Vinyl i Manchester ?

leon

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2008
Antall liker
193
Sted
Trondheim
Reiser til Manchester i november, noen butikk tips, klassisk,pop eller rock på vinyl ?
Tips taes i mot med takk.

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Antall liker
1.319
Sted
Siggerud
Torget vurderinger
1
Jeg prøver å huske noen gatenavn... Jeg fant en gang ei sjappe for brukt vinyl i et kjellerlokale.
Market Street, St. Peters Square, noe deromkring?

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.189
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Jeg har ikke vært i butikken selv, men vet at det finnes og mener å ha hørt om Vinyl Exchange
http://www.vinylexchange.co.uk/default.asp
De har butikk i 18 Oldham Street

Ellers er det flere nettsider som nevner Northern Quarter som et mekka for plate-shopping. Vet ikke om det stemmer fremdeles.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.831
Torget vurderinger
27
Sist jeg var Manchester dro meg med meg en hel masse plater hjem, jeg har litt vanskelig for å huske gatenavn men minnes at de butikkene jeg fant var lett synlige om man tasker litt rundt (beklager, til mer hjelp er jeg nok ikke). Man er så alt for dårlig til å notere seg de gode stedene.

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Antall liker
36.196
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
Jeg har ikke vært i butikken selv, men vet at det finnes og mener å ha hørt om Vinyl Exchange
Vinyl Exchange, Manchester, UK - Rare and Collectable Rock Vinyl, Dance Vinyl, Indie Vinyl
De har butikk i 18 Oldham Street
fikk altfor liten tid i helga, rakk ikke bort til Picadilly Records. Mye av årsaken var nettopp denne butikken som var nærmest, de to ligger altså i samme gate

bilde 1 (1).jpg

bra butikk, syns jeg, hyggelige folk, god plass.
Vinylen i kjelleren, rakk bare såvidt å titte litt

bilde 2 (2).jpg

bilde 3 (1).jpg

bilde 2 (1).jpg

Har da vært på et par raveparties jeg, begge to var i Manchester

bilde (1).jpg

en liten handlepose ble det likevel raska sammen til på det kvarteret jeg var der, singler utstilt i bakgrunnen

Topp Bunn