Vinylsjapper i København

KnutD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2003
Innlegg
121
Antall liker
122
Torget vurderinger
5
Skal til København i neste uke. Er de noen som vet om gode butikker med brukt vinyl?
 

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Innlegg
2.432
Antall liker
495
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Det er ganske mange butikker du kan besøke i KBH. Det avhenger litt hva du er ute etter men her er en liten liste:

Soundstation - Gammel Kongevej, Skikkelig godt utvalg både på nytt og brukt. De vet hva de har og prisene er litt stive. Det ligger en til litt lenger oppe i Gammel Kongevej som jeg ikke husker navnet på. Mange plater, billigere priser, men ikke så mye bra sist jeg var der.

Accord, Nørrebrogade og ved Rådhusplassen.( Søk på www.krak.dk) Mange plater og helt ok priser. Ikke så mange sjeldenheter.

Route 66 - Fælledvej. Mest nytt og litt brukt. Gode priser på nytt. Her finner du ikke en eneste CD:)

Second Beat - Jagtvej. Brukt, litt forskjellig, mest jazz, world, reggae, hip-hop ol. Han har 25% på alle plater nå, tror det gjelder ut måneden. Finner ofte noe snacks her.

BeatPop (Tror den heter det) - Peder Hvitfeldts Stræde, Ligger like ved Kultorvet, Kjempeutvalg i rock, pop og litt mindre jazz. Mye "import" Gode priser

Goldmine - Vester Voldgade opp mot studiestræde. Billig har holdt lukkesalg i sikkert et år, så jeg vet ikke hvor mye som er igjen der.

RockUglen - Frederiksborggade, tett på nansensgade, like ved Brinck elektronikk. Nytt og brukt. Rock og pop.


Det finnes noen flere, men de er mindre.

Puma
 

KnutD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2003
Innlegg
121
Antall liker
122
Torget vurderinger
5
Takk for gode svar ;D.
 

FrodeR

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.10.2007
Innlegg
1.149
Antall liker
302
Sted
Trondheim
Sjekka Soundstation i helga. Det eneste som imponerte meg var prisene. De var stive. 200 kr for skiver jeg godt kunne tenkt meg, men ikke behøvde. 450-600 kr for skiver en lett finner på nettet til halve prisen. Utvalget var enormt, det skal de ha. Dessverre sto det svært mange plater langt oppe på veggen som i tillegg sto alt for tett til å kunne bli sjekket ut. Synes forøvrig jeg brukte for langt tid på å orientere meg der inne, tid jeg ikke hadde. Ta med liste og spør er min anbefaling. Jeg fant ved en ren tilfeldighet OP av Kjøtt. Den sto under Dansk Rock i hyller langt oppe på veggen som ikke var letbare. Jeg kjente igjen ryggen på den midt inne i alt det andre :) Det kaller jeg for flaks, og ingenting annet. Det ble den eneste skiva jeg kjøpte.
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.618
Antall liker
15.404
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
App'en "The Vinyl District" hjelper deg å finne vinylsjapper i de aller fleste land.
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Tro det eller ei, men gamle erværdige FONA på Strøget i København har en stadig voksende vinylavdeling oppe i andre etasje.....
FONA Strøget
Østergade 47
1100 København K
Tlf.: 33159055
 
Topp Bunn