Vinyl i Tromsø?? Akk o ve...

gadus

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.09.2010
Innlegg
94
Antall liker
0
Torget vurderinger
3
Gud som jeg savner Feedback og platebaren, og til sist platebaren feedback... Kan si hva man vil om Egon, men vinyl kunne han..

Nå finnes det en håndfull plater på platekompaniet, thats it... :'(

Så frågan er; er det noen eminente medlemmer her inne med tilholdssted Tromsø som vet om det arrangeres platemesser mm her byen? Vet det er en Facebookgruppe for vinylinteresserte her i omegn, men som notorisk FB motstander kommer jeg ikke langt der nei :p

Bruker det komme en notis her inne ved evt vinyl-events i Tromsø?
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
13.113
Antall liker
14.778
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
...og så fant eg det her på boka:

Stort antikk og samlermarkes på pøbben i Straumsbukta. Antikviteter, LP
plater, 78 plater Sveivegrammofoner, frimerker, mynter, bøker ting og
tang.Kun kontant har ikke betalingsterminal.Salg av mat og drikke.
Åpningstider fra kl 1100 til 1800 Lørdag og Søndag. 18 og 19 september 2010

Ska ikkje love at eg huske på å informere deg om når det skjer ting, men ska prøve i aille faill :D

R
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
13.113
Antall liker
14.778
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
http://www.radiotromso.no/les/17100.html


Utdrag:

Vinylplaten er CDen overlegen på lydkvalitet.

Lyden er i sin fulle bredde på en vinylplate, det vil du aldri kunne oppnå med digitalisert lyd.

De store salgsslagerne så langt er gammel vinyl med Pink Floyd, AC/DC og Rolling Stones



Må pinade vurdere å fløtte nordover igjen ;D ;D ;D
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
13.113
Antall liker
14.778
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Dæven, tenkte eg....

"Etter nesten ett halvt års ventetid er det endelig klart for ny platemesse i Tromsø. Her vil man få muligheten til å sikre seg både brukte og nye vinyl, cd og dvd fra mange private samlinger, platebutikker og kulturelle aktører rundt om i byen. Om du er en ivrig vinyl-samler eller generelt bare er glad i musikk og film, vil du helt sikkert finne noe som faller i smak.
Denne gangen vil herligheten foregå i den nye kafeen på Hålogaland teater. Dato for evenementet er satt til søndag 6. desember fra 14-17. Ta deg en tur innom, om så bare for en skvett kaffe og en hyggelig prat på en ellers så rolig søndag.

Velkommen skal du være!

(Om du er interessert i å ha stand, kan du kontakte Kristine på tlf 958 18 314 eller e-post: kristine.borresen@gmail.com.)"

Men så la eg merke tel at det var 2009....

R
 

gadus

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.09.2010
Innlegg
94
Antall liker
0
Torget vurderinger
3
huuuuuuurrrrrrraaaaaaaaa.....

nettopp snakket på tlf m eier av brukt vinyl og sånt på håpet i tromsø... han hadde 7-8000 plater inne i sjappa, satan!!!!

Skal bortover en tur nå, han skulle sette på kaffen og ta en plateprat ;D

så moralen er; Uvitenhet er prisen å betale for 10 år borte fra vinylen, og jaggu faen fikk jeg hjelp her inne enda en gang, dette blir bedre og bedre!! ;D ;D
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.083
Antall liker
8.608
Torget vurderinger
1
Vær obs. på at han også har gående budrunder på QXL som han legger prislista si etter. Dessuten har han stadig kommet med seriøse bommerter med "førstepressinger" osv. Men sånt kan forekomme mange steder. Annet er at noen av platene er utslitte.
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
12.051
Antall liker
12.130
Sted
Hus
Ebay er tingen for vinylkjøp. Er en stooooor verden der ute, og opplagene er høyere på en del titler i utlandet enn her i Norge. Større sjanser for å finne det en er på jakt etter der i en bedre stand, og kanskje til en greiere pris enn her hjemme. Har kjøpt mye der de siste 6 årene. Mye fra Japan oxo. :)
 

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Innlegg
1.858
Antall liker
309
Vinyl er vel lettest å få fatt i brukt hos bruktsjapper, selv om noen har begynt å ta inn nytt materiale.

Jeg kjøpte Vinyl i store mengder hos Playtime i Trondheim for nær 30 år siden ( 1983/84 ).
Var i kjelleren de hadde det meste av utvalget.

http://www.flickr.com/photos/trondheim_byarkiv/3868187554/

Var også en merkelig bruktsjappe med vinyl ved den gamle brua over Nidelva, ( Elgseterbrua )?
Der hadde de det merkligste, en venn fant mye Bowie, Svenske utgivelser fra 60 og 70-tallet og mye annet.

Her forsvant vinyl fra platesjapper på begynnelsen av 90-tallet, og nå er det stort sett bare posten og bensinstasjoner som selger CD.

Når det gjelder Tromsø er jeg usikker på tilgangen på vinyl - nye utgivelser.
Har ikke fått sondert terrenget, har bare noen turer innom Hifiklubben uten at jeg ble imponert av utvalget når det gjelder komponenter.

Når det gjelder vinylklubber ble det vel forsøkt startet en klubb i Nordland for noen år siden av en kjenning fra tidligere dager.
Vet ikke hvordan ståa er nå, bortsett fra at det var noe avisskriverier for noen år siden.
 
Topp Bunn