Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Måtte lytte litt på Hope igår:rolleyes: liker sporet Languta herlig driv og dynamikk. du som kommer over mye brukt se om Simple Minds Street figthing years fra -89 dukker opp, gi den en sjanse for den resirkuleres:whistle:
    Smørigt
    Absolutt bedre enn jeg husket (av en eller annen grunn var de plassert i synth-båsen i hodet mitt). Et par tidligere besøk i Belfast løfter låten ytterligere. Minner litt om gammel U2 når de drar på, og så kan man jo mene hva man vil om det 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hadde et tilbud om å være med kona å handle, og da er det jo greit å dra opp en invitasjon fra MFA til et besøk i de sentrale deler av pereferien 😊

    Jeg har ikke vært hos MFA tidligere. Kunnskapsrik, hyggelig og har hatt en masse hifi i hus opp gjennom årene. Var ikke vanskelig å slå i hjel noen timer der 😃

    MFA hadde tidligere oppsettet i stuen (med en utsikt en mann som ser rett inn i en thuja hekk kan drepe for 😡). Nå har han flyttet inn i et lite soverom, og jobbet iherdig med plassering for å optimalisere lyden i forhold til betingelsene. Har han klart det? Absolutt, imponerende hvordan det kan spille i et så lite rom. Selvfølgelig annerledes enn hos meg som camper i en ganske stor stue, uten at det på noen som helst måte skal være til forkleinelse for lyden i sentrum av periferien. Tenkte det samme som jeg har gjort tidligere; faen det hadde vært gøy å begynne på nytt og optimalisere med økonomisk edruelighet (med den kompetansen en har i dag ift. tidligere).

    Det spiller forbausende stort, og lyden brer seg godt på utsiden av høyttalerne (når innspillingen tillater det). Bassen er hjertelig tilstede, og får sikkert litt hjelp av den lille subben (som ellers ikke merkes i lydbildet). Her snakker vi definitivt ikke om ekstrem pin-pointing, men musikken flyter behagelig med luft mellom instrumentene og naturlig sammenheng. I forhold til rommet kan det spilles relativt høyt, men jeg blir naturlig nok litt stivere i skuldrene når lyden skrus for røslig.

    Du sier at du har satt oppsettet sammen for også å spille litt viltert med vreng når det er naturlig. Jeg opplever nok lyden mer på den behagelige siden, selv om eksempelvis skarptrommen ikke oppleves avrundet i kantene. Forskjell i opplevelse her handler nok mest om at jeg nok er vant til et anlegg som ikke låter så behagelig som ditt oppsett, samt at jeg er vant til å spille noen dB høyere enn deg.

    Jeg synes du har satt sammen et meget vellykket oppsett. Det er selvfølgelig store begrensninger ift rommet og hva store systemer som får puste kan gjøre, men skjønner veldig godt at du her kan jekke en øl og «suges» dypt inn i musikken 😃

    492C7331-054E-4B4E-99D1-900026EB3338.jpeg

    DCEBC10E-0203-45FF-AEBE-874EFF59ABE7.jpeg

    Takk for lytten! Du får ta deg turen over broen og sjekke ut appen til Auralic en dag det passer 😃
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Takk for besøket karmana!

    Føles litt som om sesongen er startet på alvor når man inviterer til besøk. Tror denne høst og vinter kommer til å bli brukt til å forbedre kilde(r). Fort gjordt å gå seg vill i digitalis. Siden streaming blir såpass mye brukt må den taes på alvor.

    Kommer innom en dag det passer og lytter, maser og titter i byttebunken.

    Ha en strålende kveld

    mvh Atle
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.807
    Antall liker
    13.466
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Lekkert oppsett!
    Tenker med ujavne mellomrom på å innrede en «man cave» selv.
    Fristende å kunne gjemme seg bort på eget rom av og til 😎👍
    Er anlegget beskrevet i egen tråd @MFA ?

    mvh

    Edit: Så signaturen nå 😊
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Mancave er gull _RoDa_ ! Kan også lånes ut til film på lerret til husets andre så det tjener flere formål. Karmana var opptatt med å lytte. Glemte å dra frem konsertopptak for å imponere men har hatt mye gøy med YouTube.

    mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mancave er gull _RoDa_ ! Kan også lånes ut til film på lerret til husets andre så det tjener flere formål. Karmana var opptatt med å lytte. Glemte å dra frem konsertopptak for å imponere men har hatt mye gøy med YouTube.

    mvh Atle
    Registrerte lerretet, og tviler ikke et øyeblikk på at du har hatt/har gøye konsertopplevelser etc. der 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har visst tråden rundet en milepæl gjennom at den nå står oppført med 1M «klikk». Gjennom at tråden ble opprettet i 2014 kan jeg vel forvente neste oppdatering i 2026 🙁

    Det er jo forskjellig motivasjon for å ha en egen tråd og ikke minst holde liv i den. For min egen del er det motiverende å se at noen klikker inn på tråden. Det er naturlig nok mindre interessant å bruke tid på et ekkokammer. På forrige versjon av HFS var oppløsningen høyere.

    @Høvdingen Mener at du med negativt resultat er blitt spurt om å øke oppløsningen tidligere. Er det mangel på vilje eller teknisk løsning som gjør at dette ikke kan vises med samme oppløsning som tidligere?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    @Høvdingen Mener at du med negativt resultat er blitt spurt om å øke oppløsningen tidligere. Er det mangel på vilje eller teknisk løsning som gjør at dette ikke kan vises med samme oppløsning som tidligere?
    Xenforo har gjort om 1000=1k og 1.000.0000=1m, og alt for å spare plass pga. mobil.

    Når du passerer en million så vil det utvilsomt ta lang tid før du ser noen endring, og dette fikk meg til å forstå problemstillingen bedre.

    Det er ingen innstilling som lar en velge mellom X og Y angående dette, men jeg har endret på visningen, og nå ser en eksakt antall "svar" og antall "innlegg" hver tråd faktisk har.

    Mvh
    Høvdingen
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Xenforo har gjort om 1000=1k og 1.000.0000=1m, og alt for å spare plass pga. mobil.

    Når du passerer en million så vil det utvilsomt ta lang tid før du ser noen endring, og dette fikk meg til å forstå problemstillingen bedre.

    Det er ingen innstilling som lar en velge mellom X og Y angående dette, men jeg har endret på visningen, og nå ser en eksakt antall "svar" og antall "innlegg" hver tråd faktisk har.

    Mvh
    Høvdingen
    Suverent! Takk skal du ha 😃
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Det ser faktisk mye bedre ut med reelle tall, og jeg var ingen tilhenger av 3K og 1M.

    Små detaljer har ofte mye å si, og hadde vært litt kjipt hvis highscore-tavla på den lokale flipperspill-sjappa hadde vist:

    1. plass 4M (virkelig tall skulle vært 4.495.678)
    2. plass 4M (virkelig tall skulle vært 4.005.443)
    .....

    Motivasjonen for å slå rekorden hadde nok ikke vært helt den samme med 4M :ROFLMAO:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har fulgt litt med på bruktmarkedet etter en forsterker til fornuftig pris. Tenker da på en litt eldre integrert sak. Har ikke funnet noen som har det jeg leter etter. Den må ha minst en balansert inngang, må ha mulighet til å justere balansen, gjerne loudness mulighet og må ha fjernkontroll. Den skal heller ikke ha integrert DAC, og trenger ikke allverdens krefter. Noen tips på forsterkere jeg kan lete etter?
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Forsterkere med balansekontroll OG balansert inngang er sjeldne dyr.
    Balansekontroll er det på gamle apparater, men da får du ikke balansert inn.
    Fjerkontroll kan du antagelig glemme.
    Hard task!

    Jeg tror det finnes Accuphase-modeller med begge deler, men har ikke oversikt.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Forsterkere med balansekontroll OG balansert inngang er sjeldne dyr.
    Balansekontroll er det på gamle apparater, men da får du ikke balansert inn.
    Fjerkontroll kan du antagelig glemme.
    Hard task!

    Jeg tror det finnes Accuphase-modeller med begge deler, men har ikke oversikt.
    Jepp, det er det som er utfordringen :)

    Det nærmeste jeg er kommet til nå er gammel EC, men da ender jeg vel opp uten fjernkontroll.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Forsterkere med balansekontroll OG balansert inngang er sjeldne dyr.
    Balansekontroll er det på gamle apparater, men da får du ikke balansert inn.
    Fjerkontroll kan du antagelig glemme.
    Hard task!

    Jeg tror det finnes Accuphase-modeller med begge deler, men har ikke oversikt.
    De finns! ;)

    mvh
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Har fulgt litt med på bruktmarkedet etter en forsterker til fornuftig pris. Tenker da på en litt eldre integrert sak. Har ikke funnet noen som har det jeg leter etter. Den må ha minst en balansert inngang, må ha mulighet til å justere balansen, gjerne loudness mulighet og må ha fjernkontroll. Den skal heller ikke ha integrert DAC, og trenger ikke allverdens krefter. Noen tips på forsterkere jeg kan lete etter?
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.783
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det drar seg til med pest langs svenskegrensa og i Bergensområdet. Mon tro hvem det kan være som har frekventert disse områdene i det siste :unsure:

    Marantz PM11 burde tilfredsstille alle dine behov og lyster.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    «Typhoid Tom?» 😊
    Mvh
    Nja, vi er jo begge enige om at haifai også må behage blikket og skape eierglede 😎😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det drar seg til med pest langs svenskegrensa og i Bergensområdet. Mon tro hvem det kan være som har frekventert disse områdene i det siste :unsure:

    Marantz PM11 burde tilfredsstille alle dine behov og lyster.
    Hmmm, interessant, den Marantzen har vel alt jeg ønsker meg og er også litt varmtklingende, noe jeg tror vil kle Drotningsvik godt. Den er dessverre såpass dyr at den for øyeblikket kun er halvaktuell som et røverkjøp på bruktmarkedet 😃
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.807
    Antall liker
    13.466
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Denon PMA1500 eller 2000 er innafor.
    Hvis det ikke skal være skipsrederbillig, da må du kjøpe noe MæcIntosh eller noe...
    Ble brått usikker på det med balansert da...

    edit, æsj
    kjøp noen overganger da... evt bal til se kabler
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.783
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Hmmm, interessant, den Marantzen har vel alt jeg ønsker meg og er også litt varmtklingende, noe jeg tror vil kle Drotningsvik godt. Den er dessverre såpass dyr at den for øyeblikket kun er halvaktuell som et røverkjøp på bruktmarkedet 😃
    Pruter du som en tyrker på basar så kan kanskje denne bli ett røverkjøp :)

    Ellers så blir det vel å speide etter eldre Sony ES Fra 80-90 tallet. Jeg tror at noen av disse hadde balansert inn.
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Det er egentlig det samme om det er nytt eller vintage. I eldre ligger det vel heller at dette bør være relativt rimelige greier :)
    Jeg hadde et par på tunga, alt for dyrt selvfølgelig.
    Da forbigår jeg dem i stillhet.
    Men bare for å ha nevnt det, så kan en Densen DM-10 være kjekt å ha i huset.
    Dog er godsaken >20 år gammel, og opptrer ikke til daglig på Bruktbørsen.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Det drar seg til med pest langs svenskegrensa og i Bergensområdet. Mon tro hvem det kan være som har frekventert disse områdene i det siste :unsure:

    Marantz PM11 burde tilfredsstille alle dine behov og lyster.
    Nå ligger vel ikke Sarpsborg og Fredrikstad langs svenskegrensa, men det som skjedde i Skjeberg for under 2 uker siden er ufattelig korttenkt og sørgelig at våre nye landsmenn gjennomførte. Over 200 har fått påvist Covid-19 viruset, og det berører >2000 mennesker i de 2 byene. Plutselig kom "ground zero" for viruset små 6-7 km unna oss :mad: for ordens skyld er jeg ikke rasist, men dette gjorde meg rasende vel vitende om andre trossamfunn med etniske nordmenn som har oppført seg like toskete. Bare i mindre skala.Alle formaninger og instruksjoner omkring smitte var liksom blåst bort.
    Til alt overmål deltok et par leger også i feiringen :oops:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Denon PMA1500 eller 2000 er innafor.
    Hvis det ikke skal være skipsrederbillig, da må du kjøpe noe MæcIntosh eller noe...
    Ble brått usikker på det med balansert da...

    edit, æsj
    kjøp noen overganger da... evt bal til se kabler
    Takker. Har tenkt tanken om overganger, men er foreløpig ikke helt der. Har ikke hastverk, og hvis dette blir noe av skal den overta for Gato ampen min (som jeg er fornøyd med). Ser ikke behovet for å sitte med tre amper. Et alternativ er å kjøpe en effektforsterker og bruke Bricastien som preamp, men da kan jeg ikke snurre plater med begge ampene, og får heller ikke mulighet til å justere balansen. Ikke noe hast dette, men alltid kjekt å ha et lite "prosjekt" i bakhodet :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Pruter du som en tyrker på basar så kan kanskje denne bli ett røverkjøp :)

    Ellers så blir det vel å speide etter eldre Sony ES Fra 80-90 tallet. Jeg tror at noen av disse hadde balansert inn.
    Takker. Jeg ønsker alltid å gjøre gode handler, men med tanke på hva han ønsker av pris, hvor mange som har lagret annonsen og prisen jeg ser en er lagt ut for i Sverige, blir det nok ikke godt nok å eksersere min indre tyrker :LOL:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg hadde et par på tunga, alt for dyrt selvfølgelig.
    Da forbigår jeg dem i stillhet.
    Men bare for å ha nevnt det, så kan en Densen DM-10 være kjekt å ha i huset.
    Dog er godsaken >20 år gammel, og opptrer ikke til daglig på Bruktbørsen.
    Det er vel ikke umulig å få tak i en Densen DM-10 på kontinentet. Problemet er vel at den ikke har noen av de mulighetene jeg er ute etter denne gangen :)
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.927
    Antall liker
    2.174
    Et skudd fra tribunen og i svingen hvor målemafiaen sitter. 20% forvrengning mr Sevald ! Ikkje bra. Offisiell rekord i Bergen er 8o dager i strekk med regn. Dvs nedbør over 1mm/24 timer.
    Dr E
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.952
    Antall liker
    16.460
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Et skudd fra tribunen og i svingen hvor målemafiaen sitter. 20% forvrengning mr Sevald ! Ikkje bra. Offisiell rekord i Bergen er 8o dager i strekk med regn. Dvs nedbør over 1mm/24 timer.
    Dr E
    Aiaiai. Upresis der altså. Lurer på om det var en av kommune rundt Bergen som klarte 100 dager. Det som fascinerte meg var at bergensere og strilen prøvde å gjør dette til noe positivt. Uansett bare mobbing fra min side. Liker meg godt i Bergen jeg.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    får stadig ekle påminnelser om at tiden flyr og at alt er forgjengelig.
    en gang for ikke så lenge siden, det vil si ca 25 år, var en densen dm10 min våteste drøm.
    og da jeg fikk fatt i en, tok jeg den med i senga når lyttekvelden var over.
    nå ville jeg kjent et stikk men knapt løftet en finger om den dukket opp på børsen for et par tusinger.
    litt som å oppdage at eksdama fra gymanstiden har begynt å trekke på strøket.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    får stadig ekle påminnelser om at tiden flyr og at alt er forgjengelig.
    en gang for ikke så lenge siden, det vil si ca 25 år, var en densen dm10 min våteste drøm.
    og da jeg fikk fatt i en, tok jeg den med i senga når lyttekvelden var over.
    nå ville jeg kjent et stikk men knapt løftet en finger om den dukket opp på børsen for et par tusinger.
    litt som å oppdage at eksdama fra gymanstiden har begynt å trekke på strøket.
    Ojsann, her var man blitt ganske blasert med årene ;)
    Det skal innrømmes at jeg nok ikke hadde blitt så våt i buksen jeg heller av å få tilgang til en Densen DM-10
    Men der i mot om det skulle dukke opp ett sett Pass Lab 160.8M for knapper og glansbilder :eek:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Et skudd fra tribunen og i svingen hvor målemafiaen sitter. 20% forvrengning mr Sevald ! Ikkje bra. Offisiell rekord i Bergen er 8o dager i strekk med regn. Dvs nedbør over 1mm/24 timer.
    Dr E
    Rett skal være rett, selv om det er aldri så galt 😄
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn