Vinylprisene begynner bli helt håpløse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Mitt poeng med Platekompaniet’s prispolitikk er at jeg ser ingen fornuftig grunn til at en vare skal være dobbel så dyr hos PK vs. Amazon eller andre nettbutikker.
    Om noen skulle hatt "juling" for prisnivået i nettbutikk så er det vel heller CDON, enn PK. PK eies og driftes i Norge, mens CDON eies og driftes fra Sverige.
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    1.396
    Torget vurderinger
    2
    ...og som underforstått mitt forrige innlegg, en nettbutikk behøver ikke ha andre utgifter enn drift av nettstedet, da resten (bestillingsrutiner og forsendelse etc.) kan automatiseres og (som f.eks. amazon) lager osv. er det eksterne aktører som har og gjerne betaler f.eks. da amazon for å få lov til å selge varene sine der...


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Er ikke ute etter å bashe PK noe særlig, men nå er jo faktisk Platekompaniet mer eller mindre bare en nettbutikk for de aller fleste i Norge også. Tre avdelinger jeg har pleid å handle en del på tidligere har alle blitt nedlagt: Jessheim, Strømmen, og Sandvika.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Makkintosken: Det er nok bare fra dem som- motsatt oss- har mistet sitt musikalske eierskap av syne, det. Sakene koster, de tror de får like bra lyd over nett...uff...
    Ja, de som i motsetning til deg ikke har skjønt det. Du bærer din beskjedenhet vel.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.394
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78

    YesJens

    Musikkelsker
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.214
    Antall liker
    6.131
    Sted
    Under stjernene
    For å være helt ærlig, så tror jeg Platekompaniet posisjonerer seg for overlevelse, og at de ikke klarer det. Med litt flaks står vi igjen med The garden og Big Dipper når slaget er over. CD'en er døende.
    Personlig har jeg et godt øye til både PK og BD. Det ble hamstret en del MOV på PK da de hadde kampanje, eller bruker jeg mest BD. I forbindelse med Dire Straits/MOFI så dukket det opp bl. annet Musikkpåvinyl. The Garden er nytt for meg.

    Spennende om CD/SACD eller LP ryker først. Personlig har jeg ikke CD spiller lengere. Platene er rippet med EAC til en SSD som er montert i Nucleus+.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Er ikke ute etter å bashe PK noe særlig, men nå er jo faktisk Platekompaniet mer eller mindre bare en nettbutikk for de aller fleste i Norge også. Tre avdelinger jeg har pleid å handle en del på tidligere har alle blitt nedlagt: Jessheim, Strømmen, og Sandvika.
    De gjorde i det minste et forsøk på å spre vinyl der folk ferdes, men folk flest bryr seg lite. Synes det var riktig så koselig at kona tok med seg en plate i ny og ne når hun ventet på toget hjem på fredags efta. Har ingenting annet en godord å komme med hva gjelder PK. Prisene er greie og servicen enestående.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    YesJens

    Musikkelsker
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.214
    Antall liker
    6.131
    Sted
    Under stjernene
    Dan Dare: Fordi det er det prisnivået Platekompaniet må legge seg på for at Norge i det hele tatt skal ha mulighet til å få skiva via norsk butikk. Det KOSTER å drive butikk i Norge, ser du. Lønnsnivå, importtakster, moms, profittmarginer, produksjon...alt dette koster penger. Kun den som fortsatt verdsetter hele det fysiske aspektet ved å elske musikk forstår det fullt ut, all den tid at utgavene betyr mer enn for en som ikke kan se sin musikk. Fysiske formater lar deg ta eierskap til musikk på en HELT annen måte enn den bruk-og-kast-mentaliteten dagens millennials har lært sine barn mht mediabruk. Den mentaliteten er sørgelig tydelig hos Get, for eksempel: Opptak fra nyeste Getbox foregår skybasert. Det betyr at opptak man før kunne ta vare på i tiår- via VHS og DVD-R/RW- idag forsvinner fra skyen "din" etter TO LUSNE UKER. Altså ER ikke opptaket DITT lenger. Musikalsk er det akkurat like guffent nå: Kassettene , CDene, LP og CD-R´en er erstattet av ei overkomprimert, lydmessig knust løsning som låser brukeren til nettbaserte tjenester for å få tilgang til faksimilefiler av sitt bibliotek- som før kunne HENTES FRAM FRA HYLLA etter årevis med lagring hvis man så ville. Dagens håndtering av - og manglende respekt for- media og det arbeidet som ligger bak er imo direkte skammelig! Det skal sies at jeg aldri har vært enkeltsporsmenneske. Jeg foretrekker derimot å få med HELE albumet- fra start til slutt. Heldigvis har tjenester som Apple Music forstått det, og de gjør ikke ting på samme måte som det sporbaserte Spotify...sistnevnte en tjeneste som for meg gjerne kunne blitt borte for godt.

    Det ENESTE udelt positive med streaming - for meg- er:

    a) Du kan bruke datamaskinen til å føre database over den musikkken du har på fysisk. Det betyr at du kan slippe å slite på det fysiske biblioteket. Og kan få en mer detaljert oversikt.

    b) Det er lettere å finne musikk som IKKE FINNES på fysisk format, ikke er tilgjengelig i ditt marked eller er gått ut av print.
    Enig i det meste du skriver.

    1. Anbefaler Discogs har lagt inn alle LP og CD plater - utrolig praktisk, selv om det er litt tidkrevende å legge inn platene. Programmet er søkbart.
    Søkt på Jan Garbarek og fikk f.eks opp Øystein Sunde/Det året det var så bratt.Han spiller faktisk på det albumet.
    Det har altså ikke noe med streaming å gjøre.

    2. I og med at alle CD'ene er rippet og montert i Nucleus+ så kommer både Tidal og egne CDer opp når jeg søker i ROON. Det er også praktisk. Det blir en kombinasjon av streaming og "fysisk" format.

    Synes ikke man har samme kontroll bare med digitalt bibliotek, har derfor valgt å beholde CD samlinga. Så det blir ja takk til begge deler
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    Dan Dare: Fordi det er det prisnivået Platekompaniet må legge seg på for at Norge i det hele tatt skal ha mulighet til å få skiva via norsk butikk. Det KOSTER å drive butikk i Norge, ser du. Lønnsnivå, importtakster, moms, profittmarginer, produksjon...alt dette koster penger. Kun den som fortsatt verdsetter det fysiske aspektet ved å elske musikk forstår det fullt ut, all den tid at utgavene betyr mer enn for en som ikke kan se sin musikk. Fysiske formater lar deg ta eierskap til musikk på en HELT annen måte enn den bruk-og-kast-mentaliteten dagens millennials har lært sine barn mht mediabruk. Den mentaliteten er sørgelig tydelig hos Get, for eksempel: Opptak fra nyeste Getbox foregår skybasert. Det betyr at opptak man før kunne ta vare på i tiår- via VHS og DVD-R/RW- idag forsvinner fra skyen "din" etter TO LUSNE UKER. Altså ER ikke opptaket DITT lenger. Musikalsk er det akkurat like guffent nå: Kassettene , CDene, LP og CD-R´en er erstattet av ei overkomprimert, lydmessig knust løsning som låser brukeren til nettbaserte tjenester for å få tilgang til faksimilefiler av sitt bibliotek- som før kunne HENTES FRAM FRA HYLLA etter årevis med lagring hvis man så ville. Dagens håndtering av - og manglende respekt for- media og det arbeidet som ligger bak er imo direkte skammelig! Det skal sies at jeg aldri har vært enkeltsporsmenneske. Jeg foretrekker derimot å få med HELE albumet- fra start til slutt. Heldigvis har tjenester som Apple Music forstått det, og de gjør ikke ting på samme måte som det sporbaserte Spotify...sistnevnte en tjeneste som for meg gjerne kunne blitt borte for godt.
    Her tar du opp en helt annen problemstilling som jeg godt kan være enig i.

    Mitt poeng med Platekompaniet’s prispolitikk er at jeg ser ingen fornuftig grunn til at en vare skal være dobbel så dyr hos PK vs. Amazon eller andre nettbutikker. Den omtalte CD/LP er ikke spilt inn eller produsert i Norge. PK har ikke andre kostnader enn å importerer denne vare for å selge den og jeg har vanskelig for å tro at PK må ha over 100% påslag for å kunne selge denne utgivelsen.
    Kan du fortelle meg hvor du jobber, og hva du jobber med? Jeg ser nemlig ingen grunn til å betale dobbelt så mye for dine/ditt firma sine tjenester når jeg kan få det samme fra Burma, Øst-Europa eller Kina til halve prisen, og spesielt siden foretak i din verden åpenbart ikke har andre kostnader enn selve innkjøpsprisen på varen. (Driver dere arbeidsplasser i 4-manns-telt på offentlig friluftseiendom, kjøpt brukt på finn.no, og har ingen administrasjon i det heletatt?)
    Hva annet enn det PK selger til sluttbruker skal de ha inntjening på for å dekke inn generelle kostnader de har for å holde hele sulamitten gående da?
    Jobber alle på dugnad i Egersund, og lever av trygd fra NAV?
     

    YesJens

    Musikkelsker
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.214
    Antall liker
    6.131
    Sted
    Under stjernene
    Makkintosken: Det er nok bare fra dem som- motsatt oss- har mistet sitt musikalske eierskap av syne, det. Sakene koster, de tror de får like bra lyd over nett...uff...
    Interessant å sammenligne rippet CD kontra Tidal HiFi med noe attåt mellom ruter og Nucleus+, med samme DAC.
    Har du testet?
    Derimot er det stoor forskjell på de forskjellige vinylutgivelsene av samme opptak.
     

    Pug309gti

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.04.2016
    Innlegg
    1.696
    Antall liker
    883
    Sted
    Stavanger. Innflytter til Norges svar: Twin Peaks
    Torget vurderinger
    8
    Etter at platekompaniet la ned butikken i Stavanger, så har jeg forsøkt å bestille via deres nettbutikk.
    Men siden mesteparten av det jeg bestiller enten blir kanselert eller har en ventetid på 2 måneder, så har jeg sluttet å handle på platekompaniet..

    frekventerer heller bruktsjappene nå:)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.405
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Vi som bor i Osloområdet er nok velsignet med minst fire butikker vi kan handle vinyl fysisk i, pluss noen bruktbutikker. Skajønner godt at enkelte som ikke har samme tilbud føler seg litt frustrert. Pleier å sjekke prisene i de forskjellige butikkene og det hender det kan svinge noen kroner i pris.

    Når det gjelder prisnivået generelt på ny vinyl så mener jeg at vi her i norge ikke skal klage sett i forhold til gjennomsnittlig lønnsnivå. Har vært litt rundt i europa og prisnivået ligger ikke veldig langt unna på nye plater. Her har selvfølgelig valuttakursen litt å si, men skal man spare endel så må en dra til andre kontinenter. Akkurat nå så tipper jeg at du må betale mer for ny vinyl i mange andre europeiske land når man ser på hvor svak den norske krona er!

    Ser en litt frem i tid så tipper jeg vinyl blir enda dyrere sett på verdensbasis. Så mottet blir: Vinyl, no country for poor men:)
     
    Sist redigert:

    Roqer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    459
    Antall liker
    216
    Etter at platekompaniet la ned butikken i Stavanger, så har jeg forsøkt å bestille via deres nettbutikk.
    Men siden mesteparten av det jeg bestiller enten blir kanselert eller har en ventetid på 2 måneder, så har jeg sluttet å handle på platekompaniet..

    frekventerer heller bruktsjappene nå:)
    Samme erfaring her. Det som verre er at det står på lager eller leveringstider som ikke overholdes. Opplysningene på PK sin side stemmer ikke. Det er min erfaring på temmelig mange plater.
    Priser er priser. Liker man de ikke får man handle andre steder eller la vær å handle. Men å klare å holde seg avholdende, det er en utfordring det.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    De siste årene har Platekompaniet levert både på pris, utvalg og leveringstid. Har vært fornøyd med dem, jeg, og har kjøpt en god del.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Har vært såpass mye dårlige erfaringer med PK på nett, at jeg nå stort sett handler fra Bigdipper.
    Var bedre når jeg kunne shoppe i butikken og få med meg platene hjem.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Er ikke ute etter å bashe PK noe særlig, men nå er jo faktisk Platekompaniet mer eller mindre bare en nettbutikk for de aller fleste i Norge også. Tre avdelinger jeg har pleid å handle en del på tidligere har alle blitt nedlagt: Jessheim, Strømmen, og Sandvika.
    De gjorde i det minste et forsøk på å spre vinyl der folk ferdes, men folk flest bryr seg lite. Synes det var riktig så koselig at kona tok med seg en plate i ny og ne når hun ventet på toget hjem på fredags efta. Har ingenting annet en godord å komme med hva gjelder PK. Prisene er greie og servicen enestående.
    Ja, de prøvde, og nå er de stort sett bare på nett. Jeg savner også å kunne stikke innom en av butikkene deres hvis jeg kjedet meg en kveld, eller hvis det bare var noe jeg ville se etter. Nå gikk det riktignok lenger og lenger mellom hver gang de tok inn noe interessant eller skiftet ut sortimentet i butikken i Sandvika hvor jeg handlet mest før den ble lagt ned, men allikevel.
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.933
    Antall liker
    747
    Jeg har stort sett gode erfaringer med PK, men noen ganger går jeg rett og slett lei av PK. Spesielt dette med "ikke på lager" med påfølgende uvisshet om hva som skjer. Prisene til PK har jeg aldri blitt helt klok på, bortsett fra at de ganske åpenbart kalkulerer inn all verdens tilbud og salg.

    Siden jeg bor i Trondheim kan jeg like godt bestille vinyl fra byens 2 lokale pushere; Crispin Glover Record Shop og All Good Clean Records. Ikke spesielt mye dyrere der heller - gode kunder som meg kan innimellom få litt rabatt lokalt også:)

    CD-er kjøper jeg nå nesten utelukkende fra Amazon uk. Ikke bare pga pris, men også for at plater som er "in stock" der erfaringsmessig blir sendt nærmest på dagen. Er selvsagt litt usikker på hva som skjer etter 1.april, men jeg antar Amazon klarer å kalkulere inn norsk moms på varene sine etterhvert. Så på CDer har jeg altså latt moralen fare for et godt vareutvalg.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    YesJens: Har nettopp henta sprell ny, knallfin CD-transport, har LP og tusenvis av CD, DVD, BD, VHS og kassetter. Pluss digitalt. Så stort som biblioteket er her passer det meg helt strøkent med en database på Mac...noe jeg bruker iTunes til. Vil ta noen år til å få lagt inn alt, men jeg har tid til det.
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Jeg har stort sett gode erfaringer med PK, men noen ganger går jeg rett og slett lei av PK. Spesielt dette med "ikke på lager" med påfølgende uvisshet om hva som skjer. Prisene til PK har jeg aldri blitt helt klok på, bortsett fra at de ganske åpenbart kalkulerer inn all verdens tilbud og salg.

    Siden jeg bor i Trondheim kan jeg like godt bestille vinyl fra byens 2 lokale pushere; Crispin Glover Record Shop og All Good Clean Records. Ikke spesielt mye dyrere der heller - gode kunder som meg kan innimellom få litt rabatt lokalt også:)

    CD-er kjøper jeg nå nesten utelukkende fra Amazon uk. Ikke bare pga pris, men også for at plater som er "in stock" der erfaringsmessig blir sendt nærmest på dagen. Er selvsagt litt usikker på hva som skjer etter 1.april, men jeg antar Amazon klarer å kalkulere inn norsk moms på varene sine etterhvert. Så på CDer har jeg altså latt moralen fare for et godt vareutvalg.
    I Trondheim er dere så heldige at dere har Aftermath også. Mye gromt der!
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.933
    Antall liker
    747

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Er selvsagt litt usikker på hva som skjer etter 1.april, men jeg antar Amazon klarer å kalkulere inn norsk moms på varene sine etterhvert.
    https://www.toll.no/no/netthandel/1.april/

    Amazon betaler vel inn norsk mva allerede.
    Jeg har ikke betalt mva så langt fra dem (min siste bestilling var 3. mars), men antar det blir lagt til fra 1. april.
    På varer under tollgrensen har du nok ikke det, nei. ;)
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.631
    Sted
    Oslo
    Som gammal rørgubbe, husker tenåra på søttitallet.
    Måtte jobbe minst 5 timer for å ha råd til siste PinkF, Slade, EltonJ etc
    Nå med minste lønn ca 150.- er 350.- for ny vinyl absolutt til å leve ned
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.867
    Torget vurderinger
    8
    Dan Dare: Fordi det er det prisnivået Platekompaniet må legge seg på for at Norge i det hele tatt skal ha mulighet til å få skiva via norsk butikk. Det KOSTER å drive butikk i Norge, ser du. Lønnsnivå, importtakster, moms, profittmarginer, produksjon...alt dette koster penger. Kun den som fortsatt verdsetter hele det fysiske aspektet ved å elske musikk forstår det fullt ut, all den tid at utgavene betyr mer enn for en som ikke kan se sin musikk. Fysiske formater lar deg ta eierskap til musikk på en HELT annen måte enn den bruk-og-kast-mentaliteten dagens millennials har lært sine barn mht mediabruk. Den mentaliteten er sørgelig tydelig hos Get, for eksempel: Opptak fra nyeste Getbox foregår skybasert. Det betyr at opptak man før kunne ta vare på i tiår- via VHS og DVD-R/RW- idag forsvinner fra skyen "din" etter TO LUSNE UKER. Altså ER ikke opptaket DITT lenger. Musikalsk er det akkurat like guffent nå: Kassettene , CDene, LP og CD-R´en er erstattet av ei overkomprimert, lydmessig knust løsning som låser brukeren til nettbaserte tjenester for å få tilgang til faksimilefiler av sitt bibliotek- som før kunne HENTES FRAM FRA HYLLA etter årevis med lagring hvis man så ville. Dagens håndtering av - og manglende respekt for- media og det arbeidet som ligger bak er imo direkte skammelig! Det skal sies at jeg aldri har vært enkeltsporsmenneske. Jeg foretrekker derimot å få med HELE albumet- fra start til slutt. Heldigvis har tjenester som Apple Music forstått det, og de gjør ikke ting på samme måte som det sporbaserte Spotify...sistnevnte en tjeneste som for meg gjerne kunne blitt borte for godt.

    Det ENESTE udelt positive med streaming - for meg- er:

    a) Du kan bruke datamaskinen til å føre database over den musikkken du har på fysisk. Det betyr at du kan slippe å slite på det fysiske biblioteket. Og kan få en mer detaljert oversikt.

    b) Det er lettere å finne musikk som IKKE FINNES på fysisk format, ikke er tilgjengelig i ditt marked eller er gått ut av print.
    Flott at ikke alle er enige. At folk ikke må være millionærer idag for og høre det man vil av musikk i topp kvalitet er fantastisk
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Hønndjevelen: Tror du jeg gleder meg til Record Store Day, eller...;) Og la oss for Guds skyld håpe at Celine, Elton og A-ha får spille i Oslo om noen måneder, tross virusberedskap, nivå 3 i hovedstaden.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Bare å hamstre nå. Big dipper har gratis utkjøring innafor ring 3, og det er neppe sannsynlig at platene blir billigere med det første.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Enkelte av oss har samlinger store nok til at man klarer seg. Det er tross alt sånn at samlingen ikke skal være større enn at eieren rekker å få et nært forhold til ALL sin musikk- og mer-- før vedkommende dør. Elton John har denne uka avlyst alle Farewell Yellow Brick Road konserter i Amerika (Nord- Mellom- og Sør-) i to strake måneder. ut mai. De er flytta til 2021, og innehavere av billetter vil kunne bruke dem de har på ny dato til neste år. Håper også på at reunion-turneen til Genesis i UK vil gjennomføres/bli utgitt på skive. PCs 18-årige vidunderbarn av en sønn, Nicholas Collins, har overtatt fatterns plass bak trommesettet nå... Gamle Phil ER sliten, men holder fortsatt koken bra, tross ryggproblemer. Tony, Mike, Leland "Santa" Sklar og Daryl Stuermer er fortsatt med:cool: Er vi ultraheldige, kan vi håpe på Norgesbesøk..det er 23 år siden sist---
     
    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det er tross alt sånn at samlingen ikke skal være større enn at eieren rekker å få et nært forhold til ALL sin musikk- og mer-- før vedkommende dør.
    Det er nok (dessverre) ikke sånn, men det er en god tanke nå som tilgangen kanskje blir begrenseten god stund. Jeg har følt litt på selv at i gamle dager kjente jeg alle platene mine i detalj, mens nå kan du sikkert spille musikk for meg som jeg har på plate, uten at jeg kjenner den igjen engang. ...Og det er jo litt trist, egentlig.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Ser vel på en måte poenget med å ikke ha flere plater enn man kan gi en fair sjans.

    Men om jeg skal gå tilbake og gjøre nye runder på de jeg har, i stedet for å gi ny musikk en sjans? Nei.

    Om jeg skal kvitte meg med plater som står der, og en vakker dag kan friste igjen? Nei.

    Her fortsetter det som før, og utvidelse for fire nye hyllemeter vinyl er snart nødvendig og allerede planlagt.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Ser vel på en måte poenget med å ikke ha flere plater enn man kan gi en fair sjans.

    Men om jeg skal gå tilbake og gjøre nye runder på de jeg har, i stedet for å gi ny musikk en sjans? Nei.

    Om jeg skal kvitte meg med plater som står der, og en vakker dag kan friste igjen? Nei.

    Her fortsetter det som før, og utvidelse for fire nye hyllemeter vinyl er snart nødvendig og allerede planlagt.
    abundance!
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jepp. Og helt uten å vite hvor de ender når jeg er ferdig med dem. Det er varige verdier, i motsetning til så mye annet.
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    1.715
    Torget vurderinger
    1
    Har selv bestilt i det siste både fra PK og Big Dipper senest i dag. Men enkelte ganger klarer ikke PK og levere innen for tiden og man må vente vannvittig lenge. Bestilte vinyl i forrige uke og den ble kansellert da de ikke kunne skaffe plata, stod heller ingen ting på hjemmesiden om dette. Handler også en del i Tyskland og der har jeg ikke opplevd problemer med levering. Når det gjelder mengden plater så har jeg bare 1304 vinyl plater og 11000 cd plater men føler att jeg ikke har så mye og det er fortsatt mye jeg har planer og og kjøpe. Men av plass hensyn er mange cd plater pakket vekk men alt som kjøpes inn rippes og legges på harddisk.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Har opplevd litt av det samme med PK (og cdon og flere). Det kan være problematisk, ikke fordi jeg er for utålmodig med å vente, men fordi kansellering av bestillinger fort fører til at andre blir utsolgt mens man venter. Plutselig kan en vare man tror er på vei bli en svindyr 'instant collectible' som man må betale gjennom nesa for på ebay...
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Her støtter jeg å bestille fra Big Dipper eller andre små og uavhengige platebutikker. Jeg betaler gladelig litt ekstra for det nå. Big Dipper har utkjøring i Oslo-området og er på vei med en pose plater hit nå.

    Ellers vil jeg oppfordre til å bruke Bandcamp heller enn Amazon osv for mindre etablerte artister. Mye mer av pengene går til dem gjennom den kanalen.

    Men, det er klart, kronekursen nå er ikke til vår fordel. Ville bestille en plate fra et lite engelsk selskap nå. 28 pund levert blir altså 410 kroner via paypal! Paypal gir ikke den beste vekslingskursen for å si det sånn, så litt lavere kunne det vært, men allikevel. Det var 330 kr for et par uker siden.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn