Vinylprisene begynner bli helt håpløse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Bruk fysiske butikker når det er mulig! Det er min filosofi, men er også heldig med tre gode platebutikker i nærheten.

    Har i det siste bestilt litt fra musikkpåvinyl.no

    De har gode priser og ekstremt god service. Anbefales hvis man må kjøpe på nett!
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg tror nå i det minste det. Det er snart 50 år siden begynnelsen av '70-tallet. Mye har forandret seg siden den gang, for å si det enkelt. Teknologiske fremskritt og sånt, dere vet. God og ren PVC burde da koste mindre enn for 50 år siden? Særdeles lite av det involverte produksjonsutstyret er utviklet på nytt, knapt nok videreutviklet. Knapt nok produsert og kjøpt på nytt. Og så videre...

    Men siden vinylen returnerte som lagringsmedium for musikk? Kostnadene har neppe steget så mye som bransjens tilgang på betalingsvillige kunder.
    Alle de gamle pressene er utslitt og må vel erstattes av nye? Nesten ingen produserer det gamle utstyret og må 'finnes opp' på nytt. Det er klart at det blir ekstra kostnader til det.
    Noe er nyprodusert, ja. Men nyutviklet er det i ganske liten grad.

    Igjen dette med støtteindustrien rundt produktet. Å lage ei platepresse i dag bør koste mindre enn for 50 år siden, i hvert fall målt i medgåtte arbeidstimer. Kompressorer, damp- og vannsystemer bør også være rimeligere enn den gang da.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Bolinder: Nettopp! Se det jeg skriver om å spre formatene. Flere skiver er heller ikke tilgjengelige på andre formater , eller er gått ut av print. Jeg har hundrevis av dem på kassett, for eksempel. Og halvparten av dem igjen SKAL være på MC for å låte autentisk også...ellers blir det rett og slett FEIL!
     

    danelectro

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.08.2010
    Innlegg
    1.317
    Antall liker
    1.301
    Bolinder: Nettopp! Se det jeg skriver om å spre formatene. Flere skiver er heller ikke tilgjengelige på andre formater , eller er gått ut av print. Jeg har hundrevis av dem på kassett, for eksempel. Og halvparten av dem igjen SKAL være på MC for å låte autentisk også...ellers blir det rett og slett FEIL!
    Jeg har registrert at du har en tendens til å gjøre dine opplevelser universelle. Hvilke utgivelser blir feil på andre format enn kassett, og hvorfor?
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Stort sett alt av mine gamle LP'er låter bedre en dagens. Meningsløst med nypresset 180g hvis lyden er verre og kniter og hakk medfølger. På tide å tenke nytt. Har vinyl livets rett fremover?
     

    YesJens

    Musikkelsker
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.212
    Antall liker
    6.126
    Sted
    Under stjernene
    Zerostat.
    Sliter med å forstå dette.
    Er det Music On Vinyl, Speakers Corner, ORG, Mofi eller Impex Impex du tenker på?
    Det er vel heller det musikalske vi er ut etter, i tilegg til støyfri gjengivelse.
    Har du noen eksempler?
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.157
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Jeg handler mest mulig vinyl lokalt, selv om det ofte er mulig å finne det billigere fra utlandet, men det jo ikke alt som er tilgjengelig lokalt. Både bruktmarkedet og gråmarkedet for plater som er utsolgt fra produsent er jo i stor grad internasjonalt. Nå leser jeg at reglene vil bli slik at tilbyder må registrere seg i Norge for å kreve inn moms på vegne av den norske staten. Det funker sikkert fint for de store butikkene, men hva skjer når man kjøper av privatpersoner? Dersom Posten skal stå for all fortolling som ikke gjøres av nettbutikkene og skal ha 299 kroner for det så blir det jo umulig.
    299 kroner er jo galskap. Til nå har vel betalt halvparten. I 2020 må det da være mulig å gjøre dette mer automatisert og til en marginal kostnad ? Eller er dette bare en gavepakke for å holde liv i Posten ?

    Ikke lenge siden Posten tok 90 kroner for jobben og nå skal de altså ta 299. I Sverige gikk de motsatte vei og tar nermest en symbolsk sum for det samme, uten at jeg i farten fant det beløpet. Det meste av dette gjøres i dag i post i butikk der det beregnes moms på alt som selges hele tide. Hvor vanskelig kan det være å beregne moms på en pakke der prisen står på verdi deklarasjonen på pakken ?

    Hvorfor i sv... skal vi løse alle "problemer" med avgifter i dette landet...
     

    Medlem-

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2012
    Innlegg
    922
    Antall liker
    803
    Sted
    Bergen
    Interrsant dette.Rush's musikk er til tider fantastisk den,har selvsagt det meste på vinyl (vanlig)
     

    YesJens

    Musikkelsker
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.212
    Antall liker
    6.126
    Sted
    Under stjernene
    Ingeniøren@

    Siden du nevner Posten.

    Mottok en SMS på kr 13 fra PN ang en pakke med 2 drivremer fra OriginLive, etter å ha betalt tok det 11 dager før pakken kom. Dagen etter ei regning fra Postnord på 411, toll utgjorde kr. 64.:rolleyes:
    Velger å velge hva jeg skal irritere meg over.
     
    Sist redigert:

    Morten S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2015
    Innlegg
    271
    Antall liker
    399
    Bruk fysiske butikker når det er mulig! Det er min filosofi, men er også heldig med tre gode platebutikker i nærheten.

    Har i det siste bestilt litt fra musikkpåvinyl.no

    De har gode priser og ekstremt god service. Anbefales hvis man må kjøpe på nett!
    Enig. Kjøper alt jeg kan i butikk. Bestiller også gjennom butikk når de ikke har skiva. Glad jeg bor i Oslo.
     

    realist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.226
    Antall liker
    267
    Derfor jeg alltid handler på nett fra utlandet. Denne LC skiva kommer på 243 kroner inkludert frakt fra min faste sjappe i UK, juno. Bestiller man mer blir frakten rimeligere pr. skive. Fra nyttår derimot.......������������������
    Ved kjøp av lp, forsåvidt andre ting også, fra utlandet, så er det vel som regel betaling via pay-pal som gjelder. Hvor vanskelig er det å få til (gratis) egenfortolling innenfor pay-pal betalingsplattformen? Disse tingene aner jeg slett ingen ting om, bare spekulerer litt rundt dette i forhold til det nye regimet som kommer over nyttår.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.157
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Derfor jeg alltid handler på nett fra utlandet. Denne LC skiva kommer på 243 kroner inkludert frakt fra min faste sjappe i UK, juno. Bestiller man mer blir frakten rimeligere pr. skive. Fra nyttår derimot.......������������������
    Ved kjøp av lp, forsåvidt andre ting også, fra utlandet, så er det vel som regel betaling via pay-pal som gjelder. Hvor vanskelig er det å få til (gratis) egenfortolling innenfor pay-pal betalingsplattformen? Disse tingene aner jeg slett ingen ting om, bare spekulerer litt rundt dette i forhold til det nye regimet som kommer over nyttår.
    Tror du kan si at dette er ren proteksjonisme. At Posten har tredoblet sitt gebyr på fortolling/momsing på kort tid sier vel sitt. Jeg handler ikke mye på ebay men noe blir det. Jeg har et helt annet utvalg og er man litt nerdete som meg er Norge ikke nok. Tror ikke at politikerne (les Venstre) mener dette skal være enkelt og de mener nok at jeg får greie meg med butikken på hjørnet :mad:
     

    Jan-Helge

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2007
    Innlegg
    1.166
    Antall liker
    508
    Stort sett alt av mine gamle LP'er låter bedre en dagens. Meningsløst med nypresset 180g hvis lyden er verre og kniter og hakk medfølger. På tide å tenke nytt. Har vinyl livets rett fremover?
    Slik jeg ser det så har vinyl definitivt livets rett, så fremt lydkvaliteten er grei... Dessverre er ikke alltid det tilfellet, da blir det toskeskap å ta merprisen og kompromissene man må inkludere i betraktningen over hva man velger og ikke...

    Hva gjelder mine favoritter så er det vinyl dd gjengis fra heller enn digitalt, og siden det er hva jeg foretrekker lydmessig så ville det være trist å leve uten vinylplater... Men igjen, noen ganger foretar man feil valg og ender skuffet tilbake og vet at man har valgt feil...

    Derfor gjør jeg også lit research før jeg handler, slik minimerer man jo også hyppigheten av direkte feilkjøp... Evig må vinylsnurrene snurre synes jeg, selv er jeg tilfreds med å registrere at vinylplatene ser ut til å overleve CD-platenes død.
     

    Roqer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    459
    Antall liker
    216
    Bør man bestille en LP i gangen for å komme under tollsatsen? Eller sender de en og en LP i gangen uavhengig pga at de sender til Norge?
    Tenker på Juno spesielt. Ser de har neste sending om 8 timer og at den prioriteres. Kan man stole på dette? For ankommer platene før 2020 er det greit, men ved forsinkelser blir det straks dyrere.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det er bare næringsmidler som omfattes fra 1/1, mens nye satser for alt annet inntrer 1/4.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Tipper MVA blir satt som en fast 25% av HELE summen. Altså vil det lønne seg å hente større skiveantall når man først skal bestille..Prisene blir uansett ikke så høye at de er ubetalbare, bare man velger sin utgivelses utgave og beskaffenhet med omtanke. UK spesielt har såpass stor slagkraft i musikkmarkedet at det nok fortsatt er der vi nordmenn bør handle- også etter Brexit i januar. Hvordan det derimot GÅR med HELE UK deretter, se det er et helt annet sprsmål. Faktisk er jeg redd for at hele Storbritannia sprekker opp i sine enkelte land igjen. Ialllefall er det det Plaid Cymru og SNP/Nicola Sturgeon ønsker..
     

    Roqer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    459
    Antall liker
    216
    Det er bare næringsmidler som omfattes fra 1/1, mens nye satser for alt annet inntrer 1/4.
    Bra! Altså ingen grunn til panikk ennå. Men da er det bare å bestille en og en plate for å komme under grensa. For enkelte plater var jo veldig mye billig inkl frakt enn i Norge. Selv om det å bla i bunkevis i butikk ennå er er prioritert oppgave og en ren nytelse.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Bolinder: Nettopp! Se det jeg skriver om å spre formatene. Flere skiver er heller ikke tilgjengelige på andre formater , eller er gått ut av print. Jeg har hundrevis av dem på kassett, for eksempel. Og halvparten av dem igjen SKAL være på MC for å låte autentisk også...ellers blir det rett og slett FEIL!
    Ein kan vel ikkje bruke varmepumpa som erstatning for bandsuset då? :cool:
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Det kan bli vanskelig, Arve:cool: Men kudos for tanken...
     

    birk88

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2016
    Innlegg
    391
    Antall liker
    270
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Tenkte jeg skulle kjøpe den siste plata til Leonard Cohen, men Platekompaniet skal ha 400 kroner for den. 400kr! Og da er den attpåtil «nedsatt» med 50kr. En enkeltplate på 29 minutter. 400kr...

    Dette er en utmerket måte å drepe interessen og rekrutteringen på ihvertfall..
    Var innom platemessa på Kulturhuset i Oslo idag. Var der et par timer, og det var ikke mange under 50 der.
    Gjennomsnittsalderen vil jeg tippe lå på rundt 60, så rekrutteringen ser ikke ut til å være stor. Bruktmarkedet følger jo prisene for nye LPér, og da blir ting dyrt. Ihvertfall i forhold til drøye 100 kr. i mnd. for Spotify.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.114
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Går man innom en butikk som Big Dipper på en lørdag formiddag derimot er snittalderen langt lavere, disse gutta klarer å fenge flere aldersgrupper.
     

    Dan Dare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Innlegg
    1.010
    Antall liker
    390
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    4
    Platekompaniet fortsetter å posisjonere seg mot frafall av 350,- kr. grensen.
    Ny CD fra Maria McKee (La Vita Nuova):
    Platekompaniet: Kr. 299,-
    Amazon: £ 12.99

    Kan noen, gjerne fra Platekompaniet, forklare hvorfor denne er dobbel så dyr fra PK vs. Amazon?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    For å være helt ærlig, så tror jeg Platekompaniet posisjonerer seg for overlevelse, og at de ikke klarer det. Med litt flaks står vi igjen med The garden og Big Dipper når slaget er over. CD'en er døende.
     

    Dan Dare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Innlegg
    1.010
    Antall liker
    390
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    4
    Ja, meget sannsynlig at du har rett. For øvrig skal PK ha kr. 449,- for samme album på LP.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.155
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Synes musikk skulle vært fritatt moms akkurat som bøker/lydbøker. Nå fikk jo Bob Dylan litteraturpris også...
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Dan Dare: Fordi det er det prisnivået Platekompaniet må legge seg på for at Norge i det hele tatt skal ha mulighet til å få skiva via norsk butikk. Det KOSTER å drive butikk i Norge, ser du. Lønnsnivå, importtakster, moms, profittmarginer, produksjon...alt dette koster penger. Kun den som fortsatt verdsetter hele det fysiske aspektet ved å elske musikk forstår det fullt ut, all den tid at utgavene betyr mer enn for en som ikke kan se sin musikk. Fysiske formater lar deg ta eierskap til musikk på en HELT annen måte enn den bruk-og-kast-mentaliteten dagens millennials har lært sine barn mht mediabruk. Den mentaliteten er sørgelig tydelig hos Get, for eksempel: Opptak fra nyeste Getbox foregår skybasert. Det betyr at opptak man før kunne ta vare på i tiår- via VHS og DVD-R/RW- idag forsvinner fra skyen "din" etter TO LUSNE UKER. Altså ER ikke opptaket DITT lenger. Musikalsk er det akkurat like guffent nå: Kassettene , CDene, LP og CD-R´en er erstattet av ei overkomprimert, lydmessig knust løsning som låser brukeren til nettbaserte tjenester for å få tilgang til faksimilefiler av sitt bibliotek- som før kunne HENTES FRAM FRA HYLLA etter årevis med lagring hvis man så ville. Dagens håndtering av - og manglende respekt for- media og det arbeidet som ligger bak er imo direkte skammelig! Det skal sies at jeg aldri har vært enkeltsporsmenneske. Jeg foretrekker derimot å få med HELE albumet- fra start til slutt. Heldigvis har tjenester som Apple Music forstått det, og de gjør ikke ting på samme måte som det sporbaserte Spotify...sistnevnte en tjeneste som for meg gjerne kunne blitt borte for godt.

    Det ENESTE udelt positive med streaming - for meg- er:

    a) Du kan bruke datamaskinen til å føre database over den musikkken du har på fysisk. Det betyr at du kan slippe å slite på det fysiske biblioteket. Og kan få en mer detaljert oversikt.

    b) Det er lettere å finne musikk som IKKE FINNES på fysisk format, ikke er tilgjengelig i ditt marked eller er gått ut av print.
     
    Sist redigert:

    Dan Dare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Innlegg
    1.010
    Antall liker
    390
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    4
    Dan Dare: Fordi det er det prisnivået Platekompaniet må legge seg på for at Norge i det hele tatt skal ha mulighet til å få skiva via norsk butikk. Det KOSTER å drive butikk i Norge, ser du. Lønnsnivå, importtakster, moms, profittmarginer, produksjon...alt dette koster penger. Kun den som fortsatt verdsetter det fysiske aspektet ved å elske musikk forstår det fullt ut, all den tid at utgavene betyr mer enn for en som ikke kan se sin musikk. Fysiske formater lar deg ta eierskap til musikk på en HELT annen måte enn den bruk-og-kast-mentaliteten dagens millennials har lært sine barn mht mediabruk. Den mentaliteten er sørgelig tydelig hos Get, for eksempel: Opptak fra nyeste Getbox foregår skybasert. Det betyr at opptak man før kunne ta vare på i tiår- via VHS og DVD-R/RW- idag forsvinner fra skyen "din" etter TO LUSNE UKER. Altså ER ikke opptaket DITT lenger. Musikalsk er det akkurat like guffent nå: Kassettene , CDene, LP og CD-R´en er erstattet av ei overkomprimert, lydmessig knust løsning som låser brukeren til nettbaserte tjenester for å få tilgang til faksimilefiler av sitt bibliotek- som før kunne HENTES FRAM FRA HYLLA etter årevis med lagring hvis man så ville. Dagens håndtering av - og manglende respekt for- media og det arbeidet som ligger bak er imo direkte skammelig! Det skal sies at jeg aldri har vært enkeltsporsmenneske. Jeg foretrekker derimot å få med HELE albumet- fra start til slutt. Heldigvis har tjenester som Apple Music forstått det, og de gjør ikke ting på samme måte som det sporbaserte Spotify...sistnevnte en tjeneste som for meg gjerne kunne blitt borte for godt.
    Her tar du opp en helt annen problemstilling som jeg godt kan være enig i.

    Mitt poeng med Platekompaniet’s prispolitikk er at jeg ser ingen fornuftig grunn til at en vare skal være dobbel så dyr hos PK vs. Amazon eller andre nettbutikker. Den omtalte CD/LP er ikke spilt inn eller produsert i Norge. PK har ikke andre kostnader enn å importerer denne vare for å selge den og jeg har vanskelig for å tro at PK må ha over 100% påslag for å kunne selge denne utgivelsen.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.155
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Dan Dare: Fordi det er det prisnivået Platekompaniet må legge seg på for at Norge i det hele tatt skal ha mulighet til å få skiva via norsk butikk. Det KOSTER å drive butikk i Norge, ser du. Lønnsnivå, importtakster, moms, profittmarginer, produksjon...alt dette koster penger. Kun den som fortsatt verdsetter det fysiske aspektet ved å elske musikk forstår det fullt ut, all den tid at utgavene betyr mer enn for en som ikke kan se sin musikk. Fysiske formater lar deg ta eierskap til musikk på en HELT annen måte enn den bruk-og-kast-mentaliteten dagens millennials har lært sine barn mht mediabruk. Den mentaliteten er sørgelig tydelig hos Get, for eksempel: Opptak fra nyeste Getbox foregår skybasert. Det betyr at opptak man før kunne ta vare på i tiår- via VHS og DVD-R/RW- idag forsvinner fra skyen "din" etter TO LUSNE UKER. Altså ER ikke opptaket DITT lenger. Musikalsk er det akkurat like guffent nå: Kassettene , CDene, LP og CD-R´en er erstattet av ei overkomprimert, lydmessig knust løsning som låser brukeren til nettbaserte tjenester for å få tilgang til faksimilefiler av sitt bibliotek- som før kunne HENTES FRAM FRA HYLLA etter årevis med lagring hvis man så ville. Dagens håndtering av - og manglende respekt for- media og det arbeidet som ligger bak er imo direkte skammelig! Det skal sies at jeg aldri har vært enkeltsporsmenneske. Jeg foretrekker derimot å få med HELE albumet- fra start til slutt. Heldigvis har tjenester som Apple Music forstått det, og de gjør ikke ting på samme måte som det sporbaserte Spotify...sistnevnte en tjeneste som for meg gjerne kunne blitt borte for godt.
    Her tar du opp en helt annen problemstilling som jeg godt kan være enig i.

    Mitt poeng med Platekompaniet’s prispolitikk er at jeg ser ingen fornuftig grunn til at en vare skal være dobbel så dyr hos PK vs. Amazon eller andre nettbutikker. Den omtalte CD/LP er ikke spilt inn eller produsert i Norge. PK har ikke andre kostnader enn å importerer denne vare for å selge den og jeg har vanskelig for å tro at PK må ha over 100% påslag for å kunne selge denne utgivelsen.
    Fatter ikke at PK får så hard medfart? Har satt sammen handleliste på tvers av nettbutikkene og uten unntak har jeg kommet best fra det der. Forbannet god kundeoppfølging har de også hatt. Big Dipper har noen ganger bedre pris på enkeltutgivelser, men det er langt fra regelen, god kundebehandling de også. The Garden gidder jeg ikke snakke om.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Makkintosken: Det er nok bare fra dem som- motsatt oss- har mistet sitt musikalske eierskap av syne, det. Sakene koster, de tror de får like bra lyd over nett...uff...
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.155
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Har ikke så veldig mye mer å tilføye, annet enn at en simpel popplate som jeg kjøpte for 10 år siden til 349,- gikk nå for en mnd siden til 450$ på discogs. Spiller egentlig ingen rolle for meg, liker plata og den den er min. Poenget er at det er sjeldent platene er så billige som når de kan kjøpes i butikkene.
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    1.396
    Torget vurderinger
    2
    Her tar du opp en helt annen problemstilling som jeg godt kan være enig i.

    Mitt poeng med Platekompaniet’s prispolitikk er at jeg ser ingen fornuftig grunn til at en vare skal være dobbel så dyr hos PK vs. Amazon eller andre nettbutikker. Den omtalte CD/LP er ikke spilt inn eller produsert i Norge. PK har ikke andre kostnader enn å importerer denne vare for å selge den og jeg har vanskelig for å tro at PK må ha over 100% påslag for å kunne selge denne utgivelsen.
    Dan Dare; vedr. kostnad så har PK (i likhet med alle som driver fysisk butikk?!) andre kostnader enn det å rent praktisk skaffe tilveie varen, lokaler skal betales for (på kjøpesentre er dette ekstremt dyrt) personale skal lønnes og varen skal lagres (forhåpentligvis ikke lenge, men dog) bare for å nevne noen få av de mest synlige kostnadene. Dette må selvfølgelig tjenes inn i form av priser på varene som selges?!


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Makkintosken: Det er nok bare fra dem som- motsatt oss- har mistet sitt musikalske eierskap av syne, det. Sakene koster, de tror de får like bra lyd over nett...uff...
    Man eier forresten ikke musikken man har på vinyl eller CD heller. ;)

    Like bra lyd over nettet? ja, det får man jo.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn