Det er ikke helt klart for meg hva slags nettrafikk du er ute etter. Det er lenge siden jeg putlet litt med Volumio, men kan ikke huske noe om at den brukte ikke-standard porter.
Kanskje en titt i /etc/services kan gi deg svar?
@PeriodeLytter Det er ikke min installasjon så jeg har nok ikke tilgang til CLI.
Jeg har en forsterker med Volumio installert og ser ganske mange porter som går via brannmuren. Fra loggverktøyet siste uke ser jeg
Siden jeg ikke har tatt i bruk Volumio enda så forventer jeg enda flere porter i bruk.
Bak en av de applikasjonene så ligger f.eks ett api hos Google. Alle disse snakker ut på internett, men trenger man alle de? Alt med gule søyler bli blokkert.
MMS, Microsoft Media Server,ble vel skrotet i 2008 mener jeg, så hvorfor bruke det?
UDP 9003 går utelukkende til broadcastadressen i subnettet.
FortiNet har en slik for innkommende porter på FortiGate, og Cisco har tilsvarende på sine produkter:
docs.fortinet.com
Og tilsvarende for utgående:
docs.fortinet.com
En rask scan av forsterkeren gir disse åpne portene på volumio, altså tjenester den tilbyr:
Discovered open port 111/tcp
Discovered open port 445/tcp
Discovered open port 80/tcp
Discovered open port 139/tcp
Discovered open port 53/tcp
Discovered open port 5000/tcp
Discovered open port 3000/tcp
Discovered open port 49152/tcp
Discovered open port 3005/tcp
Discovered open port 3001/tcp
Discovered open port 9200/tcp
Gitt at TCP 53 er DNS så synes jeg det er rart at den tilbyr det.
Veldig greit å vite hva som svever rundt i nettverket, hva skal være der og hva kan man sperre inne/ute.