Sport, sykkel og trening VM i foppal 2018

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.024
    Trenger muligens en tråd for dette?

    VMs høydepunkt muligens skjedd allerede i 3-3-kampen mellom Spania og Portugal. I den sammenheng er det smått fascinerende å lese spirtsredaksjonenes dype analyser. Ronaldo var ikke en arrogant kuk. Kjeftet ikke på medspillere. Så ut som han ville vinne. Osvosvosv.

    I resten av yrkeslivet ville dette være er slags absolutt minimum, men spiller man fotball forventes åpenbart ikke meget.

    Bra start på VM så langt, har endatil alt riktig i tippekonkurransen på jobben, men akkurat det skjerer seg nok etter hvert. Mellom annet var min kamdidat til dansk toppscorer bendtner - som ikke er med.

    Påminnelsene om at Norge her har intet å gjøre kommer som alltid hyppig.
     
    Sist redigert:

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Argentina - Island var heller ikke dårlig underholdning. Det hjelper ikke med verdens beste fotballspiller når det står en islending i mål. Ellers må jeg si at siden Italia greide kunststykket å ikke kvalifisere seg så holder jeg med de lagene som har flest spillere i italiensk serie A. Som f.eks. Argentina og Kroatia. Bare Spania eller Russland ikke vinner så er det greit for meg.
     
    J

    Jim I Hendriksen 2nd Edt.

    Gjest
    Argentina - Island var heller ikke dårlig underholdning. Det hjelper ikke med verdens beste fotballspiller når det står en islending i mål...
    .....og de 10 andre på 5 meter streken. Satser på at alle de som klappe kan reiser hjem til klappeland så fort gruppespillet er ferdig.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Ser aldri på fotball unntatt VM og EM. Det er stas ! Men pokker! Skulle bare ut å kjøpe dasslokk da jeg i kasse oppdaget at jeg hadde feilberegnet helt. Fikk med meg Ronaldo´s frispark da. Rått å se den konsentrasjonen for så å sette den helt perfekt når presset var så høyt! Bra at det ble uavgjort synes jeg og synes også det var artig at Island klare uavgjort. Frankrike kampen var skuffende, men det kan jo være at de kommer seg.

    Brasil har vært laget mitt siden jeg var der et halvt år første gang i 2003. Det var en stor opplevelse å være blant brasilianere i Brasil da de slo Tyskland i finalen. Aldri jublet så mye for en kamp før. Det sies at Brasil har et sterkt lag nå så blir spennende de å se dem mot Sveits. Håper virkelig at Neymar blomstrer.

    Heier på Brasil, Portugal, Frankrike (om de blir bedre), Argentina, de som spiller underholdende og et overraskelseslag utenfor europa unntatt norden. Marokko var jo litt spennende å se, men den forferdelige headingen sendte dem nok rett ut.
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    360
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Island har som alle fått utdelt en seksstrengers gitar men evner ikke å bruke alle strengene.
    At man ikke klarer å holde kompet samtidig som melodien beviser dette blir kjedelig i lengden.
    Joda heia Island og alt det der, men grunnen til at jeg ser på fotball er å se god sådann.
    Litt det samme med Danmark. Peru var gode og angrepsvillige til tider.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Jeg synes ikke man kan klandre lag for å spille defensivt når de spiller mot lag som er mye bedre enn dem, særlig hvis de viser stor spirit for laget.
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    360
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Nei jeg klandrer ikke.
    Men underholdningen ligger i god fotball, ikke å karre til seg et poeng ved å ha spirit og å
    Demme opp bakover.
     
    J

    Jim I Hendriksen 2nd Edt.

    Gjest
    Ingen som har klandret noen for noe. Kun gitt uttrykk for hva man opplever. I likhet med room så liker jeg å bli underholdt når jeg ser på fotball. Island er gørr kjedelige å se på, selv om de har få innbyggere, vulkaner, spillere som har spilt i Norge, noen som går på pub og snakker med noen, klapper i takt og er en slags nabo.

    Har ikke noen spesielle land jeg ønsker skal vinne eller holder med.
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Men se på Tyskland-Mexico nå, Mexico spiller som guder og putta akkurat inn et mål.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Veldig, veldig artig kamp mellom Tyskland og Mexico. Det skjer ting hele tiden. Imponert over Mexico. Fortjent ledelse! Go!!
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Helt klart en underholdende kamp og den blir ikke dårligere hvis Tyskland taper.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Veldig gøy at Mexico vinner! Håper det blir Latin-Amerika igjen i kveld.
     

    Svullo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    3.461
    Antall liker
    2.417
    Sted
    vest
    Jævla kjipt å se kamp der kommentatorene hålle med Brazil!!!
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Veldig bra første omgang, men Brasil skuffet i andre. Altfor mye brente muligheter og slurv. Kjipt, men de kommer seg nok.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Blir artig å se på England i morgen kveld. Men så langt har Spania, Portugal og Mexico overbevist meg om at de kommer langt......
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Blir artig å se på England i morgen kveld. Men så langt har Spania, Portugal og Mexico overbevist meg om at de kommer langt......
    Enig så langt!
    Og lag som Brasil, Argentina, Tyskland og Frankrike har skuffet stort.
    Synes derimot at det var kjekt å se på lag som Island og Serbia, når de spiller med hjertet utenpå, synes de to lagene imponerte med både innsats og lagmessig organisering. At Serbia spilte mot en B-nasjon som Costa Rica, det er en ting, men jeg synes de gjorde det på en god måte. Og at Argentina hadde og trillet ballen mye mot Island, det er en annen sak - det blir gjerne sånn i den typen kamper. Og man kan jo spekulere i hvordan kampforløpet ville blitt, dersom Bjarnason hadde puttet tidlig i kampen. For Island var slett ikke ufarlige på overganger...

    mvh
    Proffen
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.914
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Det ble litt av en skyllebøtte idag, da Tyskland tapte og Brasil ikke fikk det til mot Sveits.
    De store kommer nok rullende etter hvert, det er vanlig at det skjer mye rart i første kamp.
    Så jeg tipper fremdeles Brasil og Tyskland, men støtter Island og Danmark, liker Portugal, og håper på England.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Grei prestasjon av Sverige idag! Og Sveits fikk jo etterhvert troen på at de kunne matche Brazil i går.
    Blir spennende å se hva Tree lions kan få til i kveld, men jg frykter en kjedelig kamp...

    Mvh
    Proffen
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Grei prestasjon av Sverige idag! Og Sveits fikk jo etterhvert troen på at de kunne matche Brazil i går.
    Blir spennende å se hva Tree lions kan få til i kveld, men jg frykter en kjedelig kamp...

    Mvh
    Proffen
    Sverige greide seg bra, men neste kamp er mot Tyskland og siste kamp er mot Mexico. Svenskene kommer til å få kjørt seg skikkelig tror jeg. Men moro blir det uansett. England i kveld kan bli spennende, et ungt lag med lave skuldre kan gjøre det bedre enn det mange tror. Jeg har trua:cool:
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.914
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Nyter fine prestasjoner fra Belgia, med herlig avslutning av Lukaku.
    Kevin de Bruyne er en nytelse å se, en favoritt hos meg.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.914
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    To mål av Kane. Endelig medvind for England.
    Minner meg litt om 1986, da satt jeg på en pub i Wigan med et lokalt brassband og så Lineker gjøre hat trick mot Polen. Historisk.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Endelig vant England, det herligste resultatet så langt. I morgen er det buljongpar som det het i gamle dager,men på onsdag skal både Portugal og Spania i ilden. Det er godt å være førtidspensjonert i disse dager:)
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    England blir for traust for min del, de er ikke rock`n`roll....
    Og jeg stiller jo meg jo spørrende, når jeg ser hvilke spillere som er med, både i startelleveren og på benken. Det oser lissom ikke kvalitet over hele linjen....
    Men kjekt at de fikk betalt for å male i stykker Tunisia, dog!

    mvh
    PRoffen
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har aldri hatt sansen for engelsk fotball så uavgjort hadde vært et bedre resultat.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Da var Egypt første lag som garantert kan bestille flybiletter hjem igjen allerede i kveld! Og det var egentlig like greit, for veldig organisert, bra og underholdende var de ikke! Dog fortsatt usikker på hvor bra Russland egentlig er. Tror ikke de kommer lengre enn til max 8-delsfinale.

    mvh
    Proffen
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Argentina - Island var heller ikke dårlig underholdning. Det hjelper ikke med verdens beste fotballspiller når det står en islending i mål. Ellers må jeg si at siden Italia greide kunststykket å ikke kvalifisere seg så holder jeg med de lagene som har flest spillere i italiensk serie A. Som f.eks. Argentina og Kroatia. Bare Spania eller Russland ikke vinner så er det greit for meg.
    Hadde du holdt med Italia???? What? Har du italienske aner? I så fall kan eg forstå det.

    Nei, takke meg til ALLE andre land før Italia hever trofeet...
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.024
    aam01 bor vel i Italia store deler av året?

    Ellers så handler fotball om å vinne kamper. Ethvert lag må velge en spillestil og en fremgangsmåte som maksimerer sannsynligheten for å vinne (eller ikke tape) gitt egne forutsetninger og motstanderens valg og prioriteringer. En kompis av meg pleier å si at den som mener at fotball må være vakkert heller burde se på ballettdansing. Spania spiller ikke som de spiller fordi det er fint å se på - de spiller slik fordi det er effektivt (motstanderen får omtrent aldri tak i ballen) og fordi de er omtrent det eneste laget i verden som har gode nok spillere til å spille så ballbesettende som de gjør. Det er ikke noe å trakte etter for lag med svakere spillerstall.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Håper på England men tror Spania vinner.:)
    Da må de i alle fall prestere bedre enn mot Iran, spesielt førsteomgangen.

    Syns alle 3 "favorittene" i går skuffet. Om Ronaldo ikke har dagen har Portugal ganske lite å fare med egentlig. Han var ikke god i går, sjøl om det var Geir Hasund-klasse over headingen. Uruguay var et zzzznork for det meste, og Spania var som sagt alt annet enn imponerende, sjøl om det var freske takter etter pausen.

    Foreløpig er eg mest imponert over Mexico av det eg har sett, vannvittig tempo og intensitet, men syns også England gjorde en god kamp. Holder med England og Brasil, gjort det siden "tidenes morgen", men Neymar gjør det litt vanskelig å holde med de blågule for tiden.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Håper på England men tror Spania vinner.:)
    Da må de i alle fall prestere bedre enn mot Iran, spesielt førsteomgangen.

    Syns alle 3 "favorittene" i går skuffet. Om Ronaldo ikke har dagen har Portugal ganske lite å fare med egentlig. Han var ikke god i går, sjøl om det var Geir Hasund-klasse over headingen. Uruguay var et zzzznork for det meste, og Spania var som sagt alt annet enn imponerende, sjøl om det var freske takter etter pausen.

    Foreløpig er eg mest imponert over Mexico av det eg har sett, vannvittig tempo og intensitet, men syns også England gjorde en god kamp. Holder med England og Brasil, gjort det siden "tidenes morgen", men Neymar gjør det litt vanskelig å holde med de blågule for tiden.
    Helt enig, Spania skuffet og Iran overrasket. For meg ble det en fin opplevelse, England kan greie dette, og VAR er til fordel dem.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.536
    Antall liker
    7.022
    aam01 bor vel i Italia store deler av året?

    Ellers så handler fotball om å vinne kamper. Ethvert lag må velge en spillestil og en fremgangsmåte som maksimerer sannsynligheten for å vinne (eller ikke tape) gitt egne forutsetninger og motstanderens valg og prioriteringer. En kompis av meg pleier å si at den som mener at fotball må være vakkert heller burde se på ballettdansing. Spania spiller ikke som de spiller fordi det er fint å se på - de spiller slik fordi det er effektivt (motstanderen får omtrent aldri tak i ballen) og fordi de er omtrent det eneste laget i verden som har gode nok spillere til å spille så ballbesettende som de gjør. Det er ikke noe å trakte etter for lag med svakere spillerstall.
    Synes som du har litt samme tilnærming til fotball som til kjæledyr.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.024
    Jeg personlig liker å se på vakker fotball og er stort sett glad for at Norge ikke kvalifiserer seg til mesterskap da jeg finner de drepende kjedelig å se på.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hva er oddsen for rødt kort i løpet av kampen mellom Argentina og Kroatia?

    mvh
    Proffen
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.614
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Underlig uttalelse fra Hareide: VAR gjør at dømmingen blir for presis, og fotballen mister sjarmen. Så fotball mister sjarmen hvis dommeren ikke gjør feil. For et tåpelig utsagn. Det er sikkert mye man kan kritisere VAR for, men å kritisere det fordi det gjør at dommeren gjør færre feil blir jo helt feil. Vi kritiserer spillere som stempler og skader andre spillere, og spillere som filmer. Nå er det faktisk det at man kan avsløre dette som kritiseres.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn