VIMs bøttekott

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    9.993
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Til gjengjeld ligger den ikke på brukten lengre, etter at en hyggelig HFSér rettet klage til Høvdingen, til tross for at jeg var ekstremt tydelig på at dette ikke er en original og heller ikke en troverdig kopi.
    Men loven er loven og Høvdingen må følge den (og passe på at vi gjør det samme) med god margin - det har jeg full forståelse for.
    Flatt hoppetau i plasttrukket fake-sølvbelagt kobber med treklosser selges billig :)

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.263
    Torget vurderinger
    1
    Lyden med fake-Valhalla 2 var sjarmerende og slagkraftig. Litt V8, rødvinstoddy og ullsokker. Det manglet ikke detaljer og dynamikk, men låt hakket mer kompakt og mindre luftig enn med Inakustik. På enkelte innspillinger var det en varme i mellomtonen som slo positivt ut, om enn ikke helt nøytralt.
    Pussig at de er relativt mørke i klangen. Jeg hadde forventet det motsatte. Originalen bruker Teflon dielektrikum. Lederne er støpt/innkapslet i Teflon, og kjennes stive/harde. Kanskje disse kopiene bruker en billigere plasttype? Kjennes de som litt "løsere i fisken" sammenlignet med originalen?

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    9.993
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Pussig at de er relativt mørke i klangen. Jeg hadde forventet det motsatte. Originalen bruker Teflon dielektrikum. Lederne er støpt/innkapslet i Teflon, og kjennes stive/harde. Kanskje disse kopiene bruker en billigere plasttype? Kjennes de som litt "løsere i fisken" sammenlignet med originalen?
    Nei, de kjennes stive. Stivere enn jeg trodde, men jeg har ikke kjent så nøye på originalen tidligere.
    Men jeg mener å ha lest flere anmeledelser som antyder at Valhalla 2 er litt på den varme siden?
    Ta også med at termineringen nok er betydelig dårligere kobber enn originalene. Kan ligge litt der også.

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    9.993
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Er et par som har hintet om at det kunne være gøy å prøve disse flate imponatorkablene og jeg ser liten grunn til at noen skal pøse penger på Ali-Express i unøde, så bor du i nærheten og vil stikke hodet innom Bøttekottet for et lån...
    Min neste tur på hytta blir nok til påske, så inntil da er de disponible. Deretter kan de få pynte budsjettanlegget og imponere bønda i Trollheimen.
    Låne for gøy der altså - ikke for salg, bare for å være overtydelig 🤭

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.652
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Til gjengjeld ligger den ikke på brukten lengre, etter at en hyggelig HFSér rettet klage til Høvdingen, til tross for at jeg var ekstremt tydelig på at dette ikke er en original og heller ikke en troverdig kopi.
    Men loven er loven og Høvdingen må følge den (og passe på at vi gjør det samme) med god margin - det har jeg full forståelse for.
    Flatt hoppetau i plasttrukket fake-sølvbelagt kobber med treklosser selges billig :)
    Loven i Norge er vel utformet slik at man har lov til å kjøpe og bruke fake, men ikke selge/omsette.

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    9.993
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Loven i Norge er vel utformet slik at man har lov til å kjøpe og bruke fake, men ikke selge/omsette.
    Absolutt sant, men bilder og tekst var formulert med omhu og viste ikke logo eller serienr. Viste derimot plugger som ikke er som originalene. Men så var det det angivergenet hos noen da...
    Helt greit for meg. Ingen penger tapt og hyttekabel som ser ut som de mener alvor :)

• Liker
    Reaksjoner: ptb

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.532
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Absolutt sant, men bilder og tekst var formulert med omhu og viste ikke logo eller serienr. Viste derimot plugger som ikke er som originalene. Men så var det det angivergenet hos noen da...
    Helt greit for meg. Ingen penger tapt og hyttekabel som ser ut som de mener alvor :)
    Jeg kommer aldri til å innrømme at det var jeg som angav deg 😆

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    9.993
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Jeg bare gikk ut fra at det var en fra den værbit(r)(t)e kysten uansett, så ikke tenk på det :ROFLMAO::ROFLMAO:

Fordomsfulle j***ler alle som én. Ser helt like ut gjør dere også! Har aldri våget meg vest for Asker, men har det fra sikre kilder 😘

Proethifi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Antall liker
    1.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bare gikk ut fra at det var en fra den værbit(r)(t)e kysten uansett, så ikke tenk på det :ROFLMAO::ROFLMAO:

Fordomsfulle j***ler alle som én. Ser helt like ut gjør dere også! Har aldri våget meg vest for Asker, men har det fra sikre kilder 😘
    Har ikke du hytte i Oppdal traktene, det er jo vest for Asker? :cool:

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    9.993
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Oppdaget akkurat at det blir mange fridager i julen og man vil nok fort føle behovet for litt egentid innimellom familiekos og ribbefett.
    4 plater med litt bestillingstid bestilt fra iMusic og en liten verkstedjobb-kos i tillegg. Ho-ho-ho 🎅

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    9.993
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Tester ut noen Top-100 artister som jeg ikke har noe forhold til, for å se om det kunne være noe å se nærmere på. Går ikke rette veien så langt…
    1732357950019.png
    1732358052473.png
    1732358152523.png

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn