vurderer sterkt og bytte hjemmekino forsterker men kanskje noen andre har bedre ideer

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Etter jeg har fått akkustert her oppe hadd inn dsp for subbene så har lyden blitt utrolig bra og kan sikkert bli enda bedre , men jeg har merket det i det siste at jeg bruker onkyo som forforsterker for musikken mye mer pågrunn av jeg vil ha med subbene , og når jeg får med di i musikken så virker rommet større og det er herlig og høre på , nå vil jeg ikke kvitte meg med den integrerte forsterkeren min får musikken spilles bedre gjennom den + dacen i den er utrolig bra og den har by pass til hjemmekino. Det som har skjedd her er at subbene blir brukt mer til musikken og onkyo sine hjemmekino forsterkere er kjent mer på film biten lyd messig sett en musikken. Og da har jeg tenkt sånn kanskje og selge onkyoen jeg har og enten kjøpe yamaha RX-A3050 - AV-receivere/forsterkere - Yamaha - Norge eller holder det med 2050 , eller marantz sin http://www.us.marantz.com/us/Produc...CatId=AVReceivers&SubCatId=0&ProductId=SR7010 eller sr 6010 , men før dere leser dette så sjekk ut rom korrigeringen på yamaha sine nye modeller di imponerer , marantz også er god her , men yamaha sin likte jeg bedre etter det jeg leste om den for du kan bruke rew med yamaha her både 2050 og 3050. Har jo pre out på den integrerte og kan koble på subbene der men da må jeg bak subbene og stille di inn manuelt og det blir tungvint hver gang jeg skal se film.
vist andre har noe bedre forslag og komme med så bare si i fra , nå er onkyo tx-nr 838 en rå film maskin og god på musikk , men kunne tenkt meg noe mer på musikk biten når jeg har med subbene , og da mener jeg frontene spiller bedre med den integrerte enn onkyoen.


Imagine
 
Sist redigert:

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.148
Antall liker
10.645
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Tråd flyttet fra hifi-generelt til surround delen. Vennligst bruk den delen av forumet når det gjelder spørsmål om flerkanals utstyr.
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Ville ha vurdert å strekke budsjettet og valgt en surround prosessor og effektrinn. Enten Emotiva XMC-1 (hvis den er stabil) eller Yamaha sin prosessor.
https://emotiva.com/products/pres-and-pros/xmc-1
Yamaha CX-A5000 - Surround-forforsterker - Finn lavest pris, test og informasjon
nei jeg vil ikke kvitte meg med den integrerte jeg liker så godt lyden i den den passer meg perfekt , og hjemmekino forsterkerne i dag har ingen problem med og dra Center og Surround høyttalerne mine , når jeg spiller 2 kanals med onkyoen blir exposure gjort om til effekt for og få bedre kontroll og lydmessig bedre på frontene mine og det gjør exposure. Skulle jeg ha gått 5 kanal effekt heile veien har det blitt exposure men da har det fort blitt dyrt for di har ikke multikanal effektforsterkere. Di har kun monoblokker og 2 kanals effektforsterkere , og nå sa jeg at jeg ikke vil kvitte meg med den integrerte for det er den beste integrerte jeg har hørt i den pris klassen og en del over det igjen.

Imagine
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Skjønte ikke helt det. Du vil ikke vurdere en surround prosessor framfor receiver fordi du skal beholde din integrerte? Hva har det med saken å gjøre?

Eller har det sammenheng med du ikke har penger til separate effektrinn til alle kanalene? Du trenger ikke all verden med effekt til bakhøyttalere i alle fall og ville tro du fint kan finne noe på brukten til kurant pris. En delt løsning er det beste lydmessige. Så skal du først ha en merkbar oppgradering, så er det veien å gå IMO.
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Skjønte ikke helt det. Du vil ikke vurdere en surround prosessor framfor receiver fordi du skal beholde din integrerte? Hva har det med saken å gjøre?

Eller har det sammenheng med du ikke har penger til separate effektrinn til alle kanalene? Du trenger ikke all verden med effekt til bakhøyttalere i alle fall og ville tro du fint kan finne noe på brukten til kurant pris. En delt løsning er det beste lydmessige. Så skal du først ha en merkbar oppgradering, så er det veien å gå IMO.
Var det så vanskelig og skjønne dette , når jeg spiller ren 2.0 stereo musikk synes jeg den integrerte spiller bedre enn hjemmekino forsterker og prosessor uansett hvilken merke , men i det siste har jeg spilt mer med subbene på musikk biten altså 2.2 og da er det lettere og bruke en hjemmekino forsterker når det kommer til subbene , for man har dette med delay , Hz osv osv og skulle jeg ha brukt subbene på den integrerte har jeg måtte gjort dette manuelt bak subben. Nå vet jeg Yamaha og marantz sine hjemmekino forsterkere er mye mer musikals av seg , enn den onkyoen jeg har da onkyo er mest kjent på film biten. Det er ikke hele tiden jeg spiller med 2.2 men det har blitt mer og mer , og når jeg spiller av ren 2.0 slår exposure 3010s2 hjemmekino forsterkeren på musikk biten lydmessig. Tenkte vist jeg da har gått opp til si Yamaha RX-a 2010 eller 3010 om det er blitt enda bedre enn onkyoen i 2 kanals med subbene til musikk , for da bruker jeg exposure som effekt på frontene. Men skjønner hva du mener her med full prosessor og 5 kanals effektforsterker.

Imagine
 

thohaug

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2014
Innlegg
2.983
Antall liker
1.840
Sted
Fetsund
En prosessor kan jo gjøre alt det en receiver kan, bare bedre. Eneste forskjellen er at en receiver har en forsterker del i tillegg. Er litt enig her i at jeg ikke skjønner helt hvor du vil med dette? En prosessor er en bedre løsning spør du meg også, dersom ren lydkvalitet er prioriteringen.
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Jeg synes min exposure 3010 s2 spiller mye bedre på 2.0 musikk enn en hjemmekino forsterker og prosessor , med hjemmekino forsterker har jeg kanaler til og drive center og surround + subbene er lettere og integrerere i musikk biten 2.2 , min onkyo tx-nr 838 er en rå film maskin men kunne tenke meg denne var litt bedre på musikk når jeg spiller 2.2 og bruker exposure til effektforsterker , jeg trur det med yamaha eller marantz med topp modellene deres er det mer og hente på musikk biten 2.2 med exposure som effektforsterker. Jeg kunne gått hadd prosessor og 5 kanaler effektforsterker også på 2.2 kanals musikk men jeg vil ikke kvitte meg med exposure , da dette er en knakende 2.0 ren integrert forsterker. Jeg lurte på om vist jeg går opp til yamaha eller marantz sin topp modell om det er mer og hente på stereo biten i musikk med subbene altså 2.2. Har ikke løst til og selge exposuren , får tenke meg godt om trur jeg ble kanskje litt for rotete dette til andre.


Imagine
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Og prosessor har jeg vurdert men da må exposure 3010 s2 dac jeg har vekk og det vil jeg helst ikke.

Imagine
 

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Innlegg
1.453
Antall liker
1.121
Pre out på tokanalern? Isåfall, kjøp en switch til etpar hundrelapper så er problemet løst.
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.740
Antall liker
13.230
Låner tråden litt... jeg er litt i samme gate da jeg skal ha meg nytt snurrerundtoppsett, jeg har dog, i motsetning til trådstarter ikke noe spesielt behov for å integrere dette med eksisterende 2-kanals-oppsett på elektronikkfronten. Hva finnes av kurante effekttrinn til surroundbruk om dagen? Finnes det noen som selger flerkanals systemer basert på Hypex f.eks? Trenger stregt tatt ikke mer en tre kanaler, så kan jeg bruke noe annet til bakhøyttalerene.
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Jeg hadde ikke giddet å bytte Onkyo-en hvis du er fornøyd med den. Jeg vet at du er glad i Exposure osv, men det finnes andre løsninger også.
F.eks Parasound P5 og et effekttrinn. Se bak på bildet her. Her kan du kjøre HT-input på subdelen også, også 2 stk. Kan vel ikke bli lettere å bruke dette til film, musikk også da. Just saying.

Merk deg at du kan velge deling også på denne, og så kjøre høyere deling til film. Denne har de tenkt på det meste med. En brukt P5 burde du klare å skaffe for 7.000 kr.
 

Vedlegg

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Topp Bunn