W4S DAC-2 - dac'en som kan/har alt?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Just4Fun

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Leikis. skrev:
    Hva blir slutt prisen på denne ? inkl moms frakt.
    Og er volum kontrollen så bra at man overhode ikke trenger en god pre amp ?
    Bestilte fra Item Audio i england da kom den på 995 pund.
    Har ikke sett så mange tester/brukererfaringer enda, får min om en uke eller to så vi får håpe de duger for den skal fore 2 stk SX-1000 blokker.
    Må legge til norsk moms og 135 pund i frakt for den og to monoblokker.
     

    vosten

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2003
    Innlegg
    280
    Antall liker
    40
    Jeg fikk pris på $1618 ink frakt. Norsk moms i tillegg med dollarkurs på 6 gir totalpris på 12135 kr.

    Håper at volumkontrollen er såpass at den duger godt nok i en periode, til jeg får spart opp nok til en dugende preamp.
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Da har side 4 kommet på 6moons:



    Der står det endel om volumkontrollen:

    Going amp direct was superior - more clarity, more immediacy, more energy and transient precision... Amp-direct sounded very much like improved drive control; as though the amplifier was much happier coupled to the DACs' output stages than the passive box. Making this connection an actual explanation—that the DACs' output stages had superior drive and control—is mere assumption. Not debatable was the audible superiority and its flavor which is very adequately encapsulated by the word direct itself. In short, wholesale condemnation of digital attenuation would seem a bit old-fashioned and shortsighted. Perhaps it was true once. It's likely still true if engaged so steeply that resolution decimation crosses the critical threshold...
    ...eliminating even a luxurious $10.000 preamp like my cherished Esoteric C-03 set to zero gain was the silver bullet. I admit that analog supremacy has seen better days but there it is.
     

    Vedlegg

    V

    villov

    Gjest
    Kjøpte den i dag jeg også, fra W4S.
    Så er det bare å vente... :)
     

    Big Blue

    Medlem
    Ble medlem
    02.08.2007
    Innlegg
    16
    Antall liker
    0
    Fortsatt meget fornøyd med dacen ;D Er det noen andre der ute som har fått sine? Er spent på deres opplevelser av produktene deres. Har også blitt mer imponert over hva som bor i forsterkeren min. ;D

    Ellers så har jeg et lite problem med dacen. Den kutter lyden i et halvt sekund når jeg slår av og på lys i huset. Dette gjelder lys på annen strøm kurs også, da jeg har egen til anlegget. Er det noen som har noen god ide?

    p.s Har mailet item audio venter svar.

    Mvh
     

    kjetinho

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Innlegg
    788
    Antall liker
    22
    Big Blue skrev:
    Ellers så har jeg et lite problem med dacen. Den kutter lyden i et halvt sekund når jeg slår av og på lys i huset. Dette gjelder lys på annen strøm kurs også, da jeg har egen til anlegget. Er det noen som har noen god ide?

    Mvh
    Hei

    Har du skikkeleg skjerm på digitalkabel, og straumkabel? Viss det er ein del inngangar på denne dacen du ikkje brukar, prøv å skjerme dei med sølvpapir. Har hatt liknande problem med min Chord DAC 64. For meg virka desse tiltaka.

    Og grattis med spanande dac!

    Mvh
     

    Big Blue

    Medlem
    Ble medlem
    02.08.2007
    Innlegg
    16
    Antall liker
    0
    kjetinho skrev:
    Big Blue skrev:
    Ellers så har jeg et lite problem med dacen. Den kutter lyden i et halvt sekund når jeg slår av og på lys i huset. Dette gjelder lys på annen strøm kurs også, da jeg har egen til anlegget. Er det noen som har noen god ide?

    Mvh
    Hei

    Har du skikkeleg skjerm på digitalkabel, og straumkabel? Viss det er ein del inngangar på denne dacen du ikkje brukar, prøv å skjerme dei med sølvpapir. Har hatt liknande problem med min Chord DAC 64. For meg virka desse tiltaka.

    Og grattis med spanande dac!

    Mvh



    Hei

    Takk for svar :). Nå bruker jeg fat lmc strømkabel. Den har dobbel kobberskjerm. Har også prøvd en vanlig strømkabel, og jeg har prøvd holfi strømpadde. Dacen har flust av innganger så jeg får prøve folie strikset ditt :). Hadde et sett med balanserte Renaissance audio blue standard kabler liggende så jeg bruker en av disse som balansert digitalkabel!. Dette spilte bedre enn min coax digital kabel fra samme produsent :)

    Mvh
     

    frans

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2003
    Innlegg
    1.457
    Antall liker
    2
    Høres bra ut, men er litt skeptisk pga. den lave prisen... :-\

    "Mye for pengene" er bare ikke godt nok.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    frans skrev:
    Høres bra ut, men er litt skeptisk pga. den lave prisen... :-\

    "Mye for pengene" er bare ikke godt nok.
    Prisen er jo ikke lav, den koster jo godt over 10k her på berget.

    Når folk med inngående kunnskap om digitale avspillere antyder at kvaliteten flater ut ved en relativt lav sum så ligger alt til rette for at det omtalte produktet kan være helt i toppsjiktet.
     

    frans

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2003
    Innlegg
    1.457
    Antall liker
    2
    Er bare veldig skeptisk til uttrykk som "beste ... under 10k" (eller under 1500 USD), "mye for pengene", "beste kjøp". Antakelig er slike uttrykk ment for "mannen i gata" som ikke bryr seg så mye om hi-fi.

    Min mening er at et produkt til f.eks. 10.000 som man ikke er fornøyd med, er bortkastet tid og penger. :'(

    Ser også at en god del som tester DAC-er har begrenset erfaringer med CD-spillere - enkelte ganger begrenset til simple CD-spillere.

    Det er kanskje for generelt sagt, men ser at det er mange datafolk og datamagasiner som tester DAC.
     

    DIY_dude

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.01.2007
    Innlegg
    1.313
    Antall liker
    67
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    8
    frans skrev:
    Høres bra ut, men er litt skeptisk pga. den lave prisen... :-\
    Lol, ja, jeg ville også vært skeptisk til den utrolige lave prisen på 10 tusen. Jeg mener, herregud, en dac må jo i hvert fall koste minst 50 tusen å konstruere skikkelig. :-X
     

    frans

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2003
    Innlegg
    1.457
    Antall liker
    2
    DIY_dude skrev:
    frans skrev:
    Høres bra ut, men er litt skeptisk pga. den lave prisen... :-\
    Lol, ja, jeg ville også vært skeptisk til den utrolige lave prisen på 10 tusen. Jeg mener, herregud, en dac må jo i hvert fall koste minst 50 tusen å konstruere skikkelig. :-X
    Du misforstår. Det er ikke snakk om pris, men om utstyret er god nok. At utstyr til 10k låter like bra som utstyr til 30-50k har jeg liten tru på.
    har man f.eks. brukt 20k på en DAC som ikke er bra nok lydmessig, har man kastet mange penger ut av vinduet. Samt medført masse ergrelser som ikke er så lett å tallfeste. ;)

    Er selv på jakt etter en DAC, men har ikke lyst til å gå ned i lydkvalitet pga. "lav" pris.
     

    Just4Fun

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Men det er heller ikke slik at bare det koster nok så låter det bra ::)
     

    mesc

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.08.2008
    Innlegg
    306
    Antall liker
    7
    Sted
    Rogaland
    frans skrev:
    DIY_dude skrev:
    frans skrev:
    Høres bra ut, men er litt skeptisk pga. den lave prisen...  :-\
    Lol, ja, jeg ville også vært skeptisk til den utrolige lave prisen på 10 tusen. Jeg mener, herregud, en dac må jo i hvert fall koste minst 50 tusen å konstruere skikkelig.  :-X
    Du misforstår. Det er ikke snakk om pris, men om utstyret er god nok. At utstyr til 10k låter like bra som utstyr til 30-50k har jeg liten tru på.
    har man f.eks. brukt 20k på en DAC som ikke er bra nok lydmessig, har man kastet mange penger ut av vinduet. Samt medført masse ergrelser som ikke er så lett å tallfeste.  ;)

    Er selv på jakt etter en DAC, men har ikke lyst til å gå ned i lydkvalitet pga. "lav" pris.
    Det finnes jo andre nye dac'er basert på ESS IC'en, som er interessante og ikke minst dyrere. Altså, jeg mener, her går man jo ikke feil uansett. Det ser man jo på spesifikasjonene.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    DIY_dude skrev:
    frans skrev:
    Høres bra ut, men er litt skeptisk pga. den lave prisen... :-\
    Lol, ja, jeg ville også vært skeptisk til den utrolige lave prisen på 10 tusen. Jeg mener, herregud, en dac må jo i hvert fall koste minst 50 tusen å konstruere skikkelig. :-X
    Uffda, en sånn dyr pris holdning igjen.

    Les, av og til koster kvalitet ikke alle liker det og ikke alle har råd til det sånn er det bare.
    Ser du lenger enn konstruksjon og tenker litt lydkvalitet og vet hva du skal se/høre etter for å optimalisere lyden i kjeden din tenker jeg du kommer noe lenger om du stiller med 50K istendenfor 10 men for all del Dacen er sikkert veldig bra i sin klasse....
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    johnnygrandis skrev:
    DIY_dude skrev:
    frans skrev:
    Høres bra ut, men er litt skeptisk pga. den lave prisen... :-\
    Lol, ja, jeg ville også vært skeptisk til den utrolige lave prisen på 10 tusen. Jeg mener, herregud, en dac må jo i hvert fall koste minst 50 tusen å konstruere skikkelig. :-X
    Uffda, en sånn dyr pris holdning igjen.

    Les, av og til koster kvalitet ikke alle liker det og ikke alle har råd til det sånn er det bare.
    Ser du lenger enn konstruksjon og tenker litt lydkvalitet og vet hva du skal se/høre etter for å optimalisere lyden i kjeden din tenker jeg du kommer noe lenger om du stiller med 50K istendenfor 10 men for all del Dacen er sikkert veldig bra i sin klasse....
    Hvorfor ikke bra uansett klasse?

    Skjønner ikke hvorfor prisen skal være faktoren som bestemmer hvor godt et produkt er.

    Det å si uffda og argumentere med at alle ikke har råd er et dårlig forsøk på hersketeknikk i debatten. Forøvrig har snittet av medlemmer her på forumet råd til å kjøpe en dyr kilde, bare se på snittet i lønnstråden.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Tror du missforstår kraftig.... desverre, alt kan ikke lages ved kjøkkenbenken og noen ganger koster det.

    Hersketeknikk,!? ler meg skakk her...
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    johnnygrandis skrev:
    Tror du missforstår kraftig.... desverre, alt kan ikke lages ved kjøkkenbenken og noen ganger koster det.

    Hersketeknikk,!? ler meg skakk her...
    Dessverre tror jeg ikke jeg misforstår.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Om jeg for mulighet skal jeg få lyttet til denne dacen, om den "kan/har alt" som trådtittelen referer til skal være interresant å se,- nye ting er jo alltid litt spennende. Uten å ha verken sett eller hørt dacen bare lest tester virker den være svært bra, om den stiller i samme klasse som f.eks DCS sine referanse Dacer gjenstår å se selv om jeg tviler på det men for all del det er jo lov å håpe.

    http://www.computeraudiophile.com/c...Paganini-Upsampler-and-Puccini-U-Clock-Review
     

    mesc

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.08.2008
    Innlegg
    306
    Antall liker
    7
    Sted
    Rogaland
    johnnygrandis skrev:
    Om jeg for mulighet skal jeg få lyttet til denne dacen, om den "kan/har alt" som trådtittelen referer til skal være interresant å se,- nye ting er jo alltid litt spennende. Uten å ha verken sett eller hørt dacen bare lest tester virker den være svært bra, om den stiller i samme klasse som f.eks DCS sine referanse Dacer gjenstår å se selv om jeg tviler på det men for all del det er jo lov å håpe.

    http://www.computeraudiophile.com/c...Paganini-Upsampler-and-Puccini-U-Clock-Review
    Mulig jeg er litt på villspor nå. Men er det ikke noe generelt billigere rundt disse ESS DAC konstruksjonene. Hvor man tidligere, for å oppnå gode spesifikasjoner, måtte bruke flere dac'er og da sikker med økt kompleksitet fører til høyere pris..?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    audiolyd skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Om jeg for mulighet skal jeg få lyttet til denne dacen, om den "kan/har alt" som trådtittelen referer til skal være interresant å se,- nye ting er jo alltid litt spennende. Uten å ha verken sett eller hørt dacen bare lest tester virker den være svært bra, om den stiller i samme klasse som f.eks DCS sine referanse Dacer gjenstår å se selv om jeg tviler på det men for all del det er jo lov å håpe.

    http://www.computeraudiophile.com/c...Paganini-Upsampler-and-Puccini-U-Clock-Review
    Mulig jeg er litt på villspor nå. Men er det ikke noe generelt billigere rundt disse ESS DAC konstruksjonene. Hvor man tidligere, for å oppnå gode spesifikasjoner, måtte bruke flere dac'er og da sikker med økt kompleksitet fører til høyere pris..?
    Joda, er vel ikke alltid økt kompleksitet fører til bedre lyd men det gjentår jo å se.
    Ikkeno jeg heller vil enn å få referanse lyd til en billig penge, desverre viser det seg med stegene jeg har gjort at lydkvalitet ofte henger ihop med kronene som svies av.

    http://www.computeraudiophile.com/content/Weiss-DAC2-vs-Prism-Orpheus
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    johnnygrandis skrev:
    Om jeg for mulighet skal jeg få lyttet til denne dacen, om den "kan/har alt" som trådtittelen referer til skal være interresant å se,- nye ting er jo alltid litt spennende. Uten å ha verken sett eller hørt dacen bare lest tester virker den være svært bra, om den stiller i samme klasse som f.eks DCS sine referanse Dacer gjenstår å se selv om jeg tviler på det men for all del det er jo lov å håpe.

    http://www.computeraudiophile.com/c...Paganini-Upsampler-and-Puccini-U-Clock-Review
    Stereophile som både lytter til og måler på utstyret de tester kåret i fjor Ayre QB-9 til årets beste produkt og referanseklasse og den koster jo "bare" 25k. Weiss har også gode produkter http://www.computeraudiophile.com/weiss-engineering-minerva-firewire-dac-review.

    Ser ikke bort fra at en stor dCS rigg kan være bedre.
     
    V

    villov

    Gjest
    Er i allefall fornøyd med DAC-2 rett ut fra pappeskene i dag. Spiller stort og flott på mine Quad 2905 selv om jeg hører "skarpe kanter" etter så få timer. 200 timer skal det etter manualen ta.
    Neste gang om ikke så lenge så blir det vel W4S ST-1000. :)

    Gjenstår også å høre om dac'en spiller bedre som forforsterker en Hegel P4A mkII.
     

    vosten

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2003
    Innlegg
    280
    Antall liker
    40
    Har nå brukt min DAC2 siden mandag. Enig i at den låter noe kantete i starten, men hovedsakelig er den ekstremt detaljert og dynamisk. Godt med futt i bassen og et stødig lydbilde. Skal komme med ny rapport etter mer innspilling.

    PS! Brukes rett i effekttrinnet (Doxa Model 73B).
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Prøver å vekke denne tråden her da jeg selv er på utkikk etter en ny d/a converter, Har tenkt å pensjonere min gamle Theta dspro IIIA om jeg finner noe som spiller bedre. Og da merkbart bedre til rundt 10k.

    Er dere som har kjøpt denne dac-en forsatt fornøyd nå etter en tid med denne i oppsettet?
     

    Just4Fun

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Dette er et av de bedre HIFI kjøpet jeg har gjort, er meget fornøyd med DAC-2
    Den brukes som pre, rett inn i SX-1000 blokkene. Eneste jeg skulle ønske var at jeg hadde bestilt svart, ikke "sølv" da lakken ikke ser noe særlig ut ::) Men så lenge de står bak dørene på Frieslev racket så er de jo utav syne :)
    Klarte å sprenge mellomtonen på Galloene grunnet for høyt volum, men det spillte klokkeklart så det opplevdes ikke som så høyt. Og stillheten, ikke noe sus/støy overhode, vil absolutt anbefale deg å lytte til denne hvis du er på utkikk etter ny DAC
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    stejorge skrev:
    Dette er et av de bedre HIFI kjøpet jeg har gjort, er meget fornøyd med DAC-2
    Den brukes som pre, rett inn i SX-1000 blokkene. Eneste jeg skulle ønske var at jeg hadde bestilt svart, ikke "sølv" da lakken ikke ser noe særlig ut ::) Men så lenge de står bak dørene på Frieslev racket så er de jo utav syne :)
    Klarte å sprenge mellomtonen på Galloene grunnet for høyt volum, men det spillte klokkeklart så det opplevdes ikke som så høyt. Og stillheten, ikke noe sus/støy overhode, vil absolutt anbefale deg å lytte til denne hvis du er på utkikk etter ny DAC
    sprengte du Gallo mellomtonen!?!! Det må vel ha vært høyt.......
    Spilte med Gryphon Diablo i sin tid sinnsykt høyt uten at det skjedde på mine 3.1 refs.....
     

    Just4Fun

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Idioti egentlig ::)
    Men +500W er nok i overkant for disse :-\
    Det var høyt ja, men når lyden er så klar og uforvrengt så oppleves det ikke som sååå høyt.
     

    sugress

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.11.2003
    Innlegg
    99
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    2
    Jo mer kraft og kontroll forsterkeren innehar, jo mer kontroll på elementene, desto høyere kan en spille uten å miste kontroll på elementene.
    Er ikke kun watt som speiler evne for kontroll!

    Haha nå fyrer jeg deg bare, stejorge! :)
     

    g-h

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.11.2005
    Innlegg
    79
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Har bestilt en sort en fra Stilimento. De hadde på lager og sender den i dag.

    Kommer til å bruke den som preamp og dac, så jeg er meget spent.

    De har i tillegg 30 dagers åpent kjøp, så det er ikke så mye å tape. Gleder meg.
     

    Dynamic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    130
    Antall liker
    6
    kunne vært litt kult om noen testet med Bel Canto dacene.. virker som mer eller mindre samme produkt. Spiller inn min DAC 2.5 nå.
     

    Big Blue

    Medlem
    Ble medlem
    02.08.2007
    Innlegg
    16
    Antall liker
    0
    Hei
    Solgte min Hegel h200. Kjøpte meg noen Rouge m150 blokker. Bruker Dac2 som pre og dac. Er meget godt fornøyd :)

    mvh
     
    V

    villov

    Gjest
    En bra ting er dimingen helt ned til mørkt, og at displayet lyser opp kun når man stiller volum eller skifter kilde på dac'en. Liker godt at forsterkeren i samme serie kan dimes helt ned også.
    Veldig behagelig med sorte bokser uten lys i racket.

    Savner litt av åpenheten til Hegel P4A mkII, men samtidig så hører jeg muligens mer detaljer i lydbildet fra DAC-2.
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Savner litt av åpenheten til Hegel P4A mkII, men samtidig så hører jeg muligens mer detaljer i lydbildet fra DAC-2.
    [/quote]

    Har ikke hørt DAC-2, men generelt har jeg ofte merket at DAC/PRE kombo CD retti forsterkerne ofte gir denne effekten; det forsvinner ofte litt av den luftigheten som en ekstern pre leverer. Har også opplevd mindre dynamikk.
     

    vosten

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2003
    Innlegg
    280
    Antall liker
    40
    Jeg er meget fornøyd med min DAC2. Bruker den som dac og preamp til Doxa 73B. Tok litt tid før den ble innspilt så de av dere som akkurat har bestilt må være klar over at den blir bare bedre og bedre i starten. :)

    De største forandringene vil jeg si er at den låter vesentlig mer polert og varm etterhvert. I starten kunne den være litt hard og tidvis slitsom. Nå vil jeg si den heller litt mer mot det varme enn det kalde, men den ligger nok totalt sett innenfor et nokså nøytralt sted på skalaen. Lydbildet den tegner opp virker også større og mer presist nå enn i starten.

    Bruker den primært med Sonos via coax. Såvidt testet usb. Ingen grundig sammenligning.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.226
    Antall liker
    4.850
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har en W4S DAC-2 på lån for å se om det kunne være noe å hente i forhold til min Lavry Black DA11. Har bare lyttet noen få timer foreløpig, men så langt er DAC-2 i mine ører klart underlegen DA11. Må si jeg er en smule overrasket over dette.

    Forløpig har jeg kun brukt Squeezebox v3 over coax som kilde. S/PDIF-mottageren i ES9018 skal jo være svært bra, så i teorien skal DAC-2 ikke være kilen på digitalkilder. Jeg lurer likevel på om noen har hørt forskjeller mellom ulike kilder, f.eks over I2S. Anybody?
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    coolbiz skrev:
    Jeg har en W4S DAC-2 på lån for å se om det kunne være noe å hente i forhold til min Lavry Black DA11. Har bare lyttet noen få timer foreløpig, men så langt er DAC-2 i mine ører klart underlegen DA11. Må si jeg er en smule overrasket over dette.

    Forløpig har jeg kun brukt Squeezebox v3 over coax som kilde. S/PDIF-mottageren i ES9018 skal jo være svært bra, så i teorien skal DAC-2 ikke være kilen på digitalkilder. Jeg lurer likevel på om noen har hørt forskjeller mellom ulike kilder, f.eks over I2S. Anybody?
    Har aldri hørt en DAC-2, men ES9018 er ektremt følsom for strømforsyning og hvis de har gjort de samme "tabbene" som er gjort i Buffalo II vil lyden være laaangt unna potensialet selve chippen har.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.954
    Antall liker
    13.295
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    trodde II var bedre enn 32 etter dine innspill til gutta?
    mvh
    Leif
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn