Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Litt fysen etter sau med tilbehør på byen i går. Får vel likevel presse ned fredagens ettermiddagsøl, akkompagnert av Geir Sundstøl. Atskillig mer behagelig han enn ferra til Mexico stemmen som mannen camperer sammen med.
    Fikk problemer med bilen hjem fra jobb i dag. Da passer det jo godt med litt hjemmebrygget øl så jeg sparer penger til verkstedregningen 🤪

    58DB5EDD-D835-49B5-88A3-F7251DF16AB3.jpeg
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Litt fysen etter sau med tilbehør på byen i går. Får vel likevel presse ned fredagens ettermiddagsøl, akkompagnert av Geir Sundstøl. Atskillig mer behagelig han enn ferra til Mexico stemmen som mannen camperer sammen med.
    Fikk problemer med bilen hjem fra jobb i dag. Da passer det jo godt med litt hjemmebrygget øl så jeg sparer penger til verkstedregningen 🤪

    Vis vedlegget 661484
    Siste gode MB- serien var W 123. I en herværende kommune var fantes det en W 123 MB 240 D drosje som det fremdeles var liv i etter 1 100 000 Km. Etter den tiden har det gått den veien høna sparker med MB, IMO. Nå er de hverken mer velbygde eller holdbare enn andre bilmerker (fremdeles IMO) .

    Gratulasjoner til Madammens 30-årsdag frå andra sio tå brunæ.

    mvh
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Siste gode MB- serien var W 123. I en herværende kommune var fantes det en W 123 MB 240 D drosje som det fremdeles var liv i etter 1 100 000 Km. Etter den tiden har det gått den veien høna sparker med MB, IMO. Nå er de hverken mer velbygde eller holdbare enn andre bilmerker (fremdeles IMO) .

    Gratulasjoner til Madammens 30-årsdag frå andra sio tå brunæ.

    mvh
    Pøh, min bil går som en klokke........bare den får et par turer på verksted i året hvor jeg betaler mer enn den er verdt 😆
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Kona har bursdag i dag. Da er det vel på tide å legge ut noe skikkelig svulstig på Facebook......not 😄

    Vis vedlegget 661433
    Hehehehe...lekkert. Kan du du susse fruen på kinnet fra meg, og si gratulerer med dagen fra meg?

    Bil ja, Sløvpilen min synger på siste verset. Etter mer en 2 uker på verkstedet grunnet stryk på EU kontrollen ser det ut for at det bare er og innse at den aldrende BMW 318 TI damen ligger an til siste reis. Det tragikomiske er at gutta på verkstedet gøyv på og skiftet alle slitedelene før de hadde tatt en grundig sjekk av motoren som går ujevnt pga manglende kompresjon på sylinder 2. Damen er i tillegg schizofren, og kan plutselig tenne på alle pluggene med plenty kompresjon på samtlige 4 sylindre. Etter bruk og nedstengning av tilgang på bensin, kan hun finne på å være like grinete dagen etter :mad: plugger, coiler og dyser er skiftet. Jeg har akkurat vært og snakket med verksmesteren om hvordan vi løser dette her. Jeg har da ikke bruk for en verkstedregning på 25-30 frognertiere, og en bil som ikke er EU godkjent og notorisk gretten.

    Så bare skrot mercen caftein og let etter en sprekere frøken. Skranglefant føyk til Brønnøysund og hentet hjem en snasen Mercedes C350 hybrid, men det kostet jo noen laken. Så her får vi vel bare bite i det sure eplet, og finne oss hver vår ny brukt firhjuling :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.634
    Antall liker
    4.245
    Sted
    Bartistan
    Anbefaler inntil videre ingen å hoppe etter fanten. Snakkes etter at vi har sett hvordan bakjulsdrevet junior-size MB klarer seg til vinteren med piggfridekk i en by full av nullføre og bratte bakker.
    I tillegg har jeg aldri tidligere eid en bil med færre enn 6 sylindre, men jeg legger raust til 2 i batteriform og havner med et nødskrik innafor likevel. 279 gamp ble for vrient å motstå :unsure:
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Det kan jeg nok svare ganske nøyaktig på. I hin dager bodde jeg slik til at det var en bakke på et par km med 12% stigning, den første delen som var litt brattere var belagt med gammel polert brostein. Ingen Merc eller BMW eller andre bakhjulstrekkere kom egentlig opp med piggdekk. Granadaer klarte seg faktisk forbausende bra. Noen hundre kilo sand i kofferten hjelper thou. 1960 2CVn med 12hk krabbet forøvrig opp på Michelin sommerdekk....

    BTW: W124 hadde så mange feil og problemer ut av samlebåndet at produksjonen ble stanset i 3 måneder for å løse alle feil og kvalitetsproblemer.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehehehe...lekkert. Kan du du susse fruen på kinnet fra meg, og si gratulerer med dagen fra meg?

    Bil ja, Sløvpilen min synger på siste verset. Etter mer en 2 uker på verkstedet grunnet stryk på EU kontrollen ser det ut for at det bare er og innse at den aldrende BMW 318 TI damen ligger an til siste reis. Det tragikomiske er at gutta på verkstedet gøyv på og skiftet alle slitedelene før de hadde tatt en grundig sjekk av motoren som går ujevnt pga manglende kompresjon på sylinder. damen er schizofren, og kan plutselig tenne på alle pluggene med plenty kompresjon på samtlige 4 sylindre. Etter bruk og nedstengning av tilgang på bensin, kan hun finne på å være like grinete dagen etter :mad: plugger, coiler og dyser er skiftet. Jeg har akkurat vært og snakket med verksmesteren om hvordan vi løser dette her. Jeg har da ikke bruk for en verkstedregning på 25-30 frognertiere, og en bil som ikke er EU godkjent og notorisk gretten.

    Så bare skrot merca caftein og lett etter en sprekere frøken. Skranglefant føyk til Brønnøysund og hentet hjem en snasen Mercedes C350 hybrid, men det kostet jo noen laken. Så her får vi vel bare bite i det sure eplet, og finne oss hver vår ny brukt firhjuling :rolleyes:
    Det hilses tilbake 😃 Makan til dritt! Håper det ordner seg med (betalingen for) bilen! Tenkte jeg skulle svare litt mer detaljert og skrive om hva som plager min bil, men jeg er så interessert i biler at jeg er redd for å sovne over tastaturet hvis jeg begynner å skrive 😄
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Pøh, min bil går som en klokke........bare den får et par turer på verksted i året hvor jeg betaler mer enn den er verdt 😆
    Gjennomgangs tema for fler det der synes det som :sneaky: ...min trofaste V70 fikk plutselig for seg når jeg satt med ferdig pakket bil på vei til jobb for ett par uker siden....å sende fölgenede meldinger med ditto lysende orange og röde varseltrekanter på panelen...Stans motoren øyeblikkelig, innslag av anti sladd bremsen hogg inn...stoppet å nektet la seg starte..og automat gearet nektet å la seg flytte!
    Fikk den inn til farbror mekanikeren på torsdag og forventet en saftig regning, mer enn hva bilden er verdt...var t.o.m klar for en tur i banken for å ordne nytt innkjøp!
    Men noen ganger har man flaks, det var bilens hjerne som hadde løsnet og falt ned og dermed også revet ut noen kabler, så den var död!
    Bare å koble inn og sette opp igjen så tut å kjør, herligheten havnet på 1595,- i felsöknings avgift! Noen ganger har man tydelig flaks! :)

    mvh
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Et litet tips til å resette evt feilalarmer. Er bilen så ny at den har OBD kontakt finnes løsninger fra enkle til avanserte hvor man kan resette feilvarsler hvor feilene ikke er konstante samt lese av lagrede feilmeldinger ev resette/slette så langt det går. De mest fancy (plugg inn modul/Blutooh) kan en få kjøpt på eBay hvor en på mobilen kan lese av alle bilens tekniske data mens man kjører. De mest avanserte kan resette ABS /AIrbag men er feilen vedvarende tar det seg likevel ikke gjøre. Da må feilen rettes.

    Eksempler: https://www.ebay.com/sch/i.html?_fr...leDesc=0&_osacat=0&_odkw=advanced+obd+plug+in
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er jeg ferdig med å simulere jobbing i hagen.
    Et ømt poff lyder, og Kongshaug sørger for en rolig start på lørdagen i stuen 😃

    Jeg har bestemt meg for å legge Gato ampen ut for salg. Ikke for det den ikke er bra, snarere tvert i mot, men jeg har bestemt meg for å nedskalere på «hverdags-ampen». Det får holde med Bird. Tanken var først en «old-school» integrert, men jeg tror nå jeg kommer til å gå for en effektforsterker og bruke volumkontrollen på DACen. Det blir jo da et streaming og CD oppsett, men det er forsovet helt greit i ukedagene, så får platesnurring primært bli i helgene.

    Første tanke var å dra i hus en EC AW60, men det virker som de fleste som selger EC for tiden er på prismessig syrerus. Ingenting som haster, og orienteringsfasen er jo gøyal den og 😊

    F60E2314-B68F-4305-96F3-910515A1DD47.jpeg
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hmmm, interessant, den Marantzen har vel alt jeg ønsker meg og er også litt varmtklingende, noe jeg tror vil kle Drotningsvik godt. Den er dessverre såpass dyr at den for øyeblikket kun er halvaktuell som et røverkjøp på bruktmarkedet 😃
    Den har det meste men er litt kjedelig.. så også at bruktprisen er blitt kjedelig.. når jeg hadde en for noen år siden gikk de for 20k brukt.. nå lå en ute til 30k.. 😂
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Da er jeg ferdig med å simulere jobbing i hagen.
    Et ømt poff lyder, og Kongshaug sørger for en rolig start på lørdagen i stuen 😃

    Jeg har bestemt meg for å legge Gato ampen ut for salg. Ikke for det den ikke er bra, snarere tvert i mot, men jeg har bestemt meg for å nedskalere på «hverdags-ampen». Det får holde med Bird. Tanken var først en «old-school» integrert, men jeg tror nå jeg kommer til å gå for en effektforsterker og bruke volumkontrollen på DACen. Det blir jo da et streaming og CD oppsett, men det er forsovet helt greit i ukedagene, så får platesnurring primært bli i helgene.

    Første tanke var å dra i hus en EC AW60, men det virker som de fleste som selger EC for tiden er på prismessig syrerus. Ingenting som haster, og orienteringsfasen er jo gøyal den og 😊
    ^ Samme plan som her i huset.

    Jeg kjøpte en gammel Cyrus effektforsterker, og den fungerer jo sånn.... greit. Men du skjønner, Karpalotov, at folk som oss, vi er så snobbete, at det der med "greit", faktisk ikke er helt greit!
    Jeg har for tiden en hel røys med Spec-forsterkere innom husstanden, og det er som vanlig en øreåpner; Cyrus'en er vel i grunn litt trist, viser det seg. Men gidder jeg betale for en så god nr.2-forsterker som en Spec effektforsterker....?? Antakelig ikke, og det irriterer meg!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    ^ Samme plan som her i huset.

    Jeg kjøpte en gammel Cyrus effektforsterker, og den fungerer jo sånn.... greit. Men du skjønner, Karpalotov, at folk som oss, vi er så snobbete, at det der med "greit", faktisk ikke er helt greit!
    Jeg har for tiden en hel røys med Spec-forsterkere innom husstanden, og det er som vanlig en øreåpner; Cyrus'en er vel i grunn litt trist, viser det seg. Men gidder jeg betale for en så god nr.2-forsterker som en Spec effektforsterker....?? Antakelig ikke, og det irriterer meg!
    Du vet Rognpåsan, et lite pekk eller tre ned gjør at man setter mye mer pris på greiene når man etterpå går et pekk eller tre opp igjen 😊 Fattigmanns trøst 😄 Hmmm, en røys med Spec-forsterkere i hus. Aner man en viss skrivekløe 🤔 Det jeg har hørt av Spec har vært veldig bra, men med tanke på selskapets omgang med «visne språkblomster», frister det ikke veldig. Ingen grunn til å la seg irritere. Et lite skritt tilbake, og deretter to frem, er bare bra 😃

    Selv er jeg usikker på hva jeg skal satse på. Det eneste som er sikkert er at ampen skal være fornuftig priset og litt «varmt-klingende», noe jeg tror vil kle akustikken i Drotningsvik. Får tenke litt. Men, jeg er så uforutsigbar at mitt intellekt til stadighet blir negativt overrasket. Holdt eksempelvis på å hugge til på AN ampen din, noe som forsovet ikke ville vært en intellektuell buklanding 😊
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Du vet Rognpåsan, et lite pekk eller tre ned gjør at man setter mye mer pris på greiene når man etterpå går et pekk eller tre opp igjen 😊 Fattigmanns trøst 😄 Hmmm, en røys med Spec-forsterkere i hus. Aner man en viss skrivekløe 🤔 Det jeg har hørt av Spec har vært veldig bra, men med tanke på selskapets omgang med «visne språkblomster», frister det ikke veldig. Ingen grunn til å la seg irritere. Et lite skritt tilbake, og deretter to frem, er bare bra 😃

    Selv er jeg usikker på hva jeg skal satse på. Det eneste som er sikkert er at ampen skal være fornuftig priset og litt «varmt-klingende», noe jeg tror vil kle akustikken i Drotningsvik. Får tenke litt. Men, jeg er så uforutsigbar at mitt intellekt til stadighet blir negativt overrasket. Holdt eksempelvis på å hugge til på AN ampen din, noe som forsovet ikke ville vært en intellektuell buklanding 😊
    Det er jo helt i tråd med egne observasjoner, Kramgoalåtara, jeg setter ekstra pris på å kople opp rør og rot i helga, dersom jeg har benyttet meg av gode mål og mye mening på hverdagene.
    Skrivekløe? Nja... Det er mer sånn at jeg også reagerte over de japanske språkblomstenes mystiske farger, så jeg har solgt inn et par andre kulører, som etter hvert vil dukke opp i blomsterengen, for å promotere Spec til godtroende nordmenn. Skal du selge blomster i Norge, bør du forstå hvilke farger folket behøver her i landet, vet du.

    Min sterkt avholdte AN P2 SE Signature har kommet til et møblert hjem, og blir ikke smittet av Bergens-lus, ei heller får den sjokk i overgangen, ettersom den fortsatt spiller på Doxa høyttalere.... Det skal rett nok bemerkes at den nye eieren taler en dialekt fra en oljeby et stykke sør om Bergen, men mannen har i det minste tatt til vettet og flyttet seg inn i området tett på hovedstaden, i lag med 20% av sine landsmenn.

    Hva angår ditt valg på forsterker, så tror jeg faktisk at også du, Karpefiska, ville bli overrasket over gledene i en typisk britisk filosofi, det finnes mye moro for eiere av effektive høyttalere i den leiren, ser du.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lørdagen fortsetter med pissregn, men hva gjør nå det når kona og jeg kan spille musikk og passe væskebalansen med en grei nok cremant 😃 Har akkurat vært gjennom Firefly med Uriah Heep. Av en eller annen grunnen får jeg alltid frysninger på armene av, Wise Man. Kanskje det er søken mot det uoppnåelige som slår inn 😄 Sliter likevel litt med vokalisten på Firefly. Det var nå en gang David Byron som var litt av greien for meg. Da jeg småttis syntes jeg alltid navnet på trommisen var gøyalt, Lee Kerslake.....Likørsleik, syntes fremdeles det er litt moro jeg😄

    26035F8C-CE0A-4FFD-B05B-115C4E994039.jpeg
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    For meg er "Firefly" hakket for nytt, vet du... gammal gubbe, blitt.
    Men Byron, gu'bbevarrmeivel for en vokalist!!! Jeg setter vel mine spenn på "Demons & Wizards" og "The Magician's Birthday", men med MASSE følelser for flere album i begge retninger!
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    God kveld.

    En 6og en halv dags tung uke på jobb er overstått og noen kalde står på kjøl. Endelig litt helg og en rask titt innom favorittråden for oppdatering.

    Kred til skrangleband for god smak i bil. Etter en vintersesong ( i Bergen riktignok ) er min konklusjon at framkommeligheten er OK. Min forrige c klasse diesel var mye værre. Hjelper med 300 kg batteri over drivaksel men mye moment må betjenes forsiktig. Snur meg fortsatt for et glimt av bilen etter den er parkert.

    Karmana har knapt vært på besøk før han drar hjem og truer med å kvitte seg meg en glimrende forsterker. Hvor gikk det gale? Kan på sett og vis forstå beslutningen. Gato‘ en registrerer knapt nok at en last er koblet til i Drottningsvik. Skal bli spennende å følge jakten. Rognlien nevner engelsk, titt litt på f.eks Roksan. Finnes en integrert med xlr inngang. Ellers har man jo noen franske integrerte. Hvis prisen på disse er litt i overkant vil jeg helhjertet anbefale en Yamaha as2100. Ekte balansert fortrinn med xlr inn, spiller flott og ser ut som en formue og sort ville passert inn i racket.

    Høstens første pakke fra pk er pakket opp. Kvinnevokal og progrock, ikke karmanas greie men i kveld blir det Solveig Slettafjell og Jettro Tull.

    Ha en Strålende Helg

    mvh Atle
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God kveld.

    En 6og en halv dags tung uke på jobb er overstått og noen kalde står på kjøl. Endelig litt helg og en rask titt innom favorittråden for oppdatering.

    Kred til skrangleband for god smak i bil. Etter en vintersesong ( i Bergen riktignok ) er min konklusjon at framkommeligheten er OK. Min forrige c klasse diesel var mye værre. Hjelper med 300 kg batteri over drivaksel men mye moment må betjenes forsiktig. Snur meg fortsatt for et glimt av bilen etter den er parkert.

    Karmana har knapt vært på besøk før han drar hjem og truer med å kvitte seg meg en glimrende forsterker. Hvor gikk det gale? Kan på sett og vis forstå beslutningen. Gato‘ en registrerer knapt nok at en last er koblet til i Drottningsvik. Skal bli spennende å følge jakten. Rognlien nevner engelsk, titt litt på f.eks Roksan. Finnes en integrert med xlr inngang. Ellers har man jo noen franske integrerte. Hvis prisen på disse er litt i overkant vil jeg helhjertet anbefale en Yamaha as2100. Ekte balansert fortrinn med xlr inn, spiller flott og ser ut som en formue og sort ville passert inn i racket.

    Høstens første pakke fra pk er pakket opp. Kvinnevokal og progrock, ikke karmanas greie men i kveld blir det Solveig Slettafjell og Jettro Tull.

    Ha en Strålende Helg

    mvh Atle
    Nå er jo jeg ikke like katolsk som paven, så Jethro Tull er i samlingen (foreløpig), men det er nok ingen med navn Solveig som musiserer her i Drotningsvik 😃

    Den Yamaha saken var spennende. Den har jo det jeg nevnte jeg var ute etter i en integrert. Jeg får gjøre en vurdering hvis det lander en på bruktmarkedet.

    Vær ellers forsiktig i trafikken i morgen tidlig. Uten servo skal jeg tvinge MBen mot et verksted i periferien. Batteriet lader ikke, så hvis det går tomt ser du meg i veikanten med varsellys, skuende etter en bergingsbil 🙁
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel ikke umulig å få tak i en Densen DM-10 på kontinentet. Problemet er vel at den ikke har noen av de mulighetene jeg er ute etter denne gangen :)
    Det ligger intet mindre enn 2 stk Naim Supernait på Finn til meget hyggelige priser, vet du.... DET er en strålende forsterker!
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Hvis du skal til sekkingstad auto et det rett oppi veien her. Det kan være taktisk å få bilen til verksted i dag istedenfor å være en notis i morgentrafikken på mandag. Kan gjerne være behjelpelig med transport hjem om det skjer i dag.

    I den utskjelte flinkis Jazz sjangeren er den siste til Solveig et lite lyspungt om man tør å prøve!

    Mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det ligger intet mindre enn 2 stk Naim Supernait på Finn til meget hyggelige priser, vet du.... DET er en strålende forsterker!
    Tviler ikke, men har hatt et par Naim-komponenter med tilhørende strømforsyninger tidligere, og skal ikke tilbake på den galeien igjen 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvis du skal til sekkingstad auto et det rett oppi veien her. Det kan være taktisk å få bilen til verksted i dag istedenfor å være en notis i morgentrafikken på mandag. Kan gjerne være behjelpelig med transport hjem om det skjer i dag.

    I den utskjelte flinkis Jazz sjangeren er den siste til Solveig et lite lyspungt om man tør å prøve!

    Mvh Atle
    Takk for tilbudet, men da ender jeg opp med et logistikkproblem i morgen formiddag. Ikke Sekkingstad, men verkstedet med det talende navnet, Fixbil 😄 Periferifolket kjører jo den motsatte veien i morgen tidlig, så jeg satser på at det går bra selv om det ikke skulle gå bra 😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: MFA

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Tviler ikke, men har hatt et par Naim-komponenter med tilhørende strømforsyninger tidligere, og skal ikke tilbake på den galeien igjen 😊
    Da foreslår jeg ganske enkelt at du fyller lim inn de inn- og utgangene du er mest redd for, så du ikke faller for ukontrollerbare impulskjøp, eller ved en ren inkurie kommer til å putte et eller annet inn i feil hull. Enkelt og billig.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Takk for tilbudet, men da ender jeg opp med et logistikkproblem i morgen formiddag. Ikke Sekkingstad, men verkstedet med det talende navnet, Fixbil 😄 Periferifolket kjører jo den motsatte veien i morgen tidlig, så jeg satser på at det går bra selv om det ikke skulle gå bra 😊
    Kjør nå endelig over Brattholmen, ikke rot deg inn over Straume. Der er flere veier stengt/enveiskjørt/lysregulert. Blir du stående, send meg en pling. Da fyrer jeg opp Nissanen. Har slepetau liggende i bilen.

    Mvh
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Høres ut som en/flere reimer er røket slik at dynamo ikke lader og hydrolikk til servostyring ikke virker. Har du flaks koster det ikke mye å fix’e. vær obs på at tauing av automatgir ikke er å anbefale. Regner ikke med karmana tar seg bryet med å gire på egen hånd....

    lykke til

    Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Høres ut som en/flere reimer er røket slik at dynamo ikke lader og hydrolikk til servostyring ikke virker. Har du flaks koster det ikke mye å fix’e. vær obs på at tauing av automatgir ikke er å anbefale. Regner ikke med karmana tar seg bryet med å gire på egen hånd....

    lykke til

    Atle
    Hva er det som feiler bilen?
    Atle vet hva han snakker om. Er vel nesten ordrett hva Fixbil sa da jeg ringte dem fredags ettermiddag 😃

    Helt korrekt, Atle. Vi latkuker kjører selvfølgelig med automatgir 😄
     
    • Liker
    Reaksjoner: MFA

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ja vis du har mistet lading og servo så er multireimen gått.. i gode gamle dager kalt viftereim :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Noe som forhåpentligvis var et godt tilbud gjør at planen med amp og Bricasti som preamp blir (midlertidig) skrinlagt. Fransk integrert kommer i hus i morgen 😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn