Sport, sykkel og trening VM i foppal 2018

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.691
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Slapp av, Kroatia vinner finalen.:) Jeg kommer aldri til å tilgi Frankrike at de skallet med Materazzi i 2006.:mad:
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Slapp av, Kroatia vinner finalen.:) Jeg kommer aldri til å tilgi Frankrike at de skallet med Materazzi i 2006.:mad:
    Tøft gjort av en av de flotteste spillerne i verden mot en som sa noe bra folk ikke sier :cool: Han ble vel utestengt fra noen kamper også. Samt bot.

    Vive la France!!! Verdens flotteste land! Som også har verdens fineste språk. Kan fortsatt endel :). Bodde i Frankrike da de vant VM i 98´. Jeg var dog hjerkenust av en polsk dame under finalen ute på bar i Annecy så de minnene er ikke gode dessverre.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.691
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Slapp av, Kroatia vinner finalen.:) Jeg kommer aldri til å tilgi Frankrike at de skallet med Materazzi i 2006.:mad:
    Tøft gjort av en av de flotteste spillerne i verden mot en som sa noe bra folk ikke sier :cool: Han ble vel utestengt fra noen kamper også. Samt bot.

    Vive la France!!! Verdens flotteste land! Som også har verdens fineste språk. Kan fortsatt endel :). Bodde i Frankrike da de vant VM i 98´. Jeg var dog hjerkenust av en polsk dame under finalen ute på bar i Annecy så de minnene er ikke gode dessverre.
    Ja, Zidane ble utestengt i tre kamper etter den springskallen.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.560
    Antall liker
    7.087
    Slapp av, Kroatia vinner finalen.:) Jeg kommer aldri til å tilgi Frankrike at de skallet med Materazzi i 2006.:mad:
    Materazzi? Var ikke det han som ravet baklengs over halve banen som en skadeskutt kråke etter hver minste knuff?
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.560
    Antall liker
    7.087
    Håper kroatene kjemper seg tilbake etter en straffe jeg har problemer med å se var viljehands.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.739
    Antall liker
    13.230
    Hvorfor er Drillo & co så opptatte av om handsen var med vilje og om kroaten så ballen eller ikke? Da har vel ingen ting med saken å gjøre?
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.560
    Antall liker
    7.087
    Hvorfor er Drillo & co så opptatte av om handsen var med vilje og om kroaten så ballen eller ikke? Da har vel ingen ting med saken å gjøre?
    Og hvorfor skulle de ikke det?

    FIFA-reglene sier at det er hands når en spiller «handles the ball deliberately within his own penalty area)».
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.739
    Antall liker
    13.230
    Det er flere kriterier. Som naturlig posisjon på armen, avstand osv. Ser Kjetil Rekdal (som kan fotballregler bedre enn de fleste dommere) mener dommeren har grunnlag for å dømme straffe. Det er ikke opplagt at det er straffe, men det er neimen ikke opplagt at det ikke er det heller - da ville neppe dommeren dømt straffe i utgangspunktet. Dette VM har jo senket prisen på straffespark betraktelig siden de kan studere på video i etterkant.

    Neste steg blir at de gjør noe med holding i feltet på dødballer.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.560
    Antall liker
    7.087
    Vel, de tyske kommentatorene jeg hører på er enige i at det ikke skulle ha vært straffe men også at det har blitt blåst straffe for mindre før.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.739
    Antall liker
    13.230
    Ja, den er definitivt i den billige kategorien historisk sett, men det er ikke det samme som at det ikke skal være straffe. Drillo mente at "alle som har greie på fotball ser at det ikke er straffe" - det synest jeg er en underlig påstand. Underforstått at dommeren og dommerteamet ikke har greie på fotball.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.380
    Antall liker
    83.836
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Frankrike knuser Croatia. 4-1 nå (65)
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.739
    Antall liker
    13.230
    Med mindre det skjer et under så er det game over. Synd det skulle bli slik - et latterlig billig frispark som gav selvmål, en kontroversiell straffe og det som skjedde etterpå langt på vei en konsekvens av de to franske målene. Litt tur og mer dyktighet hadde Kroatia utlignet tidlig og kampen ville blitt en annen, men så skjedde ikke.

    23 minutter igjen og det må noe nær et mirakel til. Ikke så farlig for meg hvem som vinner forsåvidt, men litt trist når det blir som dette i et VM som ellers har vært svært severdig stort sett.

    Edit: 2-4 der, vi får se.
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.380
    Antall liker
    83.836
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Tiden renner ut nå. Max 10 min å gjøre minst to mål. Det skjer neppe
     

    Daniel62

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    785
    Mange mål og like greit at Frankrike vinner hele greia. Men Iran er min moralske vinner i år :)
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.560
    Antall liker
    7.087
    Jaja, mesterskapet sett under ett var det vel kanskje greit at Frankrike tar med tittelen hjem. Men litt mindre uflaks for kroatene og dette kunne endt annerledes.
     

    Daniel62

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    785
    Iran vant en kamp og en uavgjort. De spilte fin og pen fotball.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.691
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Synd og litt uflaks at Kroatia tapte. Frankrike er det aldri noe godt å si om.
     
    J

    Jim I Hendriksen 2nd Edt.

    Gjest
    Da var det slutt. Synes det har vært et flott VM. Større enn dette blir det ikke innen idretten, det måtte i tilfelle vært 5 km. klassisk i NM på Gnom med Bjørgulf og Kvisthaug på starstreken.

    4,5 år til neste gang, dette heldigvis også uten Norge. Da i det naturlige valget Qatar.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.380
    Antall liker
    83.836
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Da vant altså Frankrike, uten egentlig å ha imponert eller GLEDET i en eneste match dette mesterskapet - kanskje med unntak i kampen mot Argentina.
    Kudos til Kroatia, som i flere kamper viste vilje OG evne til å spille attraktiv fotball.
    Så får man tålme seg til neste gang det kan bli interessant fotball å se på.

    mvh
    Proffen
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.066
    Antall liker
    1.497
    Torget vurderinger
    1
    Hadde gleden av å se finalen på pub i Kroatia. Svært god stemning! Synd med kamputviklingen der mye av spenningen forsvant, men dette var en fantastisk opplevelse. Kroatene var gode tapere og stemningen i gatene bar ikke preg av noe nederlag. Også mottagelsen i Zagreb i kveld viste et svært fornøyd publikum.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.002
    Antall liker
    6.228
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn