Vinylpriser

Hagto

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Har noen forespørsler om å selge noen av lp'ene mine. Har en del som aldri kommer til å bli spillt, derfor vurderer jeg det. Alle platene er fine. Av de klassiske er 95% nye, og aldri spillt på. Jazzplatene er stort sett bra plater, og meget bra vedlikeholdt. Vurderer salg av endel av mine plater. Jeg vurderer også kjøp av bruktsamlinger selv. Hvis man selger en god slump av gangen, hva kan man regne ca. pr stk klassisk, og pr stk jazz? Vet ikke hva som er vanlig. Noen som har noen formening? Takknemlig for svar.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.837
Vanskelig å si, men i "bulk" kan du ikke regne med så mye over kr. 20 pr. stk.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.781
Torget vurderinger
27
Umulig å svare på Hagto. Snakker vi billige reprints av jazz eller velholdte førsteopplag? Tja, fra tjue til et par-tre hundre kroner stykker. (Med mindre det er noen virkelig godbiter i samlingen).
Hva med å kjøpe en prisguide dersom du skal selge og kjøpe særlige mengder?

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Normale titler\utgivelser tror jeg ikke du får så mye mer en 30kr stk for hvis du selger de i en bulk. Men om du lager en list og legger den ut kan du få sikkert få litt mer for enkelt titler. Er det noen virkelig god biter der kan du få mye mer.

Hvor får du kjøpt pris guiden Fosse?

Mvh
Kjetil

Hagto

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Takker for svar, var nok i den gata jeg hadde regnet med.
Må kanskje anskaffe en slik prisguide, noen som vet hvor man får tak i slik en?

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.781
Torget vurderinger
27
Bokhandel er første sted jeg ville sjekke ut. Tanum eller Nordli. Eller nettet. Tenk deg godt om før du selger større kvanta Hagto. Fort gjort å angre på salg av plater....

I

ijustpop

Gjest
Kan jo ta med deg noen plater på steder som ringstrøms eller råkk og rolls og bytte, hvis de har ting du er interessert i. Får ofte mer i innbytte enn i hard valuta.

Topp Bunn