Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tvist? Skittent spill. Rottent lurifakseri .
    Løgn, bedrag, snyteri og juks.
    Men hva skal du med den?
    Hehe, ja hva skal jeg med den. Kun nysgjerrighet på forskjeller. De fleste mener som meg at Aura Audiophile RIAA er riktig så bra greier, mens noen er mer lunken. Den beste måten å teste dette ut på er å sammenligne litt i eget oppsett. Rent prismessig er jo det litt urettferdig mot ASR, men atskillig mer rettferdig enn da jeg sammenlignet Bel Canto mot La Rosita Bird/Bricasti M1 komboen 😁 Jeg har vel en forventning om at Aura låter bedre (i mine ører), men jeg har blitt overrasket før. En av dem har helt klart ikke permanent oppholdstillatelse :giggle:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kanskje han skal lure den på meg? :unsure: Regner med Karmana har kontroll på at jeg snart mottar min platespiller, og satser på at jeg rimelig kjapt må på jakt etter phono trinn:ROFLMAO:
    Jeg tenker selvfølgelig alltid langsiktig innen haifai 🤪 men ikke denne gangen. Du skjønner, jeg selger helst til uvenner til ågerpriser. Målet er at Musk og jeg etter hvert når økonomisk verdenherredømme :ROFLMAO:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.616
    Antall liker
    58.285
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hehe, ja hva skal jeg med den. Kun nysgjerrighet på forskjeller. De fleste mener som meg at Aura Audiophile RIAA er riktig så bra greier, mens noen er mer lunken. Den beste måten å teste dette ut på er å sammenligne litt i eget oppsett. Rent prismessig er jo det litt urettferdig mot ASR, men atskillig mer rettferdig enn da jeg sammenlignet Bel Canto mot La Rosita Bird/Bricasti M1 komboen 😁 Jeg har vel en forventning om at Aura låter bedre (i mine ører), men jeg har blitt overrasket før. En av dem har helt klart ikke permanent oppholdstillatelse :giggle:
    Som du sikkert har fått med deg, er jeg en av dem som har tommel opp for Aura riaa etter å ha hørt Audiophile versjonen. Ettersom jeg har forstått er det samme som din.
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Jeg tenker selvfølgelig alltid langsiktig innen haifai 🤪 men ikke denne gangen. Du skjønner, jeg selger helst til uvenner til ågerpriser. Målet er at Musk og jeg etter hvert når økonomisk verdenherredømme :ROFLMAO:
    Nå skrev jo ikke jeg noe som helst om pris i mitt innlegg, og jeg har forstått det slik at det er å forvente et visst alderspåslag nå som kommandanten av Drotningvik skal begynne å betale honnørpriser på områdets offentlige transportmidler. Noe må man jo spe på de månedlige utbetalingene fra det offentlige med, og salg av haifai til ublu priser er muligens en grei start?:p
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nå skrev jo ikke jeg noe som helst om pris i mitt innlegg, og jeg har forstått det slik at det er å forvente et visst alderspåslag nå som kommandanten av Drotningvik skal begynne å betale honnørpriser på områdets offentlige transportmidler. Noe må man jo spe på de månedlige utbetalingene fra det offentlige med, og salg av haifai til ublu priser er muligens en grei start?:p
    Jeg takker for omtanken, men jeg har da ingen tanker om å benytte meg av offentlige transportmidler sammen med den gemene hop. Skulle tatt seg ut!
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.959
    Jeg takker for omtanken, men jeg har da ingen tanker om å benytte meg av offentlige transportmidler sammen med den gemene hop. Skulle tatt seg ut!
    Ja, fy faen! Det er da nok smitte og rariteter på de offentlige transportmidlene fra før!
    Spesielt etter at jeg slutte å bruke de mellom Tiggerstaden og Særp :eek:
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, fy faen! Det er da nok smitte og rariteter på de offentlige transportmidlene fra før!
    Spesielt etter at jeg slutte å bruke de mellom Tiggerstaden og Særp :eek:
    Skjønner at de vyrde gamle menn er i risiko-gruppen, sarte og med nedsatt førlighet når offentlig transport forekommer så skremmende, tilogmed stigtrinn kan forekomme.. :cool:. Dragen driver å planlegger togtur over Afrika sine stepper. Jeg gleder meg, og lover å sende et postkort som gir dere assosiasjoner med undertegnede, en glad flodhest som koser seg i livet..
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skjønner at de vyrde gamle menn er i risiko-gruppen, sarte og med nedsatt førlighet når offentlig transport forekommer så skremmende, tilogmed stigtrinn kan forekomme.. :cool:. Dragen driver å planlegger togtur over Afrika sine stepper. Jeg gleder meg, og lover å sende et postkort som gir dere assosiasjoner med undertegnede, en glad flodhest som koser seg i livet..
    Det må da være mulig å bivåne afrikens stepper på en noenlunde dannet måte 🤪
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.727
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Afrika, ja! Mener naboen har vært der og han skrøt fælt av landet! Er svært skeptisk selv, da det i følge Toto regner ganske mye der. Nå er vel ikke Toto først og fremst kjent som noen racere innen meteorologi, men skal jeg først reise fra den forblåste hålla her, vil jeg reise til et land med garantert varme. ;)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det må da være mulig å bivåne afrikens stepper på en noenlunde dannet måte 🤪
    Stakkars hvite ignorante mann.. :ROFLMAO:. Her må du ta deg en bolle og lære litt, om tog og reiser. Tror de fleste ville tatt en tur med dette toget, on de hadde sjansen. Dessverre er det de færreste småborgere forunt ;)


