Vintage ???!!!!!!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.175
Torget vurderinger
0
I avdelingen for vintage utstyr er det nå lagt ut en oversikt over vintage høytalere fra 1981 ?? Herregud, de fleste av bilene mine er da eldre enn det, og de er da ikke SÅ gamle !! Selv er jeg da en mann i min beste alder ! ;D

Eller er det slik at tiden virkelig går så vanvittig fort ?
Skal man begynne å føle seg gammel ?? :-/ NEI !! Det går da ikke an ! :eek: ;D

Alas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.01.2004
Antall liker
2
Hvis det stemmer så er det to år til jeg er vintage og det mener jeg er alt for tidlig. Nei, det må være en feil.

Mvh

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
I avdelingen for vintage utstyr er det nå lagt ut en oversikt over vintage høytalere fra 1981 ?? Herregud, de fleste av bilene mine er da eldre enn det, og de er da ikke SÅ gamle !! Selv er jeg da en mann i min beste alder !  ;D

Eller er det slik at tiden virkelig går så vanvittig fort ?
Skal man begynne å føle seg gammel ?? :-/ NEI !! Det går da ikke an !  :eek: ;D
Høytttalere fra 81 er jo nesten nye!!

Vintage dekker vel perioden før 1975? Det må vel være 30 år gammelt?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Vintage er frå tida før eg vart komfirmert, iallfall frå tida før eg tente eigne pengar. Basta!
Laga de musikkanlegg på den tida?
:)

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.315
Sted
Østfold
Med andre ord er de det eneste som kvalifiserer til å være vintage? ;D

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Med andre ord er de det eneste som kvalifiserer til å være vintage? ;D
Nei da, jeg har en gammel dressjakke. Av en eller annen merkelig grunn er den for liten. Merkelig åssen klær kan krympe.

LPA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Antall liker
5
Beklager hvis jeg la listen i feil forum - men 25 år gamle høyttalere(og andre komponenter) må da være vintage?

LPA

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Åja, jeg er vel vintage jeg og da. Jaja, høres jo nesten litt flott ut det. ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Åja, jeg er vel vintage jeg og da. Jaja, høres jo nesten litt flott ut det. ;D
Jeg aner et snev av velpleid og vellagret klasse her. Hmm, kan det være meg?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.175
Torget vurderinger
0

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
119
Torget vurderinger
2
Vintage sees vel på som 70-talls produkter og eldre, men vintage begrepet omfatter vel og så andre ting, som feks Tandberg. Og disse ble vel solgt så sent som på 90-tallet........

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Vintage er vel strengt tatt et begrep for årgang.
Sånn sett så kan man godt lage en liste over platespillere "vintage 2005" også. Vi har jo til og med viner som er "vintage 2005"...

Mvh Vidar P

P

Parelius

Gjest
Jeg fikk servert noe vintage cognac en gang. Visstnok fra økenen i afrikens lande, og gjemt der av noen av Affas venner. Vi hadde fyllt magen opp av alskens havets retter, sågar hatt en liten blund, før vi altså fikk servert omtalte eleksir. Det smakte flatt og flaut, akkurat som en vintage mann. Gud, hvor glad jeg er for at jeg snart skal dø av elde. Nei, så mye eldre enn 16 år bør det ikke være. Kvinner derimot, eldes så mye raskere. De bør nytes så raskt som mulig!

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Hm.. skjønte ikke helt denne jeg, men Spiralis syntes visst den var veldig morsom.. Eller er han kanskje bare litt i fnisehumør for tiden tror du..?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Hm.. skjønte ikke helt denne jeg, men Spiralis syntes visst den var veldig morsom.. Eller er han kanskje bare litt i fnisehumør for tiden tror du..?
Men kjære, skjønte du ikke den?

Et kompliment som jeg arbeidet med i timevis før jeg var så fornøyd at jeg tok sjansen på å poste det. 8)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Men kjære, skjønte du ikke den?

Et kompliment som jeg arbeidet med i timevis før jeg var så fornøyd at jeg tok sjansen på å poste det. 8)

Ååå?

Uff, det var jo ikke meningen å skuffe deg, men skjønte ikke helt den med : kan det være meg..

Er jo ikke din skyld at jeg er gammel.. ;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.175
Torget vurderinger
0

Spiralis er nok i et litt fandenivolsk "fnise"humør og en lille smule politisk ukorrekt for tiden. ;D

Til de som tar seg nær av det: Beklager ! :-[ :-/ :-*

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Spiralis er nok i et litt fandenivolsk "fnise"humør og en lille smule politisk ukorrekt for tiden. ;D

Til de som tar seg nær av det: Beklager !  :-[ :-/ :-*

Nei da, tar meg ikke nær jeg i alle fall, lurte bare på hvilken morsomhet jeg så totalt gikk glipp av.. ;)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.919
Sted
Oslo
Vintage er vel strengt tatt et begrep for årgang.
Sånn sett så kan man godt lage en liste over platespillere "vintage 2005" også. Vi har jo til og med viner som er "vintage 2005"...

Mvh Vidar P

Vintage begrepet henspeiler vel på det originale fra en årgang eller tidsperiode. En kan lage replika-klær fra f.eks 50-tallet, men hvis det er originalt fra den tiden er det "vintage". Derfor er det riktig som du sier at en likeså gjerne kan kalle noe "vintage 2005", såfremt det er noe genuint fra da.
Veteran er vel alt eldre enn 30 år.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Over 100 = Veteran
30 - 100 = Vintage
10 - 30 = Gammel dritt
5 - 10 = Så godt som nytt
0 - 5 = Ikke innspilt

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.175
Torget vurderinger
0
Nei da, tar meg ikke nær jeg i alle fall, lurte bare på hvilken morsomhet jeg så totalt gikk glipp av..  ;)
Det var mer en generell henvisning til smått politisk ukorrekt opptreden på flere tråder enn denne !

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det var mer en generell henvisning til smått politisk ukorrekt opptreden på flere tråder enn denne !

Jeg synes du skal fortsette med både fnisingen og det å være politisk ukorrekt jeg. Har stor sans for begge deler. ;D :-*

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.175
Torget vurderinger
0
Jeg synes du skal fortsette med både fnisingen og det å være politisk ukorrekt jeg. Har stor sans for begge deler.  ;D  :-*
OI !! Nå kommer Oddgeir til å få vann på mølla !! ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
OI !! Nå kommer Oddgeir til å få vann på mølla !!  ;D

Jaja, han er nå ganske politisk ukorrekt han og. Trenger bare å bli litt mer fnisete... eller kanskje ikke, for mye fnising kan jo bli litt plagsomt i lengden.. ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jaja, han er nå ganske politisk ukorrekt han og. Trenger bare å bli litt mer fnisete... eller kanskje ikke, for mye fnising kan jo bli litt plagsomt i lengden..  ;D
Sånn omtrent?
8) ;D 8) ;D 8)

Husk jeg bærer min naturlige bekjedenhet med verdighet. ;)

Topp Bunn