Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Om King Crimson - In the Court of the Crimson King atter faller igjennom kan du sende den i oppkrav hitover for hva den kostet ny.
    Enda litt kortere hit, og jeg betaler på forskudd 🤣🤣🤣
    Ah, gode forslag! Dessverre er sannsynligheten stor for at jeg må spille platen veldig veldig mange ganger for å like den. Hvis jeg da fremdeles skulle konkludere med at den ikke er min greie, er den nok så gjennomspilt at den er klar for dynga 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Onde tunger vil hevde at en helg med bedre vær i Bergen enn i Oslo følger samme 100-års syklus som pandemier. I min uendelige godhet tenker jeg det da er på sin plass å vise et bilde av blå himmel vestpå til beboerne østenfor folkeskikken.
    Ble lite musikk, men desto mer sosialt og turer i helgen 😃

    9433C5DF-0A42-414B-85FA-FAD8A7C97E3A.jpeg


    Jeg registrerer at de fleste som tar bilder for tiden flasher med vakre høstfarger. Har ikke mye å skryte med her. Med både himmelen og skoene på turen hadde en nydelig blåfarge 🤪

    8B27A30F-FFA6-4849-9BDA-AC32F8280CA5.jpeg


    Fredagen fikk jeg forresten konstatert at ørene fungerer sånn tålelig, mens det som er mellom ørene har større utfordringer. Har de siste ukene mistenkt at jeg må bruke mer utslag på volumkontrollen enn vanlig og har syntes det låt litt «tammere». Har tenkt litt på hva som kan være grunnen, hvor lenge det har vært sånn og om jeg kanskje burde sendt den over til Asker for å la konstruktøren se på den og kanskje justere gain opp et pekk eller tre. På fredag byttet jeg, som vanlig for helgen, kablene på MC-utgangen på RIAAen fra transen til rørforsterkeren. La da merke til at bryteren sto på MM 😝 Har nok kommet borti den en gang jeg har byttet kabler tidligere. Nå fungerer det i hvert fall riktig så bra igjen 😊

    Rett før jeg resirkulerte plater på fredag kjøpte en bunke på 30 plater av en kar. Mesteparten gikk direkte til resirkulering. Det var en strøken utgave med Sure Sivert jeg var ute etter. Har også foreløpig tatt vare på Elton John. Har tidligere gitt en utgave av den til min sønn, og er usikker på om jeg skal beholde denne. Stones har jeg strengt tatt ikke bruk for, men Stones er nå Stones. Gjør ikke så mye med direkte resirkulering av 27 plater når Discogs mener Sure Sivert er mer verdt enn hva jeg betalte for hele bunken. Hvem vet, prisene på Discogs har vel ofte ikke mer troverdighet enn Trump 😃

    1114DDE0-7AF8-4E30-8861-0E4B72CA1D72.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Billions er en serie jeg liker veldig godt. Anbefales! Det er også veldig mye bra musikk i serien (selv om musikken ikke er like godt integrert i handlingen som i Peaky Blinders). I går ble det spilt fra det første albumet til Counting Crows, en utgivelse som er smått legendarisk i min bok. Synes å huske det gikk jevnt og trutt nedover med bandet i forhold til det første albumet. På grunn av serien satt jeg i ettermiddag på årets utgivelse fra bandet. Hadde egentlig veldig små forventninger, og de ble til fulle tilfredsstilt 🙁

    E9F44110-8BB6-44F5-8DA4-AC5F74877760.jpeg
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Rolig i leasure dome!

    Får sparke i gang helgen med litt inspirasjon
    0091FF57-18DC-4712-9406-D1B783CF4043.jpeg

    innbydende farge, god smak noteres.

    Ellers kan det nevnes 20 grader, sol og aldeles nydelige utsikter for helgen her vestpå.....

    riktig god helg

    mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Rolig i leasure dome!

    Får sparke i gang helgen med litt inspirasjon
    Vis vedlegget 665848
    innbydende farge, god smak noteres.

    Ellers kan det nevnes 20 grader, sol og aldeles nydelige utsikter for helgen her vestpå.....

    riktig god helg

    mvh Atle
    Skunk, bøger og jodlevann i en hellig treenighet 😄

    Har akkurat landet i stolen etter jobb og treningstur. En øl og første lunk i haifaien er iverksatt. En riktig god helg tilbake 😃
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Sender noen tanker sør og østover. Det er sendt ut farevarsel, fare for regn?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Billions er en veldig bra serie med gode prestasjoner i seg :) og ja, musikken er bra.

    Forøvrig kan jeg varmt anbefale serien Yellowstone om du ikke har sett den enda.. den seiler nok inn i min liste på topp 2 :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fremdeles sommer i solskinnsbyen. Etter litt gressklipping dro kona meg med på et av byfjellene. Skyet litt over på vei opp, men det var selvfølgelig kun midlertidig, jeg befinner meg tross alt i Bergen 😃

    BBC57B7A-15E7-4CB2-B139-9160B8384D72.jpeg


    Jeg mener Lyderhorn er det fineste av byfjellene. Det er jeg dessverre ikke alene om å mene, så det var like trangt på stien som i en........

    D9A3DE0B-C639-4D97-A240-BD398C9055BF.jpeg


    Får heller holde meg lenger vekk fra Bergen når jeg skal på tur!

    Det nærmer seg vel tiden for å jekke en øl, men foreløpig er det streaming fra sofaen som gjelder. Favoritt-indianeren min er selvfølgelig Robbie Robertson, men det finnes andre med urinnvåner-blod i årene som kan dra igang en kvalitetstrall. Har nevnt Lee Harvey Osmond noen ganger tidligere i denne tråden, men en god ting kan som kjent ikke sies for ofte 😃

    0E8E25BE-5D41-4FF4-B3DF-675F0987045D.jpeg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Sommer liksom. Tror nok ikke man bør prøve å "skryte" på seg det, uansett hvor i landet man befinner seg;). Tussmørkt om morgningen - og "køl" mørkt kl 19 på kvelden. Vått, rått og trist.

    Klar tid for inneaktiviteter, så jeg ser frem til at Karmana´n snart legger ut den første YouTube snutten med ny-innøvde riff:cool:
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sommer liksom. Tror nok ikke man bør prøve å "skryte" på seg det, uansett hvor i landet man befinner seg;). Tussmørkt om morgningen - og "køl" mørkt kl 19 på kvelden. Vått, rått og trist.

    Klar tid for inneaktiviteter, så jeg ser frem til at Karmana´n snart legger ut den første YouTube snutten med ny-innøvde riff:cool:
    Pøh, østenfor folkeskikken det, og verre skal det visst bli i morgen 😎 Her fortsetter vi med shorts og hagearbeid 😊

    Heftige riff lar vente på seg. Ingen som hever et øyebryn hvis jeg leverer noe småheftig som 56-åring. Lettere med TV-eksponering og gjennombrudd hvis jeg venter til jeg blir et sted mellom 85-90 år. Stay tuned 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er mørkt ute, og føles kanskje ekstra mørkt etter å sett de to første episodene av dokumentaren om den norske Black Metal historien 😃 Nok er nok for i kveld, nå nytes et krus whisky fra Jura, og kona er den eneste som har befatning med black metal nå gjennom å være på besøk på Djeveløya (enkelte kaller øyen, Askøy).

    Musikalsk kjører jeg videre med den nye best of platen med Slade som selvfølgelig heter, Cum On Feel The Hitz 😊 Uproblematisk for den gruppen å fylle to plater med kun kremmusikk. Albumet bør være en selvfølge i alle noenlunde møblerte hjem! Bare å kaste de gamle platene med gruppen (som alltid er full av øl, striper og hakk etter x-antall vorspiel/nachspiel). Slade er gla(m)-rockens svar på Mozart 😃

    84B29E76-F533-4153-AEBC-377503F0435F.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En video ville vist at Newcastle sin store sønn snurrer i express-fart. Oh velvære 😃

    1B6FB398-2139-42DB-A69D-8C52FF9F7ABE.jpeg


    Mørket har lagt seg over stuen. Hvilket gjør det umulig å se innstillingen på volumkontrollen. Praktisk 😃

    562B8C14-B4AA-4B3D-A747-11A0693B4C04.jpeg


    Etter to drammer med Jura er jeg henfallen til ambisiøse tanker om å snurre King Crimson. På den annen side bør man kanskje ikke utfordre velværefølelsen unødig 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Morsomt å se den første musikkavspilleren jeg fikk nå ble lagt ut for salg på Finn. Utrolig at noe sånt fungerer fremdeles. Husker godt når jeg fikk den sammen med Wonderworld av Uriah Heep 😃

    3BC78585-F6F8-4B27-B88C-82FA4ED95EA2.jpeg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Lurer faktisk på om den første (ihvertfall en av de første) ferdiginnspilte kassettene jeg fikk var med Bobby Bare:oops:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lurer faktisk på om den første (ihvertfall en av de første) ferdiginnspilte kassettene jeg fikk var med Bobby Bare:oops:
    Ja, det har heldigvis vært utvikling i musikksmaken for oss begge 😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Jeg hadde en Basf-spiller som kunne håndtere CrO2-bånd hvilket ble behørig nevnt på apparatet. Første kassetten jeg kjøpte var Hotel California med Eagles. Tror jeg hadde fått både Roger Whittaker og Demis Roussau fra før .... ;)
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.634
    Antall liker
    4.245
    Sted
    Bartistan
    Min ligna fælt på ptb sin og dukka opp på 9årsdagen min. Det krydde av Karmana- og motorenvarianten rundt meg.
    Artig gjensyn 😃
    Det fulgte med 1 stk ferdiginnspilt kassett. Den har jeg enda.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg hadde en Basf-spiller som kunne håndtere CrO2-bånd hvilket ble behørig nevnt på apparatet. Første kassetten jeg kjøpte var Hotel California med Eagles. Tror jeg hadde fått både Roger Whittaker og Demis Roussau fra før .... ;)
    Roger Whittaker og Demis Roussau. Du må ha gresset i dine foreldres musikk. Gjelder forsovet meg også. Kjenner at jeg snart begynner å nynne på Streets of London og Forever and Ever. Her må kjeften lukkes før de snille mennene i hvite frakker hører meg 😁
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hadde ikke tenkt å kjøpe flere brukte plater på en stund, men røyk i dag på en forundringspakke med vel 150 plater. Mesteparten går nok direkte til resirkulering, men det var en del knask som helt klart skal beholdes.

    For en halvgammel gris var nok dette høydepunktet 🤪😄

    3A621780-4E80-4AFB-868D-227374E57C3A.jpeg


    E03825C4-992C-4AE9-93FF-032FCA1FBCE6.jpeg


    Verden var nok mer uskyldig tidligere 😃
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn