Desverre, nei, ingen Vyger hos meg.scaniagutten skrev:Et spørsmål til Jøgga: er det en 300 eller 301 arm du har?
Bildet er fra nettet
http://www.vyger.com/thumb_timor/images/grandi/silver/DSC_8503.jpg
|
Desverre, nei, ingen Vyger hos meg.scaniagutten skrev:Et spørsmål til Jøgga: er det en 300 eller 301 arm du har?
Skjønte selvsagt at du bare tulla ang. senking i fjorden av spilleren. Jeg klarte bare ikke å dy meg! ;Dscaniagutten skrev:Hvis jeg får kopi av manual fra Vyger i nærmeste framtid skal jeg ta en ny justering av arm og pu, armen er forøvrig montert slik at den haller såvidt bakover når jeg setter p.u. på plata( da kan jeg forøvrig ikke bruke armheisen, går ikke langt nok opp!!!!!!!!!)
Når det gjelder trussellen om å senke utstyret i fjorden så var det skrevet i enorm frustrasjon og fortvilelse, jeg hadde aldri gjort noe slikt. ;D
Det er kanskje enkeler og billigere å skifte til en RB250/300 arm i stedet for RB301, så slipper scaniagutten å slite med de 3 skruehullene ...Jan_I skrev:Dette kan jo være en armbase for 250 eller 300 regaarmene
Disse har jo ikke de tre festeskruene
Er det utskiftbar armbase på denne?
Mvh Jan I
festes bare med en stor mutter i underkant av armbasenscaniagutten skrev:Til KJ: Mener du at det er enklere å montere en 300 arm? Hvordan festes i såfall den?
Jeg har vært i kontakt med Audioroyal om dette, men det er ca. 14 dager siden og etter det har jeg ikke hørt noe.impulse skrev:Du TRENGER en armbase for å få dette til å henge på greip i det hele tatt. Ta kontakt med Audioroyal så fort du kan, og vent med resten av monteringen til du har det du trenger. Treskruer rett i aluminiumen ser heller ikke ok ut. Trikset her er å ikke gjøre skade på spilleren.....
Tja.. en sånn skulle jeg gjerne hatt tak i. Men festes denne med mutter fra undersiden eller?Jan_I skrev:Her ser du shimsen som MÅ under 300 armen (den blanke rett under armen på armbasen)
![]()
scaniagutten skrev:Tja.. en sånn skulle jeg gjerne hatt tak i. Men festes denne med mutter fra undersiden eller?Jan_I skrev:Her ser du shimsen som MÅ under 300 armen (den blanke rett under armen på armbasen)
![]()
Hei, problemet kan bli å få festet armen da skruhullene i spilleren ikke er maskingjenget, men ser ut til å være tvingt i treskruer tidligere. Jeg sjekket dette og prøvde med maskinskruer da jeg skulle "montere" når jeg fikk den i hus. Men ideen om å bytte til RB 300 arm er kanskje ikke så dum. Men er disse i salg enda?impulse skrev:Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg.. Mannen har jo en RB 301, men mangler det som skal til for å få den til å passe, noe som burde være en grei sak å få tak i. Vi snakker tross alt Rega-arm her. Verdens kanskje mest utbredte platespillerarm. Hvorfor skal han da ha noe behov for å bytte armen?
Da kan du jo kjøpe en pent brukt Rega P3, så får du en ekstra spiller med på kjøpet, kanskje til lavere pris enn bare arm (ny).scaniagutten skrev:Tror faktisk jeg vil prøve å få tak i en RB 300 arm. Ser ut som det kan være løsningen.
Hei, som jeg nevnte tidligere har jeg vært i kontakt med dem uten å ha kommet til en løsning. Nå er det som tidligere sagt IKKE Audioroyal som har solgt meg Vygeren men et firma jeg har forsøkt å kontakte flere ganger om dette bl.a. pr. epost. :-\impulse skrev:Er jeg særdeles tett i kveld, eller er det noe jeg ikke har fått med meg? Kjære alle sammen, hva skulle det løse å bytte arm fra en RB 301, den nyeste og beste utgaven av en 300-serie-arm fra Rega, til en RB 300? Det er jo armbord eller monteringsdeler som mangler, IKKE arm! Kjære trådstarter, pust med magen og kontakt importøren av Vyger. Det kan da ikke være så vanskelig? Jeg kan ikke med min beste vilje begripe hva innkjøp av en RB 300 skulle kunne løse....!
Birdman, du er jo en hyggelig fyr med hodet mellom skuldrene. Hovland-eier og greier. Hva er tanken bak rådet ditt? I aller, aller beste mening, selvsagt...
Jeg ser problemet med skruene, og eventuelt ødelagte gjenger. 300-armen festes i senterhølet. Ang. brukt P3, så går jo de omtrent for en slikk og ingen ting, mens ny 300-arm alene er relativt dyr. Godt mulig at vi har fokusert for mye på problemene og for lite på de opplagte løsningene her.impulse skrev:Birdman, du er jo en hyggelig fyr med hodet mellom skuldrene. Hovland-eier og greier. Hva er tanken bak rådet ditt? I aller, aller beste mening, selvsagt...
Jeg synes du har en grei løsning, Birdman.Birdman skrev:Jeg ser problemet med skruene, og eventuelt ødelagte gjenger. 300-armen festes i senterhølet. Ang. brukt P3, så går jo de omtrent for en slikk og ingen ting, mens ny 300-arm alene er relativt dyr. Godt mulig at vi har fokusert for mye på problemene og for lite på de opplagte løsningene her.impulse skrev:Birdman, du er jo en hyggelig fyr med hodet mellom skuldrene. Hovland-eier og greier. Hva er tanken bak rådet ditt? I aller, aller beste mening, selvsagt...
Det går jo an å bore 3 stk hull helt igjennom armbasen og så bruke gjennomgangsbolter med muttere.Birdman skrev:Jeg ser problemet med skruene, og eventuelt ødelagte gjenger. 300-armen festes i senterhølet. Ang. brukt P3, så går jo de omtrent for en slikk og ingen ting, mens ny 300-arm alene er relativt dyr. Godt mulig at vi har fokusert for mye på problemene og for lite på de opplagte løsningene her.impulse skrev:Birdman, du er jo en hyggelig fyr med hodet mellom skuldrene. Hovland-eier og greier. Hva er tanken bak rådet ditt? I aller, aller beste mening, selvsagt...
Håper jeg ikke hopper rett i det gamle munnhellet om jo flere kokker, jo mere søl her, men:scaniagutten skrev:Hei, som jeg nevnte tidligere har jeg vært i kontakt med dem uten å ha kommet til en løsning. Nå er det som tidligere sagt IKKE Audioroyal som har solgt meg Vygeren men et firma jeg har forsøkt å kontakte flere ganger om dette bl.a. pr. epost. :-\