Vinylprisene begynner bli helt håpløse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nordvest

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Innlegg
    513
    Antall liker
    110
    Torget vurderinger
    1
    Tenkte jeg skulle kjøpe den siste plata til Leonard Cohen, men Platekompaniet skal ha 400 kroner for den. 400kr! Og da er den attpåtil «nedsatt» med 50kr. En enkeltplate på 29 minutter. 400kr...

    Dette er en utmerket måte å drepe interessen og rekrutteringen på ihvertfall..
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Prisene på vinyl er høye, men jeg har handlet i Tyskland, og det er ikke alltid så mye billigere der heller.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.949
    Antall liker
    16.433
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Enig. Betalte selv 399kr for den. Synes 299kr burde være nok. Kan betale ekstra for spesial utgaver. En annen ting som forundrer meg er at en ofte får nedlasting mp3 kode. Burde i det minste får en flac fil når en betaler så mye.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.792
    Antall liker
    11.188
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Helt enig i at prisene er høye..... men en typisk LP4 kostet 65-69kr midt på 70-tallet.... også bruktpriser er alt for høye etter min mening, - greit å betale 3-400kr for litt spesielle plater i god stand, men skal en ha 40-50 -100 stk og selger beregner flatt 2-300 kr /stk blir det galemattis..noen tror at alt er gull bare det er vinyl - men bevares, - det er opptil enhver og forlange eller akseptere...
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    For lite konkurranse. Men for mye konkurranse fører vel bare problemer for bransjen med seg.
     

    nordvest

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Innlegg
    513
    Antall liker
    110
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke så mye billigere i utlandet heller bestandig, bortsett fra hvis man ramler over et salg, så det virker som dette er et internasjonalt problem ja. Mulig jeg husker feil, men mener at det for kun ganske få år siden var 199-249kr som var noenlunde standard pris for en vanlig, ny plate.

    Bruktprisene har også skutt i været ja, enkelte har helt absurde ideer om hva platene deres er verdt. Husker at før kunne man kjøpe bra, kjente plater til en 60-70kr brukt, nå er en heldig hvis folk ikke drar på med en 120-150 kr for tilsvarende plater.

    Discogs funker til en viss grad ennå hvis man finner de rette selgerne, men regner med den muligheten ryker fullstendig når tollgrensen taes bort om noen måneder.
     

    Sgt Pepper

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2016
    Innlegg
    177
    Antall liker
    325
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Tenkte jeg skulle kjøpe den siste plata til Leonard Cohen, men Platekompaniet skal ha 400 kroner for den. 400kr! Og da er den attpåtil «nedsatt» med 50kr. En enkeltplate på 29 minutter. 400kr...

    Dette er en utmerket måte å drepe interessen og rekrutteringen på ihvertfall..
    Helt enig. Forstår ingenting av dette. Vinyl interessen og rekruttering må jo komme fra gamle samlinger og brukt kjøp - ikke ny kjøp. Streaming dreper CD og vinyl kan fort bli neste offer.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg betalte 449 kr for min Cohen.
    Synes den er verdt hver krone, og samtidig støttet jeg opp om min lokale platebutikk.

    Cohen-plata er ikke typisk for hva en LP koster. Gjennomsnittlig er det nærmere 250 kr.

    Angående priser før, og nå:

    100 kroner i 1980 tilsvarte 378.49 kroner i 2018.
     
    Sist redigert:

    FredrikS

    Medlem
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    8
    Antall liker
    6
    Sted
    Nøtterøy
    Derfor jeg alltid handler på nett fra utlandet. Denne LC skiva kommer på 243 kroner inkludert frakt fra min faste sjappe i UK, juno. Bestiller man mer blir frakten rimeligere pr. skive. Fra nyttår derimot.......??????????????????
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Bare vent til dere ser prisen på den nye TOOL vinylen (som ikke lansert enda), noe sier meg at den blir DYR. Men er snakk om 3 forskjellige versjoner.. opptil 5 LP.. og med feit cover, blir dette nok den mer eleverte prisenden....

    Men som man sier... det er helt frivillig og kjøpe...
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Derfor jeg alltid handler på nett fra utlandet. Denne LC skiva kommer på 243 kroner inkludert frakt fra min faste sjappe i UK, juno. Bestiller man mer blir frakten rimeligere pr. skive. Fra nyttår derimot.......������������������
    Fra nyttår derimot....kan folk flest bare glemme å kjøpe noe som helst fra utlandet
     
    2

    2xJ

    Gjest
    BS


    Folk kommer til og handle akkurat like mye.. det er bare et par måneders vakuum etter jul... så er det igang igjen.
    Man kan tilogmed få forenklet fortolling som man kan gjøre selv..
    Pris skal være med frakt og moms.. DET blir spennende og se hvordan blir...

    Sorry OT
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Derfor jeg alltid handler på nett fra utlandet. Denne LC skiva kommer på 243 kroner inkludert frakt fra min faste sjappe i UK, juno. Bestiller man mer blir frakten rimeligere pr. skive. Fra nyttår derimot.......������������������
    Fra nyttår derimot....kan folk flest bare glemme å kjøpe noe som helst fra utlandet
    Juno Records for min del også. Siste Cohen til £20.31 inkl. frakt. Helt med på å støtte lokale, fysiske sjapper, men ikke for enhver pris. En femtilapp ekstra er greit, men særlig mer enn det sitter langt inne. Og da blir det stort sett bestillinger fra utlandet....

    Hva 2020 angår så blir nok akkurat like mye (av alt, ikke bare plater) bestilt fra utlandet også da, bare i større kvanta og ikke som små innfallskjøp.
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.957
    Antall liker
    11.765
    Sted
    Hus
    Mye av det nye jeg kjøper koster 200 til 250 spenn her hjemme. Å kjøpe fra utlandet er det litt å tjene på, men pga råtten norsk krone og UK pund og Us doller som er skyhøye reflekterer det vel at det har blitt dyrere her hjemme. Portoen er i mange tilfelle også høy. En annen ting er at det er flere dobbelt LP utgivelser som i så fall gjør utgivelsene dyrere. Når det gjelder neste år med nye importbestemmelser, så kan en plate med Stratos sjokkis koste opp mot 450 spenn så jeg i en artikkel, og noen felleseuropeisk løsning på dette kommer neppe før i 2021 :(
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.927
    Antall liker
    2.174
    Jeg kjøpte Aqualung (Jethro Tull) i 1971. Den var i prisklasse LP4 som det står på en blå klisterlapp på utsiden. Det var der de lå platene fra "ordentlige" artister. De kostet kr 42.50. Justert for inflasjon tilsvarer det kr 372,- i dag. Vår kjøpekraft har også økt dramatisk siden den gang. Dyrt.... ? Tja, øyet som ser osv.

    Kjøpte også dobbeltalbumet Living in the Past (1972) med samme band for kr 72,-. Tilsvarer i dag kr 542,-.

    Dr E
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.374
    Sted
    Sørlandet
    Driver man på med hifi som hobby og samtidig ikke er villig til å betale prisen for musikken så burde man finne seg en annen hobby. Blir omtrent som å kjøpe seg en Porsche for deretter klage på bensinprisene...

    -BB-
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det handler ikke om å ikke ville betale prisen, men om hvilken pris man velger å betale. Den utenlandske prisen, eller den norske, ofte nærmest doble prisen. Ser lite poeng i å kaste penger i dass.

    Portoen er i mange tilfelle også høy.(
    Frakt er definitivt en faktor. Nevnte Juno Records tar "£3.85 for first record, then £1.95 per record". Helt innafor. På Discogs finner man også en rekke selgere med sympatiske fraktpriser, enten man handler nytt eller gammelt. Sånn i farten kan jeg nevne recordsale-de, groovesland (også med egen nettbutikk hvor frakten er gratis for ordrer over $22.20) og wax-records. Pluss mange andre jeg ikke husker her og nå.
     

    nordvest

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Innlegg
    513
    Antall liker
    110
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjøpte Aqualung (Jethro Tull) i 1971. Den var i prisklasse LP4 som det står på en blå klisterlapp på utsiden. Det var der de lå platene fra "ordentlige" artister. De kostet kr 42.50. Justert for inflasjon tilsvarer det kr 372,- i dag. Vår kjøpekraft har også økt dramatisk siden den gang. Dyrt.... ? Tja, øyet som ser osv.

    Kjøpte også dobbeltalbumet Living in the Past (1972) med samme band for kr 72,-. Tilsvarer i dag kr 542,-.

    Dr E
    Men problemet er at plateselskapene og butikkene ikke konkurrerer med vinylprisen fra 1971, men delvis CD (som ligger mlm 150 og 200 for nyheter) og i hovedsak streaming hvor grensekostnaden for en ny plate for en forbuker som allerede har abn. er null. Da er det ikke vanskelig å se at disse absurde prisene med 300-400kr for en standard enkeltalbum vil føre til betydelig mindre salg og at de taper på disse prisene på sikt
     

    nordvest

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Innlegg
    513
    Antall liker
    110
    Torget vurderinger
    1
    Driver man på med hifi som hobby og samtidig ikke er villig til å betale prisen for musikken så burde man finne seg en annen hobby. Blir omtrent som å kjøpe seg en Porsche for deretter klage på bensinprisene...

    -BB-
    Dette er jo greit hvis man har ubegrenset med penger man kan bruke på plater, har man ikke det fører selvsagt feks en dobling av prisen til en halvering av antall plater man har råd til
     

    YesJens

    Musikkelsker
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.212
    Antall liker
    6.126
    Sted
    Under stjernene
    Jeg betalte 449 kr for min Cohen.
    Synes den er verdt hver krone, og samtidig støttet jeg opp om min lokale platebutikk.

    Cohen-plata er ikke typisk for hva en LP koster. Gjennomsnittlig er det nærmere 250 kr.

    Angående priser før, og nå:

    100 kroner i 1980 tilsvarte 378.49 kroner i 2018.
    Støtter deg 100%.
    Litt misunnelig på deg som har lokal platebutikk. Min forsvant for 6 år siden og den var mager i ganske mange år.
    Ser at LC er en 180g utgave.
    Kos deg med musikken. :rolleyes:
     

    Sniff

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Innlegg
    2.024
    Antall liker
    94
    Jeg kjøpte Aqualung (Jethro Tull) i 1971. Den var i prisklasse LP4 som det står på en blå klisterlapp på utsiden. Det var der de lå platene fra "ordentlige" artister. De kostet kr 42.50. Justert for inflasjon tilsvarer det kr 372,- i dag. Vår kjøpekraft har også økt dramatisk siden den gang. Dyrt.... ? Tja, øyet som ser osv.

    Kjøpte også dobbeltalbumet Living in the Past (1972) med samme band for kr 72,-. Tilsvarer i dag kr 542,-.

    Dr E
    Enig! Mye er relativt. TjukkOla er vant til å få så mye for lite at det egentlig er litt uggent.
    Om prisene for det ene eller andre stagger forbruket litt, er ikke det det verste som kunne skjedd, tenker jeg.

    Mvh
     

    Sniff

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Innlegg
    2.024
    Antall liker
    94
    Jeg betalte 449 kr for min Cohen.
    Synes den er verdt hver krone, og samtidig støttet jeg opp om min lokale platebutikk.

    Cohen-plata er ikke typisk for hva en LP koster. Gjennomsnittlig er det nærmere 250 kr.

    Angående priser før, og nå:

    100 kroner i 1980 tilsvarte 378.49 kroner i 2018.
    Støtter deg 100%.
    Litt misunnelig på deg som har lokal platebutikk. Min forsvant for 6 år siden og den var mager i ganske mange år.
    Ser at LC er en 180g utgave.
    Kos deg med musikken. :rolleyes:
    Vidunderlig plate med vidunderlig lyd!
    Poesi og musikk så bra poesi og musikk blir - formidlet med en ubegripelig lavmælt styrke fra en døende mann.
    Elsker forøvrig følelsen av tyngde i 180g-plater.

    Mvh
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Den gang jeg kjøpte mest vinyl var timelønnen min som trallegutt på Ikea 13,20 og en LP4 med Deep Purple Burn koster 35 kr.» Made in Japan « var så kostbar at jeg sov med den ved siden av senga i lang tid Så 500- 600 kr for en LP er omtrent slik det var i glansdagene...
    Så man kjøpte ikke ting som var kjekt og ha og bare en bra sang på. LP er var de kjæreste eiendeler og ble behandlet ut utvalgt deretter.

    Lurer litt på om noen har det samme forholdet til LP kjøp i dag...
    I dag kan man heldigvis sjekke musikken på TIDAL og vurdere innkjøpet på forhånd. I gamle dager tok man opp musikk på kassett og besøkte venner og lyttet hos hverandre (NRK spilte 5-10 låter popmusikk i uka sånn om trent, Etter Skoletid og Pop Spesial inkludert). Faktisk ganske hyggelig ungdomstid å møtes for å høre på musikk og siste nytt om hvem som hadde tatt på pupper...
     
    Sist redigert:

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    BS


    Folk kommer til og handle akkurat like mye.. det er bare et par måneders vakuum etter jul... så er det igang igjen.
    Man kan tilogmed få forenklet fortolling som man kan gjøre selv..
    Pris skal være med frakt og moms.. DET blir spennende og se hvordan blir...

    Sorry OT
    Ikke BS det
    Med de nye reglene, vil langt FÆRRE da, handle på nett, fordi det enkelt og greit blir mye Dyrere..Det sier seg igrunnen selv
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Driver man på med hifi som hobby og samtidig ikke er villig til å betale prisen for musikken så burde man finne seg en annen hobby. Blir omtrent som å kjøpe seg en Porsche for deretter klage på bensinprisene...

    -BB-
    Ok, så du mener at hvis en virkelig er interessert i hifi og musikk, betaler alle hva det måtte være for en lp feks? Jeg er villig til å betale en del for musikken, men ikke for enhver pris nei, eller fra butikker/forhandlere som selger til blodpriser
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Vinylen døde aldri den ble bare litt dyrere siden markedet bestemmes av spesielt interesserte , ikke massekonsumenter.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Driver man på med hifi som hobby og samtidig ikke er villig til å betale prisen for musikken så burde man finne seg en annen hobby. Blir omtrent som å kjøpe seg en Porsche for deretter klage på bensinprisene...

    -BB-
    Dette er jo greit hvis man har ubegrenset med penger man kan bruke på plater, har man ikke det fører selvsagt feks en dobling av prisen til en halvering av antall plater man har råd til
    De færreste har ubegrenset med penger. Men det følger ikke logisk av dette at man kjøper halvparten så mange plater om prisen dobles. Du forutsetter nå at alle som ikke har ubegrenset med penger kjøper LP-er for all ledig kapital - det gjør de færreste. For noen vil en dobling av prisen gi liten eller ingen endring i antall plater de kjøper, for andre kan det hende de ville brukt mer penger på LP-er dersom prisen ble halvert. For egen del kjøper jeg en del bånd. Jeg er ganske sikker på at jeg hadde kjøpt mer enn dobbelt så mange bånd om prisen ble halvvert. Hvorfor? Jo for da hadde prisdifferansen til vinyl blitt redusert og jeg hadde følt at det var flere album det var "forsvarlig" å kjøpe på bånd. I dag forsøker jeg å begrense meg.

    Poenget er at det ikke er en entydig sammenheng mellom pris og hvor mye vi kjøper av noe.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.374
    Sted
    Sørlandet
    Driver man på med hifi som hobby og samtidig ikke er villig til å betale prisen for musikken så burde man finne seg en annen hobby. Blir omtrent som å kjøpe seg en Porsche for deretter klage på bensinprisene...

    -BB-
    Ok, så du mener at hvis en virkelig er interessert i hifi og musikk, betaler alle hva det måtte være for en lp feks? Jeg er villig til å betale en del for musikken, men ikke for enhver pris nei, eller fra butikker/forhandlere som selger til blodpriser
    Nei. Jeg mener enkelte er flinke til å klage / syte. For dem som ikke er villig til å betale det vinylen koster så kan man enkelt streame eller kjøpe rimelige kopier på Circle K.

    Har et vennepar med en båt til flere millioner. Forbruket er så høyt og diesel så dyr at dem sjelden / aldri forlater havnen. Allikevel klager dem ikke og dem bruker båten flittig som en flytende hytte med svært sentral beliggenhet.

    -BB-
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.921
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Synes ikke det er så dyrt for vinyl, stort sett greie priser men det er jo selvfølgelig noen utgaver en må betale litt for men synes det er verd hver en krone :)

    mvh
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Vi kjøper vel kanskje platene mer til forbruk enn bruk, nå for tiden, slik at antallet innkjøp ligger mye høyere enn før? Vi kjøper ikke svart gull lengre, bare plast…
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.933
    Antall liker
    747
    Mye av det nye jeg kjøper koster 200 til 250 spenn her hjemme. Å kjøpe fra utlandet er det litt å tjene på, men pga råtten norsk krone og UK pund og Us doller som er skyhøye reflekterer det vel at det har blitt dyrere her hjemme. Portoen er i mange tilfelle også høy. En annen ting er at det er flere dobbelt LP utgivelser som i så fall gjør utgivelsene dyrere. Når det gjelder neste år med nye importbestemmelser, så kan en plate med Stratos sjokkis koste opp mot 450 spenn så jeg i en artikkel, og noen felleseuropeisk løsning på dette kommer neppe før i 2021 :(
    Stratos og LP er heldigvis ikke helt det samme. Det er ikke sukkeravgift på LP-plater!
     

    nordvest

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Innlegg
    513
    Antall liker
    110
    Torget vurderinger
    1
    Driver man på med hifi som hobby og samtidig ikke er villig til å betale prisen for musikken så burde man finne seg en annen hobby. Blir omtrent som å kjøpe seg en Porsche for deretter klage på bensinprisene...

    -BB-
    Dette er jo greit hvis man har ubegrenset med penger man kan bruke på plater, har man ikke det fører selvsagt feks en dobling av prisen til en halvering av antall plater man har råd til
    De færreste har ubegrenset med penger. Men det følger ikke logisk av dette at man kjøper halvparten så mange plater om prisen dobles. Du forutsetter nå at alle som ikke har ubegrenset med penger kjøper LP-er for all ledig kapital - det gjør de færreste. For noen vil en dobling av prisen gi liten eller ingen endring i antall plater de kjøper, for andre kan det hende de ville brukt mer penger på LP-er dersom prisen ble halvert. For egen del kjøper jeg en del bånd. Jeg er ganske sikker på at jeg hadde kjøpt mer enn dobbelt så mange bånd om prisen ble halvvert. Hvorfor? Jo for da hadde prisdifferansen til vinyl blitt redusert og jeg hadde følt at det var flere album det var "forsvarlig" å kjøpe på bånd. I dag forsøker jeg å begrense meg.

    Poenget er at det ikke er en entydig sammenheng mellom pris og hvor mye vi kjøper av noe.
    Eller det forutsetter at man har et budsjett hvor man har satt av hvor mye man kan bruke på musikkinnkjøp. Jeg feks har 500kr og en dobling i pris fører til en halvering.
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.538
    Antall liker
    3.042
    Torget vurderinger
    2
    Tenkte jeg skulle kjøpe den siste plata til Leonard Cohen, men Platekompaniet skal ha 400 kroner for den. 400kr! Og da er den attpåtil «nedsatt» med 50kr. En enkeltplate på 29 minutter. 400kr...

    Dette er en utmerket måte å drepe interessen og rekrutteringen på ihvertfall..
    Du får den for 319,20- hos Skvis ;)
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Er opptatt av å ta vare på de små nisjebutikkene, og handler nesten bare hos Shabby Records i Haugesund nå for tida, selv om det ikke er så ofte jeg får besøkt butikken fysisk (blir typisk bare en 3-4 ganger i løpet av et år), men både service, utvalg og pris er imponerende til å være en liten uavhengig butikk. De sender i posten, og jeg har oftest platene dagen etterpå. Er det noe jeg er på utkikk etter, er det aldri mer enn en liten henvendelse som skal til. Svarer som regel med en gang. Ikke sjelden er Shabby også best på pris.

    Aftermath i Trondheim, Apollon i Bergen og f.eks. Katakomben og Big Dipper i Oslo er også glimrende sjapper som jeg aldri går tomhendt ut av. Musikk er noe av det viktigste her i livet, så da prioriterer jeg det høyt. 300 kr. for en plate som jeg liker godt, syns jeg ikke er dyrt.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    De kan hvis de vil, f.eks denne fra den fra Tone Poet serien til Blue Note koster "kun" kr. 250 (uten rabatter) noe som må sier å være en veldig bra pris for meget bra kvalitet på lyd, vinyl og cover. En annet ting er at selv om alle i serien skal koste det samme så varierer prisene med ca. kr.50-300 innen for samme serie i norske butikker (webbutikker).

    ANDREW_HILL_productshot_expand-1_1024x.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn