M
Mulelid
Gjest
Første januar 30 år etter bilen sitt første registreringsår kan man få status sånn på papiret, men hører snakk om 1979 som siste årsmodell. Hva er fakta? 
|
Tippar det har gått så bra no ei stund, at ryktesmedane diktar opp eittelleranna for å kunne slenge drit om styresmaktene. Og agurkane mine er i ferd med å modne også...Mulelid skrev:Ja, men har hørt at de vil "stoppe" det fra og med 1979-modell. Dvs at en 1985-modell ikke blir veteran..
Sikkert bare løse rykter, men det skal ikke forundre meg om de småparanoide klarer å få noe sånt gjennom siden biler fra 1980-tallet er såpass moderne som de er og dermed utgjør en trussel for salg av nye biler..Norge er jo en Sovjetstat i noens øyne, og de har av og til rett..
Fiat Ritmo Abarth, Golf1 Gti samt Ford Sierra må jo være biler med sjelivar skrev:gamle stinkbomber?
jeg tør påstå at min 75 mod gamle 242 ikke forurenser det spøtt mer enn en ny suv.
Grunnen til at det muligens stoppes rundt 1980 (altså biler regga etter det) er (etter det jeg tror) at det fins haugevis av meget gode biler derfra og fremover, som kommer til å rulle i både 50 og 60 år.
Så, enten må veteranopplegget fjernes (hvilket er urettferdig for entusiastene) eller stoppes når det er fornuftig.
Ikke er det lagd særlig mange biler med sjel etter 1980 heller (ingen, tror jeg)
Årets modeller ble presentert på markedet ca 3 mnd tidligere. Dvs en 78 mod fikk man kjøpt sept/okt 77.Spiralis skrev:Noen som vet om det er registreringsdato eller registreringsår som avgjør ?
Har en 1978 model SAAB som er registrert i 77, men den er registrert 31.12.77![]()
Finnes det flere Ritmo'er?Jurassic skrev:Fiat Ritmo Abarth, Golf1 Gti samt Ford Sierra må jo være biler med sjelivar skrev:gamle stinkbomber?
jeg tør påstå at min 75 mod gamle 242 ikke forurenser det spøtt mer enn en ny suv.
Grunnen til at det muligens stoppes rundt 1980 (altså biler regga etter det) er (etter det jeg tror) at det fins haugevis av meget gode biler derfra og fremover, som kommer til å rulle i både 50 og 60 år.
Så, enten må veteranopplegget fjernes (hvilket er urettferdig for entusiastene) eller stoppes når det er fornuftig.
Ikke er det lagd særlig mange biler med sjel etter 1980 heller (ingen, tror jeg)
Neida min venn, bilen ER en 1978 modell, det framkommer av tallkombinasjonen 78 i chassinummeret. Veldig vesentlig når man skal ha deler til den ! Den ble registret 31.12.77 fordi forhandleren skulle oppfylle en salgskvote for året 1977.Mulelid skrev:Da har du ikke en 1978-modell, men en 1977-modell siden året i vognkortet teller mer enn påstander om årsmodell for året etter når bilen er solgt høsten før. Ergo; Du har en veteranbil pr i dag og kan registrere den om allerede på mandag.![]()
Pink_Panther skrev:Se til å få kassert de gamle stinkbombene der. Det er på grunn av slike som dere vi har Europas eldste bilpark. Fy !!!
;D
Det er våre politikere godt assistert av de fantasifulle i finansdepartementet som sørger for bilstandarden i Norge!Pink_Panther skrev:Se til å få kassert de gamle stinkbombene der. Det er på grunn av slike som dere vi har Europas eldste bilpark. Fy !!!
;D
PROTESTERER!!!Ikke er det lagd særlig mange biler med sjel etter 1980 heller (ingen, tror jeg)
Fra delelageret til Citroën:Vapor skrev:PROTESTERER!!!Ikke er det lagd særlig mange biler med sjel etter 1980 heller (ingen, tror jeg)
Min 2CV er 84 modell....det den ikke har i hk har den i sjel!!!
http://2cv.middledot.net/index.php?topic=444.0
Hm, "Zen and the Art of 2CV Maintenance" ?OldBoy skrev:2 CV er den eneste bilen jeg har hatt, som har hatt sjel. Man kom utrolig langt med ståltråd, skrujern og et vanlig pipenøkkelsett. Ingen verkstedbesøk for meg i alle de årene jeg har hatt gleden av å eie en 2 CV (det er riktignok noen år siden, men dog...). For likevel å gi Gjestemedlem litt kredit her, vil jeg anta at selv blikkbokser kunne gjøre nytten hvis det skulle knipe (hvilket det sjelden gjør med 2 CV).
Nå "Gamle gutt", husker du hvem det var som introduserte utrykket: " We are not amused" ?OldBoy skrev:We are not amused!
Det er mulig at min hukommelse svikter meg, men jeg mener at det var dronning Victoria.Spiralis skrev:Nå "Gamle gutt", husker du hvem det var som introduserte utrykket: " We are not amused" ?OldBoy skrev:We are not amused!
Se se !OldBoy skrev:Det er mulig at min hukommelse svikter meg, men jeg mener at det var dronning Victoria.
Nå venter jeg bare på premien min, jeg.Spiralis skrev:Se se !De gamle er eldst og seniliteten er slett ikke så langt framskreden som enkelte frykter !! ;D ;D
Du har helt rett !![]()
![]()
![]()
![]()
Ære og anerkjennelse på HFS kan da ikke være å forakte ! ;DOldBoy skrev:Nå venter jeg bare på premien min, jeg.Spiralis skrev:Se se !De gamle er eldst og seniliteten er slett ikke så langt framskreden som enkelte frykter !! ;D ;D
Du har helt rett !![]()
![]()
![]()
![]()
Eller er det bare kostnadsfri ære og anerkjennelse å hente her???
![]()
![]()
![]()
Du sier noe...Spiralis skrev:Ære og anerkjennelse på HFS kan da ikke være å forakte ! ;D