Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.836
    Antall liker
    38.553
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Like sjelden som allergi imot TV mellom høyttalere, kanskje mer en fobi? Tror uansett det er klokt å vente til du finner noe du virkelig vil ha.. I samråd med øvrigheten.. Prøvde å kjøpe håndkle-tørker til badet i dag, og det ble ikke mottatt nådig. Nå må jeg vaske to biler.. :mad:;D
    Uffda, jeg som både har glass under platespilleren og tv mellom høyttalerene. Lite kred å hente hos HCS skjønner jeg ;)
    Uff ja det har visst jeg også ;)

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.202
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Like sjelden som allergi imot TV mellom høyttalere, kanskje mer en fobi? Tror uansett det er klokt å vente til du finner noe du virkelig vil ha.. I samråd med øvrigheten.. Prøvde å kjøpe håndkle-tørker til badet i dag, og det ble ikke mottatt nådig. Nå må jeg vaske to biler.. :mad:;D
    Uffda, jeg som både har glass under platespilleren og tv mellom høyttalerene. Lite kred å hente hos HCS skjønner jeg ;)
    Uff ja det har visst jeg også ;)

    mvh
    Oj, oj, dette kan bli stygt når haifai-politiet skraper på døren hos dere :D
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tror alle kan ta det helt med ro, jeg digger forskjellene innen hobbyen... Og Mr Largo har en amp jeg liker... Motoren, det er en lang historie.. Dvs for lenge siden kjøpte jeg et par Vienna Acoustic Strauss av Bia her inne. Jeg kommuniserte med Motoren underveis.. Ryddig og bra. Faktisk eneste gang vi har snakket sammen :). Og det er mange år siden.

    Og du karmana, med dine gule tøfler av noen joggesko er bare en go'ing da.. :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.202
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tror alle kan ta det helt med ro, jeg digger forskjellene innen hobbyen... Og Mr Largo har en amp jeg liker... Motoren, det er en lang historie.. Dvs for lenge siden kjøpte jeg et par Vienna Acoustic Strauss av Bia her inne. Jeg kommuniserte med Motoren underveis.. Ryddig og bra. Faktisk eneste gang vi har snakket sammen :). Og det er mange år siden.

    Og du karmana, med dine gule tøfler av noen joggesko er bare en go'ing da.. :)
    Som de skriver på det store internettet; the brave tin soldier teddy bear, Hans Christian :)

    A1F4957B-07CD-41E3-9C87-5C0672157796.jpeg
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Like sjelden som allergi imot TV mellom høyttalere, kanskje mer en fobi? Tror uansett det er klokt å vente til du finner noe du virkelig vil ha.. I samråd med øvrigheten.. Prøvde å kjøpe håndkle-tørker til badet i dag, og det ble ikke mottatt nådig. Nå må jeg vaske to biler.. :mad:;D
    Uffda, jeg som både har glass under platespilleren og tv mellom høyttalerene. Lite kred å hente hos HCS skjønner jeg ;)
    Hei
    Her litt om min erfaring med tv mellom høyttalerene som er noe jeg har! dog så er høyttalerene trekt en del lenger fram enn tv. Har løftet tv av racket flere ganger for å høre om det er et problem lydmessig, noe som jeg opplever det ikke er. En gang satt vi 3 haifai hoder her samtidig å testet dette og vi sleit virkelig med å høre at det skjedde noe i det hele tatt! Så for meg så er dette 0 problem i min stue, det som jeg derimot har dårlig erfaring med er store vinduer. Har et stort vindu bak Racket! Dette løste jeg med å få laget en tykk "Duk"(Skien persienne fabrikk) som jeg elektrisk kjører ned når jeg skal seriøst lytte.
    Hadde det vært rent glass i TV så kan det være at problemet hadde vært større?


    Mvh: Espen L
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Tror alle kan ta det helt med ro, jeg digger forskjellene innen hobbyen... Og Mr Largo har en amp jeg liker... Motoren, det er en lang historie.. Dvs for lenge siden kjøpte jeg et par Vienna Acoustic Strauss av Bia her inne. Jeg kommuniserte med Motoren underveis.. Ryddig og bra. Faktisk eneste gang vi har snakket sammen :). Og det er mange år siden.

    Og du karmana, med dine gule tøfler av noen joggesko er bare en go'ing da.. :)
    Det må være Crown’en min du liker. Resten er stort sett gammelt ræl :p
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.202
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Irriterende at racket ikke passet!
    Hadde nok ikke blitt et estetisk mesterverk, men det kunne vært kjekt å få samlet rom til ett rike :)

    EB588F82-7885-450B-B18A-FB1CAAA7382C.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Aavik? Hadde en gang et slikt, riktignok større. XL variant. God kvalitet. Solgte det til Milenko her inne. Hender jeg savner det fordi det er mye lettere enn det jeg har nå. :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.811
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Like sjelden som allergi imot TV mellom høyttalere, kanskje mer en fobi? Tror uansett det er klokt å vente til du finner noe du virkelig vil ha.. I samråd med øvrigheten.. Prøvde å kjøpe håndkle-tørker til badet i dag, og det ble ikke mottatt nådig. Nå må jeg vaske to biler.. :mad:;D
    Uffda, jeg som både har glass under platespilleren og tv mellom høyttalerene. Lite kred å hente hos HCS skjønner jeg ;)
    Uff ja det har visst jeg også ;)

    mvh
    Oj, oj, dette kan bli stygt når haifai-politiet skraper på døren hos dere :D
    Høh! Ikkeno som ikke noen sorte koner fikser ;)
    Det skjedde noe da jeg byttet fra Ikea Lack til Atacama, men vet ikke helt hva som var årsaken :rolleyes:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.202
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Aavik? Hadde en gang et slikt, riktignok større. XL variant. God kvalitet. Solgte det til Milenko her inne. Hender jeg savner det fordi det er mye lettere enn det jeg har nå. :)
    Kan godt være det er Aavik. Spurte ikke, og har nå slått det fra meg. Greit å slippe sjauing og salg av alt det andre på bildet :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.202
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Uff ja det har visst jeg også ;)

    mvh
    Oj, oj, dette kan bli stygt når haifai-politiet skraper på døren hos dere :D
    Høh! Ikkeno som ikke noen sorte koner fikser ;)
    Det skjedde noe da jeg byttet fra Ikea Lack til Atacama, men vet ikke helt hva som var årsaken :rolleyes:
    Skjer alltid noe når jeg kjøper haifai eller tweaks, men hvorvidt det endrer lyden og attpåtil til det bedre, se det er et mer åpent spørsmål ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.202
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjøpte en DIY step up for noen småpenger. Selger vet ingenting om den, og han selger fortalte hadde laget den, husker den ikke ;) Er vel lite som tyder på en postiv overraskelse :rolleyes::)

    Har tenkt å forsøke den mellom Denon 103R og MM inngangen på Rega Aria. Greit med lave forventinger. Blir enten å trekke på skuldrene eller så blir jeg positivt overrasket :)

    51CE6224-07F6-401E-B115-B5F4C8277BAE.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Føler du begynner å gå meg i næringen Karmana når det gjelder oppkjøp av obskure ting... ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.202
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Litt slakk i draget i dag. Kjedet meg i går, og tenkte jeg skulle rusle opp på Fjell festning på kjempeholmen til tkr. Vafler, kaffe og fin utsikt blir sjeldent feil. I et anfall av entusiasme og dårlig vurdering vrengte jeg til høyre på veien opp mot festningen. Tenkte at utsikten måtte være bra på den forvokste knatten det var skiltet mot. Det stemte forsovet, men klarte faktisk å misforstå, og det ble derfor traving opp og ned til to forvokste fjellknatter. Uten vått eller tørt var jeg ganske så trang i skjæret da jeg kom ned igjen :D

    ADB40D34-F9C2-4ADF-A4E6-B15D6CC032A1.jpg


    4CE7F735-95B7-427A-8EC5-701B879F83E5.jpg
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Hvordan håndterer du rip av cd plater etter at du solgte HDX? Mener å huske du rippet til WAW med HDX, hva er metoden for avspilling av WAW filene med ny streamer?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En helvetes taggejobb fikk han nok uansett ved skifte av streamer, for Wave er som kjent ikke mulig å tagge i selve filen, så tags utover tittel på sporet må skrives inn på nytt i det nye systemet. Med dagens kapasitet på HDD er det eneste vektige argument for å bruke FLAC/ALAC isteden, og et svært vektig argument IMO.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Naims rippere/ servere pakker WAW filene på sin egen måte, der metadata ordnes i sin egen fil. Er meget enkelt å redigere metadata fra f. eks iPad, selv etter ripping. Ulempen er at man må benytte egnet software for avspilling via andre produsenters streamere (tror jeg).
    Rippingen er utrolig enkel med f. eks HDX og jeg lurer på hvordan Mr. K (eller andre for den saks skyld) løser dette med ripping, særlig når man har erfaring med Naim rip ifra før.

    En helvetes taggejobb fikk han nok uansett ved skifte av streamer, for Wave er som kjent ikke mulig å tagge i selve filen, så tags utover tittel på sporet må skrives inn på nytt i det nye systemet. Med dagens kapasitet på HDD er det eneste vektige argument for å bruke FLAC/ALAC isteden, og et svært vektig argument IMO.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Naims rippere/ servere pakker WAW filene på sin egen måte, der metadata ordnes i sin egen fil. Er meget enkelt å redigere metadata fra f. eks iPad, selv etter ripping. Ulempen er at man må benytte egnet software for avspilling via andre produsenters streamere (tror jeg).
    Rippingen er utrolig enkel med f. eks HDX og jeg lurer på hvordan Mr. K (eller andre for den saks skyld) løser dette med ripping, særlig når man har erfaring med Naim rip ifra før.

    En helvetes taggejobb fikk han nok uansett ved skifte av streamer, for Wave er som kjent ikke mulig å tagge i selve filen, så tags utover tittel på sporet må skrives inn på nytt i det nye systemet. Med dagens kapasitet på HDD er det eneste vektige argument for å bruke FLAC/ALAC isteden, og et svært vektig argument IMO.
    Joda, og det har nok også andre konkurrerende systemer. Det er nok slik det gjøres i Jriver også. Men i det øyeblikket du skifter avspiller/system så vil ikke denne ekstrainformasjonen være tilgjengelig lenger.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.202
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Naims rippere/ servere pakker WAW filene på sin egen måte, der metadata ordnes i sin egen fil. Er meget enkelt å redigere metadata fra f. eks iPad, selv etter ripping. Ulempen er at man må benytte egnet software for avspilling via andre produsenters streamere (tror jeg).
    Rippingen er utrolig enkel med f. eks HDX og jeg lurer på hvordan Mr. K (eller andre for den saks skyld) løser dette med ripping, særlig når man har erfaring med Naim rip ifra før.

    En helvetes taggejobb fikk han nok uansett ved skifte av streamer, for Wave er som kjent ikke mulig å tagge i selve filen, så tags utover tittel på sporet må skrives inn på nytt i det nye systemet. Med dagens kapasitet på HDD er det eneste vektige argument for å bruke FLAC/ALAC isteden, og et svært vektig argument IMO.
    Joda, og det har nok også andre konkurrerende systemer. Det er nok slik det gjøres i Jriver også. Men i det øyeblikket du skifter avspiller/system så vil ikke denne ekstrainformasjonen være tilgjengelig lenger.
    Jeg har egentlig ikke så mye å tilføye. Jeg rippet som du vet hele CD-samlingen min inn på en Naim HDX, stover. Det er som du skriver uproblematisk (når man en sjelden gang må) å redigere metadata i Naim sin egen app og PC-programmet som følger med. Etter at jeg solgte HDXen har jeg all musikken liggende i WAV på en harddisk. Planen har hele tiden vært å kjøpe meg en NAS og spille musikken via streameren min. Latskap og annet fokus har gjort at det ikke har blitt noe av (foreløpig) :)

    Andre lærde var vel ikke like sikker som Baluba på hvordan det kom til å legge seg inn og mulighetene for redigering på en ikke-Naim-streamer. Fikk vel litt forskjellige svar, men ingenting med to streker under svaret. Det var vel i stor grad usikkerheten rundt metadata som i sin tid gjorde at jeg ikke kom ut av startgropen. Egentlig ikke noe veldig stort problem. Hvis det skjærer seg med metadata er det etter hva jeg skjønt enkelt å laste ned program som konverterer WAV til FLAC.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.202
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Irriterende at racket ikke passet!
    Hadde nok ikke blitt et estetisk mesterverk, men det kunne vært kjekt å få samlet rom til ett rike :)

    Vis vedlegget 492575
    styr unna racks med store midtsøyler bak.
    helt ubrukelig hvis du plutselig må inn et apparat med litt dybde.
    Følger deg på det, rama. Dybden (inn til midtsøylen) på dette racket var 48cm, og ampen min er 45cm + utstikkende terminaler. Mye knoting og flaks som hadde måttet til for å få inn nettkontakten. Det ender vel til slutt opp med noen mørke benkeplater og litt stabling av rød murstein (eller noe sånt) :)
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    998
    Antall liker
    1.038
    Sted
    Porsgrunn
    Irriterende at racket ikke passet!
    Hadde nok ikke blitt et estetisk mesterverk, men det kunne vært kjekt å få samlet rom til ett rike :)

    Vis vedlegget 492575
    styr unna racks med store midtsøyler bak.
    helt ubrukelig hvis du plutselig må inn et apparat med litt dybde.
    Følger deg på det, rama. Dybden (inn til midtsøylen) på dette racket var 48cm, og ampen min er 45cm + utstikkende terminaler. Mye knoting og flaks som hadde måttet til for å få inn nettkontakten. Det ender vel til slutt opp med noen mørke benkeplater og litt stabling av rød murstein (eller noe sånt) :)
    Er Karanampen din så liten :rolleyes: min er 60,6 cm med terminalene. Ikke mange rack som svelger det, heldigvis valgte jeg 55 cm som dybde på min. Så da ser det greit ut foran, og bak går det kant i kant.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.202
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Irriterende at racket ikke passet!
    Hadde nok ikke blitt et estetisk mesterverk, men det kunne vært kjekt å få samlet rom til ett rike :)

    Vis vedlegget 492575
    styr unna racks med store midtsøyler bak.
    helt ubrukelig hvis du plutselig må inn et apparat med litt dybde.
    Følger deg på det, rama. Dybden (inn til midtsøylen) på dette racket var 48cm, og ampen min er 45cm + utstikkende terminaler. Mye knoting og flaks som hadde måttet til for å få inn nettkontakten. Det ender vel til slutt opp med noen mørke benkeplater og litt stabling av rød murstein (eller noe sånt) :)
    Er Karanampen din så liten :rolleyes: min er 60,6 cm med terminalene. Ikke mange rack som svelger det, heldigvis valgte jeg 55 cm som dybde på min. Så da ser det greit ut foran, og bak går det kant i kant.
    Pøh, veier det samme som min, så det er nok bare luft og et forsøk på å fjonge seg :cool:;)
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    998
    Antall liker
    1.038
    Sted
    Porsgrunn
    Følger deg på det, rama. Dybden (inn til midtsøylen) på dette racket var 48cm, og ampen min er 45cm + utstikkende terminaler. Mye knoting og flaks som hadde måttet til for å få inn nettkontakten. Det ender vel til slutt opp med noen mørke benkeplater og litt stabling av rød murstein (eller noe sånt) :)
    Er Karanampen din så liten :rolleyes: min er 60,6 cm med terminalene. Ikke mange rack som svelger det, heldigvis valgte jeg 55 cm som dybde på min. Så da ser det greit ut foran, og bak går det kant i kant.
    Pøh, veier det samme som min, så det er nok bare luft og et forsøk på å fjonge seg :cool:;)
    Hehe. De valgte å gi den to transformatorer og ikke en kjempestor, så den ikke skulle bli så bæltung. Det var lurt, hvis ikke så måtte vi ha brukt løftestropper for å dra den på plass.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.202
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Følger deg på det, rama. Dybden (inn til midtsøylen) på dette racket var 48cm, og ampen min er 45cm + utstikkende terminaler. Mye knoting og flaks som hadde måttet til for å få inn nettkontakten. Det ender vel til slutt opp med noen mørke benkeplater og litt stabling av rød murstein (eller noe sånt) :)
    Er Karanampen din så liten :rolleyes: min er 60,6 cm med terminalene. Ikke mange rack som svelger det, heldigvis valgte jeg 55 cm som dybde på min. Så da ser det greit ut foran, og bak går det kant i kant.
    Pøh, veier det samme som min, så det er nok bare luft og et forsøk på å fjonge seg :cool:;)
    Hehe. De valgte å gi den to transformatorer og ikke en kjempestor, så den ikke skulle bli så bæltung. Det var lurt, hvis ikke så måtte vi ha brukt løftestropper for å dra den på plass.
    Det er en lekker og kraftfull sak du har fått deg, Jabba! Har selv hørt Constellation med Magico, så jeg er sikker på det spiller som en drøm. Selv må jeg nok innrømme at 54 kg er bæltungt i min bok. Når Karan-ampen kommer med tilhørende trekasse snakker vi 65 kg. Da er det greit å ha tenåringssønn i huset :) Med tanke på skarpe kjøleribber er det svære transer som burde bli levert med hansker, ikke røramper ;)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Skarpe kjøleribber og høy vekt er ikke fin kombinasjon nei.. tykke lærhansker trengs :)
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Kjenner meg igjen i denne "terskelen", er det ikke brukervennlig eller krever en ekstra innsats, stopper det opp.
    Jeg har en Synology NAS og bruker medfølgende Mediaserver software. Fungerer slettes ikke bra. Minimserver og Asset software skal være mer brukervennlig ift hvordan de stabler metadata og særlig førstnevnte for klassisk musikk.

    Siden jeg bruker Naim i flere rom er jeg fristet til å investere i en Naim Core :rolleyes:

    Naims rippere/ servere pakker WAW filene på sin egen måte, der metadata ordnes i sin egen fil. Er meget enkelt å redigere metadata fra f. eks iPad, selv etter ripping. Ulempen er at man må benytte egnet software for avspilling via andre produsenters streamere (tror jeg).
    Rippingen er utrolig enkel med f. eks HDX og jeg lurer på hvordan Mr. K (eller andre for den saks skyld) løser dette med ripping, særlig når man har erfaring med Naim rip ifra før.

    En helvetes taggejobb fikk han nok uansett ved skifte av streamer, for Wave er som kjent ikke mulig å tagge i selve filen, så tags utover tittel på sporet må skrives inn på nytt i det nye systemet. Med dagens kapasitet på HDD er det eneste vektige argument for å bruke FLAC/ALAC isteden, og et svært vektig argument IMO.
    Joda, og det har nok også andre konkurrerende systemer. Det er nok slik det gjøres i Jriver også. Men i det øyeblikket du skifter avspiller/system så vil ikke denne ekstrainformasjonen være tilgjengelig lenger.
    Jeg har egentlig ikke så mye å tilføye. Jeg rippet som du vet hele CD-samlingen min inn på en Naim HDX, stover. Det er som du skriver uproblematisk (når man en sjelden gang må) å redigere metadata i Naim sin egen app og PC-programmet som følger med. Etter at jeg solgte HDXen har jeg all musikken liggende i WAV på en harddisk. Planen har hele tiden vært å kjøpe meg en NAS og spille musikken via streameren min. Latskap og annet fokus har gjort at det ikke har blitt noe av (foreløpig) :)

    Andre lærde var vel ikke like sikker som Baluba på hvordan det kom til å legge seg inn og mulighetene for redigering på en ikke-Naim-streamer. Fikk vel litt forskjellige svar, men ingenting med to streker under svaret. Det var vel i stor grad usikkerheten rundt metadata som i sin tid gjorde at jeg ikke kom ut av startgropen. Egentlig ikke noe veldig stort problem. Hvis det skjærer seg med metadata er det etter hva jeg skjønt enkelt å laste ned program som konverterer WAV til FLAC.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.202
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjenner meg igjen i denne "terskelen", er det ikke brukervennlig eller krever en ekstra innsats, stopper det opp.
    Jeg har en Synology NAS og bruker medfølgende Mediaserver software. Fungerer slettes ikke bra. Minimserver og Asset software skal være mer brukervennlig ift hvordan de stabler metadata og særlig førstnevnte for klassisk musikk.

    Siden jeg bruker Naim i flere rom er jeg fristet til å investere i en Naim Core :rolleyes:

    Joda, og det har nok også andre konkurrerende systemer. Det er nok slik det gjøres i Jriver også. Men i det øyeblikket du skifter avspiller/system så vil ikke denne ekstrainformasjonen være tilgjengelig lenger.
    Jeg har egentlig ikke så mye å tilføye. Jeg rippet som du vet hele CD-samlingen min inn på en Naim HDX, stover. Det er som du skriver uproblematisk (når man en sjelden gang må) å redigere metadata i Naim sin egen app og PC-programmet som følger med. Etter at jeg solgte HDXen har jeg all musikken liggende i WAV på en harddisk. Planen har hele tiden vært å kjøpe meg en NAS og spille musikken via streameren min. Latskap og annet fokus har gjort at det ikke har blitt noe av (foreløpig) :)

    Andre lærde var vel ikke like sikker som Baluba på hvordan det kom til å legge seg inn og mulighetene for redigering på en ikke-Naim-streamer. Fikk vel litt forskjellige svar, men ingenting med to streker under svaret. Det var vel i stor grad usikkerheten rundt metadata som i sin tid gjorde at jeg ikke kom ut av startgropen. Egentlig ikke noe veldig stort problem. Hvis det skjærer seg med metadata er det etter hva jeg skjønt enkelt å laste ned program som konverterer WAV til FLAC.
    For deg er det vel et trygt valg å fortsette med Naim :) Sytaløst med en harddiskspiller, men Naim koster jo litt penger. Hadde jeg hatt ethernet lett tilgjengelig hadde jeg nok tenkt litt i de baner som du gjør, men ville vel da søkt mot et bruktkjøp av den gamle modellen. Etter halvannet crash på min Naim HDX er det vel likevel mest sannsynlig at det står SSD disker i en eventuell fredmtidig harddiskavspiller i Drotningsvik. Koster jo fremdeles litt, men er godt for sjefreden :)

    Hovedgrunnen til at jeg ikke hiver meg rundt og kjøper en NAS, handler nok i stor grad om at jeg har en dedikert streamer med Tidal samt en platespiller (og et CD-drev i reserve). Da handler NAS eller dedikert harddiskavspiller om å ha tilgang til den musikalske minneboken. Noen store kvalitetsforskjeller har jeg ikke tro på at det er med CD Vs Harddiskavspilling Vs Tidal HIFI. På et eller annet tidspunkt skal jeg nok få tilgang til minneboken, men foreløpig sitter jeg komfortabelt i startblokkene :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.202
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ah, endelig fredag! Da er det bare å jekke en belgisk øl og spille litt musikk. Ryktene vil ha det til at det gamle katteskinnet har pisset i stuen, men jeg tror ikke det er noe ikke en liten whisky kan kurere (for meg) ;)

    Solen brøler som vanlig i Bergen, men da bak et tungt skydekke med pissregn. Skikkelig snasent haifai-vær :)

    Vossa-jazz i påsken (eller rett før) er en greie her vest. Har aldri vært der, men synes at stort sett alle konserter der blir rost opp i skyene. Har akkurat spilt Misa Criolla med Real Ones (med flere andre norske kvalitetsmusikere). Mener denne konstellasjonen av Misa Criolla har blitt spilt på Vossa-jazz til panegyriske omtaler. Her i Drotningsvik buklander den fullstendig sammenlignet med Mercedes Soza :)

    88EF4D6A-B17A-4FBF-8E2B-4306FA73A259.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.202
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser at Marten «skryter» av at de sender kabler for 1 mill nedover til demoen i Munchen. Antar det som vanlig er Jorma. Burde vel lagt det inn i sort kone tråden slik at folket hadde litt mer å være indignert over :D

    FC0EC761-F6BE-423D-90A0-84D901F79AC8.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.202
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fant ikke noe romskip da jeg sprettet Out of the Blue platen :mad: I et anfall av fortvilelse sprettet jeg derfor en ny flaske maltwhisky. Glad igjen :)
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    "Streaming, Anakronisme og Fjas fra Hilversum til den Royale bukten.!

    Veldig misvisende tittel, som noen vel har bemerket.

    Uansett, god kabel-helg til deg, sir! :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    "Streaming, Anakronisme og Fjas fra Hilversum til den Royale bukten.!

    Veldig misvisende tittel, som noen vel har bemerket.

    Uansett, god kabel-helg til deg, sir! :)
    Litt ordspill er alltid kjekt. Ta deg en øl og kos deg karmana, ellers blir ting fort litt skit.. Eller noe slikt.. God helg ;)

    keepcalmandtryanale.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.202
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    "Streaming, Anakronisme og Fjas fra Hilversum til den Royale bukten.!

    Veldig misvisende tittel, som noen vel har bemerket.

    Uansett, god kabel-helg til deg, sir! :)
    Hehe, er selvfølgelig veldig uenig med deg. Har skrevet noen ganger hvorfor jeg fremdeles mener streaming er primærkilden, og vinyl er behørig dekket inn med anakronisme :) Fjas er vel unødvendig å underbygge ;)

    God helg til deg og min kjære vina :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.202
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Smått røken etter en sein lunsj på byen. Frokosten på HFS var kabler og koner, og ikke overraskende er det samme greien til kvelds. Morsomt med kabeltesten i Stereo+. Deltakerne var vel tydelig på at det var en uhøytidelig og gøyal greie som var langt fra vitenskapelig gjennomført. Det stopper selvfølgelig ikke den sedvanlige gjengen som igjen er opptatt med å slå inn åpne dører. Tror jeg heller satser på musikk, fotballresultater og et generøst krus med rødvin :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn