Forsterkere Vincent?

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.989
Antall liker
1.243
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Har Vincent noen knallgode forforsterkere som kan anbefales?

Er ute etter nøytral lydformidler med stram bass, kroppslig mellomtone og fri for harde kanter. Dynamiske silkehansker :)
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.989
Antall liker
1.243
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Har sjekket vennetråden og ble ikke klokere av det.
 
N

nysjerrigper

Gjest
effektforsterkerene er sikkert ok, men blir skeptisk til linjetrinn og annet hydbridgreier når jeg leser dette:
Vincent CD-S6 CD player upgrade

"[FONT=Courier New, Courier, monospace]The parts on the PCB are FAKE IMITATIONS. All capacitors are WIMA look-alikes. I bet that the BurrBrown op-amps are fake as well: they are painted with white letters, not laser engraved like real BB 2604.
Wait a minute - WHAT OPAMPS?! This is a tubed player innit? .... well... not quite[/FONT]"

"[FONT=Courier New, Courier, monospace]lets see - this is not amplifying triode, no SRPP, no MU follower - this tube is a CATHODE BUFFER to color the sound of op-amped shit. This is SHIT SQUARED."
"[/FONT]
[FONT=Courier New, Courier, monospace](Hey! German/Chinese Vincent (VanvGogh?) morons, this dac HAS the ouput stage, no need for 10 op-amps and a tube)"[/FONT]
 

superlars

Medlem
Ble medlem
16.06.2010
Innlegg
16
Antall liker
34
Hei!

Skal ikke basert på egen erfaring anbefale Vincent generelt, men har selv en SV-234. Bruker den egentlig ikke lenger, har gått over til Naim (Uniti så SuperUniti), men det faktum at jeg fortsatt har den stående tyder vel kanskje på at jeg liker den!

Jeg synes den spilte utmerket her hos meg, hadde den med et par Dali Ikon2, deretter et par System Audio Mantra 60. Skal jeg fremheve noe tror jeg det må bli den kontante bassen (mulig det er fordi den er relativt strømsterk ift Naim). Jeg har store planer om å gi denne et nytt liv med en god DAC senere! Brukte Cambridge sin DACmagic den gangen, mistenker at den var en relativt stor flaskehals i systemet. Plater låt så innmari mye bedre!
 

Alvar

Medlem
Ble medlem
06.12.2013
Innlegg
26
Antall liker
13
Sted
Lillekvina
Har hatt SA-T1 i flere år, den er supergod! Men den fortjener skikeklige rør for og blomstre, Mullard CV4004 og 4003 gjør at denne preampen har den morsomte mellombassen jeg noensinne har hørt, og jeg har nå 10doblet prisen på dette området
 

zleepyme

Fersking
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
4
Antall liker
0
Sted
Mo i Rana
Hadde en SP331 Hybrid effektforsterker som jeg kjørte på et par Dali Concept 10. Hadde det utrolig morsomt med denne! Mye lyd til de rundt 8000 den kostet. Solgte den i fjor etter å ha hatt den siden 2006. Aldri feil, eller ulyder i den. Men den kom til kort på mine Mentor 8, så derfor ble den solgt.
 
Topp Bunn