På tur og reise Vi som drømmer om Thailand

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Fikk lyst til å starte en tråd om Thailand. Helt sikkert mange som har vært der og mange som har lyst på å ta en tur. Tenkte vi kunne diskutere og gi hverandre tips om hvem /hva/hvor. Jeg har vært mye i Thailand, har bodd på landsbygda der i en periode og kjenner brukbart til skikk og bruk. I denne tråden burde det være plass til både de som reiser på ferie i et par uker og de som er der hele vinteren og til de som har eller ønsker å emigrere til smilets land.:)
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Ikke mange som har lyst til å dele opplevelser foreløpig, men det ser ut til at vinterdepresjonene florerer både her og der så er det vel på tide å blåse liv i denne tråden.

    Slettet et par bilder her. Det ene ble for creepy for sarte sjeler:p
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Den tegningen var en fin reminder på hvorfor ikke det frister og dra til thailand
    Ja, det er viktig å henge seg opp i damene og ikke i kostnader og et utrolig hyggelig land med et godt klima.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Det er heldigvis andre destinasjoner med sol og fint vinterstid som ikke er like preget av sexturisme og moderne slavehandel.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.024
    Blir ikke mindre creepy av det, sorry.
    Pluss 1

    Merkelig hvor erotisk attraktiv en bælfeit bleik oucast blir så fort man flytter seg en 7-8 tidssoner. Der er åpenbart preferansene helt annerledes.

    Personlig har jeg lurt på hvordan noen gifter seg med noen som ikke kan er kløyva ord norsk og snakker elendig engelsk (mye mer elendig enn ektemaken) etter kort tid. Jeg skjønner forsåvidt logikken bak det sett fra begges side, men å prøve å idyllifisere det blir veldig, veldig dumt.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Det er heldigvis andre destinasjoner med sol og fint vinterstid som ikke er like preget av sexturisme og moderne slavehandel.
    Tror du Thailand bare er Pattaya?....
    Thailand er et puritansk land, med forbud mot å vise seg toppløs både på tv og på strendene. Men samtidig er de frimodige og aksepterer både transer og homoer. Slettes ikke så dårlig spør du meg.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Vet ikke, har bare vært i bangkok og var ikke spesielt mye bedre der. Men såvidt meg bekjent så kjøper menn seg koner fra større deler av Thailand enn det
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Det er da så forbanna rart at det alltid skal vinkles på det negative, tanken min var å poste noen hyggelige sommerbilder i vinterkulda og at andre kunne komme innpå med noen hyggelige innlegg. Men her skal alt bare nebbes ned tydeligvis. Trist. Jeg har vært mange, mange ganger i Bangkok og har ikke sett en hore der ennå. Men ta deg en tur nederst i Karl Johan så blir du overfalt av jenter fra Afrika som tilbyr det meste.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.310
    ..... Jeg har vært mange, mange ganger i Bangkok og har ikke sett en hore der ennå. Men ta deg en tur nederst i Karl Johan så blir du overfalt av jenter fra Afrika som tilbyr det meste.
    Du skulle visst ha gått til Specsavers først.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    ..... Jeg har vært mange, mange ganger i Bangkok og har ikke sett en hore der ennå. Men ta deg en tur nederst i Karl Johan så blir du overfalt av jenter fra Afrika som tilbyr det meste.
    Du skulle visst ha gått til Specsavers først.
    Neida, jeg trenger ikke det, går heller i Hifi sjapper og kjøpesentre og en time eller to med taxi så kommer vi opp mot grensa til Myanmar i Kanchanaburi og ser restene av broen over Kwai. Utrolig interessant, ga meg en tankevekker av de sjeldne.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.151
    Antall liker
    6.731
    Torget vurderinger
    4
    Dersom ønsket med tråden var et annet fokus enn åpenlys kjøp av kvinner, det være seg "short time", "long time" eller import på fast engasjement, da er var det en usedvanlig dårlig valgt illustrasjon. Enten er du usedvanlig lite bevisst problemstillingen eller så har du feilbedømt ditt publikum kapitalt.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Dersom ønsket med tråden var et annet fokus enn åpenlys kjøp av kvinner, det være seg "short time", "long time" eller import på fast engasjement, da er var det en usedvanlig dårlig valgt illustrasjon. Enten er du usedvanlig lite bevisst problemstillingen eller så har du feilbedømt ditt publikum kapitalt.
    "Problemstillingen" er oppkonstruert etter min mening, frivillige handlinger mellom voksne mennesker er innafor. Tvang er utafor. Men jeg har nok feilbedømt mitt publikum. Vi får heller diskutere noen kabler. Spesielt nettverkskabler til tusenvis av kroner er fornøyelige nå i vinterkulda.:p
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.024
    Dersom problemstillingen ikke var oppkonstruert ville det vært en strøm av norske kvinner som reiste til ymse land med betydelig lavere økonomisk utvikling langt borte for å finne seg ektemann, evt ordenet det samme over Internett. Å påstå at det er noe som tys til når mer tradisjonelle måter har feiler er eller bør ikke være spesielt kontroversielt. Ellers ville slike forhold oppstått for menn i 20-30 årene eller deromkring og vært noenlunde jevnt geografisk fordelt, men slik er set jo ikke i virkeligheten. Personlig dømmer jeg ingen for sine valg, men å prøve å fremstille det som en normaltilstand er veldig rart.

    Norge som nasjon er noenlunde i kjønnsmessig balanse. Av en eller annen merkelig grunn velger de langt fleste å finne seg en norsk partner eller å forbli single.
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.596
    Antall liker
    910
    Her kom det mange surmagede kommentarer fra medlemmer som sikkert er godt gift og meget fornøyd med sin norske kjerring. Eller de prøver det beste for å overbevise seg selv at de lever et godt liv. Mange Thailandske kvinner har utdannelse og jobb og dannelse og er ikke mer grådige enn europeiske kvinner, heller tvert i mot.
    Og så har de sjarme, humør og smil som mangler her hos oss i stor grad. Den som finner ei god Thai kone vil ha det bra. Jeg trenger ikke.
    Men jeg ser poenget, sex industri, barn også, veldig fiksert på Thailand og begrunnet.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.024
    Men hvorfor er det ikke et stort apparat rundt norske kvinner som drar til østen eller Afrika for å finne seg mann? Gitt at det ikke er noen påfallende skjev kjønnsbalanse i Norge så er jo dette en mannegreie og det er langtfra slik at norske kvinner kan velge og vrake. For en natt kanskje, for et liv, neppe. Det er bøtter og spann av norske damer som er single, men de kaster ikke dart på globusen og drar dit pilen lander for å finne seg en mann.

    Jeg bestrider ikke den enkeltes lykke, kun at dette er «normalt».
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Det er mange aspekter her. Noen bra thaidamer finner seg en bra norsk ektemann og får det bra. Noen bra thaidamer finner seg en fæl mann eller vice versa. Jeg tror ærlig talt man må dømme hvert tilfelle for seg.

    Jeg har kompiser som har funnet seg thailandske, filipinske og i ett tilfelle ghanesisk dame. I disse tilfellene har begge parter det bra. Jeg har og en kvinnelig bekjent som har funnet seg en irakisk mann, og de har det veldig bra sammen.jeg vet av mange tilfeller der ståa er jævlig. Det koker ned til at bra folk er bra folk og drittsekker er drittsekker...

    Johan-Kr
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Folk må gjerne finne seg ei thaikone, men hvorfor betale familien for det.. og gjerne litt ekstra hvis a er jomfru? Å påstå at dette er frivillige handlinger mellom voksne mennesker er i beste fall naivt. For det første er aldersgapet ofte veldig stort og for det andre er det ofte mye penger involvert, hvertfall for en relativt fattig thaifamilie.
    Nei, Thailand er harry og guffent og drømmen er fraværende.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Folk må gjerne finne seg ei thaikone, men hvorfor betale familien for det.. og gjerne litt ekstra hvis a er jomfru? Å påstå at dette er frivillige handlinger mellom voksne mennesker er i beste fall naivt. For det første er aldersgapet ofte veldig stort og for det andre er det ofte mye penger involvert, hvertfall for en relativt fattig thaifamilie.
    Nei, Thailand er harry og guffent og drømmen er fraværende.
    Kan ha noe med at velferdssamfunnet er anerledes der enn her. Klanen står svakt i Norge. Staten tar ansvaret fra vugge til grav. I østen så er det klanen som står for mer av velferden. Gifter man seg med noen fra thailand så påtar man seg også økonomisk ansvar. Individualismen og kulturen er ganske så forskjellig.

    Thailand er harry? Meget mulig, men det er nå fordommene som snakker.
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.596
    Antall liker
    910
    Men hvorfor er det ikke et stort apparat rundt norske kvinner som drar til østen eller Afrika for å finne seg mann? Gitt at det ikke er noen påfallende skjev kjønnsbalanse i Norge så er jo dette en mannegreie og det er langtfra slik at norske kvinner kan velge og vrake. For en natt kanskje, for et liv, neppe. Det er bøtter og spann av norske damer som er single, men de kaster ikke dart på globusen og drar dit pilen lander for å finne seg en mann.

    Jeg bestrider ikke den enkeltes lykke, kun at dette er «normalt».
    Ja, og de forblir single av en aller annen grunn, og kanskje ønsker de det også, bryr seg ikke om menn eller forhold.Økonomien ordner seg. Oppleve et nært og godt samliv er ikke alle forunt, skilsmisse statistikk i Norge er vel ca 43 %, tror jeg. Ikke alle er vellykket.
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.596
    Antall liker
    910
    Folk må gjerne finne seg ei thaikone, men hvorfor betale familien for det.. og gjerne litt ekstra hvis a er jomfru? Å påstå at dette er frivillige handlinger mellom voksne mennesker er i beste fall naivt. For det første er aldersgapet ofte veldig stort og for det andre er det ofte mye penger involvert, hvertfall for en relativt fattig thaifamilie.
    Nei, Thailand er harry og guffent og drømmen er fraværende.
    Kan ha noe med at velferdssamfunnet er anerledes der enn her. Klanen står svakt i Norge. Staten tar ansvaret fra vugge til grav. I østen så er det klanen som står for mer av velferden. Gifter man seg med noen fra thailand så påtar man seg også økonomisk ansvar. Individualismen og kulturen er ganske så forskjellig.

    Thailand er harry? Meget mulig, men det er nå fordommene som snakker.
    Det er heller Norge som er harry og har vært det fra tidenes morgen
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Folk må gjerne finne seg ei thaikone, men hvorfor betale familien for det.. og gjerne litt ekstra hvis a er jomfru? Å påstå at dette er frivillige handlinger mellom voksne mennesker er i beste fall naivt. For det første er aldersgapet ofte veldig stort og for det andre er det ofte mye penger involvert, hvertfall for en relativt fattig thaifamilie.
    Nei, Thailand er harry og guffent og drømmen er fraværende.
    Kan ha noe med at velferdssamfunnet er anerledes der enn her. Klanen står svakt i Norge. Staten tar ansvaret fra vugge til grav. I østen så er det klanen som står for mer av velferden. Gifter man seg med noen fra thailand så påtar man seg også økonomisk ansvar. Individualismen og kulturen er ganske så forskjellig.

    Thailand er harry? Meget mulig, men det er nå fordommene som snakker.
    Problemet mitt er betalingen som skjer "up front" ikke hva man evt bidrar med etterhvert. Det kan fort bli mer verdifullt å sende ei datter eller to til vesten enn å ha dem sittende ved den lokale symaskinen, da oppstår det fort ett press.. personlig tror jeg ikke halvfeite vestlendinger er en utprega fetish på landsbygda i Thailand.. ei heller handler det om kjærlighet.. men om å forsørge familien.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Betaling up front? mulig jeg er naiv, men er det så fryktelig vanlig? Og er det ikke som regel andre veien. medgift?

    At det er et press kommer vi ikke utenom, ikke en gang i indvidualistiske Norge. Famile er et press enten man vil eller ikke. I norge kan man slippe billig unna da vi har staten til å dekke sykepenger, pensjon, helseutgifter osv.

    Kjærlighet... uten økonomisk trygghet så blir det vanskelig med kjærlighet uansett, skal jeg si deg. Det er noe som heter begge deler.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Nå er det nå en gang slik at får man dame fra Thailand, får man familien hennes med på kjøpet. Slik er det også for mange andre kulturer.

    En av grunnene til at thailandske damer velger norske menn er at det er et ønske om økonomisk trygghet.

    En annen er at skandinaviske menn har ord på seg for å være snille.

    Den tredje årsaken er kontrasten til mange menn i thailandsk kultur.

    En bør være klar over at kulturforskjellene mellom thailandsk kultur og norsk gjør at damene har litt andre ideer og vyer på hva et godt ekteskap er enn et norsk kvinnfolk.

    Johan-Kr
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Ja de bedriver hor med andre ord. Og jo trangere jo bedre betalt..
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Betaling up front? mulig jeg er naiv, men er det så fryktelig vanlig? Og er det ikke som regel andre veien. medgift?

    At det er et press kommer vi ikke utenom, ikke en gang i indvidualistiske Norge. Famile er et press enten man vil eller ikke. I norge kan man slippe billig unna da vi har staten til å dekke sykepenger, pensjon, helseutgifter osv.

    Kjærlighet... uten økonomisk trygghet så blir det vanskelig med kjærlighet uansett, skal jeg si deg. Det er noe som heter begge deler.
    Sin Sod må ikke forveksles med medgift som er noe annet.Sin sod betyr brudepris på norsk og betales av mannen til brudens familie før tillatelse til ekteskap gies. En fyr på jobben betalte 110k til brudens familie før ekteskapet og mente dette var helt normalt å bli avkrevd.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Sådan rent Historisk set:confused:

    Os, Vikinger har vel altid haft tradition for at hente Damerne fra andre steder på kloden:cool:

    Rejs og lær,- LIVET er for kort til fede kjerringa ;)

    I bund og grund, mange av os nedstammer fra sådan et Import arrangement :D
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Betaling up front? mulig jeg er naiv, men er det så fryktelig vanlig? Og er det ikke som regel andre veien. medgift?

    At det er et press kommer vi ikke utenom, ikke en gang i indvidualistiske Norge. Famile er et press enten man vil eller ikke. I norge kan man slippe billig unna da vi har staten til å dekke sykepenger, pensjon, helseutgifter osv.

    Kjærlighet... uten økonomisk trygghet så blir det vanskelig med kjærlighet uansett, skal jeg si deg. Det er noe som heter begge deler.
    Sin Sod må ikke forveksles med medgift som er noe annet.Sin sod betyr brudepris på norsk og betales av mannen til brudens familie før tillatelse til ekteskap gies. En fyr på jobben betalte 110k til brudens familie før ekteskapet og mente dette var helt normalt å bli avkrevd.
    Dette er ukjent for meg som holder til i Sør-Thailand. Muligens mer vanlig i de veldig fattige områdene nord-øst mot Laos (Isan).
    Men samtidig må vi huske på at hvis en datter blir "borte" fra familien så forsvinner også en trygghet. (Offentlig ansatte får en brukbar pensjon, de jeg har vært borti har valgt å ta ut alt sammen den dagen de blir pensjonister) Alle andre får en bitteliten sum etter fylte 60 tror jeg, den starter på 700 baht i mnd. Og øker med alderen. Svigerfar er nå 83 og får 1200 baht i mnd. Det dekker strømregningen, en sekk med ris og litt annet. Han er helt avhengig av å få hjelp fra barna for å overleve. Ikke noe NAV å hente noe fra.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg greier ikke å la være, :), hvis noen skal til Thailand med kona og eller barna så anbefaler jeg Golden Beach Resort i Krabi på det varmeste, super plassering, 100 meter fra stranda, ingen trafikk, og kort vei til spisesteder og shopping. Enkelt å bli med på long tail båter og oppleve en fantastisk natur.
    front.jpg

    krabi.jpg.jpg
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.336
    Antall liker
    3.247
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Jeg greier ikke å la være, :), hvis noen skal til Thailand med kona og eller barna så anbefaler jeg Golden Beach Resort i Krabi på det varmeste, super plassering, 100 meter fra stranda, ingen trafikk, og kort vei til spisesteder og shopping. Enkelt å bli med på long tail båter og oppleve en fantastisk natur.
    Vis vedlegget 478868
    Flott!
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Fordommer er kunnskap filtrert og destillert gjennom befolkninger og generasjoner. Fordommer er topp. Men om man tror at fordommene har i seg alt som er verdt å vite om verden er man litt dum.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Fordommer er kunnskap filtrert og destillert gjennom befolkninger og generasjoner. Fordommer er topp. Men om man tror at fordommene har i seg alt som er verdt å vite om verden er man litt dum.
    Antagelser generelt.

    Floskelen 'assumption is the mother of all fuckups' fortjener å konfronteres med konsekvensene av å vente på sikker kunnskap.

    Problemet er manglende vilje til å skaffe seg ny kunnskap og justere antagelsene fortløpende på grunnlag av denne.

    Man kan diskutere om sikker kunnskap i det hele tatt eksisterer, men å tro at man kan basere alle sine handlinger på det? Blir antageligvis en del venting av det....
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg er ikke ute etter å disse Thailand, thaier, eller de som måtte være gift med thaier. Jeg kjenner skikkelige menn som er det, og har slett ingen grunn til å tro at de har annet enn de beste hensikter med det valget.

    Men altså.. Denne tegningen. En 66 år gammel overvektig pensjonist og enkemann, riktignok med en pensjon som plutselig varer en stund, med lindret gikt i varmen, men også med sin "beste sex på 40 år" (når døde kona?) med to smekre ungpiker i et fattig land langt borte. Det er rett og slett en ganske guffen tanke.

    Kontrasten til de siste bildene og tanken om familieferie i Krabi, den er ganske stor, er den ikke?
     
    Sist redigert av en moderator:

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.472
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har aldri vært i Thailand men er ganske sikker på at landet er fullt av flotte steder og fine mennesker, men den tegningen var bare skikkelig, skikkelig guffen. Vil man fremheve Thailands kvaliteter, er det nettopp den type fremstillinger man skal styre i en stor sving unna, og jeg kan ikke fatte og begripe hva som var hensikten med å legge den ut.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn