W4S DAC-2 - dac'en som kan/har alt?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • O

    Oblivion

    Gjest
    LMC skrev:
    trodde II var bedre enn 32 etter dine innspill til gutta?
    mvh
    Leif
    De kjører fortsatt Buffalo II i pin / register kompatibilitetsmodus og utnytter ikke de mulighetene som er der.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.951
    Antall liker
    13.293
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    og likevel låter den såå bra?
    hmmmmm
    hva er grunnen til det? de er vel ikke noe dummere enn andre som har sett på den chip´n ?
    mvh
    Leif
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.225
    Antall liker
    4.849
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    coolbiz skrev:
    Jeg har en W4S DAC-2 på lån for å se om det kunne være noe å hente i forhold til min Lavry Black DA11. Har bare lyttet noen få timer foreløpig, men så langt er DAC-2 i mine ører klart underlegen DA11. Må si jeg er en smule overrasket over dette.

    Forløpig har jeg kun brukt Squeezebox v3 over coax som kilde. S/PDIF-mottageren i ES9018 skal jo være svært bra, så i teorien skal DAC-2 ikke være kilen på digitalkilder. Jeg lurer likevel på om noen har hørt forskjeller mellom ulike kilder, f.eks over I2S. Anybody?
    Oppdatering: DAC-2 kom seg en hel del etter å ha fått noen flere timer på baken, spesielt i mellomtonen og på ektheten på stemmegjengivelsen. Hos meg er den likevel fremdeles for udynamisk og tilbakeholden i bassområdet, så den går tilbake der den kom fra. Kanskje det er en matche-greie.
     
    V

    villov

    Gjest
    Hos meg er bassen helt rå blitt, men så har jeg også matchende forsterker.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.225
    Antall liker
    4.849
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Hos meg drev DAC-2 et aktivt delefilter med inngangsimpedans=10kohm. Mener du å si at dette er for lavt for DAC-2, villov?
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.225
    Antall liker
    4.849
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Så hvorfor antyder du at mine reservasjoner ang. DAC-2 skyldes manglende forsterkermatch?
     
    V

    villov

    Gjest
    coolbiz skrev:
    Så hvorfor antyder du at mine reservasjoner ang. DAC-2 skyldes manglende forsterkermatch?
    Ingenting vondt ment, men det var jo du selv som snakket om matche greia. Reagerte fordi jeg syns at bassen er blitt så bra her jeg sitter, men matche greie kan jo skyldes flere ting enn forsterker.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.225
    Antall liker
    4.849
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    villov skrev:
    coolbiz skrev:
    Så hvorfor antyder du at mine reservasjoner ang. DAC-2 skyldes manglende forsterkermatch?
    Ingenting vondt ment, men det var jo du selv som snakket om matche greia. Reagerte fordi jeg syns at bassen er blitt så bra her jeg sitter, men matche greie kan jo skyldes flere ting enn forsterker.
    En alternativ forklaring er at Quaddene dine er god match til DAC-2 fordi de ikke går dypt nok til å avsløre fraværet av dypbassartikulasjon hos DAC-2. ;D
     
    V

    villov

    Gjest
    coolbiz skrev:
    villov skrev:
    coolbiz skrev:
    Så hvorfor antyder du at mine reservasjoner ang. DAC-2 skyldes manglende forsterkermatch?
    Ingenting vondt ment, men det var jo du selv som snakket om matche greia. Reagerte fordi jeg syns at bassen er blitt så bra her jeg sitter, men matche greie kan jo skyldes flere ting enn forsterker.
    En alternativ forklaring er at Quaddene dine er god match til DAC-2 fordi de ikke går dypt nok til å avsløre fraværet av dypbassartikulasjon hos DAC-2. ;D
    Ja, det er meget mulig. Etter manualen går jeg glipp av alt under 30Hz
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.225
    Antall liker
    4.849
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    orso skrev:
    Lavry lager jo knakende gode produkter da.
    Ja, jeg liker min DA10 veldig godt. Men så fikk jeg det for meg at bitkorrekt, fjernstyrt volumkontroll ville være en praktisk og potensielt lydforbedrende oppgradering, så jeg kjøpte med en DA11 og la DA10 ut for salg. Det er bare det at DA11 låter bittebittelitt annerledes, og i mitt oppsett, og i mine ører, og de fleste dagene i uken, er forskjellene ikke éntydig av det gode. Rart, det der. Anyway, denne lille historien var bakgrunnen til at jeg ønsket å prøvelytte andre DACer som W4S DAC-2 for å høre om det å finne noe som er en éntydig uten å spandere månedslønner på det. Men dét er altså ikke DAC-2 i mine ører. Så inntil videre beholder jeg både DA10 og DA11 og jeg ser det hele litt an til jeg har oppgradert mine LinkwitzLab Orion høyttalere fra revison "+" til 3.2.1. Kanhende det forrykker DAC-preferansene. Underligere ting har hendt. Det kan tilogmed hende at W4S DAC-2 får en sjanse til.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.225
    Antall liker
    4.849
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Glemte å nevne en pussig ting...
    Stort sett brukte jeg coax digitalkabler under min lille sammenligning, men siden jeg tildeldigvis hadde på lån en AudioQuest Optilink-5 glassfiberkabel, tenkte jeg at jeg skulle prøve om DAC-2 låter ulikt på toslink i forhold til coax. Resultatet kom helt uventet på meg:

    plastikk Tech+Link optisk -> Lavry DA11: ok
    grisedyr Optilink-5 optisk -> Lavry DA11: ok
    plastikk Tech+Link optisk -> W4S DAC-2: ok
    grisedyr Optilink-5 optisk -> W4S DAC-2: FAIL! massiv hakking og drop-outs.

    Fikk samme resultat med Squeezebox så vel som med en Sony ES CD-spiller som digitalkilde.
    For alt det jeg vet, kan det være brudd på noen av fibrene i den bunten som utgjør lysledningen i Optilinken, men det var uansett underlig.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.225
    Antall liker
    4.849
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    villov skrev:
    ...

    Reagerte fordi jeg syns at bassen er blitt så bra her jeg sitter, men matche greie kan jo skyldes flere ting enn forsterker.
    Muligens likte den ikke så godt å bli fôret av en Squeezebox. I så fall en showstopper hos meg. ;)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    coolbiz skrev:
    Glemte å nevne en pussig ting...
    Stort sett brukte jeg coax digitalkabler under min lille sammenligning, men siden jeg tildeldigvis hadde på lån en AudioQuest Optilink-5 glassfiberkabel, tenkte jeg at jeg skulle prøve om DAC-2 låter ulikt på toslink i forhold til coax. Resultatet kom helt uventet på meg:

    plastikk Tech+Link optisk -> Lavry DA11: ok
    grisedyr Optilink-5 optisk -> Lavry DA11: ok
    plastikk Tech+Link optisk -> W4S DAC-2: ok
    grisedyr Optilink-5 optisk -> W4S DAC-2: FAIL! massiv hakking og drop-outs.

    Fikk samme resultat med Squeezebox så vel som med en Sony ES CD-spiller som digitalkilde.
    For alt det jeg vet, kan det være brudd på noen av fibrene i den bunten som utgjør lysledningen i Optilinken, men det var uansett underlig.
    Som regel er det termineringen som svikter når optiske kabler ikke holder mål.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.225
    Antall liker
    4.849
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Det har du sikkert rett i, Anonym. Uansett årsak er det ikke akkurat hva som forventes av en toslink-kabel som selges i butikkene for sølle kr. 4200,- ::)
     

    gg

    Medlem
    Ble medlem
    10.10.2007
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Hei!
    Har du mottatt W4S DAC-2 og lyttet??
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.764
    Antall liker
    716
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Er det no luft i diskanten på denne dacen. (I et nøytralt mot det varme anlegg)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn