Vinyl i London

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
20.074
Antall liker
11.071
Torget vurderinger
10
Skal til London i neste uke m familien. Langweekend. En tur som jr (13 år) har bestilt for flere år siden. Etter at vi har vært på alle de sedvanlige severdighetene (The Eye, Big Ben, Tower of London, Madame T, lunsj på Hard Rock, middag hos Hells kitchen osv) så vil jeg gjerne i en vinylsjappe?

Noen tips? :)
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
12.242
Antall liker
28.570
Sted
Oslo/Grebbestad

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
20.074
Antall liker
11.071
Torget vurderinger
10
Vi reiser torsdag formiddag forhåpentligvis. Kanskje det har lettet til da.

Det er et sjansespill dette her. Skal jeg:

a) ta sjansen og vente
b) avbestille allerede betalt hotell i London i løpet av morgendagen og evt reise hotelløs hvis flye letter torsdag
c) avbestille hotel og fly, vet ikke hva British Airways sier til det, har bedt reisebyrået sjekke

::)
 

prom

Medlem
Ble medlem
19.10.2008
Innlegg
21
Antall liker
7
Sted
Bergen
Torget vurderinger
3
Mange sjapper i Camden.

Out on the Street records er for øvrig en favoritt! Mye soul og den slags. Ligger også en del i gaten ved Bayswater station, lurer meg på om gata heter Bayswater Road.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.393
Antall liker
11.450
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Vinyl i London, klassisk musikk

Mange gode tips her, men jeg har et ekstraspørsmål:

Hvor i London drar jeg for å kjøpe klassisk musikk på vinyl?
Gjerne nye plater.
Det må da finnes noen som har klassisk fra Speakers Corner, Classic Records og denslags i butikken?

Edit: Ser ut som du var max uheldig med tidspunktet, hel. Huff.
Håper dere får en ny sjanse. Vi satser i slutten av mai.
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.653
Antall liker
3.833
Harold Moore i Noel st (soho) har etpar hundre tusen klassiske plater på lager. Mest brukt, men noen nye. Hmv og de andre på Oxford st har endel nytt klassisk.

God jakt!
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
20.074
Antall liker
11.071
Torget vurderinger
10
Kom hjem igjen i ettermiddag. Vi var vel egentlig maks heldige da asken var over torsdag da vi reiste.

HMV på Piccadelly Circus har en liten vinylavdeling. Den er på ca 3-4 meter. Platene er mye billigere enn i Norge. Kjøpte en liten bunke der.

Turen var egentlig for junior så kona og særlig jeg spilte andrefiolin. På lørdagen var vi etter lunsjtider på markedet i Portobello Road (ved Notting Hill) og på tilbaketuren så finner jeg en veldig bra bruktsjappe. Den ligger ved enden av parken ved Bayswater. Det er egentlig tre butikker ved siden av hverandre, med hver sin inngangsdør. De tre butikkene var hhv soul&jazz, pop&rock og klassisk. Jeg hadde svært dårlig tid, var tissatrengt etter fish&chips på puben (det var vel ikke maten sin skyld) og de andre hadde hjemlengsel til hotellet. Jeg fikk i allefall tak i både Donald Fagen: Nightfly, en pen bunke GRP, en superstrøken Mezzoforte og et knippe 80 talls Van Morrison. ;D

Kommer tilbake med nærmere rapport, veibeskrivelse og plateliste.
 

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Innlegg
1.381
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Høres ut veldig ut som Music Exchange i Notting Hill Gate ( http://www.mveshops.co.uk/). Veldig bra butikk med fornuftige priser så lenge du holder deg i første etasje og ikke går opp trappen....
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.393
Antall liker
11.450
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Jeg passerte Speakers Corner, men der var det ikke mye vinyl å hente. Bare tullsnakk, såvidt jeg kunne bedømme. ;D

Men i de nevnte butikkene i Soho og Notting Hill Gate var det mye å grave seg ned i. Jeg kom tunglastet hjem igjen, med klassikere av alle sjangre. Jeg tok meg god tid i mange butikker, men brukte flere dager i kjelleren hos Harold Moore (Great Marlborough Street), og fikk bare kikket gjennom en brøkdel. Aladdins hule for klassisk-samlere. Dit kommer jeg garantert igjen.
Takk til alle for gode tips!
 
Topp Bunn