Vyger Timor

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Det som nok vil gi den beste tilfredsstillelsen til slutt, vil nok tross alt være å få tilpasset den armen du har nå. Som Jøgga m.fl. sier, så må det jo finnes deler som enkelt løser problemet. Linken viser jo bilder av deler som du trenger. Bruker du skruer som går gjennom så løser det seg med muttere. Ring 92679630 og snakk med Odder (Audioroyal).

Forresten flere enn meg som reagerte på dette i Rega-linken? Sitat:"The only time a spacer is necessary to raise the arm height is if the rear of a cartridge is hitting the record whilst playing."

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    581
    Torget vurderinger
    46
    Til alle på tråden. For at det ikke skal være noen misforståelser; Jeg har ikke noe uoppgjort med Audioroyal, jeg har vært i kontakt med dem og de har vist stor forståelse for problemet mitt, har sikkert bare glemt å kontakte meg igjen.
    OG ENDA EN GANG: JEG HAR IKKE KJØPT SPILLEREN AV AUDIOROYAL MEN AV ET ANNET FIRMA. Mvh. Morten

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Jeg har på ingen måte ment å antyde at Audioroyal er en del av problemet. Tvert imot så mener jeg at de er løsningen ;).

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    581
    Torget vurderinger
    46
    Birdman skrev:
    Jeg har på ingen måte ment å antyde at Audioroyal er en del av problemet. Tvert imot så mener jeg at de er løsningen ;).
    Jeg tror også at de kan være løsningen, men jeg liker ikke å fokusere for mye på deres firmanavn når de egentlig ikke er part i denne saken. Mvh. Morten

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.924
    Torget vurderinger
    1
    ot.
    Birdman skrev:
    ...
    Forresten flere enn meg som reagerte på dette i Rega-linken? Sitat:"The only time a spacer is necessary to raise the arm height is if the rear of a cartridge is hitting the record whilst playing."
    Det er REGA, de gir f. i VTA ;)

mvh
    KJ

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    312
    Hei scaniagutten
    hvis jeg var deg,så hadde jeg nok beholdt denne armen (301) og heller fått denne riktig montert.

1. Er det hull helt igjennom der de 3 træskruene er skrudd i ?
    2. Kan du ta løs armbasen fra selv spilleren?
    kommer med mer når dette er svart på

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.852
    Torget vurderinger
    27
    Skaff det du trenger av deler for at armen skal være komplett og få spilleren satt opp ordentlig før du gir opp. Dette kan da ikke være så vanskelig.
    Dersom man har lite kompetanse bør man smøre seg med litt ekstra tålmodighet.

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    840
    Jeg trodde egentlig det var slik at Vyger Timor leveres med en "produkttilpasset" Rega-arm fra fabrikken i Italia. Denne har vel kanskje ikke helt de samme skruene o.a. som Rega-armene som kjøpes løst? Vet ikke helt hvordan denne "produkttilpasningen" foregår, men Rega selger vel slike armer til mange produsenter.
    Uansett, enig i at AudioRoyal kanskje kan gi deg svar på dette. Det er vel lov å mase litt..

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Fra nettsiden til Vyger:
    The TIMOR has semi-rigid suspension and comes fitted with the RGA RB300 tonearm.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    scaniagutten skrev:
    Har akkurat sendt forespørsel til Vyger om kopi av manual!
    Har trekt salgsannonse og forbannet meg på at jeg skal få til spilleren.
    Sånn låt skal det være i fløyta.....!!!

Kjenner du ikke en lastebilsjåfør som kan ta den med ned hit , sikkert en som hjelper deg her , om spillern kan bringes , problemet er at dette er skjøre greier for transport i fullt oppakket vare selvsagt , men den klarer nok en tur på ett gulv i en scania i en stor nok pappeske ,selv med armen påmontert OM DU MÅ.

IKKE GI OPP:

Trist at du ikke får kontakt med selger , han har tydligvis ikke holdt ord , sånt er ikke bra i denne bransjen ,der jeg opplever de aller ALLER fleste som meget seriøse , både kjøpere og selgere.

Vyger er fine spillere , men det er sannelig accuphase også.

får du til riggen , med bra pu og riaa står nok ikke denne tilbake for en god cd rigg skal du se.

Lykke til og hold liv i tråden.

Mvh Espen

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Den gruser en god CD-rigg, Espen!! Hvor var det du var formann igjen....?? ;D ;D

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.999
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hei Morten og alle sammen som har engasjert seg i denne tråden.

Jeg var på helgatur og såg at Morten slet med spilleren sin.
    Tilbød meg å stikke som snarest innom på vei forbi tidligere i dag. Og møtte en særs hyggelig mann med et nydelig musikkanlegg i egnet rom. Mulig vi får se mer av dette ved en senere enledning? :)

Nå skal jeg ikke påberope meg å ha store peilingen på platespillere og deres "luner", men i og med at jeg selv har VYGER BalticM og tidligere har hatt et par spillere med rega arm (RB250 og RB700) tenkte jeg at jeg kunne se på saken.
    Det ble jo med en gang klart at det manglet deler til montering av denne nye Rega-armen (som jeg ikke kjenner) så min jobb, uten å ha vekt, protraktor etc tilgjengelig- var å få sjekket hva som kunne være galt. Klart jeg kommenterte skruene i armbordet -som forøvrig er mulig å skru fra platespillerens chassie, men som ikke har noen hensikt og ikke har noe med denne saken å gjøre- slik jeg ser det- men prøvde likevel ut "spacerne" som var blitt mekket. Etter hva jeg har lest/forstått, er det forskjeller på "orginalarmen" RB300 som leveres med denne spilleren, og RB301. Det vistes ved bla. helt feil høyde i forhold til armbordet på spilleren.
    Jeg er enig i at deler som mangler må skaffes før dette kan fungere. Både arm og spiller er jo i utgpkt. noe av det enkleste en kan holde på med og bør være greit å få noenlunde til. Men det er klart at for en som er ukjent med hvordan dette skal være og hvilke deler som følger med, er det så langt fra enkelt. Jeg synes det er rart at slike armer blir levert uten disse ringene (med tre "armer") og spacere.
    Morten: Her er det, som flere skriver- bare å kule egget og vente på deler som mangler.
    Dette er jeg sikker på kommer til å bli bra. Selv om det er innmari irriterende at slikt skal måtte ta tid og krefter istedenfor å nyte noen av de supre platene jeg så rundt omkring i rommet ditt :)
    Som vi snakket om, det er bare å bruke oss som er her inne for det vi måtte være verdt- man vet aldri hvem som måtte trenge hjelp neste gang.... ;)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    impulse skrev:
    Den gruser en god CD-rigg, Espen!! Hvor var det du var formann igjen....?? ;D ;D
    Jada Impulse , jeg grusa akkurat en Accuphase dp-78 om Torsdagen med min VPI spiller , jeg solgte og demonstrerte spillern ( Accuphasen) for en kamerat , kjøper ville gjerne høre ei skive på vinyl , jeg er jo skjelden vond å be når det gjelder å spille vinyl , så etter mange og fine skiver på sølv i en fremragende Accuphase spiller , klemte vi på vinyl , Herron forsterket signalet....

den Accuphase interesserte som for øvrig var en svært hyggelig kar sa , OI , det er såpass mye bedre ja.....på vinyl ;D

Det hører med til historien at kjøper kjøpte og tok med seg spillern , som ble byttet med en pen , men allikevel hyggelig bunke med tusenlapper.....Jeg håper han har cd spiller i "alle sine dager" for denne var virkelig one of a kind , lydmessig.

Hilsen formannen i OsloVinylKlubb,,, :)

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    581
    Torget vurderinger
    46
    Jan_I skrev:
    Hei scaniagutten
    hvis jeg var deg,så hadde jeg nok beholdt denne armen (301) og heller fått denne riktig montert.

1. Er det hull helt igjennom der de 3 træskruene er skrudd i ?
    2. Kan du ta løs armbasen fra selv spilleren?
    kommer med mer når dette er svart på
    Hei. Det er ikke hull helt igjennom nei. Armbasen kan fjernes slik at det er et stort ca. 23 mm hull i godset.

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    581
    Torget vurderinger
    46
    Hei igjen. Har fått mail fra selger i dag. Skal ta kontakt litt seinere. Ser ut som dette ordner seg. Mvh. Morten :)

Jan_I

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    312
    Ingenting er bedre enn at det ordner seg.
    Men hvis ikke så kan du jo gjøre noe slikt:
    Først mål om avstand fra sentertapp på platetallerken til midten av det store hullet hvor armen er montert er 222mm ( tror det er denne avstand på 301 også)
    1. Fjern armen fra armbasen
    2 Ta av armbasen fra platespilleren.
    3. Ta med armbordet til noen som har en benkboremaskin (for å få beint hull)og enten
    a: bor opp de 3 hullene hvor treskruene har vært og monter gjennomgangsskruer med mutter. (dimensjon får du ved å måle de 3 hullene på armen)
    b: bor opp og gjeng opp hullet for 3 stk bolter som kan skrues fast.
    Få tak i spacere (shims) som passer med høyden du skal ha (10mm)
    enten 5 stk slike i 2mm

Eller få lagd 1 stk slik i 10mm
    eller du kan ta 1 slik og 1 stk slik

for å få høyde nok
    Lykke til uansett hva du gjør

Vedlegg

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    581
    Torget vurderinger
    46
    Har nettopp hatt en svært hyggelig samtale med selger og er blitt enig om at dette skal vi løse sammen. Nå blir det ordning på spilleren og jeg ser fram til å nyte musikk fra denne.
    Takk til alle som har kommet med råd og meninger, tydelig at emnet vinyl engasjerer. Takk til selger som tok kontakt og løste saken, vi får nok et godt samarbeid.
    Mvh. Morten :D

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    840
    Ja, stadig imponerende hva folk vet her inne.

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.924
    Torget vurderinger
    1
    scaniagutten skrev:
    Har nettopp hatt en svært hyggelig samtale med selger og er blitt enig om at dette skal vi løse sammen. Nå blir det ordning på spilleren og jeg ser fram til å nyte musikk fra denne.
    Takk til alle som har kommet med råd og meninger, tydelig at emnet vinyl engasjerer. Takk til selger som tok kontakt og løste saken, vi får nok et godt samarbeid.
    Mvh. Morten :D
    Flott at ting løser seg ... men ikke ta gledene på forskudd, saka er ikke løst før du er fornøyd ;)

mvh
    KJ

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Får vel innrømme at jeg sendte en liten sms til importøren om denne i går kveld. ::)
    Jeg kjenner både importøren og selgeren som serviceminded men travle. Svaret jeg fikk tyder i alle fall på at de ønsker å få til en god løsning.

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    840
    BT skrev:
    Får vel innrømme at jeg sendte en liten sms til importøren om denne i går kveld. ::)
    Jeg kjenner både importøren og selgeren som serviceminded men travle. Svaret jeg fikk tyder i alle fall på at de ønsker å få til en god løsning.
    Ja, mitt inntrykk også at disse er både serviceminded og løsningsorienterte :)
    Det at de har mye å gjøre er jo egentlig positivt, så lenge det betyr at salget går bra.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    scaniagutten skrev:
    Til alle på tråden. For at det ikke skal være noen misforståelser; Jeg har ikke noe uoppgjort med Audioroyal, jeg har vært i kontakt med dem og de har vist stor forståelse for problemet mitt, har sikkert bare glemt å kontakte meg igjen.
    OG ENDA EN GANG: JEG HAR IKKE KJØPT SPILLEREN AV AUDIOROYAL MEN AV ET ANNET FIRMA. Mvh. Morten
    FIRMA :eek: :eek: Så får du ikke hjelp av selgern i firmaet heller....HMM....Dette er IKKE BRA!

Mvh Espen

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    581
    Torget vurderinger
    46
    Hei igjen til alle og god jul! Nå fungerer Vygeren optimalt ;D Fikk stiftvekt fra HongKong i dag( 32 dager fra bestilling til den lå i postkassa!!!) Alle justeringer er gjort og jeg sitter p.t. og nyter Bob Dylan. Har også fått manual. Takk til alle som har bidratt med råd og løsning. Mvh. Morten ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn