Vinyl i potent kino

atledreier

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.01.2011
Innlegg
607
Antall liker
211
Sted
Sandnes
Har et dedikert kinorom som også blir brukt til musikk. Lurer litt på vinyl igjen, siden anlegget er såpass dynamisk og morro å høre på.

Spørsmålet er om et såpass potent system vil bli et problem med vinyl? Spiller ofte relativt høyt. Spilleren kan monteres på laminat over betonggulv eller evnt på panelkledd yttervegg.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Burde ikke være så problematisk, men det er jo verdt å huske på å ikke sette platespilleren oppå subwooferen, liksom. ;)

Folk med vinyl spiller ikke noe lavere enn andre musikkelskere, de. :)
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.958
Antall liker
13.283
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
et tungt acryllokk kan isolere for akustisk feedback
jeg spiller flatt jern uten problemer
10mm acryllokk over hele spilleren, som står på en avdempet tykk mdf plate i en mdf kasse
mvh
Leif
 

atledreier

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.01.2011
Innlegg
607
Antall liker
211
Sted
Sandnes
Høres bra ut! Da blir det nok platesnurre skal du se! :)

Hvor høyt er det lurt å legge infrasonisk filter? Anlegget går ikke så fryktelig dypt, tipper det vil rulle av på rundt 18-20Hz (holder på å flytte inn i nytt hus), men skal klare 130dB på 20hz uten roomgain, så trinnlyd kan nok bli forsterket en del...
 

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
1.578
Antall liker
471
Sted
Nøtterøy
Høres bra ut! Da blir det nok platesnurre skal du se! :)

Hvor høyt er det lurt å legge infrasonisk filter? Anlegget går ikke så fryktelig dypt, tipper det vil rulle av på rundt 18-20Hz (holder på å flytte inn i nytt hus), men skal klare 130dB på 20hz uten roomgain, så trinnlyd kan nok bli forsterket en del...
Da ville jeg droppet vinylsnurre, og heller gått for hørselvern :). Nei da, vinyl er veien å gå det.

Roger
 

atledreier

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.01.2011
Innlegg
607
Antall liker
211
Sted
Sandnes
jeg sa det KAN spille så høyt, ikke at det BLIR spilt så høyt. Poenget mitt var at hvis jeg får nevneverdig trinnlyd kan det gå ut over hørsel og struktur relativt fort.

Jeg er en skikkelig headroom-hore, derfor er det høyeffektive og store elementer og kasser som gjelder! :)
 
Topp Bunn