Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.205
    Antall liker
    101.695
    Torget vurderinger
    23
    Som yrkesoffiser vet man at trening er viktig. Jeg har derfor tatt ansvar med å avspasere i morgen for å trene på å ha fri. Viktig å trene for å være best mulig rustet for pensjonisttilværelsen som starter 1. mars
    You old Fart..... Lykke til! Etter en stund vil du oppdage hvor meningsløst det var å skusle bort tiden med å jobbe! :LOL: :LOL:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.206
    Antall liker
    62.257
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe....

    Vel har jeg skrevet at Hans Nilsen Hauges ånd fremdeles svever over Hjeltefjorden, men Admiralen smykker seg nok med tjuvlånte fjær. Jeg skal før tro på flygende griser enn jeg skal sluke den linjen om en omvendt og vannvandrende Karmana. En forherdet silkeramp fra Fana er og blir- ja, nettopp- en forherdet silkeramp fra Fana.

    Kastrasjonstanga kan du få til odel og eie. Jeg har kastrert mitt siste værlam, og trenger den ikke mer. Enjoy! 😃

    mvh
    Alltid greit med en kastrasjonstang. Vi får jo begge innimellom besøk av rekende fant fra østenfor folkeskikken 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.206
    Antall liker
    62.257
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er sjeldent syngedamer får innpass i Drotningsvik. Gjorde et hederlig unntak. Emmylou var så overjordisk vakker at det føltes helt feil å sende henne direkte til resirkulering. Øl og pene damer er jo aldri feil 😃

    812E2A9A-FFC5-405B-8E71-B4FBF8409C7E.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.206
    Antall liker
    62.257
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Helvetes HFS 😡 Kona maste før hun gikk i det uendelige om at jeg måtte huske å ta focacciaen ut av ovnen. Jeg var selvfølgelig eplekjekk og spøkte om hennes kontrollbehov. Hvem som kjenner hvem best fremstår nå som ganske overtydelig 😳😄

    33FC249F-9351-4044-BAC5-F23D7AFC002E.jpeg
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.396
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Helvetes HFS 😡 Kona maste før hun gikk i det uendelige om at jeg måtte huske å ta focacciaen ut av ovnen. Jeg var selvfølgelig eplekjekk og spøkte om hennes kontrollbehov. Hvem som kjenner hvem best fremstår nå som ganske overtydelig 😳😄

    Vis vedlegget 691555
    Det var jo jævlig ferdig😂
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.206
    Antall liker
    62.257
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Husket ikke Use yor Illusion platene som så dårlig. Makan til ræl! To dobbeltalbum som de heller kunne utgitt som et legendarisk enkeltalbum 😡 Nå spilles Billy Idol. Låtene på Rebel Yell er selvfølgelig av utsøkt klasse. Gledelig overrasket over innspillingen. Litt datert, men låter fett som f...! Viktig å kose seg mest mulig før kona kommer hjem og ser focacciaen 😄

    A6526964-E065-4B94-8068-88F0117FAE74.jpeg
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.538
    Antall liker
    3.044
    Torget vurderinger
    2
    Husket ikke Use yor Illusion platene som så dårlig. Makan til ræl! To dobbeltalbum som de heller kunne utgitt som et legendarisk enkeltalbum 😡 Nå spilles Billy Idol. Låtene på Rebel Yell er selvfølgelig av utsøkt klasse. Gledelig overrasket over innspillingen. Litt datert, men låter fett som f...! Viktig å kose seg mest mulig før kona kommer hjem og ser focacciaen 😄

    Vis vedlegget 691580
    You could be mine er einaste dugande track på begge albumene spør du meg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Blir vel bare penere og penere da.. Damene altså. Øl er aldri feil. Men når jeg ser din kulinariske suksess er jeg i tvil for din del. Godt trent er du sikkert, i tanken.. :)

    FB_IMG_1611210629421.jpg
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Helvetes HFS 😡 Kona maste før hun gikk i det uendelige om at jeg måtte huske å ta focacciaen ut av ovnen. Jeg var selvfølgelig eplekjekk og spøkte om hennes kontrollbehov. Hvem som kjenner hvem best fremstår nå som ganske overtydelig 😳😄

    Vis vedlegget 691555
    Jeg vet hva underholdningen nevnt annet sted skal innebære: Høydepunkter fra ... Takk forresten, nå lo jeg hjertelig, og dette har ikke vært en morsom dag.

    Fruen foreslår følgende alternativer:

    - lage ny om du har én time +
    - skjære av toppen, sleng på noen rosemarinkvister og se søt ut. Hun påstår å huske deg, men jeg stusser veldig ...
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Helvetes HFS 😡 Kona maste før hun gikk i det uendelige om at jeg måtte huske å ta focacciaen ut av ovnen. Jeg var selvfølgelig eplekjekk og spøkte om hennes kontrollbehov. Hvem som kjenner hvem best fremstår nå som ganske overtydelig 😳😄
    Føler med deg. Brente selv en focaccia før en familiemiddag (ikke folk fra min side) i 2017, heretter husket som «Focaccia-affæren». 2017 ble et meget bratt år....😉
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.206
    Antall liker
    62.257
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg vet hva underholdningen nevnt annet sted skal innebære: Høydepunkter fra ... Takk forresten, nå lo jeg hjertelig, og dette har ikke vært en morsom dag.

    Fruen foreslår følgende alternativer:

    - lage ny om du har én time +
    - skjære av toppen, sleng på noen rosemarinkvister og se søt ut. Hun påstår å huske deg, men jeg stusser veldig ...
    Hehe, har sikret meg noe pariserloff som subsitutt, men jeg har tenkt å forsøke meg med angrep er beste forsvar, og si at jeg endelig har fått den slik jeg liker den best.

    0DDFCEE3-F895-4367-8CF5-958B51B103FE.jpeg


    Kommer nok til å buklande ganske kraftig. Når jeg vet at jeg er dårlig på å se søt ut, har jeg ikke mye å slå i bordet med annet enn å grave litt dypt i vinutvalget 😃

    Må hilse din kjære. Vi gæmliser er dårlig på husken og derfor avhengig av å skape nye minner, men husker likevel en kjekk middag i München med påfølgende gøyalt fjas på en fortausrestaurant (var vel noe med en brennende lommebok) 😊
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Jeg digger RIAA'n din, Karemareby. Det er så mye trøkk og moro i de Aura-greiene at det er til å bli skikkelig glad av, altså!

    🕺
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.515
    Antall liker
    57.394
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er sjeldent syngedamer får innpass i Drotningsvik. Gjorde et hederlig unntak. Emmylou var så overjordisk vakker at det føltes helt feil å sende henne direkte til resirkulering. Øl og pene damer er jo aldri feil 😃

    Vis vedlegget 691541
    Å. 🧡
    Jeg ble så varm og god om hjertet,
    da jeg så Karmis Parsons og Emmylou for meg.
    Og DEN så jeg aldeles ikke komme...
    I hvert fall ikke ennå.
    MEN, husk hva jeg har hevdet i årevis ;
    Før, - eller senere, ender vi opp med rørforsterker og køntri. 👍😊
    (-i hvert fall de av oss som tar dette litt seriøst)
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.896
    Å. 🧡
    Jeg ble så varm og god om hjertet,
    da jeg så Karmis Parsons og Emmylou for meg.
    Og DEN så jeg aldeles ikke komme...
    I hvert fall ikke ennå.
    MEN, husk hva jeg har hevdet i årevis ;
    Før, - eller senere, ender vi opp med rørforsterker og køntri. 👍😊
    (-i hvert fall de av oss som tar dette litt seriøst)
    Ble MYE Westmalle Trapist denne kvelden skjønner jeg :D
    Før eller senere ende opp med rørforsterker og køntri du liksom :LOL:
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.896
    Du får skyte først! Kan bli litt kilent å sikte etter en omgang med tangen 🥰😄
    Dvask skal de ha flørten ;)
    Men jeg trenger ikke å sikte så veldig med en avsagd hagle vet du.
    Så du bør kanskje ikke være så generøs eller vifte for mye med den tanga?
    Avtale med dyrlegen på andre siden av sundet kan også fikses mhp en liten nøtteknekker suite på hans ambolt 🥰
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.206
    Antall liker
    62.257
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Å. 🧡
    Jeg ble så varm og god om hjertet,
    da jeg så Karmis Parsons og Emmylou for meg.
    Og DEN så jeg aldeles ikke komme...
    I hvert fall ikke ennå.
    MEN, husk hva jeg har hevdet i årevis ;
    Før, - eller senere, ender vi opp med rørforsterker og køntri. 👍😊
    (-i hvert fall de av oss som tar dette litt seriøst)
    Køntri med ø, hardly, men rørforsterker og americana, da e eg me 😃

    Må med skam melde at Emmylou nå er flyttet til bunken for resirkulering, men bildet lever evig (i svinepelsen sitt hode) 😍😄
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.515
    Antall liker
    57.394
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Køntri med ø, hardly, men rørforsterker og americana, da e eg me 😃

    Må med skam melde at Emmylou nå er flyttet til bunken for resirkulering, men bildet lever evig (i svinepelsen sitt hode) 😍😄
    Pøh!
    Americana er bare et ord som er funnet på av noen som ikke vil innrømme at de liker Country & Western. 🤠
    Emmylou gjør Townes van Zandt :
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.206
    Antall liker
    62.257
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Pøh!
    Americana er bare et ord som er funnet på av noen som ikke vil innrømme at de liker Country & Western. 🤠
    Emmylou gjør Townes van Zandt :
    Kjært barn har mange navn 😃 Høres glatt på country jeg, og det er jo fundamentet i mye av musikken jeg hører på. Men, alarmklokkene ringer hos meg hvis det blir for mye hillbilly eller enda verre, Nashville sound. Deilig tolkning det der, men du vet jo meg og kvinnestemmer. Absolutt bedre enn de låtene jeg hørte på samlealbumet i går. Det var litt mer køntri hvis du skjønner hva jeg mener 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.206
    Antall liker
    62.257
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mester Cave regjerer huset, mens jeg nipper til litt Tripel, og venter på at poden kommer til middag 😃

    Hva passer best som oppdatering i dag? Vintips naturligvis siden de nå har slukket lysene på Vinmonopolet perifert for folkeskikken 😎 Litt mer seriøst. Det er lett å finne god rødvin hvis man er villig til å betale for det, atskillig mer utfordrende er å finne billig priset vin som «kicks far above its price». Baroloen på bildet venter på en biffmiddag, og bør være god, men det er røveren til venstre jeg skal tipse om.

    Jeg har flere ganger sett at folk på HFS skryter av Ch Musar fra Libanon. Jeg drakk den for mange år siden, likte den og forsøkte i igjen for noen år siden, og ble skuffet. Den har vel også vært kjent for å variere litt i kvalitet. Ch Musar er en god vin, bevares, noe den forøvrig bør være med tanke på hva den koster, men er vel kanskje litt for «krydret» for meg. Fikk i går anbefalt røveren (gidder ikke skrive navnet), også fra Bekaadalen i Libanon. Knakende god og til den høyst sympatiske sum av 150 kr. Den aspirerer nå til å overta tronen til Ch Dudon som husvin i Drotningsvik. Anbefaler de som liker den å gi den et forsøk, og folket som har stengt ned kan jo fremdeles få levert jodlevann på døren. I disse tider skal man ikke nedvurdere behovet for kunstig stimuli 😊

    F61F427B-12EC-4868-A85A-29023D26FC8A.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.206
    Antall liker
    62.257
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dr. Karmana, Drotningsvik enbårne sønn, som naturligvis også kan gå på vannet, må i disse tider stige ned til den gemene hop, spre litt lys, og løfte dem når de nå skuer ned i det dypeste og mørkeste abyss. Resepten fra Dr. Karmana er at man i disse kåråna-tider, naturligvis bør spille orkesteret for kåthet og glede, Slade. Det blir ikke mer bredbeint, gøyalt og fett enn Slade. Glam er svaret på hva Norge trenger i disse tider! Naturligvis er det ikke nødvendig her i Norges rettmessige hovedstad hvor alt fra kraner til sosialt samvær er åpent, men i disse tider må vi alle søke å spre glede til Tiggerstaden og de omkringliggende rurale strøk. Ja jeg vet, det er ikke tilfeldig at jeg kan gå på vannet.

    8C7E89F9-C496-497F-805E-77E2D95D49B1.jpeg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.896
    Takk for vintipset fra Bekaa dalen i Libanon unge mann :cool:
    Og den Ch.Musar flasken fra 2005 vi knakk sommeren 2019 var da ikke så aller verst?
    Men nå ble det jo en del annet som husets GT, hvitvin, en hvile øl, rødvin og litt single cask armagnac til kaffen på høvlige 48.7%, samt en fet cubansk sigar.
    Så de husker kanskje ikke så meget om Ch.Musar flasken?
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.206
    Antall liker
    62.257
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for vintipset fra Bekaa dalen i Libanon unge mann :cool:
    Og den Ch.Musar flasken fra 2005 vi knakk sommeren 2019 var da ikke så aller verst?
    Men nå ble det jo en del annet som hustes GT, hvitvin, en hvile øl, rødvin og litt single cask armagnac til kaffen på høvlige 48.7% til kaffen, samt en fet cubansk sigar. Så de husker kanskje ikke så meget om Ch.Musar flasken?
    Oj, perler for svin! Jeg erindrer vagt at det var en god vin, men at det var Ch Musar er visket ut og forsvunnet i glemselens slør. Sånn går det når jeg bades i alskens snadder fra polhyllene 😊
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Litt nyskjerrig på hvordan det gikk med Fucaccia incidensen?

    Har en kone jeg er førnøyd med men det hender det glipper litt. Denne helgen dro svigerfar og jeg på hytten for å sjekke at alt er ok. Kommer tilbake og oppdager til min store forskrekkelse at hun har RYDDET på "mitt" rom. Etter å febrilsk løpt rundt og sjekket alle millimetermål, kontakter og diverse strategisk plasserte puter mm roer jeg meg ned. Det er da jeg kaster et blikk på øverste hylle at jeg oppdager at kanskje fruen har fått siste stikk likevel...
    IMG_20210124_163226.jpg

    Mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.206
    Antall liker
    62.257
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Litt nyskjerrig på hvordan det gikk med Fucaccia incidensen?

    Har en kone jeg er førnøyd med men det hender det glipper litt. Denne helgen dro svigerfar og jeg på hytten for å sjekke at alt er ok. Kommer tilbake og oppdager til min store forskrekkelse at hun har RYDDET på "mitt" rom. Etter å febrilsk løpt rundt og sjekket alle millimetermål, kontakter og diverse strategisk plasserte puter mm roer jeg meg ned. Det er da jeg kaster et blikk på øverste hylle at jeg oppdager at kanskje fruen har fått siste stikk likevel...
    Vis vedlegget 692143
    Mvh Atle
    Hehe, kona er snill hun, så det var vel heller jeg som laget litt storm i et vannglass :giggle: Hvorvidt jeg bør være kvikk med å påtale forglemmelser fra henne den nærmeste tiden er ikke et åpent spørsmål :ROFLMAO:

    Din kone er genial! Gjøre potetgull-poser om til pop-art! Sparer jo deg for mange penger i utsmykning, som du selvfølgelig kan investere i haifai. Jeg ser bare muligheter! Husk Andy Warhol ble rik på å male suppebokser :ROFLMAO:
     

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    Oj, perler for svin! Jeg erindrer vagt at det var en god vin, men at det var Ch Musar er visket ut og forsvunnet i glemselens slør. Sånn går det når jeg bades i alskens snadder fra polhyllene 😊
    Om jeg kan bryte inn med et vintips fra Libanon som ligger mellom Le cedre de Beyrouth og Ch. Musar, kan jeg anbefale denne libanesiske vinen. Her dufter det solbær, lakris, lær og tobakk, og bringer tankene hen til en god bordeauxvi. En utmerket rødvin med kraft og fyldt til å matche et godt stykke stekt kjøtt.

    Der andre og tredjevinen til Musar, Ana og Musar Jeune er tanninbomber som legger et tydelig garvesyreslør over frukten, er B-Qa en bombe av en fruktig vin. Anbefales, men må bestilles.

    https://www.vinmonopolet.no/Land/Libanon/B-Qa-de-Marsyas-2014/p/11442601
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn