Vinylvasker for den økonomiske entusiasten..

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Ser at platevasker er i skuddet om dagen og jeg går å tenker på akkurat det samma..
Men jeg gidder ikke å bruke penger på noe jeg ikke trenger, om jeg må "håndsveive" så er det helt okay, bare resultatet blir bra nok..
Har en del 7" singler og EP fra 50 og 60 tallet som sikkert ikke har vært vasket noen gang, så det hadde vært knall å fått en meget rimelig og god vasker til 7" og 12" om det er mulig.?
Evt tips til å vaske singler "for hånd" om det er å anbefale.?

Ser at audioart.no har Nitty Gritty Basic til 3,490,- og det er jo ingen sum å gråte over, egentlig..
Noen bedre til prisen der ute eller.?
Gjerne rimeligere som vasker like bra, det er jo resultatet som teller ;)
Kjell
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.102
Antall liker
4.945
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
En mindre USC koster mindre. Du klarer deg sikkert uten elektronisk / digital timer og temperaturkontroll. Sjekk hos BRANSON for de forskjellige typer / modeller. e-bay er et bra sted å starte letingen.
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Vpi fra Lyric til 3900 ,- + ett sett ekstrautstyr til 7"....fåes i kit.....du slipper da å sveive også ;).......hvis 3490 er overkommelig hadde jeg legt på de siste 400 å fått med motor , også så mye lettere å selge igjen a gitt , men det er neppe tema med denne , såsant du ikke går vekk fra mediet igjen......

Ps det følger ikke med nettkabel i esken , Espen
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Takker for flere gode forslag..
Jeg kommer nok til å satse på USC som hovedvasker, men det blir litt inn i fremtiden (høsten/vinter)..

Tenkte mer på en slik billig manuell vasker som jeg kan bruke titt og ofte og som ikke tar opp enorm med plass, så etter litt søk på nettet fant jeg det jeg lette etter..

Endte opp med en Knosti av alle ting, aldri hørt om merket eller vært inne på den siden før, men de har jaggu masse bra til fornuftige priser, Gary som jeg har hatt kontakt med er en kjempekar og der får du omtrent det du spør om ;D
Analogue Seduction - Knosti



Jeg spurte om å få det settet uten vaskemiddel og det var ikke noe problem, det var mest for å spare masse penger i frakt på en liter som jeg ikke har bruk for..
Sluttsummen inkludert toll osv blir ca 700,- for den vaskeren..
Kan ikke si at jeg kommer til å miste nattesøvnen av den prisen der ;D

For ordens skyld, så tenkte jeg å høre med en kamerat som har en meget god vasker, om han kunne se om platene vasket med Knosti er vesentlig mer urene enn det han får til..
Jeg har ikke mest tro på at Knosti vasker platene heeeeelt rene, men at det blir vesentlig bedre enn å ikke vaske platene..

Kommer nok til å bruke Knosti på alle nye og brukte plater, men ta en skikkelig vask med USC når det er nødvendig, kanskje USC blir en kurant sommerjobb.?
Kjell
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.222
Antall liker
3.333
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
NG Basic er en finfin vasker. Vasker dog kun en side om gangen, men det blir skikkelig rent.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
hva med Okki Nokki med motor og vakum til 3.500 hos Big Dipper. Vasket nettopp min første gullende ren
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Lurer på når den manuelle vaskeren skal komma i posten jeg, det er jo ikke lange biten fra England og hit ::)
 

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Innlegg
418
Antall liker
7
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Rotekroken skrev:
Lurer på når den manuelle vaskeren skal komma i posten jeg, det er jo ikke lange biten fra England og hit ::)


Hei.
Er det lenge siden du bestillte? Jeg lurer på å kjøpe en vegghylle fra samme sted, men jeg vil jo gjerne at den kommer. Noen som kjenner til forhandleren?

Hilsen Tommy
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
empty skrev:
Rotekroken skrev:
Lurer på når den manuelle vaskeren skal komma i posten jeg, det er jo ikke lange biten fra England og hit ::)


Hei.
Er det lenge siden du bestillte? Jeg lurer på å kjøpe en vegghylle fra samme sted, men jeg vil jo gjerne at den kommer. Noen som kjenner til forhandleren?

Hilsen Tommy
Gary er en meget hyggelig kar som svarer så fort han kan, virker veldig seriøst på alle måter egentlig..
Har fått svar på masse rart og blitt en del klokere på vinyl/RIAA ;)
Men det kan hende at dette henger igjen i tollen også, det er ikke uvanlig at de tviholder på ting i over en uke.! :p
Rekorden tror jeg er 9 dager i tollen på "bagateller" som skulle fortolles, hva de bruker 7 virkedager på kan du jo virkelig lure på.!!! :mad:

Når jeg får pakken så skal jeg sjekke hvorfor dette har tatt over en uke, tror det er ca halvannen uke siden jeg betalte for vaskerene..
Kan jo sende Gary en mail og høre når dette ble sendt..
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Jeg sendte en mail til Gary og fikk svar med en gang..
Han hadde tatt på seg spanderbuksene og tatt seg en liten velfortjent ferie, så han fikk ikke sendt Knosti vaskeren før den 21 august..
Må vel regne nesten en uke på tollen også, så en eller annen gang etter den 28 august vil jeg tippe at den ankommer..
Uansett hvor i verden det kommer fra, så er det alltid lengst tid i tollen her i Norge, så lenge verdien overstiger 200,-

AS er et stort firma, Gary er en meget hyggelig og ærlig mann som bare kommer med konkrete fakta og surrer ikke rundt grøten, så jeg ser ingen grunn til å la være å handle fra AS, Tommy..
 

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Innlegg
418
Antall liker
7
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Rotekroken skrev:
Jeg sendte en mail til Gary og fikk svar med en gang..
AS er et stort firma, Gary er en meget hyggelig og ærlig mann som bare kommer med konkrete fakta og surrer ikke rundt grøten, så jeg ser ingen grunn til å la være å handle fra AS, Tommy..

Betryggende. Den hylla tror jeg blir fin på veggen min :D.
 
Topp Bunn