Weiss INT202

C

Cappuccino

Gjest
Noen som har testet eller har denne firewire->spdif koncerteren? (Weiss INT202)
Lurer bl.a. på hvordan den står seg mot de vasseste usb->spdif konverterene. Dac som skal benyttes er Theta Gen.VIII serie 2, som har innebygget "jitter jail".

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
550
Torget vurderinger
1
Den er adaptiv, og har således jitterytelse langt under hva de beste asynkrone USB-adapterne har.
Hvordan den "står seg" i praksis må dere andre gjerne diskutere, men de harde tallene er udiskutable.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
127
Jeg ville si at M2tech Hiface EVO (Asyncron...) er også ett relevant alternativ. (Da den har bnc ut, som er litt bedre enn rca spdif...) Theta'n din har bnc inn den...
Noe annet er jo å bruke en Vaunix Labbrick (filtrering/line booster for usb) som usb "buffer" mot usb/spdif eller usb dac... (Obs, for de som er klin gærne og MÅ tweake alt...) LINK...
Brukes vel av produsenter til å utvikle usb dacs... regner jeg med... Da man kan bl.a overvåke strømtrekket fra dac/spdif converteren... :-* Moahahahaha!!! :p

En PC + Vaunix Labbrick + M2tech Hiface EVO + Paul hynes psu's (til å drive ymse dc krevende saker...) + Black cat Veloce spdif kabel + Cardas Clear usb kabel (2 stk ...evt den ene med b plugg) og så din dac...
Da begynner vi å snakke verktøykasse. (Jeg liker bnc... det er mer sikkert en preferance enn om det er VIRKELIG en fordel..)

M2tech Hiface Evo har masser av ut og innganger (Jeg tror den har stående rekord... så langt) + at den kan klokkes av en ekstern klokke... det er imponerende!
Bak...

Foirran

Gjorde en search og det ser ut som om Vassago er forhandler? http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=50473.0
Ca 3 lapper... Det var ikke dyrt!

Ellers er jo de bedre usb/spdif converterne: Som går opp til 192khz...
Sonicweld, Empirical Off Ramp, Audiophilleo 1, Wavelength HS (har bare bnc out...), Berkeley Usb, Hegel Hd2 (jeg tror den er råbra som usb/spdif..)... Men pc'n må jo drive den, så den bør jo ha en bra usb-port (strømsterk/støysvak..)

Ellers: En bra oversikt...
http://www.thewelltemperedcomputer.com/ --
http://www.thewelltemperedcomputer.com/HW/USB_SPDIF.htm

Jeg tror mye handelr om hva man ønsker å koble dacen til av kabling. Hva man har, hva man er komfortabel med å bruke.
Jeg tror att Chris Sommovigo (Stereolab/stereovox) ... sin uttalelse "The spdif is coming back!!!" stemmer på en prikk!

Markedet vil dele seg i to segment:
- Rene usb dacs...
- High-end usb til spdif(eller andre format) converter, så man kan drive "vanlige dacs" ..... fra CAS drivverk (Computer As Source)

mvh

C

Cappuccino

Gjest
Imperial, takk for godt og FYLDIG innlegg. :)
Skal definitivt sjekke opp mer av en del av det du linket til.
Theta DACen min har ellers både bnc og AES/EBU inn. AES/EBU hadde jeg evt tenkt å benytte fra Casablancaen inn i DACen så da vil bnc være et godt alternativ.
Har ikke erfaring med bnc selv fra tidligere, men har forstått at en del holder bnc til å være på høyde med AES/EBU.

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
4.954
Torget vurderinger
1
INT202 gav et løft hos meg i fht. RME FF 400. Helt annen lydkarakter, faktisk. Mer oppløst, hurtigere, lysere i klangen og høyere nivå (dB). Mulig den "gjør" noe. Den kommer med digital trådløs volumkontroll så noe DSP er inne i bildet her. Hadde nok kjøpt den hvis jeg ikke hadde kjøpt annen DAC (Phasure NOS1).

Men INT202 er ikke billig, med mindre du bruker volumkontrollen og "sparer" deg en preamp.

Konklusjon: Verdt å teste ut i eget anlegg.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
127
Ja :) ..
Jeg tror att man skal se på utføringen av produktet, og undersøke litt om det er kompatibelt i ens eget system, heller enn å ønske seg asyncron eller adaptiv...
Det er adaptive da's som gruser asyncrone og motsatt...
Å ta seg ett par ekstra dager, spørre flere folk på flere forum, så man får belyst ett par ekstra vinkler man kanskje ikke tenkte på (meg selv inkludert seff...!), gjør att valga blir bra tilslutt...
Jeg er snever i min tankegang, og det er vi nok alle på sett og vis. Det viktige er att man tenker litt fremover og ikke bare løser problemer man får, sånn fort og "dyrt" ...

Jeg tror faktisk att det vil bli slik att Antelope snart lanserer sine klokker til High-end bruk...

Nå har de lansert dac's... Klokkene kommer de og. Esoteric og DCS var litt tidlig ute, all ære til dem for det...
Selvsagt, ikke alle dac's er laget for klokker (Eksterne) ... men men, jeg synes det er morro att bl.a Evo er!

Antelope sin dac, den med ekstern strømforsyning. Allerede nå I USA har Paul Hynes allerede laget en "super psu" for Antelope sin dac... De driver å tester den nå, betatesting...
Jeg tror vi kan si att det er akselerasjon igjen i hele den audiofile verden... Man har akseptert att CAS har kommet for å bli, og justert seg, og nå fosser man frem med ny kraft, over hele linja!

mvh

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
Daniel Weiss intervju:

För USB har det skett mycket utveckling på senare tid. Det finns äntligen flera olika implementationer av asynkron USB med upp till 24 bitar och 192kHz, till och med utan behov för speciella drivrutiner i vissa fall. Är det något du överväger?
Javisst.
Hur kommer det sig att du valde firewire framför USB från första början?
Vi hittade det chip som vi använder. Det är konstruerat specifikt för högkvalitativ ljudöverföring via firewire. Det var tilltalande, och vid den tidpunkten fanns ingen asynkron USB eller 192kHz över USB.
Och det hade varit för dyrt att utveckla själv?
Jag undersökte det faktiskt inte. Jag hittade firewire-chipet och blev alldeles tagen, så att säga.

http://www.highendforum.se/archives/894

Vad har du för anläggning hemma?
Jag har inget märkvärdigt. Jag har högtalare från Chario, ett italienskt high-end-märke.
Hur provlyssnar du utrustningen ni bygger? Gör ni lyssningstester över huvud taget?
Nej, i princip gör jag aldrig det. Jag har ett par Stax-lurar för en del lyssning, men jag bedömer inte elektroniken baserat på lyssningstest.
Gör någon annan i företaget det?
Nej.
Jøss... ;D

Kjøpte meg en slik INT202 og må si den gjør imponerende ting med jitternivået, aldri hadde jeg på noen måte trodd at en slik firewire løsning skulle bety så mye for lyden. Imponerende saker !

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Gör ni lyssningstester över huvud taget?
Nej, i princip gör jag aldrig det. Jag har ett par Stax-lurar för en del lyssning, men jag bedömer inte elektroniken baserat på lyssningstest.
Nej.
Beste jeg har lest på lenge.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
orso skrev:
Gör ni lyssningstester över huvud taget?
Nej.
Beste jeg har lest på lenge.
Ja jeg vet ikke om jeg skal le eller skrike.

- Le for at produktet fungerer så bra (for meg ikke til å skrive.. " låter sa bra" for det jo ikke riktig er ett produkt som `låter`på noen måte)

- Skrike for det betyr jo at fyren som skrur ihop greiene ikke vet hvilken virkning de har for musikken, vel da lever jeg i håp og tro om at det mest sannsynlig finnes ett forbedringspotensiale i produktene.

Uansett fungerer INT202 helt etter hensikten hos meg, herlig produkt.

C

Cappuccino

Gjest
Da er Int202 kommet i hus, og jeg skal se om jeg får testet litt ila. en helg som ellers ser ut til å bli litt i travleste laget...
Kjekk liten boks til en forholdsvis rimelig penge som jeg har store forhåpninger til skal løfte lyden betraktelig fra Mac Mini´en.

Convert

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.01.2008
Antall liker
4
Det jeg da ikke forstår er hvorfor dedikerte highendprodusenter (dCs, Wavelength, Ayre, Aesthetix etc) velger å bruke usb.
At usb er mer utbredt er liksom ikke noe argument når vi her snakker om nisjeprodukter for veldig spesielt interesserte.

N

nb

Gjest
Convert skrev:
Det jeg da ikke forstår er hvorfor dedikerte highendprodusenter (dCs, Wavelength, Ayre, Aesthetix etc) velger å bruke usb.
At usb er mer utbredt er liksom ikke noe argument når vi her snakker om nisjeprodukter for veldig spesielt interesserte.
Svaret er nok omtrent det samme som på spørsmålet om hvorfor det brukes Coax/Toslink for SP/DIF når BNC teknisk sett er bedre - i studioverdenen er BNC standard. Ikke at det nødvendigvis betyr så mye, men det er fysisk umulig å få riktig karakteristisk impedans med en RCA-plugg.

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
187
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
Convert skrev:
dCS brukte FW mellom sine drev+dac løsninger tidligere, men har valgt USB til pc-avspilling, da de mener det er en bedre løsning.. Wavelenght mener det samme og Ayre+Aesthetix lisensierer jo Wavelenght sin USB-teknologi...

Hentet fra dCS hjemmeside, her;
Asynchronous mode
USB is isochronous. This means that the host (Computer) & client (DAC) both know how much bandwidth is available at the outset, so the host can guarantee that bandwidth will be available all the time. USB also natively supports a mechanism by which the rate of data delivery from the host device (PC) can be controlled by the receiver (DAC). This allows the receiving device to feature a high quality clock and/or slave to an external clock source and be immune from the jitter and other inaccuracies of the host PC's clock. Firewire does not provide for this type of feedback, so is less suitable for this type of application. Additionally, USB is more widely available, especially on older PCs, while 1394 is disappearing from new PCs.
Asynchronous USB works by operating a feedback pipe back to the PC. The feedback channel is used to ensure the rate of data to the DAC matches the DAC clock – meaning that the DAC is in charge of the timing of the data, and the PC just has to provide the data at the rate requested by the DAC. The reason asynchronous USB is not used as widely as adaptive is that there are no off-the- shelf solutions – so the manufacturer has to do the design work themselves to implement the USB interface. This obviously is more expensive in design effort but worth the effort in quality and performance terms.

C

Cappuccino

Gjest
Her er vel den ene produsenten etter den andre ute etter å fremme sin egen fortreffelighet. Det dCS sier står vel litt i kontrast til det Weiss sier (kilde Computeraudiophile):

"Weiss prefers FireWire over USB for several reasons. Similar to USB FireWire offers the asynchronous operating mode. Unlike USB, FireWire also offers isochronous mode that allows devices a dedicated amount of bandwidth. This insures the audio stream will keep flowing without interference from collisions or glitches. As most Computer Audiophile readers knowUSB DACs work great as long as there are no other devices on the USB bus that interfere with the DAC i.e. the keyboard and trackpad on MacBook Pro models. USB also puts more load on the CPU. Fortunately for many computers this load is negligible when audio is streaming to an external DAC. FireWire does seem like the way to guarantee a smooth audio stream to the DAC, but it is not without its detractors. Some in the industry preferUSB 1.1 because it allows a 24/96 audio stream without the need to install additional device drivers. Traditionally FireWire also has more jitter thanUSB interfaces. To handle this Weiss uses the Jitter Elimination Technologies (JET) PLL. This features state of the art jitter rejection and extremely low intrinsic jitter levels."

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
187
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
Cappuccino skrev:
Her er vel den ene produsenten etter den andre ute etter å fremme sin egen fortreffelighet. Det dCS sier står vel litt i kontrast til det Weiss sier (kilde Computeraudiophile):

"Weiss prefers FireWire over USB for several reasons. Similar to USB FireWire offers the asynchronous operating mode. ...."
Helt sikkert, men det som er litt komisk (synes jeg) er Weiss' iver etter å bruke ordet asynkron når hans dacer nettopp ikke er dette.... Det er en ganske artig diskusjon om dette nedenunder testen av DAC202 på Computeraudiophile, her.... ;)

V

vredensgnag

Gjest
johnnygrandis skrev:
Ja jeg vet ikke om jeg skal le eller skrike.

- Skrike for det betyr jo at fyren som skrur ihop greiene ikke vet hvilken virkning de har for musikken, vel da lever jeg i håp og tro om at det mest sannsynlig finnes ett forbedringspotensiale i produktene.
Sjansene for at lytteforholdene der tekniker arbeider er lik ett eneste av de rommene der kunder skal lytte til produktet er = 0.

De lytter gjennom headphones, og analyserer ellers output. Så lenge det tilfredsstiller deres krav vet de at det også vil tilfredsstille andre.

Convert

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.01.2008
Antall liker
4
Cappuccino skrev:

"Weiss prefers FireWire over USB for several reasons. Similar to USB FireWire offers the asynchronous operating mode. Unlike USB, FireWire also offers isochronous mode that allows devices a dedicated amount of bandwidth. This insures the audio stream will keep flowing without interference from collisions or glitches. As most Computer Audiophile readers knowUSB DACs work great as long as there are no other devices on the USB bus that interfere with the DAC i.e. the keyboard and trackpad on MacBook Pro models. USB also puts more load on the CPU. Fortunately for many computers this load is negligible when audio is streaming to an external DAC. FireWire does seem like the way to guarantee a smooth audio stream to the DAC, but it is not without its detractors. Some in the industry preferUSB 1.1 because it allows a 24/96 audio stream without the need to install additional device drivers. Traditionally FireWire also has more jitter thanUSB interfaces. To handle this Weiss uses the Jitter Elimination Technologies (JET) PLL. This features state of the art jitter rejection and extremely low intrinsic jitter levels."
Da er altså konklusjonen at produsenter som har valgt firewire har gjort det fordi de mener det er best og produsenter som velger usb har gjort det fordi de mener det er best?! Hva som er "best" i denne sammenheng rent lydmessige finnes det vel ingen fasit på det er jo uansett snakk om highendprodukter. Det blir til slutt den enkeltes ører og ikke minst lommebok som bestemmer.
Er det mange produsenter utenom Weiss som har valgt firewire fra dac?

V

vredensgnag

Gjest
Langt flere datamaskiner med USB enn med Firewire - det er nok den greieste forklaringen.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
Jeg konkluderer i samme retning som vreden.
En ting som er sikkert et at firewire løsningen virker svært godt. For morro skyld koplet jeg meg tilbake direkte fra Minien til Dac (Optisk Toslink) utenom INT202 og resultatet var imponerende nedslående, utrolig hvor mye den klokkestyringen kan ha og si for hvordan bitstreamingen leveres til dac.
Dette virker det er hevet over enhver tvil og som jeg har nevnt tidligere, det er som om du har pusset og støvsugd lydbildet på samme gang. Jeg hadde på ingen måte trodd så lite kunne gi så mye i form av overføring av ett signal.

P

Parelius

Gjest
ceroxol skrev:
Cappuccino skrev:

"Weiss prefers FireWire over USB for several reasons. Similar to USB FireWire offers the asynchronous operating mode. ...."
Helt sikkert, men det som er litt komisk (synes jeg) er Weiss' iver etter å bruke ordet asynkron når hans dacer nettopp ikke er dette.... Det er en ganske artig diskusjon om dette nedenunder testen av DAC202 på Computeraudiophile, her.... ;)
Skal ikke uttale meg om Weiss ut over det som Weiss selv sier, men en bør ikke identifisere FW med noe ikke-synkront.

(Klar over at du snakker om Weiss, men bare for å unngå for raske slutninger hos våre lesere.)

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
187
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
johnnygrandis skrev:
...utrolig hvor mye den klokkestyringen kan ha og si for hvordan bitstreamingen leveres til dac.
Klokkestyring? Koblingen mellom pc/mac og INT202 er adaptiv. :)

Parelius skrev:
ceroxol skrev:
Cappuccino skrev:

Skal ikke uttale meg om Weiss ut over det som Weiss selv sier, men en bør ikke identifisere FW med noe ikke-synkront.

(Klar over at du snakker om Weiss, men bare for å unngå for raske slutninger hos våre lesere.)
Helt riktig, FW kan være asynk. Eneste produsenten som har fått til dette (som jeg vet om) er Metric Halo. :)

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
Klokkestyring? Koblingen mellom pc/mac og INT202 er adaptiv.

Skal ikke se bort fra at jeg missforstår men utifra hva jeg leser trodde jeg det var en (klokke?) styring i Weissen som gjorde at pc`en ble slavet mot denne. (i mitt tilfelle minien)

Vedlegg

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
187
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
johnnygrandis skrev:
Klokkestyring? Koblingen mellom pc/mac og INT202 er adaptiv.
Skal ikke se bort fra at jeg missforstår men utifra hva jeg leser trodde jeg det var en (klokke?) styring i Weissen som gjorde at pc`en ble slavet mot denne. (i mitt tilfelle minien)
Bruk av PLL og ordet asynk i ett og samme produkt er vel egentlig en selvmotsigelse..? DICE II chipen som sitter i INT202, DAC202 etc. støtter ikke asynk.... Weiss definisjon av asynk er nok derfor litt annerledes enn Wavelenght, dCS, MH etc. - hvilket kommer frem under diskusjonen jeg linket til i #15. Sånn jeg forstår det så bruker Weiss en adaptiv PLL-basert kobling og etterfølgende ASRC (Asynchronous Sampling Rate Converter) = asynk.. :-X

For at et produkt skal være (ekte) asynk så skal en ha to "fixed-frequenzy" klokker (FFCO); en for 44.1-multipler og en for 48-multipler, som flow-kontrollerer pc/mac = slaver. :)

C

Cappuccino

Gjest
wizard skrev:
Og nå har INT203 kommet
Forskjellen på INT202 og INT203 er at 203 er bidireksjonal og altså støtter AES/EBU eller S/PDIF til Firewire, noe i hvert fall jeg ikke har bruk for.

Features of the INT202:
•Two Firewire 400 sockets. Firewire 800 can be connected via an appropriate cable
•Can be powered from the Firewire bus or from an optional power supply
•Two XLR output sockets
•Two RCA output sockets
•Operates up to 192kHz sampling rate
•Single wire operation at sampling rates of 44.1, 48, 88.2, 96 kHz
•Single or dual wire operation at sampling rates of 176.4 or 192 kHz
•Infrared remote control (optional) for volume and absolute phase
•Volume control is dithered to avoid quantization distortion
•Bit transparency check feature for testing the computer player software

Driver Software:
•Supports Windows XP, Vista, Windows 7
•Supports OSX 10.5 and higher

Applications:
•Interfacing any D/A Converter to a computer for high quality soundfile playback.
•Interfacing any digital audio equipment with a AES/EBU or S/PDIF input to a computer.
•High quality volume control and absolute phase control of audio played back from a computer.
Size (approx.): depth: 11cm x width: 11cm x height: 5cm

Features of the INT203:
•Two Firewire 400 sockets. Firewire 800 can be connected via an appropriate cable
•Can be powered from the Firewire bus or from an optional power supply
•One XLR output socket, one XLR input socket
•One RCA output socket, one RCA input socket
•Operates up to 192kHz sampling rate
•Infrared remote control (optional) for volume and absolute phase
•Volume control is dithered to avoid quantization distortion
•Bit transparency check feature for testing the computer player software

Driver Software:
•Supports Windows XP, Vista, Windows 7
•Supports OSX 10.5 and higher

Applications:
•Interfacing any D/A Converter or A/D Converter to a computer for high quality soundfile playback and recording.
•Interfacing any digital audio equipment with a AES/EBU or S/PDIF input / output to a computer.
•High quality volume control and absolute phase control of audio played back from a computer.
Size (approx.): depth: 11cm x width: 11cm x height: 5cm

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
I mitt tilfelle som ditt er det ingen behov for å bytte 202`en.

C

Cappuccino

Gjest
Da kom Firewire kabelen i posten, en Oyiade d+ med firewire 800 (9 pins) og firewire 400 (6 pins) kontakter, som gjorde at jeg endelig fikk koblet opp INT202 mellom Mac mini og DAC. Koblet ellers opp Weiss´en med en Wireworld Silver Electra 5.2 power kabel som jeg hadde liggende, og som ellers får strøm fra min Furutech padde, som igjen får strøm fra en Quantum Qx4.

Å du store, det var en helt annen verden ja! :) Mac Mini optisk ut er ikke mye å skryte av til sammenligning. Plutselig ble min Mac mini forvandlet til et high end drivverk. Mye mer oppløst og lydbildet vokser i alle retninger, og kanskje særlig i dybde. Lyden blir også langt mindre hard/steril og det låter varmere og mye mer musikalsk synes jeg. Merker også stor forskjell i bassen. Denne lille boksen på 11 kvadratcentimeter har virkelig gjort underverker!

Skriver mer i min egen tråd etter hvert som ny DAC osv. kommer på plass.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
For de som skal oppdatere til Lion på sine Mac maskiner og bruker Weiss sin INT202 kan laste ned beta driveren ved å skrive en mail til Weiss og deretter få lastet den ned fra deres sider. Har ikke installert enda men Daniel Weiss virket ganske overbevist om at den skulle fungere problemfritt. Skal dog installere om noen dager da jeg er bortreist for øyeblikket.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
johnnygrandis skrev:
For de som skal oppdatere til Lion på sine Mac maskiner og bruker Weiss sin INT202 kan laste ned beta driveren ved å skrive en mail til Weiss og deretter få lastet den ned fra deres sider. Har ikke installert enda men Daniel Weiss virket ganske overbevist om at den skulle fungere problemfritt. Skal dog installere om noen dager da jeg er bortreist for øyeblikket.
Fungerer utmerket...!

C

Cappuccino

Gjest
johnnygrandis skrev:
johnnygrandis skrev:
Fungerer utmerket...!
Ser du har anskaffet driver til INT202 som støtter OSX Lion. Jeg har bruker på Weiss sine sider og logget nettopp inn der og ser at siste driver for INT202 ser ut til å være kun et par dager gammel og har versjonsnr 3.5.6.11175 (som står på pkg-fila når man pakker ut dmg-filen). Kan du bekrefte om det er den du benytter sammen med Lion?

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
Cappuccino skrev:
johnnygrandis skrev:
johnnygrandis skrev:
Fungerer utmerket...!
Ser du har anskaffet driver til INT202 som støtter OSX Lion. Jeg har bruker på Weiss sine sider og logget nettopp inn der og ser at siste driver for INT202 ser ut til å være kun et par dager gammel og har versjonsnr 3.5.6.11175 (som står på pkg-fila når man pakker ut dmg-filen). Kan du bekrefte om det er den du benytter sammen med Lion?
Nei det er ikke samme, den jeg bruker er beta versjonen som ikke er sluppet enda men den fungerer helt sømløst her hos meg.

Du kan laste ned den den nye beta driveren for Lion HER
-----------

Instruksjon som fulgte med mailen, jeg fulgte den første prosedyreanvisningen: Bruk uninstall appen som følger med .dmg fila

Vedlegg

C

Cappuccino

Gjest
johnnygrandis skrev:
Cappuccino skrev:
johnnygrandis skrev:
johnnygrandis skrev:
Fungerer utmerket...!
Nei det er ikke samme, den jeg bruker er beta versjonen som ikke er sluppet enda men den fungerer helt sømløst her hos meg.

Du kan laste ned den den nye beta driveren for Lion HER
-----------

Instruksjon som fulgte med mailen, jeg fulgte den første prosedyreanvisningen: Bruk uninstall appen som følger med .dmg fila
Som en kuriositet kan jeg nevne at det sto 3.5.6.11175 på den filen du linket til, altså det samme som nå ligger klart for nedlasting på Weiss sine sider ;)

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.487
Torget vurderinger
13
Ser jeg ikke hadde fått med meg 5 tallet på slutten :-X

C

Cappuccino

Gjest
Det fungerer smertefritt! Og det morsomste er jo at det låter klart bedre. Virker som om alt låter mer uanstrengt.

ToffenGunnufsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2007
Antall liker
7
Hei!

Takk for fin tråd. Jeg kjøpte en Weiss INT202 for cirka ett år siden, og har den mellom min HP lap top og Burmester 061 digital in. Jeg skal kjøpe meg en Mac Mini som skal erstatte min utgåtte HP laptop. Det jeg lurer på er om jeg kan bruke en Ipad som "skjerm" og "fjernkontroll" for Mac Mini, der jeg kan f.eks få opp Spotify og styre Mac Mini fra Ipad2. Hadde jo være veldig greit rent praktisk :)

Er det rett frem å kople Firewire mellom INT202 og Mac Mini?

Takk for hjelpen!

MVH, Toffen

Convert

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.01.2008
Antall liker
4
ToffenGunnufsen skrev:
Hei!

Takk for fin tråd. Jeg kjøpte en Weiss INT202 for cirka ett år siden, og har den mellom min HP lap top og Burmester 061 digital in. Jeg skal kjøpe meg en Mac Mini som skal erstatte min utgåtte HP laptop. Det jeg lurer på er om jeg kan bruke en Ipad som "skjerm" og "fjernkontroll" for Mac Mini, der jeg kan f.eks få opp Spotify og styre Mac Mini fra Ipad2. Hadde jo være veldig greit rent praktisk :)

Takk for hjelpen!

MVH, Toffen
Jeg har Weiss DAC202 mellem min MacMini og forforsterkeren.

Du kan styre MacMini både med Macbook, iPad og iPhone via skjermdeling, fungerer problemfritt.

Ja, tilkoblingen er rett fram :)

Convert

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.01.2008
Antall liker
4
Convert skrev:
ToffenGunnufsen skrev:
Hei!

Takk for hjelpen!

MVH, Toffen
Jeg har Weiss DAC202 mellem min MacMini og forforsterkeren.

Du kan styre MacMini både med Macbook, iPad og via skjermdeling, fungerer problemfritt. Du kan styre den med iPhone via appen Remote.

Ja, tilkoblingen er rett fram :)

ToffenGunnufsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2007
Antall liker
7
Hei!

Fantastisk!

Jeg regner med at man ikke trenger å ha skjerm tilkoplet Mac Mini, men sette skjermdeling eksternt?

MVH Toffen

Topp Bunn