Vinyl på Nad D7050

tomarildh

Medlem
Ble medlem
07.01.2019
Innlegg
12
Antall liker
1
Heisann!

Har begynt å tenke på å skaffe en platespiller. Har en Nad D7050 med B&W CM1 koblet til. Har sett litt på Reloop Turn3 med innebygget RIAA og USB ut som de har på tilbud til 3990 på Oslo Hificenter, og Pro-Ject Debut Carbon USB (DC) som de har på tilbud til 3799.

Er det mulig å koble disse til usb-inngangen på 7050 eller må jeg bruke phono>minijack?

Tredje alternativ er min fars gamle Dual (han husket ikke hele navnet, men det ser veldig ut som en CS5000 i valnøtt av det jeg har funnet på nett) med Ortofon pickup (husket ikke hvilken) og en NAD PP3i som jeg også kunne få.

Er noen av disse enklere en andre å oppgradere i senere tid?
 

vrøvl

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.05.2009
Innlegg
943
Antall liker
308
Torget vurderinger
1
Reloop er nok lettest å forholde seg til dersom du ikke liker mikkmakk. Direktedrevet er mindre plunder, avtagbart headshell gjør det mye lettere å bytte pickup, osv. Men jeg ville nå i det minste prøvd den gamle Dual'en først.


Aner ikke hvordan det er med usb, sorry.

Sent fra min RNE-L21 via Tapatalk
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.238
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
USB fungerer ikke. Du må bruke en analog inngang på forsterkeren.
 

tomarildh

Medlem
Ble medlem
07.01.2019
Innlegg
12
Antall liker
1
Reloop er nok lettest å forholde seg til dersom du ikke liker mikkmakk. Direktedrevet er mindre plunder, avtagbart headshell gjør det mye lettere å bytte pickup, osv. Men jeg ville nå i det minste prøvd den gamle Dual'en først.


Aner ikke hvordan det er med usb, sorry.

Sent fra min RNE-L21 via Tapatalk
Takk for svar. Litt mikkmakk kan jo være kos det! Skal gi Dual'en en sjangs først ja.

USB fungerer ikke. Du må bruke en analog inngang på forsterkeren.
Den er god. Kanskje det er like greit å bytte til D3045 for å gjøre alt litt enklere.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.238
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Ah. Ser nå at D7050 ikke har noen analoge innganger.

Du kan muligens finne et RIAA-trinn/en phono-forforsterker som har innebygget AD-converter og digitalutgang eller bruke en ADC etter RIAA-trinnet, men det virker kanskje ikke særlig elegant.
 

fry

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.10.2012
Innlegg
805
Antall liker
438
Torget vurderinger
10
Dersom du har en sonos connect kan du bruke analog inn på den, før du sender signalet digitalt til d7050. Samme metode mange bruker på devialet phantom f.eks.
 

tomarildh

Medlem
Ble medlem
07.01.2019
Innlegg
12
Antall liker
1
Dersom du har en sonos connect kan du bruke analog inn på den, før du sender signalet digitalt til d7050. Samme metode mange bruker på devialet phantom f.eks.
Takk for tips! Blir fort en Sonos da om det ikke blir ny forsterker.
 
Topp Bunn