VIBB-EATER..

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Noen som aner hva som er i en slik rotte.?
Har for en del år siden vært inne på tanken å lage noe i skai eller skinn for å bruke blyhagl, slik som dykkere bruker i beltene..
Kom dessverre ikke lenger enn til tøy bit som jeg la blykuler (kaliber .38 Round Nose 80% bly og 20% tinn) inni og la på CD spiller, det hjalp ganske mye den gangen, men den gangen var Denon DCD-2560 fremdeles i salg ;)

Sitter med Copland CTA-501 som kunne trengt noe på topplokket for å få vekk litt ulyder, sider og topp er en hel plate, så det skramler litt..
Det er lufting til røra, så jeg kan ikke dekke til store områdene av gangen..

Andre forslag tar jeg også imot, men det bør ikke være så avansert pga 10 tommeltotter ;)

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Det er vel karbon/grafitt og kobberpulver etc etc. Jeg var med og betatestet disse, samt cable wraps. Men det finnes ingen fasit om de virker. På min Meridian G98 hørte jeg forskjell i blindtest. På Min APL (Teac) er konklusjonene mer vag og rotta brukes mest for å få spilleren skikkelig i vater :)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.174
Torget vurderinger
0
..................(kaliber .38 Round Nose 80% bly og 20% tinn)...............

Der gjorde du en utilgivelig feil, det bør være cal.32 wadcutter og 9mm hollowpoint i blandingen 2 stk cal .32 for hver 9mm. ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Nei skal ikke fleipe, du satte meg på en god ide, jeg har "noen" kilo cal 12 haglpatroner med blyladning. Nå som det er forbudt å skyte med bly er jo dette en alternativ bruk av blyhaglene som man må utforske. ;)

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Det er vel karbon/grafitt og kobberpulver etc etc. Jeg var med og betatestet disse, samt cable wraps. Men det finnes ingen fasit om de virker. På min Meridian G98 hørte jeg forskjell i blindtest. På Min APL (Teac) er konklusjonene mer vag og rotta brukes mest for å få spilleren skikkelig i vater :)
Jeg er egentlig ikke int i slike rotter, men tungt og dødt materiale i en myk pose er ikke så dumt forslag, derfor valgte jeg rotta som mal..

Poenget er heller ikke å bruke dette som rent tweak, men for å fjerne skramlingen fra lokket på amp..
Kobber er faktisk ikke så dum idè, det oppfører seg nesten som blyhagl..

Jeg jobber et sted der det dreies en del metall, kanskje jeg kan sope opp noen rester der..
Så prøve å få kjerringa til å sy noen "pølser" som jeg kan legge på langs..

Foreløpig så er pølser med metall-oppsop beste løsningen, tror jeg.?
Anlegget står jo midt i stua, så det må være en løsning som godtas av den bedre halvdelen også..

Topp Bunn