Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Var innom Apollon for en øl i dag og tenkte jeg skulle lugge med meg den siste platen til Bruce Springsteen. Jeg er sikkert kjip, men synes 575 kr for en vanlig utgivelse er for drøyt. Kjøper den sikkert, men trenger litt modning 😄 Forsovet billig når jeg ser på Torget at den naturlige oppgraderingen for meg på preamp fra Karan kommer på den nette sum av 375K 😳 Mine erfaringer tilsier at det er veldig god preamp, men tror ikke kjøpskøen er veldig lang 😄

    Streamer heller et nytt bekjentskap for meg, Jerry Joseph, som ble anbefalt av en tjommi i dag. Med et sånt utseende må det jo være bra greier 😃

    9941D83D-D861-45E8-82FC-BEE0FFFED1E8.jpeg


    Får meg til å tenke på mitt favorittalbum med Bruce Cockburn.

    4543C865-A109-4457-96E4-7FD6B14C80A2.jpeg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Var innom Apollon for en øl i dag og tenkte jeg skulle lugge med meg den siste platen til Bruce Springsteen. Jeg er sikkert kjip, men synes 575 kr for en vanlig utgivelse er for drøyt.
    Når den heller ikke (lydkvalitetsmessig) er bra så... (ref. Fosse sin kommentar i hans tråd)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Switcher og svada-tråd. Kjenner jeg begynner å savne litt kabelkrangling 😄

    Skal ikke påstå jeg har peiling på Johnny McLaughlin, men har beholdt en plate av ham etter en gjennomspilling for en stund siden. Likte den godt, så jeg tenkte jeg skulle gi den en ny runde i kveld. Snurret og gikk i bakgrunnen, men jeg syntes det ble vel vilt, og en side var nok. Ble påminnet Perfect Strangers i går og i dag, så jeg tenkte det var på tide med en runde. Det låt ikke veldig bra på 45RPM. Tenker jeg skal gi Johnny McLaughlin en ny sjanse senere 😄

    9BE3E6D0-D7DC-4152-A326-7C4BA66A9B1E.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Er for dårlig til å følge med her, men må bare si at jeg er nøyaktig på linje med trondmeg over her.
    Man glemmer lett hvor bra Blondie er som band . -Tight.
    Her kommer peaken på power-pop genren:
    Debbie Harry m Blondie covrer T-Rex`s Bang A Gong (Get it On) 1979.


    Må ellers få lov til å gratulere med dagen, Karma!🎈
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Er for dårlig til å følge med her, men må bare si at jeg er nøyaktig på linje med trondmeg over her.
    Man glemmer lett hvor bra Blondie er som band . -Tight.
    Her kommer peaken på power-pop genren:
    Debbie Harry m Blondie covrer T-Rex`s Bang A Gong (Get it On) 1979.


    Må ellers få lov til å gratulere med dagen, Karma!🎈
    Artig opptak!

    Blondie er virkelig tight, og Debbie Harry treffer riktig note forunderlig ofte til henne å være...... 🙄

    mvh
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    næmmen harru bursda?
    hvor gammel blir du da?
    gratulerer!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takker for gratulasjoner, karer! 😃

    Har sett den Blondie videoen tidligere, Bluesbreaker. Jeg klarer unntaksvis å konsentrere meg om musikken 😄

    Har nådd mulighet for å pensjonere meg i Forsvaret, rama. 57 år, så det er bare å drysse på med jobbtilbud. Jeg er på utkikk etter kort fleksibel arbeidstid med minimalt av ansvar, naturligvis med en uanstendig høy lønn 😄
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer karmana!

    Er i bartebyen denne uken og sipper til en Dahls. Lurer på om det blir tid til en tur på den lokale $ikklebutikken acoustic ruin!
    Der er det mye snadder....

    med de beste ønsker om en fin dag

    mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer karmana!

    Er i bartebyen denne uken og sipper til en Dahls. Lurer på om det blir tid til en tur på den lokale $ikklebutikken acoustic ruin!
    Der er det mye snadder....

    med de beste ønsker om en fin dag

    mvh Atle
    Takker! Du må helt klart få avpasset litt tid så du får stukket innom der. Kremlyd, og så er det jo en bonus at Frode er en riktig så kjekk kar 😃
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Honen pitle! Hadde det på gefylen at det var noe spesielt med denne dagen 😎
    Når verden går te pises atter en gang er det fint med lysglimt.
    Knaiben og knas er du, til lykke med dagen og oppnådd alder 👍😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bursdag? I år igjen? Og jeg som akkurat hadde tatt deg igjen... Jaja, neste år da.
    Hurra på seg likforbanna! :p
    Her er hvordan vi gjør det neste år, skranglemann. Jeg lover å kjede meg slik at tiden går sent, mens du kan fortsette å ha det gøyalt slik at tiden flyr, og dermed vipps, så er du eldre enn meg 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Honen pitle! Hadde det på gefylen at det var noe spesielt med denne dagen 😎
    Når verden går te pises atter en gang er det fint med lysglimt.
    Knaiben og knas er du, til lykke med dagen og oppnådd alder 👍😊
    😄😄😄 Takker! Jeg er nok ikke skikkelig Bergenser. Måtte google, knaiben 😊
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Næmen, du store ballstyrandes :eek:
    Har du bursdag og greier i dag unge mann?
    Da må en gammel grinebiter i eksil i indre Enfold få gratulere så meget :cool:

    Virtuell bamseklem er herved oversendt Drotningvik.
    Middag med Chateau Musar 2005 og en pekanes liten dessert om Coronaen tillater venter eder i 2021.
    Det hele avrundes med en letter fransk bordvin, og en fet sigar.
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.634
    Antall liker
    4.245
    Sted
    Bartistan
    Middag med Chateau Musar 2005 og en pekanes liten dessert om Coronaen tillater venter eder i 2021.
    Det hele avrundes med en letter fransk bordvin, og en fet sigar.
    Dekadente oldiser! Antikiviteter! Fornminner! Riksantivkvaren neste 🤪
    Er det liksom noe galt med en helsebringende semi-gourmetburger og en vanlig grønn pilsner samt rause mengder skitprat??
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Næmen, du store ballstyrandes :eek:
    Har du bursdag og greier i dag unge mann?
    Da må en gammel grinebiter i eksil i indre Enfold få gratulere så meget :cool:

    Virtuell bamseklem er herved oversendt Drotningvik.
    Middag med Chateau Musar 2005 og en pekanes liten dessert om Coronaen tillater venter eder i 2021.
    Det hele avrundes med en letter fransk bordvin, og en fet sigar.
    Takker så mye 😃
    Uavhengig av meny er det jo kjekt å dra til de østlige utposter, men den menyen gjør jo at det kiler litt ekstra i buken 😊
    Her nytes latmannslivet. Storm utenfor, og en kone som høyst sannsynlig har slurpet i seg dette fordømte viruset. Jeg er selvfølgelig symptomfri. Ukrutt foregår (foreløpig) ikke så lett 😳😃
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Dekadente oldiser! Antikiviteter! Fornminner! Riksantivkvaren neste 🤪
    Er det liksom noe galt med en helsebringende semi-gourmetburger og en vanlig grønn pilsner samt rause mengder skitprat??
    Så, så det ene utelukker ikke nødvendigvis det andre Skranglefant ;)
    Semi-gourmet burger, Hansa pilsner, Calvados til kaffen og rause mengder med skitprat høres absolutt greit ut.
    Sistnevnte er også et aldeles utmerket tilbehør til en mer dekadent middag med litt god vin etc.
    Det har jeg/vi erfart opptil flere ganger.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Takker så mye 😃
    Uavhengig av meny er det jo kjekt å dra til de østlige utposter, men den menyen gjør jo at det kiler litt ekstra i buken 😊
    Her nytes latmannslivet. Storm utenfor, og en kone som høyst sannsynlig har slurpet i seg dette fordømte viruset. Jeg er selvfølgelig symptomfri. Ukrutt foregår (foreløpig) ikke så lett 😳😃
    Væssego!

    Å FAEN har fruen deltatt i vrusruletten :LOL:
    Nei, nei, nei...hvis 101 er ute, så håper jeg virkelig hun har fysikk og fysiologi som kan håndtere dette.
    Krysser det jeg har, og håper på falsk alarm eller en mild variant av faenskapets sykdomsforløp Karmana.
    Hent en kanne legesprit hos tkr, og hell over både fruen og deg selv, samt gurgling og innvendig rens.
    Me lige det ikkje!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Væssego!

    Å FAEN har fruen deltatt i vrusruletten :LOL:
    Nei, nei, nei...hvis 101 er ute, så håper jeg virkelig hun har fysikk og fysiologi som kan håndtere dette.
    Krysser det jeg har, og håper på falsk alarm eller en mild variant av faenskapets sykdomsforløp Karmana.
    Hent en kanne legesprit hos tkr, og hell over både fruen og deg selv, samt gurgling og innvendig rens.
    Me lige det ikkje!
    Takker for det. Jeg har lave skuldre. Hun er en seig faen som tåler det meste 😊 Verre hvis en lodden, bløt og sart teddybjørn som meg skulle bli smittet 😄
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    4.130
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Var innom Apollon for en øl i dag og tenkte jeg skulle lugge med meg den siste platen til Bruce Springsteen. Jeg er sikkert kjip, men synes 575 kr for en vanlig utgivelse er for drøyt. Kjøper den sikkert, men trenger litt modning 😄 Forsovet billig når jeg ser på Torget at den naturlige oppgraderingen for meg på preamp fra Karan kommer på den nette sum av 375K 😳 Mine erfaringer tilsier at det er veldig god preamp, men tror ikke kjøpskøen er veldig lang 😄

    Streamer heller et nytt bekjentskap for meg, Jerry Joseph, som ble anbefalt av en tjommi i dag. Med et sånt utseende må det jo være bra greier 😃

    Vis vedlegget 670774

    Får meg til å tenke på mitt favorittalbum med Bruce Cockburn.

    Vis vedlegget 670775
    Oj! Er det altså flere som liker Cockburn.. ❤
    Et aldeles nydelig album👍🎶
    M
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Oj! Er det altså flere som liker Cockburn.. ❤
    Et aldeles nydelig album👍🎶
    M
    Må innrømme at jeg ikke syntes allverden om det han gav ut på slutten av 90-tallet, og har derfor ikke fulgt med på ham de siste 20 årene. Den nevnte og denne her er jaffal så knallgode at jeg kommer tilbake til dem 😃

    C56D2CB8-CA53-4572-B326-58DB9D3A893C.gif
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Takker for det. Jeg har lave skuldre. Hun er en seig faen som tåler det meste 😊 Verre hvis en lodden, bløt og sart teddybjørn som meg skulle bli smittet 😄
    Ja, det skulle tatt seg ut om bløte sarte lille deg ble smittet ;)
    Men for å være ærlig synes jeg ikke dette viruset er noe å spøke med, så jeg håper virkelig ikke at verken du eller fruen får hilse på det.
    Selv fikk jeg en uggen følelse i forrige uke da en kollega på jobb fikk påvist Covid-19.
    Dog mye verre å smake på at en i husstanden har det :LOL:
    Nå jobber vi ikke sammen til daglig, men han sitter kun 20 meter unna meg og jeg passerer ham rett som det er på tur ut i feltutstyr rommet.
    Det viser seg at han har blitt smittet helt uforvarende av sin lille datter.
    Litt urven i pelsen har han vist blitt, men det går bra.
    Hele VA-avdelingen ble prompte beordret hjem tirsdag i forrige uke.
    Hans kollega vis a vi ham har heldigvis ingen symptomer, men jeg tror han har grodd pels på ryggen.
    Det er vel ikke mye vits i og si at man synes det begynner å bli nok nå som pandemien er på vei opp til ennå større høyder :oops:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, det skulle tatt seg ut om bløte sarte lille deg ble smittet ;)
    Men for å være ærlig synes jeg ikke dette viruset er noe å spøke med, så jeg håper virkelig ikke at verken du eller fruen får hilse på det.
    Selv fikk jeg en uggen følelse i forrige uke da en kollega på jobb fikk påvist Covid-19.
    Dog mye verre å smake på at en i husstanden har det :LOL:
    Nå jobber vi ikke sammen til daglig, men han sitter kun 20 meter unna meg og jeg passerer ham rett som det er på tur ut i feltutstyr rommet.
    Det viser seg at han har blitt smittet helt uforvarende av sin lille datter.
    Litt urven i pelsen har han vist blitt, men det går bra.
    Hele VA-avdelingen ble prompte beordret hjem tirsdag i forrige uke.
    Hans kollega vis a vi ham har heldigvis ingen symptomer, men jeg tror han har grodd pels på ryggen.
    Det er vel ikke mye vits i og si at man synes det begynner å bli nok nå som pandemien er på vei opp til ennå større høyder :oops:
    Pandemien er noe dritt, og for meg passer det dritt hvis vi har fått Covid-19 i hus da jeg har time for en liten operasjon neste fredag. Jeg er nå likevel av den formening at galgenhumor og spøk fungerer best, så lenge det ikke går utover andre 😃
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Noe svineri, denne sjukdommen som herjer landet.
    Jeg håper det går bra med Z, og du må hilse og ønske god bedring.

    Har prøvd det Høstølet til Hansa som har vært omtalt her, og det syntes jeg er litt så som så. For blast og lite bittert for meg.
    Et annet, Hansas Vienna lager liker jeg mye bedre, selv om den får sprikende omtaler synes jeg det er et godt ukomplisert øl.
    Noen ganger er det godt med noe enkelt. Fint til Rakfisken f.eks.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Lykke til mef operasjon. Er det hobbit - labbene som skal trimmes igjen? Krysser fingrene for null komplikasjoner. Heldigvis har dere så stort hus av covid avstand burde være oppnåelig. Selv om du er pensjonist pr def er du vel ikke i risikosonen 🙂
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Noe svineri, denne sjukdommen som herjer landet.
    Jeg håper det går bra med Z, og du må hilse og ønske god bedring.

    Har prøvd det Høstølet til Hansa som har vært omtalt her, og det syntes jeg er litt så som så. For blast og lite bittert for meg.
    Et annet, Hansas Vienna lager liker jeg mye bedre, selv om den får sprikende omtaler synes jeg det er et godt ukomplisert øl.
    Noen ganger er det godt med noe enkelt. Fint til Rakfisken f.eks.
    Det takkes fra sofaen 😊

    Mye godt øl og den Viennaen har jeg enda ikke smakt. Rakfisk er ikke på min meny etter å ha vært helt i kjelleren dagen etterpå.....noe som kan hende handlet om tilbehøret 😄

    Mange som ikke liker Chili Blonde. Jeg synes den er riktig så forfriskende, men etter hva jeg har fått med meg, har det ikke vært mulig å få tak i den siden forsommeren. Desto mer gledelig at min svigersønn har hatt denne på kjøl i påvente av min bursdag ❤
    24366ADA-05A8-4E6C-9AB3-5E866EAC5060.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lykke til mef operasjon. Er det hobbit - labbene som skal trimmes igjen? Krysser fingrene for null komplikasjoner. Heldigvis har dere så stort hus av covid avstand burde være oppnåelig. Selv om du er pensjonist pr def er du vel ikke i risikosonen 🙂
    Takker! Med tanke på all tiden jeg har brukt på HFS, er vel min psykiske tilstand veldokumentert. Mine mer somatiske utfordringer tenker jeg passer bedre andre steder 😃
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God bedring til din vakre Madam! Håper at dere begge to kommer velberget i fra dette svineriet.
    Mvh
    Takk fra begge, tkr! Fruen ligger og ruller på sofaen og nekter meg å skru på anlegget. Hadde hun vært en hest, kunne jeg bare ringt deg og fått dyret avlivet 😡😄
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn