vpi oppgradering??

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei,på sikt vurderer ejg å bytte scouten min,til en dyrere vpi...vet noen hvem modeller som vil gi et løft som merkes i forhold til scout...aries3 er vel 1 jeg tenkte på....men super s.master kan og være aktuellt...men den er vesentlig dyrere,...er den og sikkert vesentlig bedre ;)

mye penger på spill,derfor ønsker jeg seriøse kommentarer her i denne tråden..

har noen testet hrx minifeet på vpi spillere,og kan si noe om forskjellen ved bruk av std bein(cones)....vurderer et sett til scouten,som senere kan flyttes over på neste spiller,dersom de forbedrer lyden. ;)

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Nå kan det se ut til at det kan bli en aries spesialbygget,med den gode TNT tallerken med bly..får se litt,supers master er jo også sinnsyk...

Den dagen jeg blir like gla i ei kjerring som vinylsnurrern....ja da......! ;)

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
ixos_76 skrev:
Den dagen jeg blir like gla i ei kjerring som vinylsnurrern....ja da......! ;)
Og den dagen du får barn i tillegg får du virkelig perspektiv på ting. Platespiller er en bra ting, men "bare" en ting. Misforstå meg rett. Jeg syns også at dette er fett ;).

Mvh. Frank

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Saken er at jeg har barn..........Og han passer på pappas vinylsnurrer,seksåriger skjønner faktisk mye!!

Nå har hans mor også et fett hifianlegg,så han han har fått det inn med morsmelka at fikling med knotter,er fy fy...

vi haddebesøk her,hvorpå junior sa til fattern,farfar vær forsiktig med platespillern når du går så nærme,da blir pappa lei seg om den går i stykker ;D

Mvh Espen...

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Åh..., fikk ikke med meg ;) en i ditt forrige innlegg. Gratulerer med vel gjennomført oppdragelse,...så lang. ;)

Mvh. frank

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
takk takk,så går dagene med til å vurdere ny spiller,som selvsagt er galskap,nå har jeg i allefall kjøpt med en TorHauge mc forsterker,og pu bestilles i slutten av mnd,da blir det overgang til mc folks!Skal ha en dynavector 20-xlow på scouten nå,gleder meg til å få dette på plass...

Når det gjelder ariesen er jeg litt usikker,selge en spiller som jeg akkurat har kjøpt splitter ny blir litt feil,på en annen side,er jeg gla i spesielle ting,og kan nå få tak i en aries som er noe spesiell(ny)...denne kommer på 30k.....spørsmålet er bare om det er vedrt det,eller om det er lurere å vente er år eeller2,å kline til med en superscoutmaster....jeg har nå fått greie på at vpi har lagt på sine priser,feks en scout har gått opp 100 dollar var det vel...uansett de er blitt dyrere!

Noen som kan si litt om begge disse,som ikke tjener penger på å selge de...

Espen ;)

P

Parelius

Gjest
Hva er det med denne Ariesen som du snakker om til 30.000? Brukt sak, eller heltl ny fra fabrikk? Fortell.

Den TorHaugen er ingen dårlig pre-pre.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
ixos_76 skrev:
Noen som kan si litt om begge disse,som ikke tjener penger på å selge de...
OS kan nok fortelle deg litt om Ariesen. Parelius har sikkert sagt noe om superscoutmasteren allerede, i en eller annen tråd.

Frank

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei Parelius,det er snakk om å få laget en aries kliss ny hos vpi,med det gamle typen lager til TNT,og bruke den gamle(ny i eske),tallerken,som satt på tnt,etter som jeg har skjønt,på en aries kropp,spillern suppeleres med tnt mini feet,ig ev.periferi ringen,om jeg ønsker(tilegg i pris for ring og føtter,ikke sikker på kostnad på ringen=)...tallerken som blir benyttet,ligger alt på lager i Norge,og spillern lages av VPI på bestilling med endring på lager for å passe tallerkenen som nevnt over.

prisen blir akkurat på 30k med jmw 9 arm,om jeg ønsker en dyrere arm,trekkes pris fra 9 er armen fra den jeg ønsker,og jeg må ut med mellomlegget...

altså innen jeg blir ferdig havenr denne ratt på 35k....dyrt javel,men det finnes ikke 3 av disse i ettertid,tallerkenen har visst gått ut,det er en tilfeldighet at det er 2 i Norge,det blir laget 2 spillere,1 til x-som ordner dette,og en til meg.Dette er den sort hvite tallerkenen som sees på rewievs på vpi`s sider,som visstnok satt på TNT før..

så lurer jeg,er det bedre i denne klassen,å vurdere å vente noe,og kjøpe s.soutmaster,i og med at jeg har akkurat kjøpt scouten,det blir uansett ikke snakk om selge denne til noe dumpingpris,men lurer litt på hvor lenge den blir liggende på bruktsidene om jeg legger den ut!

Avventer,til ejg får se spillern i september,å vurderer da...selger først å kjøper ny dagen etter,av økonomiske grunner....

ser bakdelen mht V:S ssmaster,at jeg får ikke strømforsyninga og den gromme motoren da,ikke ringen heller uten å bet. ekstra,men så er vel prisen 18 k lavere..syntes av utseende messig ss master ser litt rar ut,med den eksentrisk plasserte tallerken,men sånn er den jo laget..

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
ixos_76 skrev:
Hei Parelius,det er snakk om å få laget en aries kliss ny hos vpi,med det gamle typen lager til TNT,og bruke den gamle(ny i eske),tallerken,som satt på tnt,etter som jeg har skjønt,på en aries kropp,spillern suppeleres med tnt mini feet,ig ev.periferi ringen,om jeg ønsker(tilegg i pris for ring og føtter,ikke sikker på kostnad på ringen=)...tallerken som blir benyttet,ligger alt på lager i Norge,og spillern lages av VPI på bestilling med endring på lager for å passe tallerkenen som nevnt over.

prisen blir akkurat på 30k med jmw 9 arm,om jeg ønsker en dyrere arm,trekkes pris fra 9 er armen fra den jeg ønsker,og jeg må ut med mellomlegget...

altså innen jeg blir ferdig havenr denne ratt på 35k....dyrt javel,men det finnes ikke 3 av disse i ettertid,tallerkenen har visst gått ut,det er en tilfeldighet at det er 2 i Norge,det blir laget 2 spillere,1 til x-som ordner dette,og en til meg.Dette er den sort hvite tallerkenen som sees på rewievs på vpi`s sider,som visstnok satt på TNT før..

så lurer jeg,er det bedre i denne klassen,å vurdere å vente noe,og kjøpe s.soutmaster,i og med at jeg har akkurat kjøpt scouten,det blir uansett ikke snakk om selge denne til noe dumpingpris,men lurer litt på hvor lenge den blir liggende på bruktsidene om jeg legger den ut!

Avventer,til ejg får se spillern i september,å vurderer da...selger først å kjøper ny dagen etter,av økonomiske grunner....

ser bakdelen mht V:S ssmaster,at jeg får ikke strømforsyninga og den gromme motoren da,ikke ringen heller uten å bet. ekstra,men så er vel prisen 18 k lavere..syntes av utseende messig ss master ser litt rar ut,med den eksentrisk plasserte tallerken,men sånn er den jo laget..
Men er ariesen vassere enn scout,og s.master?

Nå er jeg veldig fornøyd med den jeg har nå og,så det er ikke det..og det finnes annet å svi av 20k på,sånn sett,ikke har jeg veldig bra pu på den jeg har heller....det skal på snart,med en dv 20-x og TorHauge stepup,håper det blir bra,beholder pu om jeg bytter spiller uansett,spillern selges da med MM pu,som er meget habil fra AN.Men ja man får sikkert bedre pu er,dette er en iq2 for de som kjenner den,med ssmaster,har en jo alt...i pakken,og neste hakk er svinnende summer uansett,stopper der,så spørs det om det er bare å gå for ssm om jeg ikke tar ariesen,eller om det er greit å gå en runde i 50k klassen før kjøp.... ::)Banker noen rigger til 50k superscoutmaser a tru,sånn rent lydmessig med bra pu.???

syntes det med strømforsyninga er mest vesentlig da denne er med i pakken på ssm,men er tilegg på ariesen til 30...mon tro om en havner ca likt med alt utstyr, ::) ::)strømforsyning,periferi ringen,plateloddet(skrue på aries)----dette blir en lei vurderingssak,kjøper jeg ariesen,blir det aldri ssm,og omvendt,valgets kval...venter jeg lever jeg godt med scout med dv20-x tror jeg.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Ja,ch er vel litt der jeg og,så kunne det være på sin plass med ny bra mc pu oppe å gå på scouten også, med ssm følger alt med,strømforsyning,ring,plate loddet og masse godis....bytter trolig campingvogna i en sånn en til våren,dersom ariesen ikke blir aktuell...den blir nesen like dyr desverre med alt snackeset....nå tror jeg scouten blir lett å selge her inne når tiden kommer....i morra får jeg ny stepup fra torhauge,så skal jeg sikle på den,frem til jeg får meg en mc pu...he he...blir stående ubrukt en periode men men,. ;D

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
ixos_76 skrev:
....nå tror jeg scouten blir lett å selge her inne når tiden kommer....i morra får jeg ny stepup fra torhauge,så skal jeg sikle på den,frem til jeg får meg en mc pu...he he...blir stående ubrukt en periode men men,. ;D
Spørs om stepupen blir vanskelig å selge etter denne setningen om sikling.......... ;D

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
ch skrev:
Siden Aries spilleren er en eldre model enn Scout og koster omtrent det samme i USA, risikerer du fort at dette kun blir et steg sideveis.

mvh
Det er vel her snakk om den "nye" VPI Aries 3, som på mange måter er en nedskalert HR-X, og ikke den gamle Aries??! (sitat VPI web: "For improved stability and damping, the Aries' 3 chassis is made from a sandwich of 2 layers of 5/8” polished black acrylic top and bottom with a 5/8” thick aluminum center section, exactly like the HR-X chassis design. This makes for a very inert, very quiet, and extremely stable platform for the platter and tonearm to sit on. The plinth is supported by four aluminum cones, the bottoms of which are composed of hardened steel balls. The cone suspension when applied to the laminated HR-X type chassis provides outstanding rigidity and a wealth of information from the record grooves. They are adjustable for leveling").

Dette vil nok absolutt bli et lydmessig steg oppover (går man sidelengs her har man satt opp riggen feil!), og når det gjelder designet og finish mange steg opp trappen fra Scout, Scoutmaster og Super Scoutmaster (selvsagt avhengig av øynene som ser!!)

Litt mer om Aries 3
http://www.vpiindustries.com/products_aries3.htm

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Inntil videre,vurderer jeg å kjøpe et sett med de minifeet som kan brukes på alle vpi,isteden for org.alu spikes...koster 2300,- for-4 tror jeg...

Noen som har byttet til disse? spikesene er fine,men gir de andre noe4n lydmessig forbedring i frhold..???? ::)
De kan jo taes av ved spillerbytte senere,og er derfor anvendlige på feks ssm senere..Er det noe å satse på?E.s

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
ixos_76 skrev:
Inntil videre,vurderer jeg å kjøpe et sett med de minifeet som kan brukes på alle vpi,isteden for org.alu spikes...koster 2300,- for-4 tror jeg...

Noen som har byttet til disse? spikesene er fine,men gir de andre noe4n lydmessig forbedring i frhold..???? ::)
De kan jo taes av ved spillerbytte senere,og er derfor anvendlige på feks ssm senere..Er det noe å satse på?E.s
Var vel en test av disse i siste Hifi+ (Issue 52) hvor de ble testet med godt lydmessig resultat (forbedring) på en VPI TNT6 (og nevnt at kan brukes på andre platespillere). Anbefaler derfor et kjøp av nevnte blad, hvis ikke andre her på sentralen har egne erfaringer med disse.

P

Parelius

Gjest
ixos_76 skrev:

Ta en titt på Gingko også.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Da har jeg sendt en forespørsel til en Svensk forhandler av overnevnte merke,de hadde mye fint til vpi...bla a et monter jeg håper å få kloa i...

Basen er jo skikkelig forseggjort,og koster til sigende like mye som minifeet sånn ca..Blir spennende å vente på mail..Takk for tipset ;)

P

Parelius

Gjest
ixos_76 skrev:
Da har jeg sendt en forespørsel til en Svensk forhandler av overnevnte merke,de hadde mye fint til vpi...bla a et monter jeg håper å få kloa i...

Basen er jo skikkelig forseggjort,og koster til sigende like mye som minifeet sånn ca..Blir spennende å vente på mail..Takk for tipset ;)
Hvem, og hva koster den? (Det er Gingkoen du snakker om?)

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Gingko ja,henvendte meg til den svnske importøren,som lovet å gi meg en pris på monter som står nedpå underlaget,og plattform,dog ikke hørt noe derfra enda,får smøre meg med tolmodighet..

Har også bestillt meg en dynavector pu som ankommer i slutten av september

dv-20x low...den skal brukes sammen med TorHauge mc forsterker,lurer på om dette blir et skikkelig løft fra min audionote iq2 mm,pu........ ::)håper på det.

Har det originale vpi dustcover i dag,men har mer lyst på monter,hadde tenkt til å få laget det her...men når en får kjøpt ferdige på gingko tror jeg jeg satser på et sånt i steden,dersom ikke prisen er helt hinsides,skal sjekke høyden,og bestille,slik at den passer til en superscoutmaster når jeg først bestiller...i tilfelle rottefelle det blir en sånn på sikt ;) ;)

P

Parelius

Gjest
Er det Performance Audio du har kontakt med? Synes de har litt stive priser i forhold til de amerikanske (selv korrigert for moms og frakt).

Husk at hvis du kjøper for fremtiden (SuperScoutMaster), så bør du bestille underlaget Cloud 11 2-piece. (USD 599) Siden de ikke har noen norsk representant, så kan du bestille direkte. Frakten kommer på USD 75.

Dynavectoren blir nok knall.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Ja det er sikkert mulig,men jeg er sååå dårlig i junaitenspråket på både skriftelig og,multlig,at jeg ikke våger å gjøre slike bestilliger da jeg er redd for å utrykke meg feuil,og ende opp med feil varer etc...dersom noen vil være behjelpelig derimot....så stiller det seg litt annerledes. F:R:A:N:K bestillte pu vekt til meg her(takk frank)..

venter på svar fra det svenske firmaet først. :eek:

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Da ser det ut til at det tar tid å få tilbakemelding fra performance audio i sverige og..

Topp Bunn