fast ännu lite mer av en öppnare ljudbild med HB.
    Nästa aber ytterligare dyrare, denna gången "bara" dubbelt upp.
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.604
    Antall liker
    3.949
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Har haft en ny lyssning i afton med Pulse R och kommer att stanna där. Steget upp till HB kan jag tyvärr inte motivera. Speciellt inte ekonomiskt, blir ganska många silverskivor för de pengarna.
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Er det noen her med erfaring med Vertere Reference tonearmen?

    Mvh
    Roysen
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.207
    Antall liker
    4.552
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Har ingen erfaring med den armen, men har platespilleren grunnutrustning. Det er absolutt og anbefale
     

    Vedlegg

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.604
    Antall liker
    3.949
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen her med erfaring med Vertere Reference tonearmen?

    Mvh
    Roysen
    Hej
    Det är nog tyvärr inte så många sålda varken här i Sverige eller i Norge.
    Kan kolla upp om det finns någon i Sverige.
    Med vänlig hälsning
    Tommy
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.604
    Antall liker
    3.949
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Testade en Wirewold Gold XLR(18500:-SEK i förra veckan mot min Pulse B XLR(11900:-SEK) och det blev tyvärr en ojämn match.
    Det var som om vi lagt en filt över högtalarna. Det enda som var kvar var basen.:(
    Måste säga att Pulse B ger mycket för pengarna otroligt prisvärd.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.515
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    HiFi+ hadde fyldig omtale av Vertere RG1/SG1 i augustnummeret 2014.



    Air Force One platespiller.
    med hhv Graham og Vertere arm (m. lys!)
     
    Sist redigert:

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Så vidt meg bekjent er lyset mulig å slå av og lagt inn som en hjelp ved installasjon - noe som jo ikke er så dumt i og for seg. Jeg forstår imidlertid ikke helt hvorfor man snurrer skivene sine med lyset på. Det skal jeg være enig i.

    Mvh
    Roysen
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.604
    Antall liker
    3.949
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Är på väg till Oslo för att hämta mina nya Vertere Pulse R i helgen.
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.604
    Antall liker
    3.949
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Har haft möjlighet att lyssna på Moon W-7 M, tillsammans med mitt försteg Music First Baby Reference och mina Vertere Pulse R. Kan bara konstatera att både min Audio Aero Capitole CD fortfarande står sig bra tillsammans med mina Verity Rienzi.

    Hela systemet växte några storlekar, första dagen var slutstegen i speciellt imponerande, lite slappa i basen och ganska livlösa.

    Men efter ha stått på i 24 timmar så började det hända saker, med svung i basen och betydligt med kraftfull.
    Alla registren var mer sammanhängande och presentation mycket trevligare.

    Kanske hade ett par Vertere Hand-Built lyft systemet ännu mer?
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ny Vertere investering, og i disse tider der man nesten er uforskammet om man nevner kabler så knekker jeg til med at disse jumperene hever opplevelsen min flere hakk, jeg brukte tidligere WB´s egne medfölgende jumpere, og trodde det var tilrekkelig godt, men nei!! sjelden har så lite, gjort så mye, godt på kabel siden :cool:

    (lånt bilde, her med Ref plugger)
    XrefJ4S012.jpg


    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.604
    Antall liker
    3.949
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Ny Vertere investering, og i disse tider der man nesten er uforskammet om man nevner kabler så knekker jeg til med at disse jumperene hever opplevelsen min flere hakk, jeg brukte tidligere WB´s egne medfölgende jumpere, og trodde det var tilrekkelig godt, men nei!! sjelden har så lite, gjort så mye, godt på kabel siden :cool:

    (lånt bilde, her med Ref plugger)
    Vis vedlegget 345664

    mvh
    Vad kostar dessa, kanske värt att byta på mina Rienzi?
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ny Vertere investering, og i disse tider der man nesten er uforskammet om man nevner kabler så knekker jeg til med at disse jumperene hever opplevelsen min flere hakk, jeg brukte tidligere WB´s egne medfölgende jumpere, og trodde det var tilrekkelig godt, men nei!! sjelden har så lite, gjort så mye, godt på kabel siden :cool:

    (lånt bilde, her med Ref plugger)
    Vis vedlegget 345664

    mvh
    Vad kostar dessa, kanske värt att byta på mina Rienzi?
    Mener de ligger veil på 575 £ paret. Vertere har ökt endel i pris siden jeg kjöpte mine kabler, men ennu vil jeg si det er verdt pengene, målt i opplevelse :D

    Jeg brukte WB´s egne jumpere og hadde ikke noen forventninger egentlig, det var mer for å toppe opp systemet og teste jeg kjöpte de, men du verden!! Som sagt sjelden jeg har opplevd at så lite, har gjort så mye! når det gjelder kabler :cool: Vertere leverer igjen!!

    mvh
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.604
    Antall liker
    3.949
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Liten aktivitet här i tråden.
    Har en Pulse HB på lån och den skäms inte för sig.:cool:
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Liten aktivitet här i tråden.
    Har en Pulse HB på lån och den skäms inte för sig.:cool:
    Kabeltråder er vel mildt sagt! infekterte, men de som ikke har testet Vertere, vet heller ikke hva de har gått glipp av, jeg har ikke sett meg tilbake ett sekund etter at jeg valgte Vertere ;)

    mvh
     

    PCK

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.01.2017
    Innlegg
    67
    Antall liker
    33
    Sted
    Hamar
    Torget vurderinger
    2
    Fikk låne en Pulse-R kabel (rca) på Hifi-Guiden til å ha fra Riaa til amp. Du verden. Det var både detaljer, rom og trøkk. Anbefales varmt!
     
    Sist redigert:

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.604
    Antall liker
    3.949
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Fikk låne en Pulse-R kabel (rca) på Hifi-Guiden til å ha fra Riaa til amp. Du verden. Det var både detaljer, rom og trøkk. Anbefales varmt!
    Instämmer den är riktigt bra. Har haft mina sedan 2014, började med Pulse-B, men Pulse-R är så mycket bättre än både Pulse-B och Pulse-B Ref.
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.604
    Antall liker
    3.949
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Tyvärr tycker jag inte att högtalarkablarna Pulse X når riktigt samma nivå som signalkablarna, har inte testat Pulse X Ref eller HB.
    Kostar ändock 20470:- resp. 37500:- då är Sarum på en helt annan nivå.
    Vertere HB 68500:- för 1,15 meter. Dyrare än Chord Music för 38990:- för 1,5 meter.
    :eek:
     
    Sist redigert:

    PCK

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.01.2017
    Innlegg
    67
    Antall liker
    33
    Sted
    Hamar
    Torget vurderinger
    2
    Jeg vurderer etterhvert nye høyttalerkabler også, men skal først avgjøre om lommeboken og ørene vil beholde Pulse-R rca-kabelen fra riaa til amp og evt fra cd til amp.
     

    PCK

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.01.2017
    Innlegg
    67
    Antall liker
    33
    Sted
    Hamar
    Torget vurderinger
    2
    På grunn av det gode tilbudet jeg fikk på Hifi-Guiden, ble det både Pulse-X ref til høyttalerne og Pulse-R XLR signal fra CD-spiller.
    Så, i høst, fikk jeg mulighet til å prøve Pulse-X ref med innebygget bi-wire jumper. Lyden ble veldig mye bedre, noe jeg tilskriver at de "løse" bi-wire jumperne kunne legges vekk.
    Nå går vi videre og prøver Pulse-R tonearmkabel. Man skal jo kunne merke ganske fort om dette funker. Fortsettelse følger...
     

    PCK

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.01.2017
    Innlegg
    67
    Antall liker
    33
    Sted
    Hamar
    Torget vurderinger
    2
    Det må ha vært noe feil med 5-pinkontakten til denne phonokabelen, ikke bare på min arm den ikke ville på plass, så her får vi bare fortsette å være nysgjerrige videre. Hvis Hifi-guiden får byttet denne, prøver jeg gjerne senere en gang.
     

    PCK

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.01.2017
    Innlegg
    67
    Antall liker
    33
    Sted
    Hamar
    Torget vurderinger
    2
    Tiden jobber med en... NÅ har jeg fått låne phonokabelen igjen, Vertere Pulse-R phono, 5-pin til RCA. Helt ny. Og denne gangen lot den seg koble til...

    Etter spilte >10 timer må man så smått kunne begynne å uttale seg. Men det var helt klart fra første sekund at her er det mye å hente.
    Jeg hadde fra før lånt en blå Ortofon phonokabel, og denne låt bra til prisen. Vertere Pulse_R er vesentlig dyrere. Hva får man?

    Dypere bass, mer bassdynamikk, en særdeles luftig topp, og detaljer i mellomtone og diskant i bøtter og spann. Blir det enda bedre med lenger innspillingstid er jeg virkelig ikke i mot det! Det er jo veldig svake signaler mellom pickup og Riaa, så man må jo forvente at det tar tid å spille kabelen helt inn. Men nå er den smoothere enn helt i starten, så det er rett og slett kjempemorsomt å spille plater.

    Nå blir visst Vertere dyrere enn det allerede har vært pga kronekurs osv, men toppseriene til Vertere er skikkelig gode og kan varmt anbefales!
     

    Othmas

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2005
    Innlegg
    551
    Antall liker
    169
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hvem er forhandler/importør av Vertere her i Norge? Jeg er interessert i deres riaa-trinn Vertere Phono 1 MKII.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.515
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hvem er forhandler/importør av Vertere her i Norge? Jeg er interessert i deres riaa-trinn Vertere Phono 1 MKII.
    Tidligere har det vært HiFi Guiden på Hamar som har tatt inn og solgt Vertere.
    Er vel det fremdeles, så vidt jeg vet.
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.207
    Antall liker
    4.552
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Tror hifiguiden har noen riaa liggende, men Arild har sluttet å føre vertere produkter
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn