Wadia 302 hjelp

jferk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.02.2004
Innlegg
116
Antall liker
23
Sted
Åkrehamn
Har solgt en Wadia 302 til en slektning, han har nå kjøpt seg en B&W ASW 850 subb.

Wadian er koblet balansert til Electrokompaniet AW 250 via balansert utgang på wadia (direkte)
Prøvde da å koble opp subben via en rca utgang på wadiaen, men da virker ikke subben.

Det ser ut for meg at når begge utgangene på Wadiaen er aktiviert så mister RCA utgangsignalet.
Har prøvd forskjellige feilsøkinger:

Kun RCA koblet mot subb: Virker fint. (men man kan som kjent ikke leve med kun bass :)
Koblet til venstre kanal mot hovedhøytaler med XLR og RCA Høyre fra wadia, til subb virker fint.
Motsatt virker ikke, dvs XLR venstre til effekt og RCA venstre til subb.

I henhold til bruksanvisningen på wadia 302 så står det under XLR og RCA:
- Both sets may be used simultaneously.

Er det noen Wadia eiere eller noen andre som har noen gode tips her?

Mvh Jostein
 
R

Roysen

Gjest
Sv: Wadia 302 hjelp

Kanskje en Y-plugg hadde vært på sin plass. Da kan du benytte kun en utgang på Wadia spilleren til begge foremål. Dersom subben ikke har XLR inngang må i tillegg benyttet en XLR til RCA overgang.

Mvh
Roysen
 

jferk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.02.2004
Innlegg
116
Antall liker
23
Sted
Åkrehamn
Sv: Wadia 302 hjelp

Roysen skrev:
Kanskje en Y-plugg hadde vært på sin plass. Da kan du benytte kun en utgang på Wadia spilleren til begge foremål. Dersom subben ikke har XLR inngang må i tillegg benyttet en XLR til RCA overgang.

Mvh
Roysen
Takk for info, tenkte faktisk litt på det (men de Y ledd jeg har sett har ikke vært av den høyeste kvaliteten for å si det mildt. Vedkommende kjøpte seg en EC 4.7 forforsterker i stedet. Kobler via pre out på denne da.

Ha en fin helg

Mvh Jostein
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
789
Torget vurderinger
5
Sv: Wadia 302 hjelp

Skal ikke si noe direkte om dette oppsettet da jeg ikke selv har de samme modellene, men det er nok en fare for at pre'en er en lydmessig uting. Selv om den gjør ting mer praktisk.

Min erfaring er med Wadia 830 og EC 4.6. Hos meg låter det mye bedre med kopling rett i effektrinnene uten pre. Men mulig 4.7 gjør jobben som den skal.
 
R

Roysen

Gjest
Sv: Wadia 302 hjelp

Holmium skrev:
Skal ikke si noe direkte om dette oppsettet da jeg ikke selv har de samme modellene, men det er nok en fare for at pre'en er en lydmessig uting. Selv om den gjør ting mer praktisk.

Min erfaring er med Wadia 830 og EC 4.6. Hos meg låter det mye bedre med kopling rett i effektrinnene uten pre. Men mulig 4.7 gjør jobben som den skal.
Dette må jeg si meg enig i.

Mvh
Roysen
 

TomTom

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.08.2003
Innlegg
215
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Sv: Wadia 302 hjelp

Alle mine erfaringer og referanser sier også det samme. Kjør den rett inn i 'dysa'. Men ja, det er det med enkelheten da.... dilemmaer finnes alltid.

Mvh TomTom
 
R

Roysen

Gjest
Sv: Wadia 302 hjelp

jferk skrev:
Roysen skrev:
Kanskje en Y-plugg hadde vært på sin plass. Da kan du benytte kun en utgang på Wadia spilleren til begge foremål. Dersom subben ikke har XLR inngang må i tillegg benyttet en XLR til RCA overgang.

Mvh
Roysen
Takk for info, tenkte faktisk litt på det (men de Y ledd jeg har sett har ikke vært av den høyeste kvaliteten for å si det mildt. Vedkommende kjøpte seg en EC 4.7 forforsterker i stedet. Kobler via pre out på denne da.

Ha en fin helg

Mvh Jostein
Y-plugger fra Purist Audio Design er av høy kvalitet. www.puristaudiodesign.com

Mvh
Roysen
 

jferk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.02.2004
Innlegg
116
Antall liker
23
Sted
Åkrehamn
Sv: Wadia 302 hjelp

Roysen skrev:
Holmium skrev:
Skal ikke si noe direkte om dette oppsettet da jeg ikke selv har de samme modellene, men det er nok en fare for at pre'en er en lydmessig uting. Selv om den gjør ting mer praktisk.

Min erfaring er med Wadia 830 og EC 4.6. Hos meg låter det mye bedre med kopling rett i effektrinnene uten pre. Men mulig 4.7 gjør jobben som den skal.
Dette må jeg si meg enig i.

Mvh
Roysen
Er vel redd for det samme jeg og, bruker selv dCS direkte i effekt og er svært godt fornøyd med det.

Får se når han får den, hvis den gjør for mye galt med lyden så er nok Y ledda som er anbefalt i denne tråden en god løsning. Var ikke klar over at slike fants, har kun sett sånne "biltema" modeller tidligere :)

Mvh Jostein
 
Topp Bunn