Høyttalere Vrel Bequadro

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kjetil71

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2004
    Innlegg
    320
    Antall liker
    108
    Sted
    Ein plass i Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har kjennskap med nevnte merke som kan dele erfaringer? Finner disse interessant på papiret, men blir ikke ofte nevnt i diverse tråder.
     

    Ernst-Helge

    Fersking
    Ble medlem
    27.04.2020
    Innlegg
    4
    Antall liker
    12
    Hei -) Har hatt Bequadro 3 i ca en måned nu.

    Jeg er veldig fornøyd. Har hatt mye forskjellig de siste årene; Klipschhorn, Klipsch La Scala, Heco Dreiklang og Elac. Ser ut til at disse kan bli værende lengre enn mye av det andre som har vært her. Bassen er tørr og distinkt. Mellomtonen er mest av alt fyldig og varm, men likefullt åpen. Opplever at de skaper et stort og mektig lydbilde, kanskje er det ikke typisk nøytralt- med optimal plassering og «riktig størrelse» på alt, men jeg liker totalen svært godt. Engasjerende lyd, og finnes ikke lyttetretthet å spore.

    De får også mye skryt for utseende;)
     

    kjetil71

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2004
    Innlegg
    320
    Antall liker
    108
    Sted
    Ein plass i Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan fungerer disse på den litt hardere type musikk ala Motorhead, Rammstein osv? Vil kanskje tro at det vil bli akilleshælen på disse?
    Syns å huske igjen denne stuen - pleide det ikke å stå noen LM Audio 812 høyttalere der?
     

    Ernst-Helge

    Fersking
    Ble medlem
    27.04.2020
    Innlegg
    4
    Antall liker
    12
    Synes de spiller bra på det aller meste, men tung metall er kanskje ikke favoritten nei. Skal se om jeg tør å spille litt :)

    Stemmer at LM 818 stod i stua tidligere. Ble litt liten plass til de her, som man kan se. 812 står hos en kamerat nå, der kommer de mer til sin rett og spiller veldig bra der!
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Artige høyttalere. Hørte dem hos Mala; fikk inntrykk at de var best på stemmer, orkestre, jazz, kanskje ikke akkurat en heavy metal høyttaler?
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.867
    Torget vurderinger
    8
    Herregud så bra disse låter, første gang jeg har klart meg med midtbass og dynamikk som ikke er La Scala eller lignende horn.
    Men disse tar langt mer plass enn La Scalaene og madammen vil beholde Klipsch 😳🤪
    Får tenke over det litt til men dette er fantastiske høyttalere👍
    417BA780-9B64-453A-8D6B-4AED71AF249E.jpeg
    A43F71C3-B1E8-4D27-B786-73D4E494D6DE.jpeg
    67B8F961-7466-4774-B24C-EE580A54648A.jpeg
    ABC62C8C-48CF-403C-A98A-E0A5AD47EC5C.jpeg
    244F324E-0E19-4A4B-8D99-B6DFC15F6CE5.jpeg
    B316D3D8-02A3-4A3C-A7D4-BDDB89C98041.jpeg
    B900F53A-B7A1-4ADB-A428-D4F14D4FCE85.jpeg
    417BA780-9B64-453A-8D6B-4AED71AF249E.jpeg
    [
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.972
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja La Scala så litt små og stusslige ut der de står…;)
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.867
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer @amason, kjøpt de av Mala ? Tror disse kan spille med pondus og trøkk :)
    De var kjøpt nye fra Mala i 2020. Disse spiller rett og slett fantastisk, de gjør noe med lyden jeg sliter med og forklar men de krever mer plass enn de jeg har nå og kjærringa slår seg vrang 🙈
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    De var kjøpt nye fra Mala i 2020. Disse spiller rett og slett fantastisk, de gjør noe med lyden jeg sliter med og forklar men de krever mer plass enn de jeg har nå og kjærringa slår seg vrang 🙈
    Annonsen til Mala ligger ute enda, om det ikke er et annet par? Jeg kikket litt på disse, liker de. Synd du ikke har plass :cry:.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.867
    Torget vurderinger
    8
    Annonsen til Mala ligger ute enda, om det ikke er et annet par? Jeg kikket litt på disse, liker de. Synd du ikke har plass :cry:.
    Hei trodde det var samme annonse så da har de to like par til nøyaktig samme pris, mine går litt billigere hvis de ikke blir værende. Har jo plass men La Scalaene tar mindre plass og samboer vil beholde de så får se. Får inn en Unison Research Unico Due idag som også skal testes på begge parene
     

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    420
    Antall liker
    948
    Torget vurderinger
    7
    Koblet opp Vrel igjen nå etter at intressen for disse er lik null!
    Fy faen så flott de spiller 👍 må nok vurdere og la Klipschene gå 🤪
    Vel, jeg er veldig interessert, men kona synes Tannoy Cheviot er alt for store, så det er vel bare å innse realiteten der 😢

    Men nesten så jeg bare skulle kjøpt de og hatt dem pakket ned i garasjen, slik at jeg kunne tatt og følt på dem av og til…
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.631
    Sted
    Oslo
    Vel, jeg er veldig interessert, men kona synes Tannoy Cheviot er alt for store, så det er vel bare å innse realiteten der 😢

    Men nesten så jeg bare skulle kjøpt de og hatt dem pakket ned i garasjen, slik at jeg kunne tatt og følt på dem av og til…
    La bilen stå ute, og kjør garasje rock!
     

    Keevenru

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.06.2017
    Innlegg
    236
    Antall liker
    221
    Torget vurderinger
    2
    Vrel Bequadro 3, oppe og synger igjen. Jeg ble gjort oppmerksom (av produsenten) at høytalerne har 10 års garanti og som en bonus at de i denne perioden tilbyr gratis oppgradering av elementer i takt med utvikling.
    På mitt par var hornene mk1 versjon, mens dagen produksjon er mk3.
    Siden Mala ikke lenger er importør av Vrel, så ble løsningen å sende hornene direkte til Italia.
    Som sagt så gjort, HDPP mk1 fant veien tilbake til produsenten og HDPP mk3 fant veien til Norge. Hadde vært fint hvis alle produsentene hadde samme policy :)
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn