Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.783
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Drittvær i går og drittvær i morgen. Hva gjør man da i dag når solen brøler? Stikker innom feltskjæreren på Voss. Nydelig tur i solskinn. Hvite fjell og blå fjorder er noe som alltid behager øyet! Ble ikke dårligere av at feltskjæreren mente det var greit å gjemme unna skapellen noen år.

    Nå er man godt i gang med endelig fredag. Har sprettet et par album med Uriah Heep. Forøvrig ualminnelig mye bedre enn at feltskjæreren igjen begynner å sprette i meg. Mye ræl av plater som selges til latterlige priser, og da er det jo ekstra stas at Nick Cave og Uriah Heep har gi-bort-priser i sammenligning. Full katalog med Cave og Uriah Heep til 1978. Da er jo egentlig mye gjort 😃
    Komplett Cave katalog står det respekt av. Men Heep var best før 1970 IMO ;)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.807
    Antall liker
    13.466
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Fan steiki, tunga slo krøll på seg etter å ha lest juraiah hiip tre ganger på rappen der :p:LOL:
    God helg med fulle kataloger :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.235
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Glasset er tomt, men finner ikke noe nytt før platesiden er ferdig. Det nytes😀

    Vis vedlegget 676904
    Helvete da, det hadde jeg helt glemt 😡 Har hørt mye rart i dag, innbefattet Hver gang vi møtes, og så var det dagen for denne😡 Mye tyder på at det ikke blir pop-quiz som streames i morgen tidlig i Drotningsvik 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.235
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvilken klassisk anbefaling vil du komme med i dag Karmis ? :).. Men ja, det er mye musikk som er for viderekomne for min del..
    Kan ikke spille klassisk på morgenen når Mester Cave er ute med nytt album. Men, alt med Cave er jo klassikere, så nærmere klassisk er det vanskelig å komme 😊
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kan ikke spille klassisk på morgenen når Mester Cave er ute med nytt album. Men, alt med Cave er jo klassikere, så nærmere klassisk er det vanskelig å komme 😊
    Jupp, kom igår, og takket være deg finner jeg han merkelig sympatisk over tid.. Tilvenning, forgubbing, eller god smak...Bare å velge.. :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.235
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Der røyk den sist kjøpte gamle platespilleren ut av huset. Enkle greier å selge. Det virker å være et umettelig behov på gamle platespillere. Skjønner greien med SOTA spillere fra hine hårde dager, men at kjipa-spillere ryker ut etter minimal tid på Finn overrasker meg. Må være en følelse-greie, for bedre lyd enn hva som er tilgjengelig via streaming for en billig penge, kan det vanskelig komme i nærheten av 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.235
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har lidd meg gjennom x antall Brann-kamper på TV i år. I dag hadde jeg så lite tro på laget at jeg ikke gadd å slå på TV før de ledet 2-0. Medgangssupporter! Litt hektisk på slutten, men vest e best. Gullet skal hem 😄
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har lidd meg gjennom x antall Brann-kamper på TV i år. I dag hadde jeg så lite tro på laget at jeg ikke gadd å slå på TV før de ledet 2-0. Medgangssupporter! Litt hektisk på slutten, men vest e best. Gullet skal hem 😄
    Ikke sett en kamp i år. Skjønner ikke hvorfor, men motivasjon har uteblitt.. 🤪.. Men bra det gikk som det gikk, på tide å finne å begynne å heie på kvinnefotball istedetfor..
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.235
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Stakk i dag hodet ned i en ulmende haug med torv, påtent med rikelige mengder fyringsvæske. Dette må jo kunne defineres som medisin og selges på apoteket da den nok kan være med på å redde leveren til mang en drukkenbolt. Man må jo være sprute gal hvis man tvinger ned mer enn en dram om kvelden av denne.

    5CEDD6E4-7C76-4F01-84C2-A79B21401AE3.jpeg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.892
    JØSS, har du ennå så mye igjen av den "fæle" Camus XO cognacen?
    Kanskje jeg skal komme å hjelpe deg med å få den ned?
    Herover har man tatt livet av et par flasker armagnac, og er nå på vei ned i den tredje cognac flasken siden vi sist så hverandre.
    Drukkenbolten pleier å sitte ved siden av meg i sofaen, og hun skal stadig bare smake "litt" :rolleyes:
    Vi må jo sørge for at desinfeksjon av legemet ikke bare er utvortes ;)
    Og ja, jeg skal holde meg faen så langt unna Ardbegs ulmende torv, køl og tennvæske.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.235
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    JØSS, har du ennå så mye igjen av den "fæle" Camus XO cognacen?
    Kanskje jeg skal komme å hjelpe deg med å få den ned?
    Herover har man tatt livet av et par flasker armagnac, og er nå på vei ned i den tredje cognac flasken siden vi sist så hverandre.
    Drukkenbolten pleier å sitte ved siden av meg i sofaen, og hun skal stadig bare smake "litt" :rolleyes:
    Vi må jo sørge for at desinfeksjon av legemet ikke bare er utvortes ;)
    Og ja, jeg skal holde meg faen så langt unna Ardbegs ulmende torv, køl og tennvæske.
    Jeg som kjent usedvanlig måteholden, så den varer nok en stund den flasken 😇 Hadde vært kjekt å få den unna. Korken er så tung at jeg tror den hadde fungert utmerket som clamp på platespilleren 🤪
    Det finnes heldigvis mye og bedre whiskyer på øyene utenfor Skotland enn denne. Ekspertisen mener jo at det å like tøffe whiskyer er en vanesak, men jeg ser ikke hensikten medl å suge på et brent bildekk i ukesvis for tilvenne meg smaken :ROFLMAO:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Du vet den Whisky`n skal blandes med halvparten lunkent (myr)vann?
    Vil si det der er for spesielt interesserte, så det forundrer meg ikke at det måtte prøves.
    Så lenge du isolerer deg med denne, tror jeg dessuten du går klar av smittepresset.
    Med vondt skal vondt fordrives, heter det vel...
    God helg. :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.235
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er du i karantene enda ? Tenkte på det, mitt sosiale liv har ikke endret seg mye med karantene eller ikke.. Litt skremmende innrømmelse ..
    Neida, har vært på jobb et par uker (tror jeg det er). Hele kjernefamilien ble smittet, men jeg skar klar (bank i bordet). Noe shait å få inn i huset, men må vel innrømmes, som for United og du, at livet mitt ikke endres veldig mye med litt karantene 😄
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Der røyk den sist kjøpte gamle platespilleren ut av huset. Enkle greier å selge. Det virker å være et umettelig behov på gamle platespillere. Skjønner greien med SOTA spillere fra hine hårde dager, men at kjipa-spillere ryker ut etter minimal tid på Finn overrasker meg. Må være en følelse-greie, for bedre lyd enn hva som er tilgjengelig via streaming for en billig penge, kan det vanskelig komme i nærheten av 😃
    Nå har det seg sånn at jeg har hatt min andel japanske direktedrevne spillere innom husstanden, og, gitt at de får en veldig god moving magnet (les: Audio Note IQ3, for eksempel) påmontert, så er det duket for både utfordrende opplevelser og ufattelig mye moro. Kimsing bør du holde deg for god til, Kranmanna!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.235
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du vet den Whisky`n skal blandes med halvparten lunkent (myr)vann?
    Vil si det der er for spesielt interesserte, så det forundrer meg ikke at det måtte prøves.
    Så lenge du isolerer deg med denne, tror jeg dessuten du går klar av smittepresset.
    Med vondt skal vondt fordrives, heter det vel...
    God helg. :)
    Det verste er at jeg som nordmenn flest ikke kaster brennevin 😳 Men, har brynt meg på litt på tøffe whiskyer tidligere, så jeg skal nok få det ned i sadomasochistisk rus 😄

    God helg! 😃
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.892
    Det verste er at jeg som nordmenn flest ikke kaster brennevin 😳 Men, har brynt meg på litt på tøffe whiskyer tidligere, så jeg skal nok få det ned i sadomasochistisk rus 😄

    God helg! 😃
    Hva du en gjør med den blåsyra fra Arbeg, så ikke hell den i sundet.
    Da dauer vel det meste av marint liv under Sotrabrua :rolleyes:
    Kanskje tkr kan bruke den til båtpuss?
    Vil tro rur og alger slipper fort når de får en skvett Wee Beastie.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.235
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nå har det seg sånn at jeg har hatt min andel japanske direktedrevne spillere innom husstanden, og, gitt at de får en veldig god moving magnet (les: Audio Note IQ3, for eksempel) påmontert, så er det duket for både utfordrende opplevelser og ufattelig mye moro. Kimsing bør du holde deg for god til, Kranmanna!
    Hehe, næmen Rognposen, dette er da ikke en oppbevaringssentral for gamle japanske greier. Forretningsideen er å selge platespillerne for det jeg betalte i handelen slik at platene som følger med blir gratis 😃 Mye som sikkert kan være mye mer mer gøyalt enn min Rega-snurring, men for meg er vinyl mest en følelsegreie, og Regaen er plug-and-play og låter upåklagelig 😊
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hva du en gjør med den blåsyra fra Arbeg, så ikke hell den i sundet.
    Da dauer vel det meste av marint liv under Sotrabrua :rolleyes:
    Kanskje tkr kan bruke den til båtpuss?
    Vil tro rur og alger slipper fort når de får en skvett Wee Beastie.
    Jada, tar imot, jeg!

    I verste fall kan jeg bruke det som kondensfjerner i båttanken.

    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.235
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hva du en gjør med den blåsyra fra Arbeg, så ikke hell den i sundet.
    Da dauer vel det meste av marint liv under Sotrabrua :rolleyes:
    Kanskje tkr kan bruke den til båtpuss?
    Vil tro rur og alger slipper fort når de får en skvett Wee Beastie.
    🤣🤣🤣
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.235
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nuvel, det er tid for Duvel. Greit øl, men dårligere språkblødme blir det vanskelig å finne 😄

    Platespilleren har stått stille siden forrige helg. Cairn og streaming med slanging på sofaen har vært greien i Drotningsvik denne uken (også). Den siste platesamlingen jeg kjøpte er sortert. Noe er plukket ut for vurdering om oppholdstillatelse. De fleste på gulvet blir med videre, mens noen må vurderes etter gjennomspilling. Nå Steve Forbert. Bra Mann! Alive on Arrival skal selvfølgelig med videre, og så dukkert sikkert Jackrabbit Slim opp en gang 😃

    2D43344A-ABE1-4797-BDCF-497E1623CDEF.jpeg
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Gir aldri brennevin til striler! Urinnvånere som det kan lett ende opp som indianerne 😎😄
    Vi striler er vanligvis selvforsynte- enten via husflid, eller skal vi være riktig fine på det- via utallige små og store skipsanløp. 😀
    Men ålreit, jeg har akkurat tømt ovnen. Kan komme over med en bøtte aske og trekull, så bytter vi likt.

    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.235
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vi striler er vanligvis selvforsynte- enten via husflid, eller skal vi være riktig fine på det- via utallige små og store skipsanløp. 😀
    Men ålreit, jeg har akkurat tømt ovnen. Kan komme over med en bøtte aske og trekull, så bytter vi likt.

    Mvh
    Pøh, så lenge du ikke dynker det fyringsvæske blir det ikke likt mot likt 😡
     
    • Haha
    Reaksjoner: tkr

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Gir aldri brennevin til striler! Urinnvånere som det kan lett ende opp som indianerne 😎😄
    Er vel med striler, som når jeg beveger meg ut av Tromsø og treffer på urinnvånerne. Det viktige er å ikke springe, men forholde seg rolig, ha blikkontakt og bevege seg sakte bort....
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.235
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er vel med striler, som når jeg beveger meg ut av Tromsø og treffer på urinnvånerne. Det viktige er å ikke springe, men forholde seg rolig, ha blikkontakt og bevege seg sakte bort....
    Har en historie fra en snackbar på 17. mai, rett ved siden av inngangen til Brancos (vet ikke om noen av stedene eksisterer i dag). Historien innbefatter alkohol, et knallskudd og en samekniv trukket fra sliren. Egner seg ikke på trykk 😃
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn