Vossajazz

Godalive

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.02.2007
Antall liker
354
Torget vurderinger
0
Så annonse for arrangementet i avisen, med presentasjon av 4 (tror jeg) artister. Vel og bra, bortsett fra at ingen av dem er jazz-musikere :eek: Har stor forståelse for at festivaler skal bære seg økonomisk, men er litt frustrert fordi de store jazz-navnene manglet. Hvis dette skal være en jazz-festival bør det vel være noen "kanoner" innenfor denne sjangeren også? Mener ikke å være surmaget, men har tidligere reist til Voss og hørt på god jazz, og tar gjerne turen igjen.... :) Måtte bare få det ut.......

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.919
Sted
Oslo
Hvor stor må en artist for å være en "kanon", og er det så ønskelig med for mange slike?
Bruke opp pengene på noen store, og så finne noe grums i bunnen for å fylle opp programmet. Vet ikke om det er så lurt.

Kikket kjapt igjennom programmet, var da stort sett bare jazz der, eller nært beslektet.

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Antall liker
1.549
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
Har mange fine minner fra Vossajazz. Fin festival det.
Var der noen år på nittallet. Syntes ikke Vossajazz utmerker seg negativt med "pop" innslag. Ikke uvanlig det. Bare se på Moldejazz og KOngsberg Jazzfestival. Så Sonic Youth spille en knall konsert på Kongsberg for noen år siden.

Godalive

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.02.2007
Antall liker
354
Torget vurderinger
0
I annonsen var det nevnt Motorpsycho, Supersilent, Gammalgrass, Vossakvarts og Ingrid Olava. Gode navn, bevares, men reagert litt da ingen av disse er innenfor det jeg ihvertfall regner for å være jazz (EDIT: Muligens med unntak av Supersilent, som jeg ennå har til gode å høre.... ). Ser ellers i programmet at vi får både Mike Mainieri, Bobo Stenson, John Surman m.fl ved siden av nevnte Charlie Haden, så det lover jo bra! Var kanskje litt rask på avtrekkeren, da....

Topp Bunn