Vyger Timor

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    581
    Torget vurderinger
    46
    Nei den er ikke importert fra utlandet men kjøpt fra en butikk i Norge. Men nok om det: Ja det er en settskrue på armen for å justere armheisen. Jeg fant den ved hjelp av Mag-Lite og briller. Det er faktisk en Torx T5 antakelig den minste Torx skruen. Nå har jeg justert armheisen opp og er et lite stykke på veg. Legger ut bilder så snart min datakyndige sønn er tilbake fra trening. Mvh.

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    scaniagutten skrev:
    Hvis jeg får kopi av manual fra Vyger i nærmeste framtid skal jeg ta en ny justering av arm og pu, armen er forøvrig montert slik at den haller såvidt bakover når jeg setter p.u. på plata( da kan jeg forøvrig ikke bruke armheisen, går ikke langt nok opp!!!!!!!!!)
    Når det gjelder trussellen om å senke utstyret i fjorden så var det skrevet i enorm frustrasjon og fortvilelse, jeg hadde aldri gjort noe slikt. ;D
    Skjønte selvsagt at du bare tulla ang. senking i fjorden av spilleren. Jeg klarte bare ikke å dy meg! ;D

Jeg blir imidlertid skikkelig betenkt når du forteller om treskruer tvunget rett i aluminiumen. Håper at skaldene ikke er så store at de ikke lar seg ordne. Husk at dette er presisjonsinstrumenter, hvor toleransene er ørsmå...

I likhet med andre, er jeg skikkelig spent på hvor eller av hvem du har kjøpt denne! Jeg er også spent på bildene som du skal legge ut i løpet av kvelden.

mvh. VilhelmW

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.533
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Fint du fikk justert armlyften iværtfall, mener den er instillt før Rega pu, når en høyre pu blir satt upp
    så blir det ett problem.Ang treskruene så brukes det orginalt i Rega plinten (p3.24 iværtfall) idiotisk løsning
    i det porøse mdf matrialet, skrudde selv av min ett par ganger før att montere Vta skiver, ikke mye håll i dessa
    skuerne etterpå.

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    En lettelse å se at du har en armbase.

Monteringen av armen står definitivt ikke beskrevet i noen manual. Her trengs det tilpasninger og justeringer.

Dette kommer til å bli bra!

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    581
    Torget vurderinger
    46
    Det er blitt mye bedre etter at emotikon var her. Sitter akkurat nå og hører på Decade med Neil Young og det spiller bra. Ingen slitsomme falske toner. Prøvde også Soldier of fortune med Deep Purple med godt resultat. Jo jeg tror jeg skal klare dette.
    Skal få tak i stiftvekt og noe bedre å få justert p.u. huset med. Tror faktisk dette er en kjempespiller. Morten

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    312
    Står virkelig armbasen å "svever" slik som på bildet? (skruene ikke skrudd fast)
    i så fall er det ikke rart at du har problemer.
    Her ville jeg tatt av armen og lagd hull for gjennomgangsbolter for armen i stedet for disse treskruene som ikke er fast.
    MEN har du lastet ned stroboskop,og hvordan så hastigheten ut da?
    Forresten: får en kjøpt nye armbaser til disse spillerne?
    Mvh Jan I

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    Du kan da umulig ha en armbase tilpasset rega-armerpå den spilleren der? Det så helt jævlig ut. Få norsk importør til å bestille riktig armbase til deg før du gjør du mer med spilleren.

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    581
    Torget vurderinger
    46
    Nei det har jeg sannsynligvis ikke, men som jeg har gitt uttrykk for tidligere har jeg lite peiling på vinylspillere og selgerfirmaet skulle stille med oppstillingshjelp og support. Det var muligens feil av meg å legge ut bildene av "vandalismen" men nå mener jeg at jeg får så god hjelp her på sentralen at jeg skal få til dette. Jeg aner overhode ikke hvilke tilpasningsdeler som må til her, derfor prøver jeg å få til dette etter beste evne. :-[

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    312
    Dette kan jo være en armbase for 250 eller 300 regaarmene
    Disse har jo ikke de tre festeskruene
    Er det utskiftbar armbase på denne?
    Mvh Jan I

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Du TRENGER en armbase for å få dette til å henge på greip i det hele tatt. Ta kontakt med Audioroyal så fort du kan, og vent med resten av monteringen til du har det du trenger. Treskruer rett i aluminiumen ser heller ikke ok ut. Trikset her er å ikke gjøre skade på spilleren.....

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Enig med øvrige skribenter. Dette ser ikke bra ut i det hele tatt!! Ikke gjør meir før du har fått skikkelig veiledning og hjelp. Stram for alt i verden ikke meir på de idiotiske treskruene....

mvh. VilhelmW

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.924
    Torget vurderinger
    1
    Jan_I skrev:
    Dette kan jo være en armbase for 250 eller 300 regaarmene
    Disse har jo ikke de tre festeskruene
    Er det utskiftbar armbase på denne?
    Mvh Jan I
    Det er kanskje enkeler og billigere å skifte til en RB250/300 arm i stedet for RB301, så slipper scaniagutten å slite med de 3 skruehullene ...

mvh
    KJ

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    312
    Ser på originalbildene av timor at det er avbildet en 300eller 250
    MEN det er en STOR shims under armen. Vet ikke om dette er standard eller extrautstyr til timor.
    MEN en kan jo bore og gjenge hull til de tre skruene (ikke tre men 3 ;) ) (eller gjennomgangsbolter)
    Uansett så trenger du en stor shims under denne armen (Rega har vel slike shims med 3 hull eller rettere 4 hull,må jo ta med det store i midten)
    En kan jo også lage 3 stk shims av rør som passer rundt disse 3 skruene

Mvh Jan I

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    581
    Torget vurderinger
    46
    Til KJ: Mener du at det er enklere å montere en 300 arm? Hvordan festes i såfall den?

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    312
    scaniagutten skrev:
    Til KJ: Mener du at det er enklere å montere en 300 arm? Hvordan festes i såfall den?
    festes bare med en stor mutter i underkant av armbasen

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    312
    Her ser du shimsen som MÅ under 300 armen (den blanke rett under armen på armbasen)

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    581
    Torget vurderinger
    46
    impulse skrev:
    Du TRENGER en armbase for å få dette til å henge på greip i det hele tatt. Ta kontakt med Audioroyal så fort du kan, og vent med resten av monteringen til du har det du trenger. Treskruer rett i aluminiumen ser heller ikke ok ut. Trikset her er å ikke gjøre skade på spilleren.....
    Jeg har vært i kontakt med Audioroyal om dette, men det er ca. 14 dager siden og etter det har jeg ikke hørt noe.

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    581
    Torget vurderinger
    46
    Jan_I skrev:
    Her ser du shimsen som MÅ under 300 armen (den blanke rett under armen på armbasen)
    Tja.. en sånn skulle jeg gjerne hatt tak i. Men festes denne med mutter fra undersiden eller?

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    312
    Og her ser du shimsen for 301 armen (du må nok ha en mye tykkere)

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Støtter de siste anbefalingene! Bytte av arm vil være mye enklere enn å få denne til å passe.

Snakket nettopp med Emotikon. Han sa at det fortsatt spiller litt ujevnt. Hadde jeg vært deg ville jeg hørt med Audioroyal om hva som skal til for å få ordnet problemet. Siden Audioroyal er importør kan de kanskje få til noe, selv om de ikke er selger i dette tilfellet. Hvis du bestiller ny arm derfra, så har du kanskje noe på gli ;).

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    312
    scaniagutten skrev:
    Jan_I skrev:
    Tja.. en sånn skulle jeg gjerne hatt tak i. Men festes denne med mutter fra undersiden eller?

Ja det er bare en mellomskive og en stor mutter rundt armbasefestet på armen

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg.. Mannen har jo en RB 301, men mangler det som skal til for å få den til å passe, noe som burde være en grei sak å få tak i. Vi snakker tross alt Rega-arm her. Verdens kanskje mest utbredte platespillerarm. Hvorfor skal han da ha noe behov for å bytte armen?

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    581
    Torget vurderinger
    46
    impulse skrev:
    Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg.. Mannen har jo en RB 301, men mangler det som skal til for å få den til å passe, noe som burde være en grei sak å få tak i. Vi snakker tross alt Rega-arm her. Verdens kanskje mest utbredte platespillerarm. Hvorfor skal han da ha noe behov for å bytte armen?
    Hei, problemet kan bli å få festet armen da skruhullene i spilleren ikke er maskingjenget, men ser ut til å være tvingt i treskruer tidligere. Jeg sjekket dette og prøvde med maskinskruer da jeg skulle "montere" når jeg fikk den i hus. Men ideen om å bytte til RB 300 arm er kanskje ikke så dum. Men er disse i salg enda?

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    312
    Det er vel kansje... vanskelig å få tykk nok shims til 301 eller??
    en løsning er (hvis eier mener høyden er noenlunde riktig nå. )

Ta mål av høyden her merket H
    Kutt til 3 stk rør som passer rundt skruene (skravert her) som er like stor som H
    MEN prøv å se om det finnes original shims til 301 armen
    Mvh Jan I

EDIT: du kan jo kutte flere rør i forskjellige lengder for å få rett VTA

Vedlegg

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    581
    Torget vurderinger
    46
    Tror faktisk jeg vil prøve å få tak i en RB 300 arm. Ser ut som det kan være løsningen.

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    scaniagutten skrev:
    Tror faktisk jeg vil prøve å få tak i en RB 300 arm. Ser ut som det kan være løsningen.
    Da kan du jo kjøpe en pent brukt Rega P3, så får du en ekstra spiller med på kjøpet, kanskje til lavere pris enn bare arm (ny).

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Er jeg særdeles tett i kveld, eller er det noe jeg ikke har fått med meg? Kjære alle sammen, hva skulle det løse å bytte arm fra en RB 301, den nyeste og beste utgaven av en 300-serie-arm fra Rega, til en RB 300? Det er jo armbord eller monteringsdeler som mangler, IKKE arm! Kjære trådstarter, pust med magen og kontakt importøren av Vyger. Det kan da ikke være så vanskelig? Jeg kan ikke med min beste vilje begripe hva innkjøp av en RB 300 skulle kunne løse....!

Birdman, du er jo en hyggelig fyr med hodet mellom skuldrene. Hovland-eier og greier ;). Hva er tanken bak rådet ditt? I aller, aller beste mening, selvsagt...

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    581
    Torget vurderinger
    46
    impulse skrev:
    Er jeg særdeles tett i kveld, eller er det noe jeg ikke har fått med meg? Kjære alle sammen, hva skulle det løse å bytte arm fra en RB 301, den nyeste og beste utgaven av en 300-serie-arm fra Rega, til en RB 300? Det er jo armbord eller monteringsdeler som mangler, IKKE arm! Kjære trådstarter, pust med magen og kontakt importøren av Vyger. Det kan da ikke være så vanskelig? Jeg kan ikke med min beste vilje begripe hva innkjøp av en RB 300 skulle kunne løse....!

Birdman, du er jo en hyggelig fyr med hodet mellom skuldrene. Hovland-eier og greier ;). Hva er tanken bak rådet ditt? I aller, aller beste mening, selvsagt...
    Hei, som jeg nevnte tidligere har jeg vært i kontakt med dem uten å ha kommet til en løsning. Nå er det som tidligere sagt IKKE Audioroyal som har solgt meg Vygeren men et firma jeg har forsøkt å kontakte flere ganger om dette bl.a. pr. epost. :-\

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    impulse skrev:
    Jeg ser problemet med skruene, og eventuelt ødelagte gjenger. 300-armen festes i senterhølet. Ang. brukt P3, så går jo de omtrent for en slikk og ingen ting, mens ny 300-arm alene er relativt dyr. Godt mulig at vi har fokusert for mye på problemene og for lite på de opplagte løsningene her.

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    581
    Torget vurderinger
    46
    Birdman skrev:
    impulse skrev:
    Jeg ser problemet med skruene, og eventuelt ødelagte gjenger. 300-armen festes i senterhølet. Ang. brukt P3, så går jo de omtrent for en slikk og ingen ting, mens ny 300-arm alene er relativt dyr. Godt mulig at vi har fokusert for mye på problemene og for lite på de opplagte løsningene her.
    Jeg synes du har en grei løsning, Birdman.

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    312
    Birdman skrev:
    impulse skrev:
    Det går jo an å bore 3 stk hull helt igjennom armbasen og så bruke gjennomgangsbolter med muttere.
    Denne spacerern som er avbildet

er max høyde lik eller større på denne, enn den jeg lagde en H på i tengningen?
    på denne er 8mm max

Mvh Jan I

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    scaniagutten skrev:
    Hei, som jeg nevnte tidligere har jeg vært i kontakt med dem uten å ha kommet til en løsning. Nå er det som tidligere sagt IKKE Audioroyal som har solgt meg Vygeren men et firma jeg har forsøkt å kontakte flere ganger om dette bl.a. pr. epost. :-\
    Håper jeg ikke hopper rett i det gamle munnhellet om jo flere kokker, jo mere søl her, men:
    har du kontakt Audioroyal og ikke kommet til en løsning, eller har du kontakt Audioroyal og de har glemt å kontakte deg igjen ? Det er en vesens forskjell her slik jeg ser det. Dersom det er alternativ b hadde jeg sendt en pm til Odder her på HFS om jeg var deg, det kan jo være slik at din henvendelse har ramlet litt ut i en ellers travel hverdag. Audioroyal er jo et firma som alle andre, så jeg vil tro at de mer enn gjerne er interessert i å hjelpe deg med nytt armbord/spacere/shims eller hva det måtte være, det vil jo sannsynligvis være fortjeneste i sånt for de.

På generelt grunnlag stiller jeg meg like undrende som impulse til hvorfor du vil kjøpe deg en annen arm, selv om det kanskje er en løsning som virker lettest her og nå mtp antall hull i armfestet.

lille hiawata

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Antall liker
    3.477
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Hei prøv å bruke shimsen til 301 armen i kombinasjon med med en av mellomstykkene som hører til 300 armen. Monter dette med passende forsenkede maskinskruer . Du trenger ikke bytte arm. Mvh Lille Hiawata.

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    581
    Torget vurderinger
    46
    Hei Jan I . Jeg målte avstanden h til 10mm. Morten

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.191
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Max høyde på den avbildete variable spaceren er 8mm, men det kan løftes mer med flere 2mm spacere

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn