Vista lydkort drivere

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Har ny pc med Vista. Det viser seg at driverne for det eksterne Audigy II NX ikke er i nærheten av å funke til målelabben(LSPLab). Har prøvd både de som følger med Vista og de nye til Creative. Noe av problemet et at vista ikke lar bruker velge inngang. Lurer på om det er andre ekterne lydkort som er stabile under Vista. Et annet irriterende moment er at det er så mye "lydforbedring" i Vista og de nye kortene til Creative, dette ødelegger mulighetene til å bruke dem til måling. Man kan jo skru av noe i softwaren, men ikke i hardwaren på f.eks. X-FI kortene ifølge Grenander som lager LSPLab. Vista er ett skritt frem og to tolbake hvis jeg ikke finner ut av dette.

T

theStig

Gjest
Vista ER er skritt tilbake med tanke på PC-audio. Fjern skiten, og legg inn XP.

L

Ludo

Gjest
Jeg er helt enig med theStig her; Vista lager mer krøll enn det løser/forbedrer noe. Tror du med fordel kan legge inn Windows XP dersom det er mulig.

J

Jurassic

Gjest
Artig lesning for meg som er Vista bruker og skal over til Pc basert avspilling.

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Antall liker
175
Torget vurderinger
2
Jurassic skrev:
Artig lesning for meg som er Vista bruker og skal over til Pc basert avspilling.
Squeezeboxen og usb-dddacen fungerer i alle fall med Vista.

Frode

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Problemet er ikke Vista i seg selv. Men overgangen til 64bits instruksjonssett og OS / Driver / hardware støtte for dette. Vista 64 er idag ikke egnet for vanlige pcbrukere. 64bits instruksjonset og full støtte for dette er kun nyttig om man sitter heledagen å kalkulerer, i feks. Mathematica.

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Antall liker
175
Torget vurderinger
2
Berg skrev:
Problemet er ikke Vista i seg selv. Men overgangen til 64bits instruksjonssett og OS / Driver / hardware støtte for dette. Vista 64 er idag ikke egnet for vanlige pcbrukere. 64bits instruksjonset og full støtte for dette er kun nyttig om man sitter heledagen å kalkulerer, i feks. Mathematica.
Jeg har 32-bits utgave, det hjelper sikkert på da.

Frode

R

RL69

Gjest
Kan noe av problemet ligge i at andre leverandører (enn Microsoft) av hard/software ikke takler denne overgangen til et mer avansert operativsystem (32bit -> 64 bit)???

MVH
KOL69

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Det er så mye dritt rundt 3.-parts drivere samt problemer med MS egne ting under Vista at jeg har måttet legge inn XP til mange kunder som har prøvd seg på Vista. Har også selv holdt på en stund men kommer ikke i mål med en testinstallasjon på min egen PC.

Er IT-tekniker.

MS får etterhvert svi noe skikkelig pga. problemene med Vista rundt om og dermed MYE mindre salg enn forventet. Flere store PC-levr. har gått tilbake til å tilby XP Pro til sine kunder parallelt med Vista.

Det eneste positive med Vista er det visuelle.

B

Back_Door

Gjest
LydMekk skrev:
Det er så mye dritt rundt 3.-parts drivere samt problemer med MS egne ting under Vista at jeg har måttet legge inn XP til mange kunder som har prøvd seg på Vista. Har også selv holdt på en stund men kommer ikke i mål med en testinstallasjon på min egen PC.

Er IT-tekniker.

MS får etterhvert svi noe skikkelig pga. problemene med Vista rundt om og dermed MYE mindre salg enn forventet. Flere store PC-levr. har gått tilbake til å tilby XP Pro til sine kunder parallelt med Vista.

Min sønn på 15 skal i disse dager bytte ut pc-en sin med en ny. Han driver nesten utelukkende med spill. Hva vil du da anbefale mellom Vista og XP Pro? (beklager litt ot)

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
LydMekk skrev:

Er IT-tekniker.

Det visuelle kan man få med mac, og det mye bedre, så vista er ikke akkurat no grensesprengende der.

Til "sykklisten": Jeg legger gladelig in XP for deg, bare så det er én mindre maskin i verden med vista. "Elda up skiten"

jobber også med IT, og prøver å unngå Vista i det lengste...

Pk

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
pks skrev:
Det visuelle kan man få med mac, og det mye bedre, så vista er ikke akkurat no grensesprengende der.
Pk
Det er ikke apple heller, de er bare raskere å stjele fra andre en hva microsoft er. Så si 100% av alle de intrekate og visuelt stilige greiene i osX er kopiert / stjålet / kjøptopp av andre programmer / firma.

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
For det første: Jeg har 32 bit Vista, så det har ingenting med versjonen å gjøre.

For det andre: Der er produsenter av lydkort som har fått driverne til å funke, M-Audio skal være en av disse, men bare på enkelte kort og kun på beta stadie. Transit kortet skal visst funke.

Glad jeg kjøpte på Elkjøp, der er det jo 30 dagers retur, får se om jeg finner en pc uten OS eller aller helst med XP innstallert.

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Til "sykklisten": Jeg legger gladelig in XP for deg, bare så det er én mindre maskin i verden med vista. "Elda up skiten"

Pk
[/quote]

XP er jo ikke i salg lenger?

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Vi har CD'er, og innstallerer inn nytt OS med Altiris så fort vi får en ny maskin. På 20 minutter har vi også alt av programmer vi trenger. Og vi kan gjøre dette på 48 maskiner samtidlig. Altså et halvt minutt pr maskin.

i tilegg til det kjøper vi fra dell, og får levert med XP ;)

PK

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Back_Door skrev:
LydMekk skrev:

Er IT-tekniker.

Min sønn på 15 skal i disse dager bytte ut pc-en sin med en ny. Han driver nesten utelukkende med spill. Hva vil du da anbefale mellom Vista og XP Pro? (beklager litt ot)
Til spill osv. helt klart XP Pro. Vista klarer ikke å kjøre en god del av spillene.

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Psyklisten skrev:

Pk
XP er jo ikke i salg lenger?
[/quote]

Joda, for fulle mugger. XP ble overført til bestillingsstatus i våres, men distributørene måtte begynne å lagerføre XP Pro igjen gr. ovennevnte problemer.

Ligger XP Pro på lager hos alle distributører pr. idag.

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
550
Torget vurderinger
1
Kjører USB basert 2.1 system i Vista. Funker like fint som i XP.

Har også et X-fi XM kort, vil jo tro det funker fint, men det brukes ikke i det hele tatt pr. idag.
Lydbiblioteket i Vista er en solid oppgradering fra XP, men krever også helt nye drivere. Regner ikke med at alt er tilnærmet pastell før evt. Service Pack 1 kommer ut.

Eneste problemet jeg har med Vista og Aero er at den forbanna runde startknappen er så schtøøøøøøgg...

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Jeg er så oppgitt over Microsoft!!! *griner*
Også tjene penger på det??? *finner fram et tau*
Måtte bare få det ut.

PK

trex

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
29
Endel proffe lydkort (for studio o.s.v.) kommer nå med skikkelige vista-drivere. Og disse ER bedre og mer stabile enn under XP. Men dette gjelder først og fremst for opptak og for å få ned forsinkelse mellom instrument og PC (latency). Om det er den store forskjellen på avspilling er litt usikkert ennå. Men det er ikke mange som er kommet ennå, vent med Vista til SP1 er kommet (oktober?). Da vil det også ha kommet mange fler drivere som er stabile.

SP1 skal visstnok være en enorm oppgraderings og bugfikse-pakke. Men det trenger jo Vista! Når det er sagt, XP og OSX ble vel ikke helt stuerene de heller før de fikk første runde med servicepakker.

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Jeg skal ikke ha spill i nærheten av maskinen engang! basta. KUN musikk og målinger, da er det viktig å ha "ren" forbindelse, ikke noe lydforbedring i form av noen prosessering i det hele tatt. XP next...

Topp Bunn