     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Stakkars hvite ignorante mann.. :ROFLMAO:. Her må du ta deg en bolle og lære litt, om tog og reiser. Tror de fleste ville tatt en tur med dette toget, on de hadde sjansen. Dessverre er det de færreste småborgere forunt ;)


    Jeg er langtfra fremmed for å benytte tog når jeg skal rundt i verden......................så lenge sølvbestikket til syvretteren anrettes pent på nystrøken damask 🤪 Ser ut som å være ivaretatt på eksemplene 😊
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.833
    Antall liker
    16.036
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Afrika, ja! Mener naboen har vært der og han skrøt fælt av landet! Er svært skeptisk selv, da det i følge Toto regner ganske mye der. Nå er vel ikke Toto først og fremst kjent som noen racere innen meteorologi, men skal jeg først reise fra den forblåste hålla her, vil jeg reise til et land med garantert varme. ;)
    Jeg har også vært i Afrika opptil flere ganger, og kan skrive under på at når det regner så regner det noe jævlig. Så du skal ikke undervurdere Totos evner som metrologer.
    Men varmt er det ihvertfall, så du kan trygt dra 😀
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har drevet litt gjenbruk på Facebook fra litt av det jeg har skrevet her tidligere. Dette blir vel metametagjenbruk 😊

    I dag begynner vi vestlendinger årets vinterferie. En ukes ferie er deilig, men ikke videre imponerende for en som i dag kan starte ferie for resten av livet. Pensjonist fra i dag etter nærmere 36 år i Sjøforsvaret. Kunne fortsatt i 2,5 år til, men det er mye som må gjøres fremover; duer skal mates, rullatoren smøres, og mokkabønner nytes, for ikke å snakke om all fyrstekaken med lunken kaffe som skal presses ned på diverse obskure konditori. Tøffe tak i stillingsbeskrivelsen som pensjonist! Foreløpig har jeg av Pensjonistforbundet fått tildelt et område for mating av duer på Laksevåg, men etter hvert blir det sikkert ledig slik at jeg kan overta en teig rundt Lille Lungegårdsvann i sentrum. Litt lettere for rullatoren der, men også mer utfordrende med matingen da det er mange ender rundt vannet, og de er det som kjent barna som har ansvar for å mate. Kan bli vel kaotisk for en fersk pensjonist, så det er sikkert lurt å høste litt erfaring på Laksevåg først.

    Jeg skal spare dere for en lang pompøs utledning om fortreffeligheten ved Forsvaret. Forsvaret er vel på godt og vondt som andre store organisasjoner, men folkene jeg har truffet og jobbet med liker jeg å tenke på som spesiell. I første omgang blir det nå å tilbringe tid hjemme sammen med min kone, og forhåpentligvis får store deler av verdens befolkning snart et stikk eller to i armen slik at vi kan reise litt rundt i verden. Etter hvert begynner jeg sikkert å se meg om etter en passende jobb. Det er bare å ta kontakt hvis du vet om en jobb med særdeles kort arbeidstid, høy grad av fleksibilitet på tilstedeværelse, minimalt med ansvar og lønn som ikke står i forhold til de tre førstnevnte. Hvis dette ikke lykkes, kan jeg sikkert falle tilbake på en tilværelse som diskjockey på Ibiza. Jeg, som Kygo, er jo fra Fana, så hvis jeg velger den retningen i livet, bør alle forutsetninger ligge til rette for at jeg kan vasse i livets gleder mens mammon strømmer over meg i uanstendige mengder.

    Eg trokkje fremtiden blir så hakkanes gale 😃

    FAB4064C-FEF1-491D-B1C4-A9AB9E462914.jpeg
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.657
    Antall liker
    4.303
    Sted
    Bartistan
    Jeg er langtfra fremmed for å benytte tog når jeg skal rundt i verden......................så lenge sølvbestikket til syvretteren anrettes pent på nystrøken damask 🤪 Ser ut som å være ivaretatt på eksemplene 😊
    Dere er så jævla dekadente at jeg fikk lyst til å krysse 'landet' på moped, bare på pur F, men ved nærmere ettertanke er det enda mer nedsnobbet å sende Erlend Loe nedover med 1-hjulssykkelen sin i stedet :p
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.727
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer med pensjonisttilværelsen! 🍾 Nå kan du jo også dra pensjonistkortet i alle diskusjoner hvor du måtte møte motbør - bokstavelig talt. 😊
     
    Sist redigert:

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med ny jobb. Har noen år til igjen på min jobb, men har av en eller annen grunn begynt å tenke på mer på When Im Sixty Four enn 18 Til I Die I det siste
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Gratulasjoner frå andra sio tå brunæ! :) Ville kanskje ventet med å skrive jobbsøknader til du har følt på hvor godt det er å ikke gjøre noen ting!
    Dessuten vil omgivelsene dine fra nå av gå ut fra at du har ubegrenset med tid, og du vil finne ut hvor mye hjelp de mener at du skal yte.

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulasjoner frå andra sio tå brunæ! :) Ville kanskje ventet med å skrive jobbsøknader til du har følt på hvor godt det er å ikke gjøre noen ting!
    Dessuten vil omgivelsene dine fra nå av gå ut fra at du har ubegrenset med tid, og du vil finne ut hvor mye hjelp de mener at du skal yte.

    mvh
    Takk for advarselen! Man skal lytte til både erfarne fjellfolk og pensjonistfolk! Vurderer å melde meg av sosiale medier og kaste mobiltelefonen 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Klar for jazz! Hadde bestilt en flaske whisky for å premiere meg selv med en god dram denne dagen. Ikke helt der etter et hyggelig vennelag i går kveld, men må man så må man. Godt skal ondt fordrive 😊

    C91D9C69-058B-4082-B2E9-5D88EAF8433A.jpeg
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.833
    Antall liker
    16.036
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Miles og Kilchoman ser ut til å være en trivelig duo. Så jeg skjønner ikke hva den trefiguren driver å bærer seg for.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.727
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Klar for jazz! Hadde bestilt en flaske whisky for å premiere meg selv med en god dram denne dagen. Ikke helt der etter et hyggelig vennelag i går kveld, men må man så må man. Godt skal ondt fordrive
    Trodde du var ferdig med all tvang og jobbing.... 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer Karmana!

    Skal du «gjøre» Afrika så husk at jeg er innfødt.



    Vis vedlegget 700621
    Må ha vært en fantastisk oppvekst på mange måter! Det er nok blitt enda litt mer kilent med misjonering i Afrika i dag enn det var da du var barn. Men, hvis du tar Livingstone rollen kan jeg ta en Stanley, gitt at vi møtes på et sted hvor det serveres iskalde GT av røslig størrelse.........selvfølgelig kun for å holde malariaen på avstand 😊

    48A14D2E-DDD0-41DB-9F95-3593E40CB624.jpeg
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    He, he ... jeg har faktisk vært akkurat der de etter sigende skal ha møttes.
    Men la oss først ha noen år med lytting og GT her hjemme ...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn