VPI`S venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.661
    Antall liker
    3.088
    Noen som vet hva en VPI HW-16.5 Record Cleaner koster i Norge, og om den i det hele tatt selges her?
     

    stingsilda

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Innlegg
    2.203
    Antall liker
    3.123
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Gjallarhorn forhandler VPI i Norge :)
    Men er vel Stylusaudio som har skandinavisk import mener jeg

    Men Gjallarhorn selger jo Degritter så usikker på han har inne / skaffer VPI sine da..
    Går jo an å høre med han om ikke anna.

    Måtte bytte motor på min VPI og det gikk nå greit den veien.
    Samme med nytt belte og platematte.
     
    Sist redigert:

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.661
    Antall liker
    3.088
    Det åpenbarte seg et JMW 9 armrør. Nå kan jeg skifte mellom to to pickuper på Scoutmasteren i en fei!

    Armrør2.jpg


    Monterte min Cardas Heart / Benz Ruby 3 i den. Dermed fikk Hana ML en verdig avløser.

    Armrør3.jpg
     

    stingsilda

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Innlegg
    2.203
    Antall liker
    3.123
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Har vurdert det samme, det å kjøpe et ekstra armrør, slik at man enklere kan bytte mellom pickup'er.
    Men nå er jo kronekursen så skral, i tillegg til at man nå har tømt hifikontoen i oppussing her :rolleyes:, så da får man heller bie litt :)
    Den norske krona begynner nå snart å nærme seg det italienske lire var i sin tid...:confused:
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.661
    Antall liker
    3.088
    Du har helt rett, @stingsilda, oljepengene rekker ikke langt i disse tider.

    Jeg bestemte meg etter at Cardas-en fikk tommel opp av Jan på analogsenteret i Asker. Den har klokket rundt 900 timer, og jeg regnet med at den var utslitt. Beskjeden var at stiften er i perfekt stand og god for det dobbelte eller mer.

    Gøy å kunne skifte så kjapt. Og noe skal vi jo unne oss i disse krisetider!
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.521
    Antall liker
    4.303
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    Det er fint med 2 armer. Lett å bytte på VPI. Jeg hadde det i flere år etter at jeg kjøpte 1 ekstra arm hos Tor på Lyric. Men for meg ble det etterhvert til at jeg kun brukte den armen med den pu'en jeg likte best slik at den andre armen ble liggende i en skuff før jeg til slutt solgte den.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.254
    Antall liker
    9.079
    Har også flere armrør til min HR-X, veldig enkelt og greit å bytte men som @aiso så blir det fort til at jeg spiller på en jeg liker over lang tid, var mer bytting før i tiden da man var litt ivrigere på å finlytte og høre på forskjeller.
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.661
    Antall liker
    3.088
    Jeg ser poenget deres, @aiso og @Jim I Hendriksen. Min plan er å spille 20-30 timer med den ene og deretter bytte til den andre. På den måten får jeg noe «nytt» inn i anlegget med jevne mellomrom. Så får vi se hvordan det går.

    Litt av poenget for meg var å få brukt begge pickup-ene. Og pickup-montasje i en JMW 9-arm er ingen spøk!

    Hvilken arm byttet du til, @Audiophile-Arve? Hva er erfaringene etter armbyttet?
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.521
    Antall liker
    4.303
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    Jeg ser poenget deres, @aiso og @Jim I Hendriksen. Min plan er å spille 20-30 timer med den ene og deretter bytte til den andre. På den måten får jeg noe «nytt» inn i anlegget med jevne mellomrom. Så får vi se hvordan det går.

    Litt av poenget for meg var å få brukt begge pickup-ene. Og pickup-montasje i en JMW 9-arm er ingen spøk!

    Hvilken arm byttet du til, @Audiophile-Arve? Hva er erfaringene etter armbyttet?
    Nåja. Montering av pu'er på min JMW 10.5-arm går da rimelig greit , iallfall så lenge de skal være en god match og innenfor alle teorier mht resonans mm. Men jeg prøvde en pu som i utgangspunktet ikke skulle fungere med JMW-armen. Måtte bruke ekstra vekter og kronglet mye. Men resultatet var meget god lyd.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn