Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.932
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Helvete! Her drikker jeg et par øl og tar meg en pekkanes liten whisky. Hva skjer. Bytting av internett-leverandør. I tillegg til Padden medførte selvfølgelig det en del knoting på streameren……..noe som er greiere når man ikke er lett salongberuset. Heldigvis er jeg utdannet ingeniør bunnen før jeg tok til vet og fikk meg en skikkelig utdannelse…...så alt ordnet seg. Har nå fått byttet fra Hunky Dory til Aladdin Sane og kan fortsette Toske-greiene 😊
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Helvete! Her drikker jeg et par øl og tar meg en pekkanes liten whisky. Hva skjer. Bytting av internett-leverandør. I tillegg til Padden medførte selvfølgelig det en del knoting på streameren……..noe som er greiere når man ikke er lett salongberuset. Heldigvis er jeg utdannet ingeniør bunnen før jeg tok til vet og fikk meg en skikkelig utdannelse…...så alt ordnet seg. Har nå fått byttet fra Hunky Dory til Aladdin Sane og kan fortsette Toske-greiene 😊
    Sjøkrigsskolen og ingeniør utdanning, og så har du en ordentlig utdanning i tillegg? Jøss, du har rukket mye i ditt korte liv.. 😊. Fikk flest "stempel" i søndagsskolen, men det hadde vel sine naturlige årsaker.. :rolleyes: 🙂
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.253
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Jeg er edru og har stabilt nett, men hører likevel musikk på gamlemåten. Kaste meg tilbake på Bowie galeien om en halv time.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.932
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sjøkrigsskolen og ingeniør utdanning, og så har du en ordentlig utdanning i tillegg? Jøss, du har rukket mye i ditt korte liv.. 😊. Fikk flest "stempel" i søndagsskolen, men det hadde vel sine naturlige årsaker.. :rolleyes: 🙂
    Ingeniør-greiene var før Sjøkrigsskolen. Jeg har kun en søndag på søndagsskolen. Husker ikke om det var mine foreldre eller søndagsskolen som deretter tok til vet 😄 Med ditt opphav regner jeg med du hadde mer enn en håndfull stjerner i boken 😄
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.932
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Handmaid‘s Tales, så bra og så gudsjammerlig kjedelig!
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.932
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mente meg ferdig med kabler, men har nå overrasket meg selv med å bestille nye høyttalerkabler. Det er jo litt stigmatiserende med røde kabler når man bor på landet, så nå blir det en mer mandig farge 😆 Det er vel sånn det går når man ikke ser behovet for skifte av komponenter, men synes det er kjekt med litt endringer i oppsettet 😄 Blir sikkert som natt og dag når jeg bytter 😆 Selvfølgelig ikke, men disse har et røslig tverrsnitt, noe jeg anser som viktig, og samme spesifikasjoner som en høyttalerkabel jeg hadde troen på og ønsket i et tidligere oppsett (ble aldri noe av). Jaja, sånn går no dagan når man kjeder seg litt 😊
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    633
    Antall liker
    1.921
    Torget vurderinger
    1
    Hmm! Det må være noe som går her ute? Kommer nett fra posten. Fikk byttesyken selv. Har troen på at dette blir et lyd mirakel. Gikk for tynne denne gangen...
    IMG_20221003_110506.jpg

    Ha en fortreffelig dag videre

    Mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.932
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hmm! Det må være noe som går her ute? Kommer nett fra posten. Fikk byttesyken selv. Har troen på at dette blir et lyd mirakel. Gikk for tynne denne gangen...

    Ha en fortreffelig dag videre

    Mvh Atle
    Slitan! Noe må man jo pusle med når værmeldingene er som de er. 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.603
    Antall liker
    58.097
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Mente meg ferdig med kabler, men har nå overrasket meg selv med å bestille nye høyttalerkabler. Det er jo litt stigmatiserende med røde kabler når man bor på landet, så nå blir det en mer mandig farge 😆 Det er vel sånn det går når man ikke ser behovet for skifte av komponenter, men synes det er kjekt med litt endringer i oppsettet 😄 Blir sikkert som natt og dag når jeg bytter 😆 Selvfølgelig ikke, men disse har et røslig tverrsnitt, noe jeg anser som viktig, og samme spesifikasjoner som en høyttalerkabel jeg hadde troen på og ønsket i et tidligere oppsett (ble aldri noe av). Jaja, sånn går no dagan når man kjeder seg litt 😊
    Nå som rødt er blitt så hot! Trodde nesten det var du som var pådriver? Sett i Gtb:
    IMG_20221002_110419.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Slitan! Noe må man jo pusle med når værmeldingene er som de er. 😊
    Takket være sol må jeg mest sannsynlig slå plen i dag.. Så ikke surve over været :cry:.. Siden mine høyttalere er laget i et land, med mafia og kvinner med bart, gjør de det enkelt, kabler følger med i en liten nett koffert. Tverrsnitt er ok, har zipp nada å si når en ser på intern kabling i høyttaleren. Men en fet kabel er alltid bedre å "legge" enn en smal motvillig en... :cool:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.603
    Antall liker
    58.097
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg trodde vi hadde fått deg konvertert, eller hvertfall sånn ca 10%, men nå ser jeg vinyl- interessen er på dalende. 😢😴
    For å våkne opp er det kanskje på tide med ny plog? 😎
    På helgas messe hørte vi denne.
    LYRA_ATLAS_SL_LAMBDA.jpg

    LYRA Atlas Lambda. Det er nok dit du skal om du skal få opp spiriten. Og NED tallet på kontoen... 🙈😊
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.945
    Så bildene fra helgen, og det bad taste greiene der minner mye om det som ble vist på Hifi-deluxe i München da jeg var der i 2019 😳

    Vis vedlegget 854637
    Det var "spot on" caftein.
    Det var akkurat samme herremann som stilte med deler av sitt Omgea sortiment uten Alsyvox kreasjonene til Daniel Coen nå i Gøteborg.
    Man kan trygt si at det i forhold til Alsyvox seansen i München var mindre vellykket.
    Men litt fasinert av fargevalget på kabelasjen blir men jo, men ha det selv :oops:
    Ikke tale om!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.932
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takket være sol må jeg mest sannsynlig slå plen i dag.. Så ikke surve over været :cry:.. Siden mine høyttalere er laget i et land, med mafia og kvinner med bart, gjør de det enkelt, kabler følger med i en liten nett koffert. Tverrsnitt er ok, har zipp nada å si når en ser på intern kabling i høyttaleren. Men en fet kabel er alltid bedre å "legge" enn en smal motvillig en... :cool:
    Er ikke bare land med mafia og kvinner med bart som gjør det på den måten. Hos La Rosita i Frankrike følger det også med egne høyttalerkabler……men ikke med 6 m lengde som jeg trenger. Kos deg med gressklippingen 😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.932
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg trodde vi hadde fått deg konvertert, eller hvertfall sånn ca 10%, men nå ser jeg vinyl- interessen er på dalende. 😢😴
    For å våkne opp er det kanskje på tide med ny plog? 😎
    På helgas messe hørte vi denne.
    Vis vedlegget 854640
    LYRA Atlas Lambda. Det er nok dit du skal om du skal få opp spiriten. Og NED tallet på kontoen... 🙈😊
    Tror nok ikke det er nok med bytte til en dyrere pu 😄 Hadde vel hjulpet mer å ha platesamlingen tilgjengelig i stuen…….men det blir dessverre for drøyt for både kona og meg. Blir nok fortsatt å spille vinyl i helgene 😊
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.945
    Sendrektighet 😳 Look whos talking 😄
    Kos deg haifai og horemammaen din i Gøteborg 😄
    Sendrektighet forveksles ofte med veloverveide gjennomtenke avgjørelser min gode mann :cautious:
    Så ta ikke den ironiske tonen der.
    Nå har jeg gjort akkurat som de sa etter at de gjestet mitt husvære i slutten av juli.
    Jeg har sørget for DP forsterkeren er på verksted om enn senere enn antatt hvilket ikke skyldes meg.
    Så har jeg fått Marion (PM Audios bedre halvdel) til å terminere om høyttalerkablene mine.
    De har vært i hus lenge, og ligger og furter på gulvet her pga arbeidsledighet.
    Jeg frykter at de kan finne på å krype ut av huset av kjedsomhet, og skremme opp nærgående havremopeder på utsiden.
    Ny TV er innkjøpt og nettverk i ferd med å bli "boostet" opp.
    Etter en tur til søta bror i Gøteborg er det nå atter en gang bilens tur.

    Så får de sørge for og opprettholde dårlig impulskontroll og lettbente innkjøp av uinteressant musikk og skrap fra HiFiens bakgård ;)
    Skranglefant som morer seg slik kan f.eks. se å få tak på noen duglige høyttalerkabler av samme merke og lengde i stedet for knegge på min bekostning. Æ sei itt meir!
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.932
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sendrektighet forveksles ofte med veloverveide gjennomtenke avgjørelser min gode mann :cautious:
    Så ta ikke den ironiske tonen der.
    Nå har jeg gjort akkurat som de sa etter at de gjestet mitt husvære i slutten av juli.
    Jeg har sørget for DP forsterkeren er på verksted om enn senere enn antatt hvilket ikke skyldes meg.
    Så har jeg fått Marion (PM Audios bedre halvdel) til å terminere om høyttalerkablene mine.
    De har vært i hus lenge, og ligger og furter på gulvet her pga arbeidsledighet.
    Jeg frykter at de kan finne på å krype ut av huset av kjedsomhet, og skremme opp nærgående havremopeder på utsiden.
    Ny TV er innkjøpt og nettverk i ferd med å bli "boostet" opp.
    Etter en tur til søta bror i Gøteborg er det nå atter en gang bilens tur.

    Så får de sørge for og opprettholde dårlig impulskontroll og lettbente innkjøp av uinteressant musikk og skrap fra HiFiens bakgård ;)
    Skranglefant som morer seg slik kan f.eks. se å få tak på noen duglige høyttalerkabler av samme merke og lengde i stedet for knegge på min bekostning.
    Æ seim itt meir!
    Nja, mye fornuftig i deres gjøren og laden min herre, men at en mann som kjenner halve haifai-Norge ikke har fått lånt seg en venteamp………..😳😊
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.945
    Nja, mye fornuftig i deres gjøren og laden min herre, men at en mann som kjenner halve haifai-Norge ikke har fått lånt seg en venteamp………..😳😊
    Nuvel, det har seg slik at man må prioritere sitt arbeide på denne tiden av året, og de tilbud jeg har fått ligger enten såpass langt unna at jeg ikke gidder å kjøre panzervogna dit eller tilbudte komponent er ikke spesielt relevant. Man skal ikke skue Powerpoint på hans "Harley" kropp alene ser de, man må også ta med hans oppblåste ego i ligningen ;)
     
    Sist redigert:

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.656
    Antall liker
    4.302
    Sted
    Bartistan
    ;)
    Skranglefant som morer seg slik kan f.eks. se å få tak på noen duglige høyttalerkabler av samme merke og lengde i stedet for knegge på min bekostning.
    Apropos sendrektighet... jeg har ambisjoner om å en vakker dag anskaffe identiske ht-kabler i merellermindre korrekte (altså ulike) lengder, og en god ambisjon kan man kose seg leeeenge med 😇
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.932
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Den lokale kabel-mekkeren jobber raskt. Klar for avhenting i ettermiddag. Får se om jeg i kveld får tid til en shoot-out mellom de nye og de røde urbane metroseksuelle høyttalerkablene 😆

    97B7192E-ACA2-4A2E-962D-4C459E21695B.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.308
    Antall liker
    83.322
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Den lokale kabel-mekkeren jobber raskt. Klar for avhenting i ettermiddag. Får se om jeg i kveld får tid til en shoot-out mellom de nye og de røde urbane metroseksuelle høyttalerkablene 😆

    Vis vedlegget 854907
    Hva er innspillingstiden på slikt og er de cryobehandlet aka frysetørret?

    forøvrig: som to dråper vann

    782BB507-0E87-43D2-9DD1-E53A034B273E.jpeg
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    645
    Antall liker
    1.992
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Virker som det er blitt en greie på HFS å trakasere kabler? Kan de ikke bare få leve sitt liv som krydder for noen, hver mann sitt krydder for å si det sånn.

    Følger fremdeles tråden din @Karmana, og det har vel sin grunn ;):)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.932
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Virker som det er blitt en greie på HFS å trakasere kabler? Kan de ikke bare få leve sitt liv som krydder for noen, hver mann sitt krydder for å si det sånn.

    Følger fremdeles tråden din @Karmana, og det har vel sin grunn ;):)
    Kjekt at du fremdeles følger med, Stover 😊Ja, av og til kan man lure på om dette er et entusiast-forum. Selv er jeg vel av den formening at det finnes mer fornuftige måter å tune anlegget på enn ved bruk av kabler, hvilket ikke ekskluderer at jeg selv skal leke meg litt med de nye høyttalerkablene som er på vei inn (ble litt nysgjerrig på dem) 😃 Det burde likevel være åpning for «hver mann sitt krydder», så lenge man holder seg unna å allmenngjøre egne opplevelser som går på tvers av vitenskapen. Ekte entusiaster kan man ikke få nok av!!!
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.791
    Antall liker
    5.664
    Hehe, høres ikke ut som du er i kjøpegruppen for 2x6m med rhodium spader for 1500kr 😄

    Hvis noen andre er det er det bare å sende en PM 😃
    Litt raudt i stova di gjorde seg det! Var berre LITT i overkant av fargebruken i biletet frå Gøteborg-messa!😂
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.945
    Den lokale kabel-mekkeren jobber raskt. Klar for avhenting i ettermiddag. Får se om jeg i kveld får tid til en shoot-out mellom de nye og de røde urbane metroseksuelle høyttalerkablene 😆

    Vis vedlegget 854907
    Det gamle røde paret kan du selge/sende til Skranglemannen i Bartebyen ;)
    Han trenger litt metroseksuell stimulans, så han ikke melder seg på et kurs i håndtering av jammerkommode.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.932
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har jeg vært og hentet mine nye høyttalerkabler. Han som har laget dem har en høy byttetakt, og kanskje spesielt på høyttalere. Entusiaster liker å bytte litt 😊 Nå var det Quad som var forsvunnet ut til fordel for Revel etter at jeg var der sist.

    45606EE0-2CA6-4BE1-8148-C14CC556BC9B.jpeg


    En staut kar.

    C6EC6820-D7F4-4DD5-B97D-DBA4FCFD28DA.jpeg


    Flere godsaker på benken.

    1B6449C1-0D8B-4BC4-8E99-A05E7992F629.jpeg


    Tåler et nærbilde av en slik platespiller.

    42025F86-9E8F-4E79-AA8F-A2252FD66484.jpeg


    Hvordan låt det? Streamet kun litt av et par låter (ville ikke forstyrre middagsroen), så det blir useriøst å komme med synspunkt, men det låt riktig så bra. Hvor lenge de blir stående er nok høyst usikkert…….et annet høyttalermerke lurer i kulissene 😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn