VTA-justering for RB250

larsggu

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.07.2007
Antall liker
21
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Fikk endelig en Sumiko BPS EVO III i posten i dag, men etter montering på min Nad C555 er den såpass dyp at nåla går ned på platen selv med løftearmen oppe. Jeg tror ikke det går an å justere høyden på løftebommen i denne armen, men det går kanskje an å bruke en slik tredjeparts "VTA-adjuster", type Origin Live VTA-adjuster eller lignende, for å kompensere ved å heve armen i forhold til plata?

Er det noen som har en slik liggende, eller vet om det er å få tak i i Oslo-området, eller må slik hentes inn fra utlandet (eBay)?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Oslo HIFI-Center har Michell sin. Den funker sikkert, men kan kreve at du freser ut litt større monteringshull til armen. Jeg mener å huske at de tok 300 spenn eller noe sånt. Ellers kan du bruke Rega sine egne spacere som alle Regaforhandlere med respekt for seg selv bør ha på lager.

Husk for all del på at det er VTA du må justere. Det gjør du ikke med heving av armliften. Hvis det er så stor forskjell i høyde som du beskriver kan du egentlig bare glemme å få skikkelige resultater med ny PU.

larsggu

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.07.2007
Antall liker
21
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Jeg tror faktisk en 3-4 mm spacer ville gjort susen. VTA'en blir da litt negativ (?), men da kan jeg i hvertfall bruke arm-løfteren på vanlig måte. Får sende rundt noen e-brev og høre om noen har slikt på lager.

larsggu

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.07.2007
Antall liker
21
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Takker for alle tips. Får ta en runde til uken å se om jeg kan få kjøpe slike spacere. Har bytte tilbake til Denon DL-160 så lenge. Låter ikke så værst den heller. :p

Topp Bunn