VG som sannhetskilde?

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Jeg er overrasket over hvor mange som faktisk leser VG og lenker til artikler i den avisen på internett.  Personlig bruker jeg den kun til å sjekke om internett er oppe.  

Jeg synes at blant norske løssalgsaviser, så topper VG sensasjonaliserings- og opphaussinglista.

Er jeg alene om å synes at VG er i overkant sensasjonskåte?  Er det noen som leser VG (eller Dagbladet etc for den del) uten tilgang til noen trailerlass med salt?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Sammenlignet med hva?

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Sammenlignet med mye annet som ligger ute på internett. Jeg foretrekker nrk.no, tv2.no (som vel er det samme som nettavisen om dagen), aftenposten.no etc for å nevne noen. Ellers pleier jeg å holde meg til fagmagasiner hvis det gjelder emner som de er spesialister på.

G

Gjestemedlem

Gjest
VG er greit for dem som liker korte ord og store bokstaver, krydret med blider av personer de kjenner fra TV.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
VG er for de som følger med på Skal vi danse, BB, hvilken trener som fikk sparken fra hvor og andre uvesentlige nyheter.
Merkelig nok så er det Norges mest solgte tabloidavis?

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
878
Det fine med VG er at ingen artikkel er lengre enn at bikkja mi kan lese den.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg kjøper aldri vg eller dagbladet, og leser sjelden vg på nettet, men dagbladet synes jeg faktisk ikke er så ille, artiklene under magasindelen er f.eks ofte interessante.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Sammenlignet med løssalgsaviser i en del andre land er vel ikke våre så ille?

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
878
Man skal ikke sammenligne med det som er værre.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.339
Sted
Østfold
I det øyeblikket man velger en sannhetskilde velger man samtidig bort alle de andre.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
VG gir jo bare folket det folket vil ha; gamle sannheter om sex i ny innpakning, trivialiteter presentert som sensasjoner, og heller bensin på bålet til de som misliker våre mest markante personligheter i næringslivet, politikken og fotballen.

At mindretallet av oss stiller andre krav til aviser bør ikke være et stort problem. Vi har jo en del alternativer.

Topp Bunn