ELJ
Hi-Fi freak
Overtok huset etter et samlivsbrudd i 2015 og startet oppussing av nesten hele huset. Kjøkkenet ble strippet for noen overskap, litt overflatebehandling men beholdt den gamle og slitne Ikea innredningen, kun innkjøp av ny ovn ble gjort. Planen er å ta kjøkkenet til våren hvis banken er snill. I senter vil Bertazzoni-ovnen stå. Den har 6 gassbluss med forskjellig effekt, flatgrill samt 2 stekeovner. Den ene ovnen er "digital", dvs digital visning/innstilling av ovnstemperatur med steketermometer og mer. Den andre arbeidshesten er en Hobart N50 kjøkkenmaskin. Uslitelig mikser med 3 gear. Ny avtrekksvifte er kjøpt inn og vil dekke ovnen(120cm bred) og har motor på loftet. Monterer den samtidig som resten av kjøkkenet bygges siden jeg er avhengig av finsnekker for å få kassen i taket fin
Kjøkkenet mitt kommer nok ikke på Parisutstillingen men er praktisk i bruk og den litt rufsete finishen/tilstanden på innredningen gjør at jeg ikke er redd for hardt bruk.
Stikker hodet litt frem og håper det er flere som byr på seg selv. Håpet er at dette kan bli en inspirasjonstråd for oss som trives på kjøkkenet.
Kjøkkenet mitt kommer nok ikke på Parisutstillingen men er praktisk i bruk og den litt rufsete finishen/tilstanden på innredningen gjør at jeg ikke er redd for hardt bruk.
Stikker hodet litt frem og håper det er flere som byr på seg selv. Håpet er at dette kan bli en inspirasjonstråd for oss som trives på kjøkkenet.