K
kbwh
Gjest
Jeg blir tørst. Det er helt umulig å få tak i Moskovskaya til gløggen her!
Beluga er vanligvis caviar ... for alt jeg vet så lages det en passende «Beluga» vodka også men ....Parelius skrev:Har du kledd opp SOTA-en i Melodyavinyl i dag, Valentino?
Hva het nå det jeg drakk i Riga? Beluga? Kan det stemme? Personlig så må jeg ha russisk kaviar for å få skylt ned denne Vodkaen.
Mindre hissig lyd nå, med litt rask justering av VTA.
Jeg husket nok ikke feil, likevel:KJ skrev:Beluga er vanligvis caviar ... for alt jeg vet så lager de en passende vodka også men ....Parelius skrev:Har du kledd opp SOTA-en i Melodyavinyl i dag, Valentino?
Hva het nå det jeg drakk i Riga? Beluga? Kan det stemme? Personlig så må jeg ha russisk kaviar for å få skylt ned denne Vodkaen.
Mindre hissig lyd nå, med litt rask justering av VTA.
Hei Frank,F.R.A.N.K skrev:Har eksperimentert litt med høyden på arma. Det som forundrer meg litt er hvor marginale forskjellene er innenfor de mulige rammene. Hadde håpet å få høre at lyden ble spiss og ubehagelig ved å kjøre arma høyt, men jeg opplevde ingen negative konsekvenser ved å skru arma helt til topps, snarere tvert imot. Syns mellomtonen ble mer realistisk, og kom lengre fram i lydbildet. Bassen ble strammere uten å bli tynnere. Nå lar jeg arma stå på høyeste nivå, og trives godt med det.
Men, jeg stiller meg altså uforstående til de som snakker om VTA til folk som har en spiller hvor lyden "suger". Jeg får ikke min spiller til å spille dårlig uansett hvilken høyde jeg setter armen på. PU-trykket derimot..........
Mvh. Frank
Kan se ut til at Acen ikke er så nøye på det som andre PUer.emotikon skrev:Jeg har jo en annen spiller enn VPI og en annen arm, men hos meg var større forskjell med EMT enn Goldringen som står i nå.
Hadde vært moro å testet ut den Ace`n på min SME312 arm Frank, for å se om virkningen av VTA er like liten på min kombo som din.
Men først må julenissen komme på besøk!
Mener nok den riktige nissen jaF.R.A.N.K skrev:Kan se ut til at Acen ikke er så nøye på det som andre PUer.emotikon skrev:Jeg har jo en annen spiller enn VPI og en annen arm, men hos meg var større forskjell med EMT enn Goldringen som står i nå.
Hadde vært moro å testet ut den Ace`n på min SME312 arm Frank, for å se om virkningen av VTA er like liten på min kombo som din.
Men først må julenissen komme på besøk!
Litt usikker her nå. Mener du meg når du sier julenissen? Det er så mange nisser ute og flyr for tiden . I tilfelle kan det helt sikkert ordne seg .
OT - Lei av gamlenicket?
Mvh. Frank
Det går fint, Fosse; blir som dansen rundt gullspilleren. Ellers går jeg ut fra at det ligger raggsokker under treet - de har noen merkelige forestillinger om urbanitet visse eksistenser i slekta!Fosse skrev:Parelius er en mann som liker å pynte med rødt til jul. Kan du få dratt spilleren litt ut på gulvet Parelius, så du kan spasere rundt, og klappe i hendene?
Bassen, uten tvil, er mer definert - men ikke mer fremtredende egentlig. Antar - på ren magefølelse - at dette kan ha noe med armbordet, som på denne armen virker mye mer solid. (OS var vel inne på dette tidligere i tråden, såvidt jeg husker.). Veldig fin detaljering i mellomtonene, og har følelsen av mer "rom" i lyden nå. (Men dette er og blir lyrikk; subjektive inntrykk uten noen sjekking frem og tilbake.)ixos_76 skrev:Flott å beskue Parelius ;D ;Dnydelige saker dette her...opplever du veldig stor forskjell på armene,10.5 kontra 9 armen du hadde før?....Espen..
Jeg vet at 10.5i har litt lengre armrør. Knotten som du justerer VTA med har større diameter på 10.5i i forhold til den jeg har som orginalt sto på JMW 10. Loddene på siden av armen til justering av Azimuth har umbrakoskruer på mitt 10.5 armrør mens det ser ikke ut som det er skruer hos deg. Legger ved et bilde.Parelius skrev:Takker. Håpet var å vise potensielle "oppgraderere" at det egentlig er en grei sak å gjøre. Bare litt nøyaktighet i avmerking av plassering, og en stø hånd når en borer skruehull i plinten. Helt overkommelig for de fleste. Og så er det kanskje litt artig å se hvordan den er bygd opp (sånn fra utsiden).
@ OS: Hvilke forskjeller synes det å være mellom denne 10.5i armen og din 10.5? Kan du se noen ut fra bildene?
Den jeg har er med blyinnlegg.ixos_76 skrev:Hei,er det superplatter du har der Parelius? den sorte skiva?Er denne skiva bedre enn de hvite skivene som er levert med de andre spillerne,ssm aries 3 osv pr. i dag,det finnes visst en tallerken med blyinnlegg også,det ikke om dette er super platter,eller en type som er utgått,......flotte spillere dette her gitt,os-parelius...
Skal jeg oppgradere fra scout,havner jeg nok på en aries 3,etter en del titting på den nå,,mmmmen som tideligere sagt,jeg er fornøyd med den jeg har, 8)
Parelius skrev:Godt nytt år til alle i distriktene med urbane spillere. Og Dog er på banen igjen; toppers!
Så får vi se hva det nye året bringer av mellomhjul og andre artige ting.
(Det spiller bra her nå - Prefab Sprout: From Langley to Memphis; Knock on Wood; smeller som bare det! Sinatra skal få prøve seg senere i kveld, når jeg henter frem pistolen for å skyte meg i foten.)
[
Hot Dog ,Jumping Frog.Hade vart morsomt og hørt detta på ditt fantastiska vinyl oppsett/quote]